Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
581/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi imetysikäisten lasten vanhemmat eivät voi myöntää, että ravintolaan ei ole ihan pakko mennä, mutta se nostaa heidät jalustalle (omiensa silmissä), että on saanut käydä näpäyttämässä muita ihmisiä imettämisellään.

Teidän argumenttinne on se, että imettäminen on luonnollista ja lapselle täytyy antaa ruokaa silloin kun hän sitä tarvitsee. Tämä kaikki on totta, mutta miten kaikkien muiden kuin "ravintolaimettäjien" lapset pysyvät hengissä ja iloisina?

Suurimmalla osalla suomalaisia on jossakin vaiheessa imetysikäisiä lapsia, mutta suurin osa heistä ymmärtää, että ravintolassa olevat ihmiset eivät halua nähdä imetystä, olkoonkin se vaikka kuinka luonnollista. Julki-imettäjät hokevat koko ajan, että MINÄ kyllä imetän silloin kuin MINUA huvittaa, eli loppupeleissä se on minäminä, eikä vauvavauva!

No älä hyvä ihminen rakas pikku pallukka mene sinne ravintolaan! Siellä saattaa vastaan tulla vaikka mitä. Olet nyt kotona vaan ihan rauhassa.

Vierailija
582/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku- Liisa on nyt nähäny ravintelissa tissin, eikä enää voi oikein elää itsensä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAISET siis ovat imettäviä äitejä kohtaan aivan kamalia. Siis NAISET!!!

Eipä uskoisi kun ollaan niin feministiä ja ties mitä nistiä.

Eikös ennen ainakin feministit pitäneet NAISTEN puolia asiassa kuin asiassa??

Luulisi MIESTEN olevan monen imetystä ällöttävänä pitävän ja sitä vastustavan kommentin takana kun itseä se ei miellytä, mutta ei ole. Tai ainakin keskenkasvuiset kakarat kommenttien takana, vähintäänkin.

Oletteko ihan varmoja että olette AIKUISIA NAISIA???

En kyllä ihan heti uskoisi kun tätä ketjua olen lukenut eritteistä ja ties mistä, äitiä verrattu lehmiin ja rintamaitoa pissaan, ettei kyllä kuulosta sivistyneen ja aikuisen ihmisen puheilta lainkaan tuommonen.

Unohtuiko muuten se että äitinnekin on teitä saattanut imettää julkisesti ja vienyt ravintoloihin jne?

Oletko todellakin sitä mieltä, että naisten on siedettävä kaikki toisten NAISTEN tekemät asiat, ovat ne sitten vaikka kuinka väärin, vain sen vuoksi, että ovat NAISIA.

Tässä ei ole kysymys mistään "naisasiasta", vaan aikuisen ihmisen käyttäytymisestä, eli otetaan kaikki huomioon ja hyväksytään se, että vauvan tulo perheeseen tuo väistämättä rajoitteita. Miksi on niin hirveän vaikeaa olla pois ravintoloista se vuosi!

Ole itse vuosi pois ihmisten ilmoilta ja sano vasta sitten onko vaikeaa vai ei!!!

Taas yksi julki-imettäjä palajasti tyhmyytensä! Kuka käski olemaan poissa ihmisten ilmoita, kyse on vaan niinkin pienestä osa-alueesta ihmisen elämässä kuin RUOKARAVINTOLA!

Niin. Menen ravintolaan syömään esim kaupunkikierroksella tai ostoskeskusta kierrellessäni siinä samalla reissulla ja vauva mukana. Vai pitääkö minun mennä jonnekin puistoon tms syömään omia eväitäni kun esim ystäväni menevät sinne ravintolaan koska minä en sinne vauvan vuoksi saa mennä jos sille tuleekin nälkä? Imetän ulkona pakkasessa ja odotan kun ystäväni tulevat takaisin?

Miettikääs nyt uudestaan.

En lähde kotiin kesken tapaamisen ja haluan tavata ystäviäni muuallakin kun joko kotonani tai heidän luonaan. Eikä aina ole vauvalle hoitajaa saatavilla.

Taas yksi tyhmyytensä paljastava julki-imettäjä! Kuka on käskenyt sinun imettää vauvaasi pakkasessa? Onko taas niin, että julki-imettäjällä on tasan kaksi vaihtoehtoa imettämiseen: RUOKARAVINTOLA JA PAKKANEN!

Minulla on kolme lasta ja ketään heistä ei ole imetetty ruokaravintolassa tai pakkasessa. Jokaista on täysimetetty pitkään, mutta ei ollut tarve juosta ravintolaan tai siirtyä pakkaseen kun tuli imettämisen aika.

Eli lähden kotiin vauvan kanssa kun toiset menevät ravintolaan syömään ettei vauvankin tule nälkä ja tulisi sitä imetyksen tarvetta?

Sinä ehkä teit niin, mutta minä en tee.

Ystäväni varmaan ihmettelisivät miksi en vauvan kanssa tulisi heidän mukanaan ravintolaan itsekin syömään ja jos vauvan tulisi nälkä niin imettäisi siinä sivussa ja juttelisi heidän kanssaan.

Et tainnut juurikaan käydä missään muualla kun ehkä siellä lähimarketissa

Miksi ihmeessä sinun pitää täällä vauva palstalla kysellä neuvoja miten toimia kun vauvallasi on nälkä ja muut ihmiset ympäriltä menevät ravintoloihin?

Teetkö sinä aina kuten kaikki ystäväsi, etteivät he vain ihmettele toimiasi?

Ja kiitos kysymästä, meidän lasten imetysaika oli todella mukavaa ja kävimme monissa kivoissa paikoilla, joskus myös lähimarketissa, mutta ei, en kokenut edelleenkän tarvetta juosta ravintolaan imettämään :)

Samoin, en ollut neljän seinän sisällä sillon, mutta koskaan ei ollut pakko ravintolassakaan imettää. Outoa.

Vierailija
584/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen monikin on saanut ravintolassa tissimaitoa ruokaansa, päällensä suihkuna sekä vauvan puklua sekä nähneet paljaita tissejä.

Itse käyn useinkin ravintoloissa syömässä mutta en ole ikinä saanut tissimaitosuihkua tai puklua päälleni tai ruokaani. Enkä ole niitä tissejäkään nähnyt. Kertaakaan.

Joko nuo kommentit ovat mielikuvitusta (hienoa että vielä on mielikuvitusta ihmisillä) tai sitten minä käyn ihan eri perheravintoloissa sekä mäkkäreissä, heseissä jne. kun en ole kuvailtuja imetystilanteita nähnyt missään, en edes lähipiirissänikään ole kohdannut moista toimintaa.

Vierailija
585/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn ravintolassa silloin tällöin ostoskeskuksessa syömässä kun ostosreissulla olen koska kotipitäjässä ei ole ostoskeskusta missä shoppailla ja en jätä vauvaa aina hoitajalle.

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää että en siis mene varta vasten siksi ravintolaan että mun on pakko sinne päästä imettämään?

Ja äiditkö tyhmiä???

toivottavasti olet huomaavainen, ja hoidat imetyksen jossain muualla kohtaa kauppakeskusta kuin siellä missä toiset syövät. Vaikkapa mukavasti penkillä istuen, lokoisassa kuutiotuolissa tai kirjastossa.

Sillä vaikka vauvasi imettäminen on välttämätöntä, niin ole ystävällinen jaa tee se muualla kuin kahvilassa tai ravintolassa. Vaikka et käsitä, miten se voi viedä ruokahalut toisilta, niin usko pois, se vie. Et varmaan halua, että sinä vauvoinesi keräätte kielteistä huomiota, ja inhon katseita?

Eli muu perhe menee syömään ja minä eristäydyn vauvan kanssa muualle?

Just just....

Ja menen sitten yksin syömään myöhemmin tai syön vasta kotona. Ei.

Perheen kesken ravintolaan syömään siinä missä muutkin ihmiset koska imetys ei ole tarttuva sairaus eikä häpeän aihe

ihan sama se muille asiakkaille on missä sä liikut, kunhan et  ruokapaikassa ala nesteitäs ruikkimaan ja vie toisilta ruokahalua. Kun harvoin käyn ravintolassa (ihan vain pizzeriassa) syömässä, niin ei ole kiva jos sen makuelämyksen joku tissiliruttaja pilaa, rakastan pizzaa.

Oletko useinkin saanut tissimaitoa pitsaasi?

En, mutta ei se ruokahalua parantaisi.

Vierailija
586/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi nimenomaan imettää siellä ravintolassa?

JOS vauvalla sattuu nälkä tulemaan samaan aikaan kun siellä on, pitää sille antaa ruokaa! Kuinkas vaikea se on tajuta? Ja haluatko ite syödä vessassa? Muttei ole pakko näyttää tai näkyä mitään. Laittaa harson kunnolla eteen niin ettei näy. Hitto ihmiset täällä Suomessa on niin vieraantuneita jotenkin normaali asioista..

Vierailija
587/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina haaveillut ruokaravintolan omistamisesta. Jos se joku päivä toteutuu, on sinne aina 18 vuoden ikäraja, perusteena anniskelu. Ja tämä käsittäisi poikkeuksetta myös vauvat.

Vierailija
588/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista päätellen monikin on saanut ravintolassa tissimaitoa ruokaansa, päällensä suihkuna sekä vauvan puklua sekä nähneet paljaita tissejä.

Itse käyn useinkin ravintoloissa syömässä mutta en ole ikinä saanut tissimaitosuihkua tai puklua päälleni tai ruokaani. Enkä ole niitä tissejäkään nähnyt. Kertaakaan.

Joko nuo kommentit ovat mielikuvitusta (hienoa että vielä on mielikuvitusta ihmisillä) tai sitten minä käyn ihan eri perheravintoloissa sekä mäkkäreissä, heseissä jne. kun en ole kuvailtuja imetystilanteita nähnyt missään, en edes lähipiirissänikään ole kohdannut moista toimintaa.

Ehkä sulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, täällä ei oo ruiskumisesta jankuttaneet kuin ne jotka ravintolassa imettää. Kuka muka väittänyt että asiakkaiden ruokaan ruiskitaan tissimaitoa??

Sulla se vilkas mielikuvitus on.

Se on itsessään kuvottavaa, että joku tulee yleiseen ruokapaikkaan imettämään, se vie monilta ruokahalun.

Eihän se sinne kuulu.

Vierailija
589/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ois ruokaravintola, laittasin oveen ison kyltin "IMETTÄMINEN KIELLETTY".

Olen varma, että imetysfanaatikot järjestäisivät marssin ravintolani ulkopuolella tissit paljaina.. nauraa hekottelisin ikkunassa. :D

Vierailija
590/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4891 kirjoitti:

Koska vaikka niin luonnollinen asia imetys onkin, niin sen voi hoitaa vähän sivummalla kunnioittaen muiden ruokailua, esimerkiksi siellä vessassa. Antakaa yksikin hyvä syy, miksei sinne vessaan/nurkkaan voi siirtyä imettämään, vaan se on pakko tehdä juuri siinä kaikkien silmien edessä? "No koska mä haluan. No koska mä voin. No koska vauvani täytyy syödä! No koska se on maailman luonnollisin asia ja te jotka olette sitä vastaan olette vain seksistisiä pervoja!!!" 

Edelleenkin, sen vauvan ruokkimisen voi hoitaa muualla kun toisten silmien alla. Harva näkee asiassa mitään seksuaalista, se vain on ällöttävää, ärsyttävää, se vie ruokahalut, ja minä en ainakaan todellakaan mene sinne ravintolaan ja maksa ruuastani vain jotta voisin kuunnella ja katsella jonkun imettävän vauvaansa viereisessä pöydässä. 

Mä en ymmärrä tätä koko ketjun hyökkääjien logiikkaa. Avatkaa vähän? Eli jos joku henkilö jotenkin ällöttää minua niin tuon toisen täytyy poistua minun silmistäni? Eikä niin päin, että minä sopeuden ihmisyhteisössä elämiseen (juu siihen kuuluvat vauva, vanhukset, vammaiset jne.) ja siinä vallitsemiin eri tilanteisiin.

Kaikkeen ei tietysti tarvitse sopeutua esim. väkivalta, omaisuuden riisto ym. mutta ne onkin rikoslaissa nimetty. Kaikki muu sen ulkopuolella on vaan sellaista, että täytyy kestää.

Vierailija
591/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä meteliä kirjoitti:

Minulle on ihan sama vaikka mammat olisivat ravintoloissa kokonaan alasti, mutta vauvojen ja pikkulapsien rääkynää en kestä kuunnella.

Varmaan vauvatkin olisivat tyytyväisempiä ja rauhallisempia kotona.

Odotan imetysfanaatikkojen seuraavaa vaatimusta ravintoloille: musiikki pois, puhua saa vain kuiskaten, tarjoilijoille huopatossut, ettei ravintolan meteli häiritse vauvelin nukuttamista.

Vierailija
592/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn ravintolassa silloin tällöin ostoskeskuksessa syömässä kun ostosreissulla olen koska kotipitäjässä ei ole ostoskeskusta missä shoppailla ja en jätä vauvaa aina hoitajalle.

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää että en siis mene varta vasten siksi ravintolaan että mun on pakko sinne päästä imettämään?

Ja äiditkö tyhmiä???

toivottavasti olet huomaavainen, ja hoidat imetyksen jossain muualla kohtaa kauppakeskusta kuin siellä missä toiset syövät. Vaikkapa mukavasti penkillä istuen, lokoisassa kuutiotuolissa tai kirjastossa.

Sillä vaikka vauvasi imettäminen on välttämätöntä, niin ole ystävällinen jaa tee se muualla kuin kahvilassa tai ravintolassa. Vaikka et käsitä, miten se voi viedä ruokahalut toisilta, niin usko pois, se vie. Et varmaan halua, että sinä vauvoinesi keräätte kielteistä huomiota, ja inhon katseita?

Eli muu perhe menee syömään ja minä eristäydyn vauvan kanssa muualle?

Just just....

Ja menen sitten yksin syömään myöhemmin tai syön vasta kotona. Ei.

Perheen kesken ravintolaan syömään siinä missä muutkin ihmiset koska imetys ei ole tarttuva sairaus eikä häpeän aihe

ihan sama se muille asiakkaille on missä sä liikut, kunhan et  ruokapaikassa ala nesteitäs ruikkimaan ja vie toisilta ruokahalua. Kun harvoin käyn ravintolassa (ihan vain pizzeriassa) syömässä, niin ei ole kiva jos sen makuelämyksen joku tissiliruttaja pilaa, rakastan pizzaa.

Oletko useinkin saanut tissimaitoa pitsaasi?

Tissimaitoahan se pizzan päällä oleva juustokin on 😂. Eläimen utare-eritettä, jota nämä kaksi (tai yksi) jankkaajaa vetävät suurella ruokahalulla naamariinsa. Sitä kamalaa tissimaitoa 😂!

Enpä oo vielä ollu pizzeriassa jossa lehmää lypsettäisi kun syön. Aika erikoisia pizzerioita teilläpäin.

Vierailija
593/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAISET siis ovat imettäviä äitejä kohtaan aivan kamalia. Siis NAISET!!!

Eipä uskoisi kun ollaan niin feministiä ja ties mitä nistiä.

Eikös ennen ainakin feministit pitäneet NAISTEN puolia asiassa kuin asiassa??

Luulisi MIESTEN olevan monen imetystä ällöttävänä pitävän ja sitä vastustavan kommentin takana kun itseä se ei miellytä, mutta ei ole. Tai ainakin keskenkasvuiset kakarat kommenttien takana, vähintäänkin.

Oletteko ihan varmoja että olette AIKUISIA NAISIA???

En kyllä ihan heti uskoisi kun tätä ketjua olen lukenut eritteistä ja ties mistä, äitiä verrattu lehmiin ja rintamaitoa pissaan, ettei kyllä kuulosta sivistyneen ja aikuisen ihmisen puheilta lainkaan tuommonen.

Unohtuiko muuten se että äitinnekin on teitä saattanut imettää julkisesti ja vienyt ravintoloihin jne?

Oletko todellakin sitä mieltä, että naisten on siedettävä kaikki toisten NAISTEN tekemät asiat, ovat ne sitten vaikka kuinka väärin, vain sen vuoksi, että ovat NAISIA.

Tässä ei ole kysymys mistään "naisasiasta", vaan aikuisen ihmisen käyttäytymisestä, eli otetaan kaikki huomioon ja hyväksytään se, että vauvan tulo perheeseen tuo väistämättä rajoitteita. Miksi on niin hirveän vaikeaa olla pois ravintoloista se vuosi!

Ole itse vuosi pois ihmisten ilmoilta ja sano vasta sitten onko vaikeaa vai ei!!!

Taas yksi julki-imettäjä palajasti tyhmyytensä! Kuka käski olemaan poissa ihmisten ilmoita, kyse on vaan niinkin pienestä osa-alueesta ihmisen elämässä kuin RUOKARAVINTOLA!

Niin. Menen ravintolaan syömään esim kaupunkikierroksella tai ostoskeskusta kierrellessäni siinä samalla reissulla ja vauva mukana. Vai pitääkö minun mennä jonnekin puistoon tms syömään omia eväitäni kun esim ystäväni menevät sinne ravintolaan koska minä en sinne vauvan vuoksi saa mennä jos sille tuleekin nälkä? Imetän ulkona pakkasessa ja odotan kun ystäväni tulevat takaisin?

Miettikääs nyt uudestaan.

En lähde kotiin kesken tapaamisen ja haluan tavata ystäviäni muuallakin kun joko kotonani tai heidän luonaan. Eikä aina ole vauvalle hoitajaa saatavilla.

Taas yksi tyhmyytensä paljastava julki-imettäjä! Kuka on käskenyt sinun imettää vauvaasi pakkasessa? Onko taas niin, että julki-imettäjällä on tasan kaksi vaihtoehtoa imettämiseen: RUOKARAVINTOLA JA PAKKANEN!

Minulla on kolme lasta ja ketään heistä ei ole imetetty ruokaravintolassa tai pakkasessa. Jokaista on täysimetetty pitkään, mutta ei ollut tarve juosta ravintolaan tai siirtyä pakkaseen kun tuli imettämisen aika.

Eli lähden kotiin vauvan kanssa kun toiset menevät ravintolaan syömään ettei vauvankin tule nälkä ja tulisi sitä imetyksen tarvetta?

Sinä ehkä teit niin, mutta minä en tee.

Ystäväni varmaan ihmettelisivät miksi en vauvan kanssa tulisi heidän mukanaan ravintolaan itsekin syömään ja jos vauvan tulisi nälkä niin imettäisi siinä sivussa ja juttelisi heidän kanssaan.

Et tainnut juurikaan käydä missään muualla kun ehkä siellä lähimarketissa

Miksi ihmeessä sinun pitää täällä vauva palstalla kysellä neuvoja miten toimia kun vauvallasi on nälkä ja muut ihmiset ympäriltä menevät ravintoloihin?

Teetkö sinä aina kuten kaikki ystäväsi, etteivät he vain ihmettele toimiasi?

Ja kiitos kysymästä, meidän lasten imetysaika oli todella mukavaa ja kävimme monissa kivoissa paikoilla, joskus myös lähimarketissa, mutta ei, en kokenut edelleenkän tarvetta juosta ravintolaan imettämään :)

En kysellyt mitään neuvoja miten toimia.

Ihmettelen vaan tuota jankkaamistasi että juoksisin sinne ravintolaan varta vasten imettämään enkä mahdollisesti mene ystävieni mukana sinne syömään itsekin vauva mukanani ja nauttia myös hyvästä ruuasta ja seurasta.

Onko luetun ymmärtämisessä vaikeuksia vai oletko vain tyhmä?

Vierailija
594/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, täällä ei oo ruiskumisesta jankuttaneet kuin ne jotka ravintolassa imettää. Kuka muka väittänyt että asiakkaiden ruokaan ruiskitaan tissimaitoa??

Sulla se vilkas mielikuvitus on.

Se on itsessään kuvottavaa, että joku tulee yleiseen ruokapaikkaan imettämään, se vie monilta ruokahalun.

Eihän se sinne kuulu.

Jos luet kommentit tarkemmin ja ajatuksen kanssa niin ehkä huomaat.....

Vierailija
595/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äiditkö tyhmiä???

Tässä ketjussa tuntuu olevan sellasia jotka ei osaa imettää missään muualla kuin ravintolassa, muuten se vauva kuolee nälkään ja mammaa pidetään vankina. Samalla uhkailevat ihmisiä  räällä ja kakalla toisten asiakkaiden ruuassa. fiksua porukkaa.

Jep. Tuntuu joillan imetys menevän fanaattisuuden puolelle. Taitaa olla ihan oma kulttinsa jo nämä julki-imettäjät, eikö heillä ole kaikenlaisia omia foorumeita ja kampanjoita, joissa oikein yllyttävät toisiaan käyttäytymään mahdollisimman provokatiivisesti. Eihän siinä enää vauvaa ajatella vaan halutaan saada omalle agendalle mahdollisimman paljon huomiota.

:(

Juuri näin.

Mua hämmentää sekin, että joko yhdellä tai usealla mammalla on huoli siitä, että tarjoilijoilla tai asiakkaana olevalla teini-pojalla tulee siemensyöksy vahingossa. Sen he yhdistävät imetykseen, mut mulle ainakaan ei logiikka avaudu. Ehkä heillä on seksielämässään ongelmia, en tiedä.

Vierailija
596/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi imetysikäisten lasten vanhemmat eivät voi myöntää, että ravintolaan ei ole ihan pakko mennä, mutta se nostaa heidät jalustalle (omiensa silmissä), että on saanut käydä näpäyttämässä muita ihmisiä imettämisellään.

Teidän argumenttinne on se, että imettäminen on luonnollista ja lapselle täytyy antaa ruokaa silloin kun hän sitä tarvitsee. Tämä kaikki on totta, mutta miten kaikkien muiden kuin "ravintolaimettäjien" lapset pysyvät hengissä ja iloisina?

Suurimmalla osalla suomalaisia on jossakin vaiheessa imetysikäisiä lapsia, mutta suurin osa heistä ymmärtää, että ravintolassa olevat ihmiset eivät halua nähdä imetystä, olkoonkin se vaikka kuinka luonnollista. Julki-imettäjät hokevat koko ajan, että MINÄ kyllä imetän silloin kuin MINUA huvittaa, eli loppupeleissä se on minäminä, eikä vauvavauva!

Nimenomaan. Ei tuo hysteerinen ravintolaimetyksen puolustaminen enää tunnu liittyvän mitenkään vauvan tarpeisiin, vaan siihen että tietynlaiset huomionhakijat haluvat provosoida ja tuoda itseään esiin.

Vierailija
597/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa nyt hyvät ihmiset sinne ravintolaan parempaa ruokailuseuraa itsellenne, ettei tarvi muiden pöytiä kyyläillä syödessä. Ja, jos joku alkaa imettää ja sattumalta huomaat, niin eikös ruokailuseurasikin pahastu, jos alat tuijottamaan vauvan takaraivoa etkä keskity seuraasi?

Mut ihan totta. Mun mielestä on sääli, ettei naiset pidä yhtä imetysasioissa. Naisella on oikeus imettää, eikä sitä tarvi piilotella (Tissistä ei näy välttämättä mitään, jos suojaa) eikä kukaan siihen nännin vilaukseen kuole, jos sattuu näkemään. Ja, jos nännin näkeminen tuottaa ahdistusta, suosittelen seksuaaliterapiaa.

Tosi inhottava lukea tällasta negatiivisuutta entisenä pelokkaana julki-imettäjänä.

Miksi on oikeus, kyllä mä naisten puolta pidän yleensä asiassa kuin asiassa, mutta en ymmärrä miksi imettävällä naisella olisi joku maaginen erioikeus valutella eritteitä ravintolassa, kun ei ne eritteet sinne ruokapaikkaan kuulu sitten milläänpäin ajateltuna. Ei siellä ole muillakaan oikeutta alkaa eritteitään valuttelemaan. 

Tämä pitäisi ihmisen ymmärtää ihan maalaisjärjellä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Imetys ei ole sellainen asia joka sopii tilaan missä on joukko toisilleen ventovieraita ihmisiä syömässä. 

Eritepissakakkaoksennuseriteeriteerite..

En haluisi sun kanssa syömään.

Tee palvelus. Suojaudu meiltä häiriintyneiltä, jotka eivät halua haistella paskaa ravintolassa syödessään.

Pysy turvallisissa mammaringeissä ja kotonasi, jooko? Voit uida luonnollisissa eritteissä, vaihtaa paskavaipan vaikka leivinlaudalla. Sekä tietenkin imettää yötä päivää joka huoneessa.

Jätä meidät joilla on toimiva hajuaisti ja unelma rauhallisesta, kaikille aisteille nautinnollisesta ravintolaillasta vaille sinun ja sinappikoneesi seuraa .

Rankkaahan se meille on, mutta koetamme kestää.

niinpä. miksi nuo imetyshihhulit olettavat että muiden tulisi poistua heidän tieltään, vaikka meitä muita asiakkaita on HUOMATTAVASTI ENEMMÄN kuin näitä "MINÄMINÄMINÄ MULLA ON OIKEUS"mammoja.

on niillä pokkaa.. millasiahan niiden omat äidit olleet, kun tavat jääneet oppimatta.

Höpöhöpö. Normaaleja ihmisiä, joita ei huomaamaton imettäminen haittaa, on edelleenkin enemmistössä. Oikeassa elämässä ihmiset eivät ole niin urpoja, mitä täällä netin ihmemaailmassa.

Imettäkää vain äidit. Ei kannata välittää mt-tapauksista, jotka todellakin ovat marginaalissa :).

T. Ohis ja lapseton

Kyllä mä realistina sanoisin että sulla on aika outo käsitys siitä mitä ihmiset toivovat ravintolailmapiiriltä, tietysti erikseen jotkut friikit jotka vaikka joisivat äidinmaitoa itse.

Realistina :D. Normaalit ihmiset eiväy edes huomaa huomaamatonta imetystä. Pitää oikeasti varta vasten kytätä muita pöytiä ja äitejä lastensa kanssa, että sellaista pääsisi todistamaan ja näkemään sen peitetyn vauvan rinnalla. Yleensä ihmiset keskittyvät toistensa kanssa keskusteluun ja muita ärsykkeitäkin on ravintolassa tarpeeksi, jotta sieltä pystyisi mitään huomaamatonta bongaamaan. Ellei kyttäämällä kyttää.

Minä nautin sellaisesta ravintolan ilmapiiristä, jossa käy mielenterveydeltään suht vakaita ihmisiä, jotka eivät kyylää muita, vaan keskittyvät siihen omaan seurusteluun. Ja suurin osa suomalaisista on samaa mieltä kanssani, juuri kukaan ei pidä pahantahtoisista kyylistä.

Kyllä normaalit ihmiset tiedostavat ihan kyttäämättä ketään, mitä ympäristössä tapahtuu.

Pitää olla aisteissa pahasti vikaa jos ei yhtään tiedä mitä ympärillä tapahtuu, sehän on jo hengenvaarallistakin olla niin pihalla. Niin vegetatiivisessa tilassa oleva ihminen tarvitsee holhoojan.

No ei tiedä :D. Emme elä savannilla, jossa leijona voi hyökätä kimppuun milloin tahansa kesken ruokailusession. Ihminen on suhteellisen tottunut elämään turvallisessa länsimaassa, jossa suhteellista vaaraa on ainoastaan autotiellä, suojatiellä, kotona tai räkälöissä. On aivan tavallista uppoutua keskusteluun sen kumppanin kanssa, jonka kanssa on syömässä ja vielä normaalimpaa on ihmiseltä sulkea suurin osa aistiärsykkeistä pois vaikka juuri ruokailun ajaksi, koska aivot ylikuormittuvat, jos ne reagoivat vaistonvaraisesti ihan kaikkeen, mitä ympärillä tapahtuu.

Ellei ole sitten joku traumapotilas sota-alueelta.

Noin vegetatiivinen ihminen kuuluisi hoitoon, joka ei TIEDOSTA mitä ympärillä tapahtuu, vaikka siihen ei näyttäisikään kiinnittävän huomiota tietoisesti.

Varsinainen viidakko tämä betoniviidakkokin on ja asitit ovat jatkuvasti käytössä, vaikka niitä ei itse tiedostakaan. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että suodattaa ärsykkeitä. Kun olet havainnut ärsykkeen, olet tiedostanut sen, kuten tässä tapauksessa mamman joka öykkäröi viereisessä pöydässä ja altistaa mut tiedolle ruumiinnesteestään.

Sanon tämän nyt kaikella ystävyydellä: sinä tarvitset hoitoa, ihan oikeasti. Kuulostat todella harhaiselta ja melkein psykoottiselta ihmiseltä. On aivan luonnollista, että tuossa tilanteessa näet uhkia kaikkialla ja reagoit kaikkeen, mutta siihen on olemassa hyvää hoitoa täällä Suomessa. Ymmärrän senkin, että et koe olevasi sairas, sillä sekin kuuluu taudin kuvaan, mutta käy pliis lääkärillä. Edes varmuuden vuoksi.

Olet sekaisin hormonihuuruista ja vauvastasi, jos et havaitse ravintolassa muuta kuin vauvasi ja vieressä istuvat ihmiset. Ei hätää, se menee ohi.

Mutta siihen asti oma koti on kyllä sulle ja vauvalle ainoa turvallinen paikka.

Olet vastuussa vauvasi turvallisuudesta, tiesitkö?

Jos aistit on noin mielenkiinto fyysistä ympäristöä kohtaan on olematon ja aistit noin lamaantuneet, tarvitset kadullekin saattajan. Sanon tämän kaikessa ystävyydessä.

Kun alat taas kyetä havainnoimaan, aloita harjoittelu varovasti. Vie vaikka ensin vaipparoskis yksin.

Tietysti jos rupeat lisääntymään vuoden parin välein, on vaara, että apatiasi kroonistuu.

Vierailija
598/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä käsitä miksi joku kaapu päällä häpeillen nurkkapöydissä pitäisi imettää?

Mikä siinä on se juttu et pitää hävetä?

Kuka on käskenyt hävetä?

Ei kusemistakaan hävetä tartte, kunhan sen tekee muualla kuin ravintolan pöydässä. 

On asioita joita ei kuulu tehdä ihan missä huvittaa. Normaali ihminen tämän ymmärtää aivan luonnostaan, moukka ei.

Mä en kestä näitä ihmisiä, jotka vertaavat kusemista ja imettämistä toisiinsa 😂. Elleivät itse juo kusta, se toisaalta selittäisi paljon.

Ei kukaan ole verrannut kusemista imettämiseen, tässä yritettiin vain kertoa, että jokaiselle asialle on paikkansa, mutta ethän sinä sitä ymmärrä, ethän?

Vierailija
599/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit!!!! "Mieheni menee yksin  syömään ravintolaan ja minä jään syöttämään lasta ulkona pakkaseen" ????? Voiko olla mahdollista syöttää lapsi kotona lähtiessä tai ottaa TUTTIPULLO äidinmaitoa ja antaa maitoa siitä, eikä tarvitse tissejä toisten nähden heilutella. Minulla ainakin menisi ruokahalu. Varsinkin, jos olisi 10 kpl lestaperhe.  On niitäkin nähty?????

Vierailija
600/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein käytte kun näette imettäviä äitejä paljaine tisseineen ja eritteet vaan roiskuu kaikkialle????

Itse käyn ihan tavallisissa ruokaravintoiloissa ja koskaan nähnyt moista esitystä missään. En ole nähnyt myöskään mäkkärissä, hesessä, abclla jne mitään vastaavaa mitä täällä on kuvailtu. Enkä niitä vaipanvaihtojakaan ole nähnyt muualla kun vessoissa.

Ihmettelen vaan kommenttien perusteella......

tuosta roiskumisesta jankuttavat vain julki-imettäjät tässä ketjussa, me muut olemme vain huolissamme ruokahalusta joka katoaa aika äkkiä kun tietää että joku rutistelee nesteitä kehostaan...

Ei mikään bon appetit-hetki.

Ilmeisesti imettäessä sitten roiskuu, kun mammat sitä jankkaavat.

Erite-sana herättää heissä selvää hysteriaa. Onko se liian vaikea käsite? Ymmärrän, että hormonit vie järjenjuoksun, mutta en silti välitä luetella erikseen ruumiinnesteitä, joita toimintojaan (ymmärrettävästi) hallitsemaan kykenemättömät vauvat erittävät ja joiden hajuja leviää ilmaan lisäämään ravintolan viihtyisää ja juhlavaa tunnelmaa.

Googlatkaa, mammat. Eritystoiminta käytiin kyllä jo peruskoulun bilsan tunnilla läpi. Lukiossa tarkemmin, jos joku teistä on senkin käynyt. Ei tosin siltä vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän