Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
41/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

Jos taasen sosiaalinen elämä kärsii pahoin niin älä hanki kakaroita.

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.
"Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?"

- Ei tarvitse, koska lapseni eivät asuneet kotona loppuikääni.

Mutta jos kaikkien muiden lapset häiritsevät sinua, loogisin vaihtoehto on että pysyt kotona. Kun kerran viitsit tehdä ruokaakin, ei ravintolassa käynti ole sinulle mitenkään pakollista.

Siis minä ja suurin osa asiakaskuntaa saamme pysyä poissa ravintoloista, että sinä ja muut MINÄMINÄMINÄ -akkelit saavat mellastaa siellä kurluttavine kakaroineen?

Vierailija
42/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin sitten se imetys kuin kurkkusuorana huutava vauva.

Pakkoko se on ottaa mukaan? Pakkoko mennä ravintolaan imeväisen kanssa? Pysy himassa tai hanki hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko minä sitten imettää kyrpääni siellä ravintolassa? Lupana pitää serviettiä näkösuojana. Eihän sellaista voi mennä mihinkään haisevaan vessaankaan tekemään.

Mihin se sun vehje maitoa tarttee?

Ei se tartte maitoa, mutta pitäähän sitä imettää jos seisoo kun katselee niitä paljaita rintoja.

Minä toivotan sinulle parempaa loppuelämää ja kannustan hakemaan apua. Toivottavasti se ihmishirviö, joka sinut rikkoi, on saanut rangaistuksensa.

Ei minulla ole mitään ongelmia. Nukun joka yö makeasti kuin lutuinen koiranpentu. Taidat itse olla yliherkkä kirjoitetulle tekstille.

Vierailija
44/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun toisen ihmisen syöminen ällöttää, voi syödä kotona. Yksinkertaista. Muiden ei tartte pomppia teidän henkilökohtaisten ongelmien ja traumojen mukaan.

Jos itsellä on elämää rajoittavia ongelmia kuten se, ettei kestä syödä ihmisten kanssa, voi aina pysyä hankalista paikoista kuten ravintoloista poissa.

Vierailija
45/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.

Mutta jos kaikkien muiden lapset häiritsevät sinua, loogisin vaihtoehto on että pysyt kotona. Kun kerran viitsit tehdä ruokaakin, ei ravintolassa käynti ole sinulle mitenkään pakollista.

Siis minä ja suurin osa asiakaskuntaa saamme pysyä poissa ravintoloista, että sinä ja muut MINÄMINÄMINÄ -akkelit saavat mellastaa siellä kurluttavine kakaroineen?

Minäminä-ihmisiä on moneen junaan. Joku on päihtynyt, toisella hygienia hakusessa. Ehkä sinä olet niitä, jotka haisevat naapuripöytään saakka. Mutta suurin osa asiakaskuntaa pystyy sietämään toisia ihmisiä. Ne, joille imettävä äiti, äänekäs miesseurue tai vaihdevuosiaan hikoileva mummo häiritsevät kohtuuttomasti, pysyvät tosiaan kotonaan.

Ja vielä kerran: jos kerran olet jaksanut imettää kotonasi ja kokata niille lapsillesikin, jaksat varmasti kokata nytkin itsellesi. Minä näin ruuhkavuosina istun mielelläni välillä valmiiseen pöytään.

Vierailija
46/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?

Ravintolan maksavat asiakkaat syövät ravintolasalissa. Ei-maksavat syövät siihen erikseen osoitetussa tilassa.

Vierailija
47/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko se on ottaa mukaan? Pakkoko mennä ravintolaan imeväisen kanssa? Pysy himassa tai hanki hoitaja.

Tuo argumentti on sitä luokkaa, että pakko vastata: pysy ite.

Vierailija
48/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemattomia ihmisiä ei kiinnosta sinun rumat isot utareesi! Hyi helvetti!

Eivätkä minua kiinnosta alatyyliset juntit. Tasoissa ollaan.

Vierailija
49/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli kyllä eteen melkoisen yllättävä ketju. Kolmen vuoden imetystaipaleella en ole livenä koskaan kokenut mitään negatiivista reaktiota kanssaihmisiltä. Ehkä ovat sitten tulleet tänne purkautumaan.

Monessa kommentissa kysyttiin, pitääkö sinne rsvintolaan nyt varta vasten lähteä imettämään. Tuskin. Vauvat nyt vaan syö silloin kun ne on nälkäisiä ja sitä ei aina tiedä etukäteen mihin aikaan se tapahtuu.

Jos ravintolassa joku muu, kun syövä vauva ällöttää, voiko häntäkin pyytää siirtymään syrjemmälle. Tyyliin, ällöttää ihan alyttömästi kattella viereisessä pöydässä keski-ikäinen-lihava-mie-syö-pihviä -performanssi. Itseäni ainakin loukkaisi.

Vierailija
50/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat eivät kuulu ravintolaan piste! Minä haluan rauhaa ja hiljaisuutta. Leppoisaa klassista taustamusiikkia tai jazzia ravintolaan. Vieno puheensorina ja astioiden kilinä kuuluu asiaan. Mutta rääkyvä vauva tuohon idylliin ei kuulu. Ei edes oma.

Vierailija
51/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat? Pärjäsin neljän lapsen kanssa imettämättä kertaakaan julkisesti. Tuttipullon eväät valmiiksi himassa, ootko kuullut pumpusta?

Ootko kuullut lastenhoitajista?

Jos joku tunkee tissiä pöytään ravintolassa, mulla on oikeus oksentaa siihen samaan pöytään. Pysy himassa, imetys ei ole sankariteko ja siitä ei saa pisteitä.

Ihmevillitys tämä tissien esittely. Mä tun näyttämään omani sille sun seurueelle, vai?

Vierailija
52/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm stunned. Armon vuonna 2017 näyttää jotakuta vielä hiertävän se, että imettävät äidit käyvät ravintolassa. Ravintolahan on etenkin kylmään vuodenaikaan luonnollinen paikka hoitaa vauvan ruokaiu jos kaupunkireissu on kestänyt jo tovin. Pieni vauva syö usein ja toisinaan myös niin kauan, ettei ravintolan vessan varaaminen oikein edes ole vaihtoehto. Isomman vauvan kanssa taas vessassa syöminen on vaan outoa.

Itse en ole koskaan nähnyt, että kukaan olisi imettäessään erityisesti esitellyt hinkkejään vaan imetys tapahtuu hyvin siististi imetyspaidan, harson tms suojassa.

Itse en ole (lääketieteellisistä syistä) imettänyt omiani, mutta on jäätävä ajatus vaatia naista rajaamaan sosiaalista elämää vauvavuoden aikana. Ravintolakäynti voi tehdä todella hyvää.

Vierailija
53/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että julki-imettäjät ovat pohjimmiltaan tosi epävarmoja (kuten katomuakatomua- tyypit yleensäkin).

Huomiolla haetaan hyväksyntää ja egon pönkitystä. Eikä jää ainoaksi tempuksi.

Narsistisesti käyttäytyvän lapsella on kamalaa.

Vierailija
54/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko minä sitten imettää kyrpääni siellä ravintolassa? Lupana pitää serviettiä näkösuojana. Eihän sellaista voi mennä mihinkään haisevaan vessaankaan tekemään.

Seksiaktiko on ihan sama asia kuin vauvan ruokinta?

No jos sinun mielestä on niin kandee käydä lääkärillä.

Vierailija
55/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminä-ihmisiä on moneen junaan. Joku on päihtynyt, toisella hygienia hakusessa. Ehkä sinä olet niitä, jotka haisevat naapuripöytään saakka. Mutta suurin osa asiakaskuntaa pystyy sietämään toisia ihmisiä. Ne, joille imettävä äiti, äänekäs miesseurue tai vaihdevuosiaan hikoileva mummo häiritsevät kohtuuttomasti, pysyvät tosiaan kotonaan.

Ja vielä kerran: jos kerran olet jaksanut imettää kotonasi ja kokata niille lapsillesikin, jaksat varmasti kokata nytkin itsellesi. Minä näin ruuhkavuosina istun mielelläni välillä valmiiseen pöytään.

• ruuhkavuodet on huono sana

• en haise ja olen ammatissa, jossa sinun kaltaisesi äidit ovat puheenaiheena useinkin -   eikä hyvässä mielessä

• äänekkäin seurue ravintolassa on yleensä nuoret naiset

• jos joku mummo on vaihdevuosissa niin tuskin hän häiritsee muita ravintolassa olevia, kunhan nyt (toivottavasti) itsekin pääset sinne asti

• mielestäni on hyvä asia, että olen tenhyt lapsilleni kotiruokaa

Uskon, että istut mielelläsi valmiiseen pöytään. Uskon myös, että mielelläsi otat kaiken valmiina vastaan.

Vierailija
56/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavit tyrkätään isovanhemmille  pienemmistäkin syistä, niin eikö voisi olla vanhempien laatuaikaa mennä ravintolaan kaksin. Lapset voivat mennä ravintoloihin vähän isompina ja vanhemmat pienestä pitäen opettavat käytöstavat. Kyllä lapset oppivat. Jää turha juokseminen pois. Imettäminen on tärkeä asia, mutta on itsekästä olla ottamatta muut ihmiset huomioon. Voihan sitä imettää suojassa katseilta, esim huivilla peittäen lapsen ja rinnan.

Vierailija
57/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa valmista niin ottaa take away:n.

Vierailija
58/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin imetän, pitäkää vessojen imetysnurkkanne, en tasan mene mihinkään vessaan imettämään.

Vierailija
59/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat? Pärjäsin neljän lapsen kanssa imettämättä kertaakaan julkisesti. Tuttipullon eväät valmiiksi himassa, ootko kuullut pumpusta?

Ootko kuullut lastenhoitajista?

Jos joku tunkee tissiä pöytään ravintolassa, mulla on oikeus oksentaa siihen samaan pöytään. Pysy himassa, imetys ei ole sankariteko ja siitä ei saa pisteitä.

Ihmevillitys tämä tissien esittely. Mä tun näyttämään omani sille sun seurueelle, vai?

No saat sinä tissisi näyttää minun seurueelleni, jos imettävän äidin näkeminen provosoi sinut sellaiseen raivoon. Oksentamisesta pitää varmaankin sopia erikseen ravintolan henkilökunnan kanssa, kun he joutuvat sen siivoamaan.

On taas sekopäitä liikkeellä.

Vierailija
60/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ravintolareissu voi jollekin äidille olla rentoutumisreissu kaikesta lastenhoidon härdellistä ja lasten itkuista ja sitten joku tuleekin itkevän vauvan kanssa viereiseen pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän