Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi vittu. Asun ulkomailla ja täällä on julkinen imetys kielletty. Onneksi! Tosi oksettavaa ajatella, että joku imettää lastaan kaikkien nähden ravintolassa. Ei mitään käytöstapoja, apua.
Jos olisit joskus käynyt Tallinnaa kauempana, tietäisit että tuollaista maata ei maailmassa ole. Saudi-Arabiassa on kyllä rinnan näyttäminen kielletty, mutta imettää saa sielläkin.
Sori, ei ehkä ole laissa kielletty, mutta tarjoilija tms tulisi varmasti huomauttamaan asiasta. Jos järkytykseltään pystyisi. Japanissa siis asun.
Mielenkiintoista. Japanissahan imetetään paljon ja vauvat ja äidit nukkuvatkin yhdessä. Kotiinko ne sulkeutuvat?
Miksi ravintolaan saa mennä vaatteessa, joka paljastaa suurimman osan tisseistä? Miten vauvan tissiruokailusta kuuluu kovaääninen lussutus, mutta pulloruokailusta ei? Haiseeko rintamaito voimakkaammim kuin korvike? Eivätkö vauvat röyhtäile pullomaidon jälkeen? Eikö nälkäisen vauvan huuto haittaa enemmän kuin imetys? Saako aikuinen maiskuttaa ruokaa äänekkäästi ravintolassa? Miksei voi keskittyä omaan ruokaansa?
Onko se seksuaalista ahdistelua, se tissien julkinen esittely 🤔 vähän kuin itsensä paljastelija. Mies näyttää munia, niin putkareissu edessä. Nainen näyttelee tissejään ja seuraus on mikä?
Kohta naiset barmaan haluaa luomusynnyttääkin ihan missä huvittaa.. 😉 reva levällään. Ja muistakaa syödä ihan kuin ei mitään vieressä tapahtuisikaan. 😇
Mun puolesta saa imettää, koska se, että pennulla on tissi suussa tarkoittaa, että se on hiljaa, ja minä voin keskittyä omaan ruokaani. Henkilökohtaisesti toivoisin silti enemmän k18-puolia ravintoloihin, tai kokonaan k18-ravintoloita. Ja kyllä, se k18 tarkoittaa myös kieltoa imeväisille, koska toisin kuin tietyt äidit luulevat, niin se vauva ei ole huomaamaton ja harmiton lisäosa kiinni äidin ruumiissa, vaan ihan erillinen, alle 18-vuotias yksilönsä.
Huhhuh! En ole oman 4 kk vanhan vauvani kanssa käynyt oikein missään, koska arastelen julki-ilmettämistä. Tämän keskustelun luettuani en taida uskaltautua lähtemään yhtään mihinkään ennen kuin lapseni on noin 10-vuotias, ettei kukaan häiriinny. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun toisen ihmisen syöminen ällöttää, voi syödä kotona. Yksinkertaista. Muiden ei tartte pomppia teidän henkilökohtaisten ongelmien ja traumojen mukaan.
Jos itsellä on elämää rajoittavia ongelmia kuten se, ettei kestä syödä ihmisten kanssa, voi aina pysyä hankalista paikoista kuten ravintoloista poissa.
Sekö on oikeasti liikaa pyydetty tai verrastettavissa "henkilökohtaisiin ongelmiin ja traumoihin" jos yksinkertaisesti toivoo, että muitakin kunnioitetaan ja vauva mennään ruokkimaan vähän syrjemmälle kuin jäädään juuri siihen viereiseen pöytään kun toiset syövät?
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun toisen ihmisen syöminen ällöttää, voi syödä kotona. Yksinkertaista. Muiden ei tartte pomppia teidän henkilökohtaisten ongelmien ja traumojen mukaan.
Jos itsellä on elämää rajoittavia ongelmia kuten se, ettei kestä syödä ihmisten kanssa, voi aina pysyä hankalista paikoista kuten ravintoloista poissa.
Sekö on oikeasti liikaa pyydetty tai verrastettavissa "henkilökohtaisiin ongelmiin ja traumoihin" jos yksinkertaisesti toivoo, että muitakin kunnioitetaan ja vauva mennään ruokkimaan vähän syrjemmälle kuin jäädään juuri siihen viereiseen pöytään kun toiset syövät?
Ei sitä tarvitse katsoa.
T vela
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saa imettää, koska se, että pennulla on tissi suussa tarkoittaa, että se on hiljaa, ja minä voin keskittyä omaan ruokaani. Henkilökohtaisesti toivoisin silti enemmän k18-puolia ravintoloihin, tai kokonaan k18-ravintoloita. Ja kyllä, se k18 tarkoittaa myös kieltoa imeväisille, koska toisin kuin tietyt äidit luulevat, niin se vauva ei ole huomaamaton ja harmiton lisäosa kiinni äidin ruumiissa, vaan ihan erillinen, alle 18-vuotias yksilönsä.
Itse asiassa meinasin tässä jo aiemmin ehdottaa imettävänä äitinä, että vauvoille ja lapsille allergiset voisivat pysyä K18-ravintoloissa. Siinä on ravintoloitsija jo tehnyt linjauksen. Ja joukossa on paikkoja, jotka tarjoilevat oikein hyvää ruokaakin.
Kysymys teille jotka välttämättä koette tarpeelliseksi ruokkia vauvanne juuri siinä pöydän ääressä sen sijaan että siirtyisitte sivummalle siihen tarkoitettuun paikkaan hoitamaan asian: Onko teidän kotonannekin tapana aina ruokkia vauvanne siinä ruokapöydän ääressä kun muut syövät? Epäilen, että on mukavampiakin paikkoja jossa ruokkia lapsi ja uskon että mielellänne teettekin sen muualla. Ravintolassa valinnanvaraa ei tietysti ole niin paljon kuin kotona, mutta miksei myös muita kunnioittaakseen voi siirtyä hoitamaan ruokinta vaikkapa siihen tarkoitettuun paikkaan tai vessaan? Koska olette huomionkipeitä "minä minä minä"-persoonia joiden on aivan pakko päästä ärsyttämään muita sillä verukkeella, että "minulla on oikeus ja minä haluan."
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse katsoa.
T vela
Ei ole pakko katsoa, mutta on eri asia että selkeästi sivusilmällä koko ajan näet aktin samalla kun yrität keskittyä syömiseen, kun joku hoitaa asian näkökentässäsi juuri siinä viereisessä pöydässä. Sen huomaa väkisinkin, vaikkei tuijottaisi.
Ei omia juomia, vauvoille saa varmaankin juottaa 1e kaupasta ostettua maitia jonka ravintola myy 20 eurolla
Idioottimaisen helppo kysymys.
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "toivot, että toisia kunnioitetaan", kukaan ei varmastikaan syytä sinua henkilökohtaisista traumoista. Varsinkaaan, jos itse kunnioitat myös imettäviä äitejä - kunnioitus on kahden kauppa.
Sitten jos tarjoat ratkaisuksi oksentamista, räkimistä, tuijotusta, fellaatiota tai arabimaiden käyttäytymiskoodia, voi olla että joku ajattelee sinulla olevan jotain ongelmia. Minäkin ajattelen.
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Kysymys teille jotka välttämättä koette tarpeelliseksi ruokkia vauvanne juuri siinä pöydän ääressä sen sijaan että siirtyisitte sivummalle siihen tarkoitettuun paikkaan hoitamaan asian: Onko teidän kotonannekin tapana aina ruokkia vauvanne siinä ruokapöydän ääressä kun muut syövät? Epäilen, että on mukavampiakin paikkoja jossa ruokkia lapsi ja uskon että mielellänne teettekin sen muualla. Ravintolassa valinnanvaraa ei tietysti ole niin paljon kuin kotona, mutta miksei myös muita kunnioittaakseen voi siirtyä hoitamaan ruokinta vaikkapa siihen tarkoitettuun paikkaan tai vessaan? Koska olette huomionkipeitä "minä minä minä"-persoonia joiden on aivan pakko päästä ärsyttämään muita sillä verukkeella, että "minulla on oikeus ja minä haluan."
Minä ainakin voin tunnustaa, että istun perheeni kanssa ihan samassa ruokapöydässä (!) ja pyrin siihen, että saisin syödä omankin ruokani lämpimänä. Vauva menee sitten siinä sivussa omalla rytmillään. Julkisesti imettäessäni hakeudun mahdollisuuksien mukaan syrjäiseen paikkaan, mutta vessaan en mene imettämään kotona enkä ravintolassa.
T. Kolmen lapsen äiti, joka hieman hämmästelee kysymystä.
Minä ruokin vauvani tuttipullolla, jos hänelle sattui nälkä julkisella paikalla. Miksi tätä vaihtoehtoa ei tunnu olevan olemassakaan monella? Siinä pullossa voi ihan yhtä hyvin olla äidinmaitoa kuin korvikettakin. Vauvan syöttäminen pullolla ei ole mitenkään loukkaavaa tai irvokasta ja sopii kyllä siihen ravintolapöytäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ruokin vauvani tuttipullolla, jos hänelle sattui nälkä julkisella paikalla. Miksi tätä vaihtoehtoa ei tunnu olevan olemassakaan monella? Siinä pullossa voi ihan yhtä hyvin olla äidinmaitoa kuin korvikettakin. Vauvan syöttäminen pullolla ei ole mitenkään loukkaavaa tai irvokasta ja sopii kyllä siihen ravintolapöytäänkin.
Kyllä tässä ketjussa on ilmoitettu, että vauvan maiskutus, röyhtäily ja paukuttelu on juuri se ongelma jollekulle.
Koska joku paheksuu sitä pulloakin, en näe syytä, miksi minun pitäisi ostaa pullot, pumput ja pelit, sotkea tasapainossa oleva maidontuotanto, ottaa riski että vauva alkaa hylkiä rintaa, jäähdyttää ja lämmittää maitoa kotona ja kaupungilla ja pestä ja steriloida ne pullot. Lopuksi loukkaantuja loukkaantuu kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Minä ainakin voin tunnustaa, että istun perheeni kanssa ihan samassa ruokapöydässä (!) ja pyrin siihen, että saisin syödä omankin ruokani lämpimänä. Vauva menee sitten siinä sivussa omalla rytmillään. Julkisesti imettäessäni hakeudun mahdollisuuksien mukaan syrjäiseen paikkaan, mutta vessaan en mene imettämään kotona enkä ravintolassa.
Sama. Saatan niin kotona kuin kylässä kuin ravintolassakin ottaa vauvan tissille ja jatkaa syömistä ja kahvittelua. Neljä olen näin imettänyt enkä koskaan ole pahaa sanaa kuullut. Miehet ovat hienotunteisesti saattaneet siirtyä muualle kyläpaikassa kahvittelemaan, mutta minua ei ole koskaan mihinkään vessaan laitettu.. Mielummin sanottu että anna vaan maitoa, me tästä noustaan, saat juoda sinäkin kahvisi lämpimänä.
Ravintolassa ei kenellekään ole tullut mieleen kyylätä vaan ovat jatkaneet ruokailuaan.
En tajua mistä näitä hulluja tälle palstalle sikiää.
Ravintolassa ei syödä omia eväitä! Jos siellä on ruokalistalla tissi, niin se tilattakoon ja sillä syötettäköön mukula, jota typerät vanhemmat eivät osanneet syöttää ennen ravintolaan lähtöä tai ymmärtäneet viedä ruokailunsa ajaksi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Sama. Saatan niin kotona kuin kylässä kuin ravintolassakin ottaa vauvan tissille ja jatkaa syömistä ja kahvittelua. Neljä olen näin imettänyt enkä koskaan ole pahaa sanaa kuullut. Miehet ovat hienotunteisesti saattaneet siirtyä muualle kyläpaikassa kahvittelemaan, mutta minua ei ole koskaan mihinkään vessaan laitettu.. Mielummin sanottu että anna vaan maitoa, me tästä noustaan, saat juoda sinäkin kahvisi lämpimänä.
Ravintolassa ei kenellekään ole tullut mieleen kyylätä vaan ovat jatkaneet ruokailuaan.En tajua mistä näitä hulluja tälle palstalle sikiää.
Onpa itsekästä. Muut hyppikööt sinun pillisi (tissisi) mukaan ja eri mieltä olevat ovat hulluja. Ei ihme, että ne miehet "siirtyvät hienotunteisesti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä4891 kirjoitti:
Ravintolassa ei kenellekään ole tullut mieleen kyylätä vaan ovat jatkaneet ruokailuaan.En tajua mistä näitä hulluja tälle palstalle sikiää.
Jäivät raukka parat ilman äidin tissiä pienenä ja nyt heillä on paljon patoutunutta vihaa.
Aivan käsittämättömän huonoa ja itsekästä käytöstä. Voin vain kuvitella minkä tasoisissa "ravintoloissa" tuollainen on ok.