Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
561/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn ravintolassa silloin tällöin ostoskeskuksessa syömässä kun ostosreissulla olen koska kotipitäjässä ei ole ostoskeskusta missä shoppailla ja en jätä vauvaa aina hoitajalle.

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää että en siis mene varta vasten siksi ravintolaan että mun on pakko sinne päästä imettämään?

Ja äiditkö tyhmiä???

toivottavasti olet huomaavainen, ja hoidat imetyksen jossain muualla kohtaa kauppakeskusta kuin siellä missä toiset syövät. Vaikkapa mukavasti penkillä istuen, lokoisassa kuutiotuolissa tai kirjastossa.

Sillä vaikka vauvasi imettäminen on välttämätöntä, niin ole ystävällinen jaa tee se muualla kuin kahvilassa tai ravintolassa. Vaikka et käsitä, miten se voi viedä ruokahalut toisilta, niin usko pois, se vie. Et varmaan halua, että sinä vauvoinesi keräätte kielteistä huomiota, ja inhon katseita?

Eli muu perhe menee syömään ja minä eristäydyn vauvan kanssa muualle?

Just just....

Ja menen sitten yksin syömään myöhemmin tai syön vasta kotona. Ei.

Perheen kesken ravintolaan syömään siinä missä muutkin ihmiset koska imetys ei ole tarttuva sairaus eikä häpeän aihe

ihan sama se muille asiakkaille on missä sä liikut, kunhan et  ruokapaikassa ala nesteitäs ruikkimaan ja vie toisilta ruokahalua. Kun harvoin käyn ravintolassa (ihan vain pizzeriassa) syömässä, niin ei ole kiva jos sen makuelämyksen joku tissiliruttaja pilaa, rakastan pizzaa.

Vierailija
562/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä käsitä miksi joku kaapu päällä häpeillen nurkkapöydissä pitäisi imettää?

Mikä siinä on se juttu et pitää hävetä?

Kuka on käskenyt hävetä?

Ei kusemistakaan hävetä tartte, kunhan sen tekee muualla kuin ravintolan pöydässä. 

On asioita joita ei kuulu tehdä ihan missä huvittaa. Normaali ihminen tämän ymmärtää aivan luonnostaan, moukka ei.

Mä en kestä näitä ihmisiä, jotka vertaavat kusemista ja imettämistä toisiinsa 😂. Elleivät itse juo kusta, se toisaalta selittäisi paljon.

mä en kestä ihmisiä jotka ei ymmärrä lukemaansa ja ketkäs ne kusen veti keskusteluun alunperin = julki-imettäjät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että näin moni kokee niinkin luonnollisen toiminnan kuin vauvan ruokinnan iljettävänä. Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta jos joskus on, imetän kyllä vauvani juuri silloin kun sille sattuu tulemaan nälkä.

Ja ennen kuin kukaan ehtii huolestua, en todellakaan aio esitellä "kuvottavia, suonikkaita hinkkejäni" kaikelle kansalle, vaan pistän ylleni imetyspeiton. Tadaa, ongelma ratkaistu - eikä kenelläkään sivullisella ole asiaan sillloin mitään sanomista tai yökkimistä.

Vierailija
564/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia niin ei ole tätäkään riesaa.

Vierailija
565/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa nyt hyvät ihmiset sinne ravintolaan parempaa ruokailuseuraa itsellenne, ettei tarvi muiden pöytiä kyyläillä syödessä. Ja, jos joku alkaa imettää ja sattumalta huomaat, niin eikös ruokailuseurasikin pahastu, jos alat tuijottamaan vauvan takaraivoa etkä keskity seuraasi?

Mut ihan totta. Mun mielestä on sääli, ettei naiset pidä yhtä imetysasioissa. Naisella on oikeus imettää, eikä sitä tarvi piilotella (Tissistä ei näy välttämättä mitään, jos suojaa) eikä kukaan siihen nännin vilaukseen kuole, jos sattuu näkemään. Ja, jos nännin näkeminen tuottaa ahdistusta, suosittelen seksuaaliterapiaa.

Tosi inhottava lukea tällasta negatiivisuutta entisenä pelokkaana julki-imettäjänä.

Miksi on oikeus, kyllä mä naisten puolta pidän yleensä asiassa kuin asiassa, mutta en ymmärrä miksi imettävällä naisella olisi joku maaginen erioikeus valutella eritteitä ravintolassa, kun ei ne eritteet sinne ruokapaikkaan kuulu sitten milläänpäin ajateltuna. Ei siellä ole muillakaan oikeutta alkaa eritteitään valuttelemaan. 

Tämä pitäisi ihmisen ymmärtää ihan maalaisjärjellä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Imetys ei ole sellainen asia joka sopii tilaan missä on joukko toisilleen ventovieraita ihmisiä syömässä. 

Eritepissakakkaoksennuseriteeriteerite..

En haluisi sun kanssa syömään.

Tee palvelus. Suojaudu meiltä häiriintyneiltä, jotka eivät halua haistella paskaa ravintolassa syödessään.

Pysy turvallisissa mammaringeissä ja kotonasi, jooko? Voit uida luonnollisissa eritteissä, vaihtaa paskavaipan vaikka leivinlaudalla. Sekä tietenkin imettää yötä päivää joka huoneessa.

Jätä meidät joilla on toimiva hajuaisti ja unelma rauhallisesta, kaikille aisteille nautinnollisesta ravintolaillasta vaille sinun ja sinappikoneesi seuraa .

Rankkaahan se meille on, mutta koetamme kestää.

niinpä. miksi nuo imetyshihhulit olettavat että muiden tulisi poistua heidän tieltään, vaikka meitä muita asiakkaita on HUOMATTAVASTI ENEMMÄN kuin näitä "MINÄMINÄMINÄ MULLA ON OIKEUS"mammoja.

on niillä pokkaa.. millasiahan niiden omat äidit olleet, kun tavat jääneet oppimatta.

Höpöhöpö. Normaaleja ihmisiä, joita ei huomaamaton imettäminen haittaa, on edelleenkin enemmistössä. Oikeassa elämässä ihmiset eivät ole niin urpoja, mitä täällä netin ihmemaailmassa.

Imettäkää vain äidit. Ei kannata välittää mt-tapauksista, jotka todellakin ovat marginaalissa :).

T. Ohis ja lapseton

Kyllä mä realistina sanoisin että sulla on aika outo käsitys siitä mitä ihmiset toivovat ravintolailmapiiriltä, tietysti erikseen jotkut friikit jotka vaikka joisivat äidinmaitoa itse.

Realistina :D. Normaalit ihmiset eiväy edes huomaa huomaamatonta imetystä. Pitää oikeasti varta vasten kytätä muita pöytiä ja äitejä lastensa kanssa, että sellaista pääsisi todistamaan ja näkemään sen peitetyn vauvan rinnalla. Yleensä ihmiset keskittyvät toistensa kanssa keskusteluun ja muita ärsykkeitäkin on ravintolassa tarpeeksi, jotta sieltä pystyisi mitään huomaamatonta bongaamaan. Ellei kyttäämällä kyttää.

Minä nautin sellaisesta ravintolan ilmapiiristä, jossa käy mielenterveydeltään suht vakaita ihmisiä, jotka eivät kyylää muita, vaan keskittyvät siihen omaan seurusteluun. Ja suurin osa suomalaisista on samaa mieltä kanssani, juuri kukaan ei pidä pahantahtoisista kyylistä.

Kyllä normaalit ihmiset tiedostavat ihan kyttäämättä ketään, mitä ympäristössä tapahtuu.

Pitää olla aisteissa pahasti vikaa jos ei yhtään tiedä mitä ympärillä tapahtuu, sehän on jo hengenvaarallistakin olla niin pihalla. Niin vegetatiivisessa tilassa oleva ihminen tarvitsee holhoojan.

No ei tiedä :D. Emme elä savannilla, jossa leijona voi hyökätä kimppuun milloin tahansa kesken ruokailusession. Ihminen on suhteellisen tottunut elämään turvallisessa länsimaassa, jossa suhteellista vaaraa on ainoastaan autotiellä, suojatiellä, kotona tai räkälöissä. On aivan tavallista uppoutua keskusteluun sen kumppanin kanssa, jonka kanssa on syömässä ja vielä normaalimpaa on ihmiseltä sulkea suurin osa aistiärsykkeistä pois vaikka juuri ruokailun ajaksi, koska aivot ylikuormittuvat, jos ne reagoivat vaistonvaraisesti ihan kaikkeen, mitä ympärillä tapahtuu.

Ellei ole sitten joku traumapotilas sota-alueelta.

Noin vegetatiivinen ihminen kuuluisi hoitoon, joka ei TIEDOSTA mitä ympärillä tapahtuu, vaikka siihen ei näyttäisikään kiinnittävän huomiota tietoisesti.

Varsinainen viidakko tämä betoniviidakkokin on ja asitit ovat jatkuvasti käytössä, vaikka niitä ei itse tiedostakaan. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että suodattaa ärsykkeitä. Kun olet havainnut ärsykkeen, olet tiedostanut sen, kuten tässä tapauksessa mamman joka öykkäröi viereisessä pöydässä ja altistaa mut tiedolle ruumiinnesteestään.

Vierailija
566/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä porukka selittelee jollekin häiriintyneelle teinille imetystään?

Se käyttää valtaa ja saa teidät ihan pähkinöiksi.

Totta helvetissä vauva imetetään siellä missä sille tulee nälkä ja kukin tyylillään.

Nyt ei todellakaan puhuta asiasta mitä pitää hävetä tai peitellä.

Eikä todellakaan tarvitse mitään kaapuja tai telttoja ottaa mukaan. Rinnasta tulee lämmintä, steriiliä maitoa juuri siksi, että sillä voi ruokkia vauvan. Ne pullotelkoon jotka pullottelee, ne peitelköön jotka haluaa, mutta minä ainakin imetän ihan ylpeydellä.

Vierailija
567/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAISET siis ovat imettäviä äitejä kohtaan aivan kamalia. Siis NAISET!!!

Eipä uskoisi kun ollaan niin feministiä ja ties mitä nistiä.

Eikös ennen ainakin feministit pitäneet NAISTEN puolia asiassa kuin asiassa??

Luulisi MIESTEN olevan monen imetystä ällöttävänä pitävän ja sitä vastustavan kommentin takana kun itseä se ei miellytä, mutta ei ole. Tai ainakin keskenkasvuiset kakarat kommenttien takana, vähintäänkin.

Oletteko ihan varmoja että olette AIKUISIA NAISIA???

En kyllä ihan heti uskoisi kun tätä ketjua olen lukenut eritteistä ja ties mistä, äitiä verrattu lehmiin ja rintamaitoa pissaan, ettei kyllä kuulosta sivistyneen ja aikuisen ihmisen puheilta lainkaan tuommonen.

Unohtuiko muuten se että äitinnekin on teitä saattanut imettää julkisesti ja vienyt ravintoloihin jne?

Oletko todellakin sitä mieltä, että naisten on siedettävä kaikki toisten NAISTEN tekemät asiat, ovat ne sitten vaikka kuinka väärin, vain sen vuoksi, että ovat NAISIA.

Tässä ei ole kysymys mistään "naisasiasta", vaan aikuisen ihmisen käyttäytymisestä, eli otetaan kaikki huomioon ja hyväksytään se, että vauvan tulo perheeseen tuo väistämättä rajoitteita. Miksi on niin hirveän vaikeaa olla pois ravintoloista se vuosi!

Ole itse vuosi pois ihmisten ilmoilta ja sano vasta sitten onko vaikeaa vai ei!!!

Taas yksi julki-imettäjä palajasti tyhmyytensä! Kuka käski olemaan poissa ihmisten ilmoita, kyse on vaan niinkin pienestä osa-alueesta ihmisen elämässä kuin RUOKARAVINTOLA!

Niin. Menen ravintolaan syömään esim kaupunkikierroksella tai ostoskeskusta kierrellessäni siinä samalla reissulla ja vauva mukana. Vai pitääkö minun mennä jonnekin puistoon tms syömään omia eväitäni kun esim ystäväni menevät sinne ravintolaan koska minä en sinne vauvan vuoksi saa mennä jos sille tuleekin nälkä? Imetän ulkona pakkasessa ja odotan kun ystäväni tulevat takaisin?

Miettikääs nyt uudestaan.

En lähde kotiin kesken tapaamisen ja haluan tavata ystäviäni muuallakin kun joko kotonani tai heidän luonaan. Eikä aina ole vauvalle hoitajaa saatavilla.

Taas yksi tyhmyytensä paljastava julki-imettäjä! Kuka on käskenyt sinun imettää vauvaasi pakkasessa? Onko taas niin, että julki-imettäjällä on tasan kaksi vaihtoehtoa imettämiseen: RUOKARAVINTOLA JA PAKKANEN!

Minulla on kolme lasta ja ketään heistä ei ole imetetty ruokaravintolassa tai pakkasessa. Jokaista on täysimetetty pitkään, mutta ei ollut tarve juosta ravintolaan tai siirtyä pakkaseen kun tuli imettämisen aika.

Eli lähden kotiin vauvan kanssa kun toiset menevät ravintolaan syömään ettei vauvankin tule nälkä ja tulisi sitä imetyksen tarvetta?

Sinä ehkä teit niin, mutta minä en tee.

Ystäväni varmaan ihmettelisivät miksi en vauvan kanssa tulisi heidän mukanaan ravintolaan itsekin syömään ja jos vauvan tulisi nälkä niin imettäisi siinä sivussa ja juttelisi heidän kanssaan.

Et tainnut juurikaan käydä missään muualla kun ehkä siellä lähimarketissa

Miksi ihmeessä sinun pitää täällä vauva palstalla kysellä neuvoja miten toimia kun vauvallasi on nälkä ja muut ihmiset ympäriltä menevät ravintoloihin?

Teetkö sinä aina kuten kaikki ystäväsi, etteivät he vain ihmettele toimiasi?

Ja kiitos kysymästä, meidän lasten imetysaika oli todella mukavaa ja kävimme monissa kivoissa paikoilla, joskus myös lähimarketissa, mutta ei, en kokenut edelleenkän tarvetta juosta ravintolaan imettämään :)

Vierailija
568/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa nyt hyvät ihmiset sinne ravintolaan parempaa ruokailuseuraa itsellenne, ettei tarvi muiden pöytiä kyyläillä syödessä. Ja, jos joku alkaa imettää ja sattumalta huomaat, niin eikös ruokailuseurasikin pahastu, jos alat tuijottamaan vauvan takaraivoa etkä keskity seuraasi?

Mut ihan totta. Mun mielestä on sääli, ettei naiset pidä yhtä imetysasioissa. Naisella on oikeus imettää, eikä sitä tarvi piilotella (Tissistä ei näy välttämättä mitään, jos suojaa) eikä kukaan siihen nännin vilaukseen kuole, jos sattuu näkemään. Ja, jos nännin näkeminen tuottaa ahdistusta, suosittelen seksuaaliterapiaa.

Tosi inhottava lukea tällasta negatiivisuutta entisenä pelokkaana julki-imettäjänä.

Miksi on oikeus, kyllä mä naisten puolta pidän yleensä asiassa kuin asiassa, mutta en ymmärrä miksi imettävällä naisella olisi joku maaginen erioikeus valutella eritteitä ravintolassa, kun ei ne eritteet sinne ruokapaikkaan kuulu sitten milläänpäin ajateltuna. Ei siellä ole muillakaan oikeutta alkaa eritteitään valuttelemaan. 

Tämä pitäisi ihmisen ymmärtää ihan maalaisjärjellä, että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Imetys ei ole sellainen asia joka sopii tilaan missä on joukko toisilleen ventovieraita ihmisiä syömässä. 

Tee palvelus. Suojaudu meiltä häiriintyneiltä, jotka eivät halua haistella paskaa ravintolassa syödessään.

Pysy turvallisissa mammaringeissä ja kotonasi, jooko? Voit uida luonnollisissa eritteissä, vaihtaa paskavaipan vaikka leivinlaudalla. Sekä tietenkin imettää yötä päivää joka huoneessa.

Jätä meidät joilla on toimiva hajuaisti ja unelma rauhallisesta, kaikille aisteille nautinnollisesta ravintolaillasta vaille sinun ja sinappikoneesi seuraa .

niinpä. miksi nuo imetyshihhulit olettavat että muiden tulisi poistua heidän tieltään, vaikka meitä muita asiakkaita on HUOMATTAVASTI ENEMMÄN kuin näitä "MINÄMINÄMINÄ MULLA ON OIKEUS"mammoja.

on niillä pokkaa.. millasiahan niiden omat äidit olleet, kun tavat jääneet oppimatta.

Höpöhöpö. Normaaleja ihmisiä, joita ei huomaamaton imettäminen haittaa, on edelleenkin enemmistössä. Oikeassa elämässä ihmiset eivät ole niin urpoja, mitä täällä netin ihmemaailmassa.

Imettäkää vain äidit. Ei kannata välittää mt-tapauksista, jotka todellakin ovat marginaalissa :).

T. Ohis ja lapseton

Kyllä mä realistina sanoisin että sulla on aika outo käsitys siitä mitä ihmiset toivovat ravintolailmapiiriltä, tietysti erikseen jotkut friikit jotka vaikka joisivat äidinmaitoa itse.

Realistina :D. Normaalit ihmiset eiväy edes huomaa huomaamatonta imetystä. Pitää oikeasti varta vasten kytätä muita pöytiä ja äitejä lastensa kanssa, että sellaista pääsisi todistamaan ja näkemään sen peitetyn vauvan rinnalla. Yleensä ihmiset keskittyvät toistensa kanssa keskusteluun ja muita ärsykkeitäkin on ravintolassa tarpeeksi, jotta sieltä pystyisi mitään huomaamatonta bongaamaan. Ellei kyttäämällä kyttää.

Minä nautin sellaisesta ravintolan ilmapiiristä, jossa käy mielenterveydeltään suht vakaita ihmisiä, jotka eivät kyylää muita, vaan keskittyvät siihen omaan seurusteluun. Ja suurin osa suomalaisista on samaa mieltä kanssani, juuri kukaan ei pidä pahantahtoisista kyylistä.

Kyllä normaalit ihmiset tiedostavat ihan kyttäämättä ketään, mitä ympäristössä tapahtuu.

Pitää olla aisteissa pahasti vikaa jos ei yhtään tiedä mitä ympärillä tapahtuu, sehän on jo hengenvaarallistakin olla niin pihalla. Niin vegetatiivisessa tilassa oleva ihminen tarvitsee holhoojan.

No ei tiedä :D. Emme elä savannilla, jossa leijona voi hyökätä kimppuun milloin tahansa kesken ruokailusession. Ihminen on suhteellisen tottunut elämään turvallisessa länsimaassa, jossa suhteellista vaaraa on ainoastaan autotiellä, suojatiellä, kotona tai räkälöissä. On aivan tavallista uppoutua keskusteluun sen kumppanin kanssa, jonka kanssa on syömässä ja vielä normaalimpaa on ihmiseltä sulkea suurin osa aistiärsykkeistä pois vaikka juuri ruokailun ajaksi, koska aivot ylikuormittuvat, jos ne reagoivat vaistonvaraisesti ihan kaikkeen, mitä ympärillä tapahtuu.

Noin vegetatiivinen ihminen kuuluisi hoitoon, joka ei TIEDOSTA mitä ympärillä tapahtuu, vaikka siihen ei näyttäisikään kiinnittävän huomiota tietoisesti.

Varsinainen viidakko tämä betoniviidakkokin on ja asitit ovat jatkuvasti käytössä, vaikka niitä ei itse tiedostakaan. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että suodattaa ärsykkeitä. Kun olet havainnut ärsykkeen, olet tiedostanut sen, kuten tässä tapauksessa mamman joka öykkäröi viereisessä pöydässä ja altistaa mut tiedolle ruumiinnesteestään.

Tekee mitä?

Vierailija
569/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ohis ja lapseton

Sanon tämän nyt kaikella ystävyydellä: sinä tarvitset hoitoa, ihan oikeasti. Kuulostat todella harhaiselta ja melkein psykoottiselta ihmiseltä. On aivan luonnollista, että tuossa tilanteessa näet uhkia kaikkialla ja reagoit kaikkeen, mutta siihen on olemassa hyvää hoitoa täällä Suomessa. Ymmärrän senkin, että et koe olevasi sairas, sillä sekin kuuluu taudin kuvaan, mutta käy pliis lääkärillä. Edes varmuuden vuoksi.

Vierailija
570/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein käytte kun näette imettäviä äitejä paljaine tisseineen ja eritteet vaan roiskuu kaikkialle????

Itse käyn ihan tavallisissa ruokaravintoiloissa ja koskaan nähnyt moista esitystä missään. En ole nähnyt myöskään mäkkärissä, hesessä, abclla jne mitään vastaavaa mitä täällä on kuvailtu. Enkä niitä vaipanvaihtojakaan ole nähnyt muualla kun vessoissa.

Ihmettelen vaan kommenttien perusteella......

tuosta roiskumisesta jankuttavat vain julki-imettäjät tässä ketjussa, me muut olemme vain huolissamme ruokahalusta joka katoaa aika äkkiä kun tietää että joku rutistelee nesteitä kehostaan...

Ei mikään bon appetit-hetki.

Vierailija
571/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAISET siis ovat imettäviä äitejä kohtaan aivan kamalia. Siis NAISET!!!

Eipä uskoisi kun ollaan niin feministiä ja ties mitä nistiä.

Eikös ennen ainakin feministit pitäneet NAISTEN puolia asiassa kuin asiassa??

Luulisi MIESTEN olevan monen imetystä ällöttävänä pitävän ja sitä vastustavan kommentin takana kun itseä se ei miellytä, mutta ei ole. Tai ainakin keskenkasvuiset kakarat kommenttien takana, vähintäänkin.

Oletteko ihan varmoja että olette AIKUISIA NAISIA???

En kyllä ihan heti uskoisi kun tätä ketjua olen lukenut eritteistä ja ties mistä, äitiä verrattu lehmiin ja rintamaitoa pissaan, ettei kyllä kuulosta sivistyneen ja aikuisen ihmisen puheilta lainkaan tuommonen.

Unohtuiko muuten se että äitinnekin on teitä saattanut imettää julkisesti ja vienyt ravintoloihin jne?

Oletko todellakin sitä mieltä, että naisten on siedettävä kaikki toisten NAISTEN tekemät asiat, ovat ne sitten vaikka kuinka väärin, vain sen vuoksi, että ovat NAISIA.

Tässä ei ole kysymys mistään "naisasiasta", vaan aikuisen ihmisen käyttäytymisestä, eli otetaan kaikki huomioon ja hyväksytään se, että vauvan tulo perheeseen tuo väistämättä rajoitteita. Miksi on niin hirveän vaikeaa olla pois ravintoloista se vuosi!

Ole itse vuosi pois ihmisten ilmoilta ja sano vasta sitten onko vaikeaa vai ei!!!

Taas yksi julki-imettäjä palajasti tyhmyytensä! Kuka käski olemaan poissa ihmisten ilmoita, kyse on vaan niinkin pienestä osa-alueesta ihmisen elämässä kuin RUOKARAVINTOLA!

Miksi sinä käyt RUOKARAVINTOLASSA?

normaalit ihmiset käy siellä syömässä, epänormaalit imettämässä.

jetsulleen!

Vierailija
572/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nuoria äitiparkoja, jotka tätä paskaa lukevat.

Paskan kanssa puuhaaminen on olennainen osa vauvanhoitoa.

Niin olen päätellyt kakkajuttujen määrästä, joilla äidit viihdyttävät kuulijoita, mieluiten tietysti ruokapöydässä.

Mun nauruhermoja ulosteet ei kutkuta, mutta yritän silti edes kohteliaasti hymähtää kun "Eemeli tallasi vaippaan ja kiipesi valkoiselle sohvalle hyppimään, hekohekoheko!..."

Niin siis sä oot samaa porukkaa joka täällä puhuu " kyrvistä" ja " suihinotosta" ja " ulosteesta" ja ihan kaikki mahdolliset " violetit paisuneet utareet" jutut on nyt heitetty ja kakkajutut ei sua enää naurata?

Eli voin päätellä että olet murrosiän loppupäässä, ehkä noin 16- vuotias?

Päin honkia meni!

Eikös teinit juuri hirnu pissakakkajutuille?

Olen nainen, enkä välitä kuunnella kakkajuttuja. Oli se paska sitten tullut minkä hyvänsä ikäisen ihmisen takapuolesta.

Muutkaan eritteet eivät kiehdo.

Okei?

No luulisi sitten että osaat sellaiseen asiaan kuin imetys ja vauvat ja lapset suhtautua kuin aikuinen, ilman että uikutat täällä eritteistä sivutolkulla.

Samaa porukkaa sinä olet kuin nämä jotka vertaavat imetystä vessareissuihin ja miehen sukuelinten imemiseen.

Vauvan syöminen ja vessa eivät kuulu mitenkään yhteen ja jos imettämisestä jotain tietäisit, et vertaisi sitä ulostamiseen.

Sulla itsellä on kauhea tarve puhua asiasta hirvittävän ällöttävään sävyyn, sen sijaan että osaisit käyttäytyä kuin aikuinen.

Hyi häpeä nyt itseäsi.

Kakkapissapylly jutut ei sinua naurata mutta vauvan ruokailu ja tissit on nyt nolo juttu??- voi pientä raukkaa.

Täällä on meitä ollut aika montakin jotka yrittää teitä vatipäitä valistaa, mutta ei mene kaaliin.

Tehän siitä eritteestä näette vaivaa, se on vain termi millä äidinmaitoa kutsutaan, käsitätkö, erite?

Normaali aikunen tietää ettei eritteitä ole hyvä valutella ravintolassa, ihan kuuluu normi käytöstapoihin, joita kai sulle ei ole kotona koskaan opetettu.

Kuka on valutellut mitä ja missä?

Jos on valuongelmaa niin siihenkin on apua saatavilla

ne "valuongelmaiset" imettäjät, jotka ei osaa imettää ennen ruokapaikkaan menoa tai pysyä sieltä pois sen lyhyen imetysajan tai jättää vauva siksi aikaa hoitoon kun käyvät siel syömässä.. vaihtoehtoja kun on, kenenkään ei ole pakko mennä sinne ravintolaan imettämään, vai ootko eri mieltä?

Ei mulla imettäessä valu mitää mihkään muualle kun sinne vauvan suuhun.

Enkä edelleen mene ravintolaan varta vasten imettämään jos ostosreissun yhteydessä ostoskeskuksessa menen syömässä käymään ja imetän jos vauvalla on nälkä siinä tilaustani odotellessa nurkkapöydässäni ja huivilla peittäen, selkä muuhun saliin päin.

Ja miksei sinne ravintolaan voisi perheenä mennä syömään vaihtelun vuoksi?

Sen verran olen vauvanruokintaa nähnyt, että ne oksentaa syötyään osan ateriasta. Sitä sanotaan pulauttamiseksi.

Minkäs voi, kun ruokatorvensulkija ei ole vielä kehittynyt.

Mutta vastenmielistä ulkopuolisille. Kuka hyvänsä muu oksentava asiakas ohjattaisiin viipymättä ulos ovesta. Paitsi jos kyseessä olisi sairaskohtaus.

Vierailija
573/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn ravintolassa silloin tällöin ostoskeskuksessa syömässä kun ostosreissulla olen koska kotipitäjässä ei ole ostoskeskusta missä shoppailla ja en jätä vauvaa aina hoitajalle.

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää että en siis mene varta vasten siksi ravintolaan että mun on pakko sinne päästä imettämään?

Ja äiditkö tyhmiä???

toivottavasti olet huomaavainen, ja hoidat imetyksen jossain muualla kohtaa kauppakeskusta kuin siellä missä toiset syövät. Vaikkapa mukavasti penkillä istuen, lokoisassa kuutiotuolissa tai kirjastossa.

Sillä vaikka vauvasi imettäminen on välttämätöntä, niin ole ystävällinen jaa tee se muualla kuin kahvilassa tai ravintolassa. Vaikka et käsitä, miten se voi viedä ruokahalut toisilta, niin usko pois, se vie. Et varmaan halua, että sinä vauvoinesi keräätte kielteistä huomiota, ja inhon katseita?

Just just....

Perheen kesken ravintolaan syömään siinä missä muutkin ihmiset koska imetys ei ole tarttuva sairaus eikä häpeän aihe

ihan sama se muille asiakkaille on missä sä liikut, kunhan et  ruokapaikassa ala nesteitäs ruikkimaan ja vie toisilta ruokahalua. Kun harvoin käyn ravintolassa (ihan vain pizzeriassa) syömässä, niin ei ole kiva jos sen makuelämyksen joku tissiliruttaja pilaa, rakastan pizzaa.

Oletko useinkin saanut tissimaitoa pitsaasi?

Vierailija
574/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä vauva imetetään siellä missä sille tulee nälkä ja kukin tyylillään.

Eikä todellakaan tarvitse mitään kaapuja tai telttoja ottaa mukaan. Rinnasta tulee lämmintä, steriiliä maitoa juuri siksi, että sillä voi ruokkia vauvan. Ne pullotelkoon jotka pullottelee, ne peitelköön jotka haluaa, mutta minä ainakin imetän ihan ylpeydellä.

Tässä malliesimerkki moukasta.^  Yhteisiä pelisääntöjä ja käytöstapoja ei tarvitse noudattaa, kun MINÄ teen mitä MINÄ haluan. Miettikää kun kaikki toimisivat samoin.... 

Vierailija
575/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äiditkö tyhmiä???

Just just....

Oletko useinkin saanut tissimaitoa pitsaasi?

Tissimaitoahan se pizzan päällä oleva juustokin on 😂. Eläimen utare-eritettä, jota nämä kaksi (tai yksi) jankkaajaa vetävät suurella ruokahalulla naamariinsa. Sitä kamalaa tissimaitoa 😂!

Vierailija
576/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nuoria äitiparkoja, jotka tätä paskaa lukevat.

Paskan kanssa puuhaaminen on olennainen osa vauvanhoitoa.

Niin olen päätellyt kakkajuttujen määrästä, joilla äidit viihdyttävät kuulijoita, mieluiten tietysti ruokapöydässä.

Mun nauruhermoja ulosteet ei kutkuta, mutta yritän silti edes kohteliaasti hymähtää kun "Eemeli tallasi vaippaan ja kiipesi valkoiselle sohvalle hyppimään, hekohekoheko!..."

Niin siis sä oot samaa porukkaa joka täällä puhuu " kyrvistä" ja " suihinotosta" ja " ulosteesta" ja ihan kaikki mahdolliset " violetit paisuneet utareet" jutut on nyt heitetty ja kakkajutut ei sua enää naurata?

Eli voin päätellä että olet murrosiän loppupäässä, ehkä noin 16- vuotias?

Päin honkia meni!

Eikös teinit juuri hirnu pissakakkajutuille?

Olen nainen, enkä välitä kuunnella kakkajuttuja. Oli se paska sitten tullut minkä hyvänsä ikäisen ihmisen takapuolesta.

Muutkaan eritteet eivät kiehdo.

Okei?

No luulisi sitten että osaat sellaiseen asiaan kuin imetys ja vauvat ja lapset suhtautua kuin aikuinen, ilman että uikutat täällä eritteistä sivutolkulla.

Samaa porukkaa sinä olet kuin nämä jotka vertaavat imetystä vessareissuihin ja miehen sukuelinten imemiseen.

Vauvan syöminen ja vessa eivät kuulu mitenkään yhteen ja jos imettämisestä jotain tietäisit, et vertaisi sitä ulostamiseen.

Sulla itsellä on kauhea tarve puhua asiasta hirvittävän ällöttävään sävyyn, sen sijaan että osaisit käyttäytyä kuin aikuinen.

Hyi häpeä nyt itseäsi.

Kakkapissapylly jutut ei sinua naurata mutta vauvan ruokailu ja tissit on nyt nolo juttu??- voi pientä raukkaa.

Täällä on meitä ollut aika montakin jotka yrittää teitä vatipäitä valistaa, mutta ei mene kaaliin.

Tehän siitä eritteestä näette vaivaa, se on vain termi millä äidinmaitoa kutsutaan, käsitätkö, erite?

Normaali aikunen tietää ettei eritteitä ole hyvä valutella ravintolassa, ihan kuuluu normi käytöstapoihin, joita kai sulle ei ole kotona koskaan opetettu.

Kuka on valutellut mitä ja missä?

Jos on valuongelmaa niin siihenkin on apua saatavilla

ne "valuongelmaiset" imettäjät, jotka ei osaa imettää ennen ruokapaikkaan menoa tai pysyä sieltä pois sen lyhyen imetysajan tai jättää vauva siksi aikaa hoitoon kun käyvät siel syömässä.. vaihtoehtoja kun on, kenenkään ei ole pakko mennä sinne ravintolaan imettämään, vai ootko eri mieltä?

Ei mulla imettäessä valu mitää mihkään muualle kun sinne vauvan suuhun.

Enkä edelleen mene ravintolaan varta vasten imettämään jos ostosreissun yhteydessä ostoskeskuksessa menen syömässä käymään ja imetän jos vauvalla on nälkä siinä tilaustani odotellessa nurkkapöydässäni ja huivilla peittäen, selkä muuhun saliin päin.

Ja miksei sinne ravintolaan voisi perheenä mennä syömään vaihtelun vuoksi?

Sen verran olen vauvanruokintaa nähnyt, että ne oksentaa syötyään osan ateriasta. Sitä sanotaan pulauttamiseksi.

Minkäs voi, kun ruokatorvensulkija ei ole vielä kehittynyt.

Mutta vastenmielistä ulkopuolisille. Kuka hyvänsä muu oksentava asiakas ohjattaisiin viipymättä ulos ovesta. Paitsi jos kyseessä olisi sairaskohtaus.

Onneksi on kiirettä jo sun ohjaamisessa ulos kun yrjöät jo kun viereisen pöydän mamma... Mitä se oli... Kailottaa ruumiinnesteistään tai jotain?

Vierailija
577/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että näin moni kokee niinkin luonnollisen toiminnan kuin vauvan ruokinnan iljettävänä. Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta jos joskus on, imetän kyllä vauvani juuri silloin kun sille sattuu tulemaan nälkä.

Ja ennen kuin kukaan ehtii huolestua, en todellakaan aio esitellä "kuvottavia, suonikkaita hinkkejäni" kaikelle kansalle, vaan pistän ylleni imetyspeiton. Tadaa, ongelma ratkaistu - eikä kenelläkään sivullisella ole asiaan sillloin mitään sanomista tai yökkimistä.

Mä tietäsin ainakin 10 luonnollista toimintaa, joita ei ravintolassa tehdä. Turha vedota tuohon luonnollisuuteen yhtään enempää, se kun ei anna oikeutta ihan mihin vaan, ravintola ei ole metsä.

Vierailija
578/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä malliesimerkki moukasta.^  Yhteisiä pelisääntöjä ja käytöstapoja ei tarvitse noudattaa, kun MINÄ teen mitä MINÄ haluan. Miettikää kun kaikki toimisivat samoin.... 

Nyt ymmärsit väärin. Ei minä kun vauva syö sitä rintamaitoa..

Vierailija
579/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi imetysikäisten lasten vanhemmat eivät voi myöntää, että ravintolaan ei ole ihan pakko mennä, mutta se nostaa heidät jalustalle (omiensa silmissä), että on saanut käydä näpäyttämässä muita ihmisiä imettämisellään.

Teidän argumenttinne on se, että imettäminen on luonnollista ja lapselle täytyy antaa ruokaa silloin kun hän sitä tarvitsee. Tämä kaikki on totta, mutta miten kaikkien muiden kuin "ravintolaimettäjien" lapset pysyvät hengissä ja iloisina?

Suurimmalla osalla suomalaisia on jossakin vaiheessa imetysikäisiä lapsia, mutta suurin osa heistä ymmärtää, että ravintolassa olevat ihmiset eivät halua nähdä imetystä, olkoonkin se vaikka kuinka luonnollista. Julki-imettäjät hokevat koko ajan, että MINÄ kyllä imetän silloin kuin MINUA huvittaa, eli loppupeleissä se on minäminä, eikä vauvavauva!

Vierailija
580/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä mä oo sopinu mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan