Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
21/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi imettävän äidin on pakko mennä ravintolaan? Ihan vain muiden kiusaksi?

Eikö millään voi jättää ravintolakäyntejä väliin niin kauan kuin imettää? Tai opettaa se kersa juomaan myös pullosta, jolloin sen voi jättää kotiin jonkun luo, jos on ihan pakko päästä ravintolaan.

Sehän on hyvin lyhyt aika (oma ongelma, jos päättää imettää taaperoakin), kyllä se pitäisi jaksaa. Vinkki: ruokaa saa myös kaupasta.

Vierailija
22/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

Jos taasen sosiaalinen elämä kärsii pahoin niin älä hanki kakaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko minä sitten imettää kyrpääni siellä ravintolassa? Lupana pitää serviettiä näkösuojana. Eihän sellaista voi mennä mihinkään haisevaan vessaankaan tekemään.

Mihin se sun vehje maitoa tarttee?

Ei se tartte maitoa, mutta pitäähän sitä imettää jos seisoo kun katselee niitä paljaita rintoja.

Minä toivotan sinulle parempaa loppuelämää ja kannustan hakemaan apua. Toivottavasti se ihmishirviö, joka sinut rikkoi, on saanut rangaistuksensa.

Vierailija
24/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?

No en söisi jos menen ravintolaan syömään ja maksan siitä. Olenhan aikuinen, syön haarukalla ja veitsellä lautaselta ja juon lasista. Mutta kerropa meille miten se vauva tietää, missä se syö? Imeväisikäinen kun ei esim. pysty kohdistamaan katsettaan kovinkaan kauas. Se turvallinen syli siinä syömistilanteessa on vauvalle se tärkein, ei se onko huoneessa ravintolapöytä tai pari vai vessanpönttö ja lavuaari.

Kyllä siinä on kyse siitä että se imettäjä kokee sen vessassa olemisen jotenkin halventavana. Vaikka monesti se rauhallinen vessa olisi vauvan kannalta parempi kuin hälyinen ravintolasali. Mutta kun minäminä ja minun vauva. Ja minun tissit. Näkeehän kaikki että minäminäminä olen niiiiiiiin hieno äiti että rintaruokin lastani!!!!

Vierailija
25/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Harva taitaa kuitenkaan imettää julkisilla paikoilla rinnat paljaana ja kaikkien nähtävillä. Imetyspaidat, huivit ja harsot suojaavat hyvin tuota "irstasta" näkymää. Siis jonkun silmät nyt ihan oikeasti tuosta syöpyvät.

Voi kuule kun niitä on vaikka kuinka.... ja siinä ei ole ainoastaan NE TISSIT vaan edelleenkin se maidon haju ja mussuttaminen, pulauttelu ja röyhtäily ei ole muista kovin kivaa kun yrittää itse syödä

Vierailija
26/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä kuullut muiden imettäessä maiskuttelua, sen sijaan ihan aikaihmisten syödessä kylläkin ja usein. Ja ryystämisen ääntä, kiroilua, äänekästä röyhtäilyä ja öykkäröintiä. Jos haluaa syödä ilman muita ihmisiä, voi pysyä kotona. 

Itse aikanani imettävänä äitinä inhosin julki-imetystä, mutta totesin lukemattomia kertoja, ettei julkisilla paikoilla vain ole yleensä vaihtoehtoa mennä syrjään. Jos meni vessaan, kohta siinä roikkuu joku ovenkahvassa ja hälyttää melkein henkilökuntaa avaamaan ovea, vaikka imetykseen menisi alle 10 minuuttia. Monet vessat ovat niin ahtaita, ettei niihin pysty menemään vauvan kanssa. Invavessat taas on tarkoitettu niitä tarvitseville ja niiden varaaminen imetykseen on silkkaa ihmisten kiusaamista. 

Vierailija
27/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikeaa syöttää pentunsa ennen ravintolaan menoa tai olla viemättä sitä kokonaan ravintolaan? Vielä parempi kun pysyt poissa itsekin sieltä. Ja lentokoneesta myös. Onko se n. vuosi ihan mahdotonta olla vauvan kanssa kotona? Someta vaikka, jos aika käy pitkäksi.

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?

Vierailija
28/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?

Itseasiassa mulla on joskus niin kiire, että syön samalla kun paskannan vessassa. Big deal...

Nyt sain ehkä vähän liikaa informaatiota. Mutta kyllähän tämä kieltämättä tuo uuden lisäsävyn tämän palstan imetyksenvastustusfanaatikon profiiliin.

Vierailija
29/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Harva taitaa kuitenkaan imettää julkisilla paikoilla rinnat paljaana ja kaikkien nähtävillä. Imetyspaidat, huivit ja harsot suojaavat hyvin tuota "irstasta" näkymää. Siis jonkun silmät nyt ihan oikeasti tuosta syöpyvät.

Voi kuule kun niitä on vaikka kuinka.... ja siinä ei ole ainoastaan NE TISSIT vaan edelleenkin se maidon haju ja mussuttaminen, pulauttelu ja röyhtäily ei ole muista kovin kivaa kun yrittää itse syödä

Eli vauvoja ei saa syöttää julkisilla paikoilla myöskään pullosta? Tässä ollaan hyvin pian siinä pisteessä, että lapsen saaminen edellyttää yhteiskunnasta pois sulkemista. Sitten ihmetellään, miksi perheet voivat pahoin...

30/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka niin luonnollinen asia imetys onkin, niin sen voi hoitaa vähän sivummalla kunnioittaen muiden ruokailua, esimerkiksi siellä vessassa. Antakaa yksikin hyvä syy, miksei sinne vessaan/nurkkaan voi siirtyä imettämään, vaan se on pakko tehdä juuri siinä kaikkien silmien edessä? "No koska mä haluan. No koska mä voin. No koska vauvani täytyy syödä! No koska se on maailman luonnollisin asia ja te jotka olette sitä vastaan olette vain seksistisiä pervoja!!!" 

Edelleenkin, sen vauvan ruokkimisen voi hoitaa muualla kun toisten silmien alla. Harva näkee asiassa mitään seksuaalista, se vain on ällöttävää, ärsyttävää, se vie ruokahalut, ja minä en ainakaan todellakaan mene sinne ravintolaan ja maksa ruuastani vain jotta voisin kuunnella ja katsella jonkun imettävän vauvaansa viereisessä pöydässä. 

31/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa, että on kyllä ihmiset nykyään vieraantuneet elämän pikku tosiasioista, jos joku imettäminenkin inhottaa.

Vierailija
32/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokkimista varten on erikseen imetystilat, niin etikettiin toki kuuluu niitä käyttää. Jos sellaisia ei ole tarjolla ja tapahtumapaikkana edes jokseenkin rento julkinen ravintola - esimerkiksi paikallisen ostarin Rosso ja Arnolds' -, imettäminen tapahtukoon missä vain.

Jos tapahtumapaikkana on 5-tähden Michelin-ravintola ja tilanteella pukukoodi, tehkööt siitä jokainen oman päätelmänsä, onko sylivauvan tuominen sopivaa, sen julkisesta imettämisestä puhumattakaan.

Vierailija
33/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan mahdotonta olla kotona vuosi, koska mulla on kaksi muutakin lasta, esimerkiksi eskarilainen, jota vien ja haen päivittäin. Siksi liikun muun muassa kaupoissa, kahviloissa, lounasravintoloissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.
"Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?"

- Ei tarvitse, koska lapseni eivät asuneet kotona loppuikääni.

Vierailija
34/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ravintolassa on nurkka imetystä varten? En ole sellaisessa ravintolassa onnistunut käymään? Vessassa en imetä koska vessat on tarkoitettu ulostamiseen ja jos imettäjä istahtaa pöntölle imettämään, muut eivät pääse vessaan ja saavat odottaa jalat ristissä vessan ulkopuolella.  Mikäli sinne vessaan edes vauvan kanssa mahtuu, useimmat vessakopit on tarkoitettu (syystäkin) vain yhdelle hengelle kerrallaan.

Vierailija
35/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissi on imettämistä varten. Ei mitään seksuaalista, lapsen ruokavarasto vaan.

Baarissa näitä ruokavarastoja sitten niissä hepeneissä esitellään ja tungetaan lähes naamaan kiinni.

Vähän ristiriitaista?

Vierailija
36/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Eli vauvoja ei saa syöttää julkisilla paikoilla myöskään pullosta? Tässä ollaan hyvin pian siinä pisteessä, että lapsen saaminen edellyttää yhteiskunnasta pois sulkemista. Sitten ihmetellään, miksi perheet voivat pahoin...

SAA KYLLÄ SAA syöttää, mutta hemmetti kun teillä ei mene jakeluun se, että voi mennä johonkin vähän syrjäisempään edes syöttämään sitä vauvaa. Oli se maito pullosta tai rinnasta. Vauva varmasti tykkää syödä rauhallisessa paikassa mieluummin kuin meluisessa ravintolapöydässä.

Vierailija
37/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ollessa pieniä liikuin myös kaupoissa ja muuallakin - imettämättä. Lounasravintoloissa ei tarvinnut käydä, koska viitsin tehdä perheellemme ruuat itse.
"Olisiko sinun mahdollista pysyä kotona loppuikäsi?"

- Ei tarvitse, koska lapseni eivät asuneet kotona loppuikääni.

Mutta jos kaikkien muiden lapset häiritsevät sinua, loogisin vaihtoehto on että pysyt kotona. Kun kerran viitsit tehdä ruokaakin, ei ravintolassa käynti ole sinulle mitenkään pakollista.

Vierailija
38/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintolassa on nurkka imetystä varten? En ole sellaisessa ravintolassa onnistunut käymään? Vessassa en imetä koska vessat on tarkoitettu ulostamiseen ja jos imettäjä istahtaa pöntölle imettämään, muut eivät pääse vessaan ja saavat odottaa jalat ristissä vessan ulkopuolella.  Mikäli sinne vessaan edes vauvan kanssa mahtuu, useimmat vessakopit on tarkoitettu (syystäkin) vain yhdelle hengelle kerrallaan.

Pysy poissa ravintoloista, jos on ihan pakko imettää juuri sillä hetkellä!!!

https://i.pinimg.com/474x/54/0e/63/540e6349724a24a8f9f73e917a15abcc--br…

Vierailija
39/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin sitten se imetys kuin kurkkusuorana huutava vauva.

Vierailija
40/2693 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ihan pakko pyöriä ravintolassa just silloinkun pitää imettää?

Ei ihme, että lapset ja perheet voi huonosti kun pentuja pitää riepotella joka paikassa. Ei edes ruokarauhaa, siinä vaan ihmisten keskellä tissiä suuhun.

Imettäkää hyvät ihmiset yksityisesti. Ottakaa muut huomioon.

Minä EN HALUA NÄHDÄ TISSIÄ RAVINTOLASSA, OKEI?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän