Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
81/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#metoo

Kun imettäjän rintoja katsellaan. Eikö niin?

Vierailija
82/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen neljä lasta imettänyt, ihan joka paikassa. Iiiihan joka paikassa!! Ja koskaan en ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin tai puheisiin, en ikiikiikinä.

Ja viidennen imetän samoin.

Mikä ihme teitä vaivaa??

Paljaat rinnat vaivaa. Vie ne uimarannalle tai himaan, mutta paljas rinta ravintolapöydässä on no-no.

Jos osaa ruokkia lapsensa harson alla, peitettynä, kohteliaasti rintaa näyttämättä, fine. Näin van useimmiten ei ole, tuntuu kuin mammat ihan tahallaan pursottavat ne rinnat kaikkien nähtäville.

Kai se jonkinlaista exhibitionismia on. Raukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se imettäjän syy ole, jos joitain ällöttää imetys.

Mutta ei kyllä näillä ällöttyjillä ole mitään oikeutta vaatia imettävää pois ravintolasta. Yhtä hyvin ihmisiä voi ällöttää jonkun akne, räkäinen puhetyyli tai häiritsevä kälätys.

Vierailija
84/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tästä nyt on vielä pakko jauhaa, niin jauhetaan.

Lounasmestat ja kahvilat vielä justjust menee vauvaa ruokkien, mutta ei nyt saatana ole nekään niin täyteen ahdettuja. Miksei tarjoilijalta voisi kysäistä, oisko jossain hissummassa nurkassa tuolia tai tyhjää pöytää?

Järkeä voi käyttää, millaseen raflaan voi skidinsä tuoda lussuttamaan ja millaseen raflaan mahtuu ne vauvojenkuskaustankit ylipäätään. Tsiisus.

Ja joo, on mulla lapsi, enkä ole koskaan kokenut tarvetta imettää ravintolassa. Pullosta voi päivisin ruokkia julkisesti, iltaisin tenava jätetään himaan. Tai faijansa kanssa.

Vituttaa joidenkin mutsien maailmannapuus.

Näillä mutseilla ei ole mitään muuta. Ei uraa, ei rahaa, ei valtaa. Pädetään sitten näillä asioilla, pyhät lehmät.

Ei, vaan ne vauvat jotka syö rinnasta, syö rinnasta ja piste. Ne tekee sen tunnin- kahden välein, eikä kysele paikkaa eikä aikaa. Ja se on semmoinen asia, joka ei kuulu sinulle.

Kyllä kuuluu. Jos sä paljastelet itseäsi samassa tilassa muiden ihmisten kanssa, se kuuluu ihan jokaiselle siellä.

Moukka.

Vierailija
85/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muutama näitä "kilttimiehiä", jotka ovat iäti katkeria siitä, että normaalia kohteliaisuutta ei palkitakaan seksillä.

Otaksun, että sama mielenterveyspotilaiden porukka häiriköi näitä imetyskeskusteluja. Rinnastavat itsensä pieneen vauvaan ja kokevat vääryyttä, kun joku saa huomiota ja ehkä tissin suuhun.

Jep, mahtavaa kun näitä ilmaantuu aina koulujen loma- aikoina...

Mutta sairas aihe kuitenkin. Totta helvetissä vauva imetetään kun nälkä tulee, eikä sitä tehdä missään vessassa.

" mäkin voin sit vetää kyrvän esiin"-- voi herrajumala!

Vierailija
86/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joo, on mulla lapsi, enkä ole koskaan kokenut tarvetta imettää ravintolassa. Pullosta voi päivisin ruokkia julkisesti, iltaisin tenava jätetään himaan. Tai faijansa kanssa.

Mulla on kolme lasta, eikä yksikään ole juonut pullosta. Sen mukaan on toimittu. Iltaravintoloihin en ole vauva-aikana mennyt, ja lasten faija on asunut ihan samassa himassa kuin me muutkin.

En kuitenkaan tuomitse toisella tavalla toimivia.

Vierailija
87/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset menee syömään ravintolaan ei katsomaan kun joku imettää!!!!jotain rajaa saatana. Vaikka olen äiti en tod imettäis lastani ravintolassa saati julkisilla paikoilla koska kunnioitan muita. Ja itseäni. Ei ole tarvetta esitellä itteeni.

Olen pahoillani, että sairautesi pakottaa sinut katsomaan imetystilanteita. Eikö hoito vain toimi vai eikö sitä ole vielä keksitty?

Vierailija
88/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se imettäjän syy ole, jos joitain ällöttää imetys.

Mutta ei kyllä näillä ällöttyjillä ole mitään oikeutta vaatia imettävää pois ravintolasta. Yhtä hyvin ihmisiä voi ällöttää jonkun akne, räkäinen puhetyyli tai häiritsevä kälätys.

Onneksi omassa kantaravintolassamme ei saa imettää pöydässä.

Kälätys ja nauraminen sensijaan on sallittua. Topless-ravintolat on erikseen.

Vierailija
89/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on intiimi, yksityinen toimitus, eikä sellaisena sovi hierottavaksi toisten naamalle. Joku puistonpenkki vielä menettelee, mutta ei ravintola. Äiti olen itsekin, kohta aikuiselle lapselle.

Vierailija
90/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset menee syömään ravintolaan ei katsomaan kun joku imettää!!!!jotain rajaa saatana. Vaikka olen äiti en tod imettäis lastani ravintolassa saati julkisilla paikoilla koska kunnioitan muita. Ja itseäni. Ei ole tarvetta esitellä itteeni.

Olen pahoillani, että sairautesi pakottaa sinut katsomaan imetystilanteita. Eikö hoito vain toimi vai eikö sitä ole vielä keksitty?

Eikö sulla ole muuta tapaa saada huomiota kun heittää tissit tiskiin?

Vierailija
91/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole muuta tapaa saada huomiota kun heittää tissit tiskiin?

Olen kyllä mies :D

Vierailija
92/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää näin päin:

Menisikö teiltä ruokahalu, jos vastapäisessä pöydässä istuisi ylipainoinen mies karvaiset miestissit paljaana?

No mutta sehän on täysin luonnollista.

Vierailija
93/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tästä nyt on vielä pakko jauhaa, niin jauhetaan.

Lounasmestat ja kahvilat vielä justjust menee vauvaa ruokkien, mutta ei nyt saatana ole nekään niin täyteen ahdettuja. Miksei tarjoilijalta voisi kysäistä, oisko jossain hissummassa nurkassa tuolia tai tyhjää pöytää?

Järkeä voi käyttää, millaseen raflaan voi skidinsä tuoda lussuttamaan ja millaseen raflaan mahtuu ne vauvojenkuskaustankit ylipäätään. Tsiisus.

Näillä mutseilla ei ole mitään muuta. Ei uraa, ei rahaa, ei valtaa. Pädetään sitten näillä asioilla, pyhät lehmät.

Ei, vaan ne vauvat jotka syö rinnasta, syö rinnasta ja piste. Ne tekee sen tunnin- kahden välein, eikä kysele paikkaa eikä aikaa. Ja se on semmoinen asia, joka ei kuulu sinulle.

Kyllä kuuluu. Jos sä paljastelet itseäsi samassa tilassa muiden ihmisten kanssa, se kuuluu ihan jokaiselle siellä.

Moukka.

Kukaan mitään paljastele pöljä.

Vierailija
94/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää näin päin:

Menisikö teiltä ruokahalu, jos vastapäisessä pöydässä istuisi ylipainoinen mies karvaiset miestissit paljaana?

No mutta sehän on täysin luonnollista.

Miksi ihmeessä kukaan mies olisi miestissit paljaana, mielestäni se on täysin turhaa jos on?

Musta tuntuu et jos olen imettänyt sua vastapäätä, sä et ole edes tajunnut sitä, ja jos olet, sua on kiinnostanut vähän liiankin kanssa.

Vierailija
95/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä tuntuu olevan näin paljon imetyksen ja pulloruokinnankin kiihkeitä vastustajia, niin miksi ette anna palautetta ravintoloille?

Olisi kaikille helpompaa, jos jo ravintolan ovessa ilmoitettaisiin, että pikkulapset vanhempineen eivät ole tervetulleita. Jokainen voisi sitten valita haluamansa paikan ja yrittäjät katsoa, mitä asiakassegmenttejä kannattaa palvella.

Vierailija
96/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu. Asun ulkomailla ja täällä on julkinen imetys kielletty. Onneksi! Tosi oksettavaa ajatella, että joku imettää lastaan kaikkien nähden ravintolassa. Ei mitään käytöstapoja, apua.

Vierailija
97/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi vittu. Asun ulkomailla ja täällä on julkinen imetys kielletty. Onneksi! Tosi oksettavaa ajatella, että joku imettää lastaan kaikkien nähden ravintolassa. Ei mitään käytöstapoja, apua.

Jos olisit joskus käynyt Tallinnaa kauempana, tietäisit että tuollaista maata ei maailmassa ole. Saudi-Arabiassa on kyllä rinnan näyttäminen kielletty, mutta imettää saa sielläkin.

Vierailija
98/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa imettää ravintolassa. Nykynaisen yksi pahimmista ongelmista.

Vierailija
99/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ravintolassa on muitakin, ja ravintola on myös bisnes joka haluaa rahaa. Jos jotain asiakasta yököttää ajatus imetyksestä viereisessä pöydässä, voi jäädä syömättä, tai ainakin yleinen tunnelma laantua syödessä. En sano, ettäkö imetys olisi jotenkin yököttävää tai sitä ei saisi tietyissä julkisissa paikoissa tehdä jos siihen on ihan todellakin tarve, mutta pitää muistaa, ettei maailma kulje imettävän äidin ympärillä. 

Jos imetyksen hoitaa niin että tekee sen mahdollisimman syrjässä muita häiritsemättä, eikä vaan laita tissejä esille keskellä ravintolaa jotta kaikki varmasti näkee ja kuulee, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Imettäjiltäkin vaaditaan hyviä käytöstapoja ja muiden huomioimista, ihan sama kuinka luonnollista imetys on.

Vierailija
100/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit joskus käynyt Tallinnaa kauempana, tietäisit että tuollaista maata ei maailmassa ole. Saudi-Arabiassa on kyllä rinnan näyttäminen kielletty, mutta imettää saa sielläkin.

Sori, ei ehkä ole laissa kielletty, mutta tarjoilija tms tulisi varmasti huomauttamaan asiasta. Jos järkytykseltään pystyisi. Japanissa siis asun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan