Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
61/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

Jos taasen sosiaalinen elämä kärsii pahoin niin älä hanki kakaroita.

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.
"Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?"

- Ei tarvitse, koska lapseni eivät asuneet kotona loppuikääni.

Mutta jos kaikkien muiden lapset häiritsevät sinua, loogisin vaihtoehto on että pysyt kotona. Kun kerran viitsit tehdä ruokaakin, ei ravintolassa käynti ole sinulle mitenkään pakollista.

Siis minä ja suurin osa asiakaskuntaa saamme pysyä poissa ravintoloista, että sinä ja muut MINÄMINÄMINÄ -akkelit saavat mellastaa siellä kurluttavine kakaroineen?

Minäminä-ihmisiä on moneen junaan. Joku on päihtynyt, toisella hygienia hakusessa. Ehkä sinä olet niitä, jotka haisevat naapuripöytään saakka. Mutta suurin osa asiakaskuntaa pystyy sietämään toisia ihmisiä. Ne, joille imettävä äiti, äänekäs miesseurue tai vaihdevuosiaan hikoileva mummo häiritsevät kohtuuttomasti, pysyvät tosiaan kotonaan.

Ja vielä kerran: jos kerran olet jaksanut imettää kotonasi ja kokata niille lapsillesikin, jaksat varmasti kokata nytkin itsellesi. Minä näin ruuhkavuosina istun mielelläni välillä valmiiseen pöytään.

• ruuhkavuodet on huono sana

• en haise ja olen ammatissa, jossa sinun kaltaisesi äidit ovat puheenaiheena useinkin -   eikä hyvässä mielessä

• äänekkäin seurue ravintolassa on yleensä nuoret naiset

• jos joku mummo on vaihdevuosissa niin tuskin hän häiritsee muita ravintolassa olevia, kunhan nyt (toivottavasti) itsekin pääset sinne asti

• mielestäni on hyvä asia, että olen tenhyt lapsilleni kotiruokaa

Uskon, että istut mielelläsi valmiiseen pöytään. Uskon myös, että mielelläsi otat kaiken valmiina vastaan.

Olen tosi imarreltu kaikesta tästä mielenkiinnosta persoonaani kohtaan. Mutta kuules, ammattipalstailija, palataanpa alkuperäiseen aiheeseen eli imetykseen ravintoloissa. En vielä saanut sitä vastausta, miksi juuri sinun pitäisi saada syödä ravintolassa ja imettävän äidin ei.

Vierailija
62/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä eteen melkoisen yllättävä ketju. Kolmen vuoden imetystaipaleella en ole livenä koskaan kokenut mitään negatiivista reaktiota kanssaihmisiltä. Ehkä ovat sitten tulleet tänne purkautumaan.

Monessa kommentissa kysyttiin, pitääkö sinne rsvintolaan nyt varta vasten lähteä imettämään. Tuskin. Vauvat nyt vaan syö silloin kun ne on nälkäisiä ja sitä ei aina tiedä etukäteen mihin aikaan se tapahtuu.

Jos ravintolassa joku muu, kun syövä vauva ällöttää, voiko häntäkin pyytää siirtymään syrjemmälle. Tyyliin, ällöttää ihan alyttömästi kattella viereisessä pöydässä keski-ikäinen-lihava-mie-syö-pihviä -performanssi. Itseäni ainakin loukkaisi.

Tämän kaltaisten kommenttien kirjoittajien lapsilla ei siis muka ole minkäänlaista päivärytmiä?

Ja kaupungilla haahuillaan tuntikaupalla imeväisikäisten kanssa?

Jepjep.

Käyttäisitte ihan vaan sitä maalaijärkeänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on vauva niin pysykää poissa ravintoloista. KUKAAN ei halua katsella vauvan imetystä kesken oman ruokailun.

Vierailija
64/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli kyllä eteen melkoisen yllättävä ketju. Kolmen vuoden imetystaipaleella en ole livenä koskaan kokenut mitään negatiivista reaktiota kanssaihmisiltä. Ehkä ovat sitten tulleet tänne purkautumaan.

Monessa kommentissa kysyttiin, pitääkö sinne rsvintolaan nyt varta vasten lähteä imettämään. Tuskin. Vauvat nyt vaan syö silloin kun ne on nälkäisiä ja sitä ei aina tiedä etukäteen mihin aikaan se tapahtuu.

Jos ravintolassa joku muu, kun syövä vauva ällöttää, voiko häntäkin pyytää siirtymään syrjemmälle. Tyyliin, ällöttää ihan alyttömästi kattella viereisessä pöydässä keski-ikäinen-lihava-mie-syö-pihviä -performanssi. Itseäni ainakin loukkaisi.

Tämän kaltaisten kommenttien kirjoittajien lapsilla ei siis muka ole minkäänlaista päivärytmiä?

Ja kaupungilla haahuillaan tuntikaupalla imeväisikäisten kanssa?

Jepjep.

Käyttäisitte ihan vaan sitä maalaijärkeänne.

No pitäähän nyt henkkamaukat ja muut rättikaupat syynätä, jos siellä olis tarjouksessa rikkinäisiä housuja ja niistä ripsinipuistakin on saattanut muutama karva tippua, joten huollettavahan ne on. Kahviloissa istutaan naama kiinni kännykässä muiden riesana. Ei tule kuulonkaan, että jos se latte on juotu niin sitten muutaman tunnin päästä vois antaa muillekin tilaa.

Vierailija
65/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin sitten se imetys kuin kurkkusuorana huutava vauva.

Pakkoko se on ottaa mukaan? Pakkoko mennä ravintolaan imeväisen kanssa? Pysy himassa tai hanki hoitaja.

Tuo argumentti on sitä luokkaa, että pakko vastata: pysy ite.

Käytöstavat? Pärjäsin neljän lapsen kanssa imettämättä kertaakaan julkisesti. Tuttipullon eväät valmiiksi himassa, ootko kuullut pumpusta?

Ootko kuullut lastenhoitajista?

Jos joku tunkee tissiä pöytään ravintolassa, mulla on oikeus oksentaa siihen samaan pöytään. Pysy himassa, imetys ei ole sankariteko ja siitä ei saa pisteitä.

Ihmevillitys tämä tissien esittely. Mä tun näyttämään omani sille sun seurueelle, vai?

No saat sinä tissisi näyttää minun seurueelleni, jos imettävän äidin näkeminen provosoi sinut sellaiseen raivoon. Oksentamisesta pitää varmaankin sopia erikseen ravintolan henkilökunnan kanssa, kun he joutuvat sen siivoamaan.

On taas sekopäitä liikkeellä.

Tissi on tissi. Ihan sama mitä sillä tekee, mutta sen näyttäminen ruokapöydässä ei kuulu hyvin tapoihin.

Hormonitko nykymammojen käytöstavat on vieneet, vai mistä tämä äärimmäisen huono käytös ja muiden huomioonottamisen unohtaminen on lähtöisin?

Onks tää joku pätemisen keino vai mikä? Ei ennen imetetty tissi vieraan ihmisen naamassa, miksi nyt? Kertokaapa, saako sitä imettämistä katsoa? Loukkaannutko imettäjä, jos joku tuijottaa?

Vai pitääkö MUIDEN kääntää katse muualle?

Kumpi väistyy, häiritsijä vai häiritty? Se, joka vetää tissit esiin vai se, jota se häiritsee?

Vierailija
66/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

Jos taasen sosiaalinen elämä kärsii pahoin niin älä hanki kakaroita.

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.
"Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?"

- Ei tarvitse, koska lapseni eivät asuneet kotona loppuikääni.

Mutta jos kaikkien muiden lapset häiritsevät sinua, loogisin vaihtoehto on että pysyt kotona. Kun kerran viitsit tehdä ruokaakin, ei ravintolassa käynti ole sinulle mitenkään pakollista.

Siis minä ja suurin osa asiakaskuntaa saamme pysyä poissa ravintoloista, että sinä ja muut MINÄMINÄMINÄ -akkelit saavat mellastaa siellä kurluttavine kakaroineen?

Minäminä-ihmisiä on moneen junaan. Joku on päihtynyt, toisella hygienia hakusessa. Ehkä sinä olet niitä, jotka haisevat naapuripöytään saakka. Mutta suurin osa asiakaskuntaa pystyy sietämään toisia ihmisiä. Ne, joille imettävä äiti, äänekäs miesseurue tai vaihdevuosiaan hikoileva mummo häiritsevät kohtuuttomasti, pysyvät tosiaan kotonaan.

Ja vielä kerran: jos kerran olet jaksanut imettää kotonasi ja kokata niille lapsillesikin, jaksat varmasti kokata nytkin itsellesi. Minä näin ruuhkavuosina istun mielelläni välillä valmiiseen pöytään.

• ruuhkavuodet on huono sana

• en haise ja olen ammatissa, jossa sinun kaltaisesi äidit ovat puheenaiheena useinkin -   eikä hyvässä mielessä

• äänekkäin seurue ravintolassa on yleensä nuoret naiset

• jos joku mummo on vaihdevuosissa niin tuskin hän häiritsee muita ravintolassa olevia, kunhan nyt (toivottavasti) itsekin pääset sinne asti

• mielestäni on hyvä asia, että olen tenhyt lapsilleni kotiruokaa

Uskon, että istut mielelläsi valmiiseen pöytään. Uskon myös, että mielelläsi otat kaiken valmiina vastaan.

Olen tosi imarreltu kaikesta tästä mielenkiinnosta persoonaani kohtaan. Mutta kuules, ammattipalstailija, palataanpa alkuperäiseen aiheeseen eli imetykseen ravintoloissa. En vielä saanut sitä vastausta, miksi juuri sinun pitäisi saada syödä ravintolassa ja imettävän äidin ei.

En ole ammattipalstailija. Saat olla imarreltu, koska tuo kommenttini taitaa olla ainoa asia, mistä saat imartelua.

Kuka on sanonut, että imettävä äiti ei saisi syödä ravintolassa? Kunhan jättää sen imetettävän vaikka toisen vanhemman tai muun kaitsijan huomaan.

Ai niin - luultavasti sulla ei ole sitä miestä. Tai saattaa olla montakin, mutta eivät ole kiinnostuneita imeväisestä 😆

Ei osu eikä uppoa, tyylisi tunnetaan. Joko palataan alkuperäiseen aiheeseen? Miksi imettävä äiti lapsineen ei olisi oikeutettu sinne ravintolaan?

Vierailija
67/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin sitten se imetys kuin kurkkusuorana huutava vauva.

Pakkoko se on ottaa mukaan? Pakkoko mennä ravintolaan imeväisen kanssa? Pysy himassa tai hanki hoitaja.

Tuo argumentti on sitä luokkaa, että pakko vastata: pysy ite.

Käytöstavat? Pärjäsin neljän lapsen kanssa imettämättä kertaakaan julkisesti. Tuttipullon eväät valmiiksi himassa, ootko kuullut pumpusta?

Ootko kuullut lastenhoitajista?

Jos joku tunkee tissiä pöytään ravintolassa, mulla on oikeus oksentaa siihen samaan pöytään. Pysy himassa, imetys ei ole sankariteko ja siitä ei saa pisteitä.

Ihmevillitys tämä tissien esittely. Mä tun näyttämään omani sille sun seurueelle, vai?

No saat sinä tissisi näyttää minun seurueelleni, jos imettävän äidin näkeminen provosoi sinut sellaiseen raivoon. Oksentamisesta pitää varmaankin sopia erikseen ravintolan henkilökunnan kanssa, kun he joutuvat sen siivoamaan.

On taas sekopäitä liikkeellä.

Tissi on tissi. Ihan sama mitä sillä tekee, mutta sen näyttäminen ruokapöydässä ei kuulu hyvin tapoihin.

Hormonitko nykymammojen käytöstavat on vieneet, vai mistä tämä äärimmäisen huono käytös ja muiden huomioonottamisen unohtaminen on lähtöisin?

Onks tää joku pätemisen keino vai mikä? Ei ennen imetetty tissi vieraan ihmisen naamassa, miksi nyt? Kertokaapa, saako sitä imettämistä katsoa? Loukkaannutko imettäjä, jos joku tuijottaa?

Vai pitääkö MUIDEN kääntää katse muualle?

Kumpi väistyy, häiritsijä vai häiritty? Se, joka vetää tissit esiin vai se, jota se häiritsee?

Itse en imettäessäni katsele muihin pöytiin. Enkä kyllä kauheasti muutenkaan tuijottele tuntemattomia, kotonani opetettiin ettei se ole kohteliasta. Kaikkein vähiten tissini on vieraan ihmisen naamassa, enkä ole moista ikinä todistanut.

Eli sikäli mulle on ihan sama, jos joku katsoo minua, vauvaa tai huiviani (muuta ei imetyksestä näy).

Vierailija
68/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alamaissa, mutta en ole enää kun luin kommentteja! Silmät vesissä nauroin. On parempaa  huumoria kuin ammattilaisten viljelemät hävyttömyydet televisiossa!

Vierailija
69/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alamaissa, mutta en ole enää kun luin kommentteja! Silmät vesissä nauroin. On parempaa  huumoria kuin ammattilaisten viljelemät hävyttömyydet televisiossa!

Siks tää onkin niin viihdyttävä saitti ollut jo vuosia kun täällä voi sanoa melkein mitä tahansa sydämen pohjasta.

Vierailija
70/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset menee syömään ravintolaan ei katsomaan kun joku imettää!!!!jotain rajaa saatana. Vaikka olen äiti en tod imettäis lastani ravintolassa saati julkisilla paikoilla koska kunnioitan muita. Ja itseäni. Ei ole tarvetta esitellä itteeni.

Vierailija
71/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 80-luvulla lapsiani ravintoloissa, kahviloissa, kauppojen levähdyspenkillä jne. Siististi harson alla. Sain vain hymyileviä katseita kanssaihmisiltä.

Mistä on tullut tämä viha lapsia ja lapsiperheitä kohtaan?

Vierailija
72/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset menee syömään ravintolaan ei katsomaan kun joku imettää!!!!jotain rajaa saatana. Vaikka olen äiti en tod imettäis lastani ravintolassa saati julkisilla paikoilla koska kunnioitan muita. Ja itseäni. Ei ole tarvetta esitellä itteeni.

Ei siis tarvetta esitellä itseään, mutta ilmeisesti on tarve katsella toisia tai ajatella kuinka toiset katselevat toisiaan? No, äiteihinkin mahtuu monenlaisia kuriositeetteja.

Vierailija
73/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain maksavat asiakkaat syö ravintolassa.

Vierailija
74/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetin 80-luvulla lapsiani ravintoloissa, kahviloissa, kauppojen levähdyspenkillä jne. Siististi harson alla. Sain vain hymyileviä katseita kanssaihmisiltä.

Mistä on tullut tämä viha lapsia ja lapsiperheitä kohtaan?

Avainsana: harson alla.

Lapsia tuskin vihataan, mutta lasten vanhemmat kun on nykyään niin pihalla kaikesta kasvatuksellisesta ja käytöstavoista. Siitä.

Vierailija
75/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä nyt on vielä pakko jauhaa, niin jauhetaan.

Lounasmestat ja kahvilat vielä justjust menee vauvaa ruokkien, mutta ei nyt saatana ole nekään niin täyteen ahdettuja. Miksei tarjoilijalta voisi kysäistä, oisko jossain hissummassa nurkassa tuolia tai tyhjää pöytää?

Järkeä voi käyttää, millaseen raflaan voi skidinsä tuoda lussuttamaan ja millaseen raflaan mahtuu ne vauvojenkuskaustankit ylipäätään. Tsiisus.

Ja joo, on mulla lapsi, enkä ole koskaan kokenut tarvetta imettää ravintolassa. Pullosta voi päivisin ruokkia julkisesti, iltaisin tenava jätetään himaan. Tai faijansa kanssa.

Vituttaa joidenkin mutsien maailmannapuus.

Vierailija
76/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljä lasta imettänyt, ihan joka paikassa. Iiiihan joka paikassa!! Ja koskaan en ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin tai puheisiin, en ikiikiikinä.

Ja viidennen imetän samoin.

Mikä ihme teitä vaivaa??

Vierailija
77/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA RAVINTOLASSA EI SYÖDÄ OMIA EVÄITÄ.

Vierailija
78/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasmestat ja kahvilat vielä justjust menee vauvaa ruokkien, mutta ei nyt saatana ole nekään niin täyteen ahdettuja. Miksei tarjoilijalta voisi kysäistä, oisko jossain hissummassa nurkassa tuolia tai tyhjää pöytää?

Järkeä voi käyttää, millaseen raflaan voi skidinsä tuoda lussuttamaan ja millaseen raflaan mahtuu ne vauvojenkuskaustankit ylipäätään. Tsiisus.

Ja joo, on mulla lapsi, enkä ole koskaan kokenut tarvetta imettää ravintolassa. Pullosta voi päivisin ruokkia julkisesti, iltaisin tenava jätetään himaan. Tai faijansa kanssa.

Näillä mutseilla ei ole mitään muuta. Ei uraa, ei rahaa, ei valtaa. Pädetään sitten näillä asioilla, pyhät lehmät.

Vierailija
79/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muutama näitä "kilttimiehiä", jotka ovat iäti katkeria siitä, että normaalia kohteliaisuutta ei palkitakaan seksillä.

Otaksun, että sama mielenterveyspotilaiden porukka häiriköi näitä imetyskeskusteluja. Rinnastavat itsensä pieneen vauvaan ja kokevat vääryyttä, kun joku saa huomiota ja ehkä tissin suuhun.

Vierailija
80/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä mutseilla ei ole mitään muuta. Ei uraa, ei rahaa, ei valtaa. Pädetään sitten näillä asioilla, pyhät lehmät.

Ei, vaan ne vauvat jotka syö rinnasta, syö rinnasta ja piste. Ne tekee sen tunnin- kahden välein, eikä kysele paikkaa eikä aikaa. Ja se on semmoinen asia, joka ei kuulu sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi