Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
161/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ruokin vauvani tuttipullolla, jos hänelle sattui nälkä julkisella paikalla. Miksi tätä vaihtoehtoa ei tunnu olevan olemassakaan monella? Siinä pullossa voi ihan yhtä hyvin olla äidinmaitoa kuin korvikettakin. Vauvan syöttäminen pullolla ei ole mitenkään loukkaavaa tai irvokasta ja sopii kyllä siihen ravintolapöytäänkin.

Kukaan kolmesta lapsestani ei hyväksynyt pulloa.

Oma vikasi kun et ole opettanut. Vanhemmat päättävät - ei lapset. Sitähän täällä toitotetaan. Entä jos sinulta ei olisi tullut maitoa - olisivatko kuolleet nälkään? Vai olisitko hankkinut sijaisimettäjän?

Veikkaan, että riittävän nälkäinen vauva hyväksyy pullon.

Kyllä minun lapseni saa ihan parasta ruokaa kätevimmästä käyttöliittymästä. Sun lapsellesi sitten voi välttää vähän vähempikin.

JA on jo vauvana niin jääräpäinen että mieluummin kuolee nälkään kuin hyväksyy korvaavan vaihtoehdon? Onnea murrosikään.

Miksi hitossa minä alkaisin tuputtaa pulloa vauvalle, kun on kaksi toimivaa tissiä? Siksi että sinä netissä niin vaadit? Sori vaan, ei tule kauppoja.

Vierailija
162/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ole koskaan huomannut mitään haittaa imettävistä äideistä, ei ole tissit vilkkunut näissä tilanteissa eikä eritteet haisseet. Jos mä lähden ulos syömään, minä keskityn ruokaani ja seuraani. Jos joku ei kykene olemaan kyttäämättä muita, jääköön kotiinsa. Tai hankkikaa kiinnostavampaa seuraa, ettei tarvitse ympäristöön keskittyä.

Ihme vajakkeja koko palsta täynnä. T lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi vittu. Asun ulkomailla ja täällä on julkinen imetys kielletty. Onneksi! Tosi oksettavaa ajatella, että joku imettää lastaan kaikkien nähden ravintolassa. Ei mitään käytöstapoja, apua.

Jos olisit joskus käynyt Tallinnaa kauempana, tietäisit että tuollaista maata ei maailmassa ole. Saudi-Arabiassa on kyllä rinnan näyttäminen kielletty, mutta imettää saa sielläkin.

Sori, ei ehkä ole laissa kielletty, mutta tarjoilija tms tulisi varmasti huomauttamaan asiasta. Jos järkytykseltään pystyisi. Japanissa siis asun.

Matkustan todella paljon. Lapsia kaikkiaan viisi. Oli maa mikä tahansa, jos tavintolassa syödessämme vauva heräilee kesken ruokailun, henkilökunta todella ystävällisesti suhtautuu imettämiseen ja ihailee pikkuista.

Samoin suhtautuminen isompiinkin lapsiin on herttaista ja ystävällistä.

Ihme kun et imetä kaikkia viittä lastasi vieläkin. Mahtaa olla utareet.

Vierailija
164/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ravintolassa ei saa syödä omia eväitä.

Vierailija
165/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että sinä imettäväinen kykenet ja pystyt laittamaan harson tissisi ja lapsen päälle. Joku luutu riittää. Katsos toisia ei se tilanne välttämättä miellytä. Se ei ole vaikeaa.

Minun ymmärtääkseni tässä puhuttiin salista poistumisesta. Useimmissa ravintoloissa on ainoa paikka syöttää se vessa.

Minä en usko, että kukaan ruokkii lastaan tissit tiskiin tyylillä, niin että tapahtuman näkee kaikki ympärillä olevat. Ei ei ei, eiköhän lähes jokainen äiti käytä sitä harsoa suojana, ja valitse sen nurkkapöydän, selkä ihmisiin päin. Minä en ainakaan ole koskaan huomannut imetystilannetta, missä rinta paistaa.

Mutta kyllä minä valitsen mielelläni imetyspaikaksi sen varta vasten tehdyn huoneen, kunhan on erillään vessan hajuista. Jos semmoista ei ole, imetys suoritetaan salissa huomaamattomasti. Varmasti mukavampi kaikille, kun se nälkää itkevä vauva.

Vierailija
166/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ravintolaan saa mennä vaatteessa, joka paljastaa suurimman osan tisseistä? Miten vauvan tissiruokailusta kuuluu kovaääninen lussutus, mutta pulloruokailusta ei? Haiseeko rintamaito voimakkaammim kuin korvike? Eivätkö vauvat röyhtäile pullomaidon jälkeen? Eikö nälkäisen vauvan huuto haittaa enemmän kuin imetys? Saako aikuinen maiskuttaa ruokaa äänekkäästi ravintolassa? Miksei voi keskittyä omaan ruokaansa?

Omaan ruokailuunsa ei voi keskittyä siksi, että aina välillä löytyy näitä löyhäpäitä, jotka tissit vilkkuen imettävät. He tuntuvat saavan siitä kiksejä omaan pieneen elämäänsä. En mene ravintolaan syömään nähdäkseni jonkun tissiäidin vauvansa kanssa. Itsekin olen imettänyt, mutten koskaan tuntenut tarvetta tehdä niin kaikkien nähden. Minulla ei olekaan tissit vaan rinnat:D Ja kauniit sellaiset edelleen:D

Vierailija
167/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan paras 😂 Kiitos näistä nauruista!

Vierailija
168/2693 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ne tarjoilijat kuitenkin lämmittävät sen lapsen purkkiruuan/korvikepullon. Ja minun käyttämissä ravintoloissa lapsen ruoka on aina tuotu ravintolan lautasella kera ruokalapun ja lusikan.

Voi että kun löytyy näitä ammattitaidottomia työntekijöitä, jotka kehtaavat uhmata ravintolan sääntöjä. Vai oisko sittenkin sinunlaisiasi ahdasmielisiä ihmisiä.

Vierailija
169/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmmm. eikös tähän olisi ihan maailman helpoin ratkaisu se, että kun ravintolat saavat kerran valita asiakkaansa, niin sellaiset paikat, joissa ei ole suotavaa julki-imettää, yksinkertaisesti se infottaisiin jo vaikka ulko-ovella. Näin äidit vauvojensa kanssa eivät edes valkkaisi kyseistä paikkaa?

Minua itseä ei ole koskaan häirinnyt kenenkään vauvan imettäminen, tai oikeammin sanottuna en ole kiinnittänyt koskaan huomiota asiaan. Ymmärrän toki niitäkin ihmisiä, joita imetys häiritsee, mutta tosiaan kun ravintolat ilmottaisivat kunnolla asiasta saako vai eikö, niin silloin sellaiset henkilöt, joita imetys häiritsee, voisivat valita ravintolan, jossa julki-imetys ei ole sallittu ja ädit jälkikasuineen taas menisivät niihin, jossa se on sallittu.

Ja ei, vaikka minua ei imetys häiritse, niin olen sitä mieltä, että kaikkien ravintoloiden  ei ole tarpeen olla lapsimyönteisiä .

Vierailija
170/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
171/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun ainakin runkkaan kaikkien äitien eteen jos yrittävät imettää, sama asia.

Vierailija
172/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vauva edes tiedä, ettei ulosteen haju ole hyvä.

Miksei hyvin voi imettää vessassa?

Vierailija
173/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa yksi haluuaa imettää ja 200 muuta halauisi itselleen speciaali illan ilman kotiäidin elkeilyä. Jos sen pennun kans on pakko hlipäätään mennä ravintolaan niin ota ne 200 muuta ihmistä huomioon ja hyödynnä erillistä tilaa sikäli mahdollista. Ei joka paikassa voi olla niin jutpo että minä ja minun maailman ihmeellisin lapsi ennen kaikkia muita.

Vierailija
174/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tarjoiluravintoiloissa ole 18v ikäraja, joten imetystä varmaan tarvii pohtia lähinnä mäkkärissä. Pysykööt alaikäiset poissa alkomestoista.

Vierailija
175/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotonasi sen tissisi ja mölytoosasi kanssa.

Sitähän sä halusit, lapsia.

Vierailija
176/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumiin eritteet ei kuulu julkiseen ruokailutilaan. Piste.

Jos on niin älyvapaa ettei tätä ymmärrä, eikä osaa ottaa kanssaihmisiä huomioon, niin mitä niin hölmölle ihmiselle voi sanoa, sellanen kun ei koskaan näe toimissaan mitään vikaa koska MINÄ MINÄ MINÄ..

Et sä niitä eritteitä näe. Ne siirtyy suoraan rinnasta vauvani suuhun. Ei ole sen iljettävämpää kuin syöminen muutenkaan.

Ne eritteet on tiedossa ja ne on siinä toisten nähtävillä, sama jos joku kusisi näkyvästi muovipussiin siinä.

Teillä MINÄMINÄMINÄ JA MUN IMETYS-tyypit nyt ette vain ymmärrä tätä asiaa vaikka kuinka rautalangasta vääntää, RUUMIIN ERITTEET EI KUULU JULKISEEN RUOKAILUTILAAN, PISTE.

Mikä siinä on epäselvää, vaikka kanssa ruokailijat ei tulisi niitä viereen tsuumaamaan, ne tietävät niistä ja ne eivät kuulu ravintolaan. Ne eivät kuulu sinne toisten ruokailijoiden vuoksi, eivätkä myöskään hygienisista syistä, ruokaravintola ei ole eritteiden valutuspaikka.

Vierailija
177/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukat imettää julkisesti. Ihan huomaamattakin voi vauvan syöttää tai käyttää tuttipulloa. Paremmissa ravintoloissa ei onneksi saa imettää, moukat imettäköön rossoissa tai bensisten baareissa.

Vierailija
178/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4891 kirjoitti:

Kysymys teille jotka välttämättä koette tarpeelliseksi ruokkia vauvanne juuri siinä pöydän ääressä sen sijaan että siirtyisitte sivummalle siihen tarkoitettuun paikkaan hoitamaan asian: Onko teidän kotonannekin tapana aina ruokkia vauvanne siinä ruokapöydän ääressä kun muut syövät? Epäilen, että on mukavampiakin paikkoja jossa ruokkia lapsi ja uskon että mielellänne teettekin sen muualla. Ravintolassa valinnanvaraa ei tietysti ole niin paljon kuin kotona, mutta miksei myös muita kunnioittaakseen voi siirtyä hoitamaan ruokinta vaikkapa siihen tarkoitettuun paikkaan tai vessaan? Koska olette huomionkipeitä "minä minä minä"-persoonia joiden on aivan pakko päästä ärsyttämään muita sillä verukkeella, että "minulla on oikeus ja minä haluan." 

Kyllä minä imetän vauvan ruokapöydässä kotona, jos sille tulee kesken ruokailuni nälkä.

En ymmärrä kuinka kukaan täysjärkinen voi vaatia syöttämään vauvan VESSASSA?!

Koti julkinen ruokapaikka ovat vähän eri asioita, hölmö.

Vierailija
179/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiin eritteet ei kuulu julkiseen ruokailutilaan. Piste.

Jos on niin älyvapaa ettei tätä ymmärrä, eikä osaa ottaa kanssaihmisiä huomioon, niin mitä niin hölmölle ihmiselle voi sanoa, sellanen kun ei koskaan näe toimissaan mitään vikaa koska MINÄ MINÄ MINÄ..

Juuri näin!

Vierailija
180/2693 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä niitä eritteitä näe. Ne siirtyy suoraan rinnasta vauvani suuhun. Ei ole sen iljettävämpää kuin syöminen muutenkaan.[/quote]

Valuuko sulta eritteitä suusta kun syöt? Vai miten voit verrata näitä?

Itelläni  ruoka menee syödessäni suusta sisään eikä mitään valu samalla sieltä ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän