Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Imettäminen on vauvan ruokkimista. Ei liity vessakulttuuriin lainkaan. Rintaa näkyy vähemmän kuin tänään kaupungilla kävelijöillä ja terassilla istujilla.
sehän on hygienia-asia. Ennen imetyksen aloittamista pitäisi puhdistaa nänni ja nännin piha, en toivoisi, että tuollaisia hommia alettaisiin tekemään ravintolapöydässä: ei muutkaan ala pestä käsiä pöydässä, niistää nenää tai kammata tukkaa. Sekin on hygieniakysymys.
Toki sitten on myös ihmisiä, jotka eivät halua nähdä paljaita rintoja syödessään, kuka mistäkin syystä, mutta tätä ilmiötä ei nykyisin näe oikein missään, kun on niin hyvät imetyspaidat sun muut huivit, jolla voi estää näköyhteyden syntymisen.
sitten vielä sekin, että aika moni vauva pitää röyhtäyttää imetyksen jälkeen. Onko ok tehdä se ravintolapöydässä: olisiko ok, jos aikusiet puklaisivat aterian jälkeen pöydässä, vai olisiko parempi, että sekin tehdään sivummalla, jos sellaiseen tulee tarvetta.
MRMIM kirjoitti:
Pakko on nyt kommentoida tähän. Olen ujo ihminen enkä halua häiritä ketään. Mutta vauvani ovat molemmat olleet pienikokoisia. Sellainen vauva syö koko ajan, muutaman minuutin välein. Jos ei syötä, niin huutaa. Menisin kyllä nurkkaukseen, se ei haittaa. Mutta se vain, että vauva ei syö niinkuin aikuiset, sivustyneiden taukojen välissä.
Onko sinulla joku pakonomainen tarve juosta ruokaravintolaan kun vauvasi on imeväisikäinen?!?
Minullakin on lapsia joita olen imettänyt, mutta en ole raahannut heitä ravintolaan imemään! Nyt toki käymme ravintoloissa ja he osaavat siitä nauttia. Imeväisikäisenä heillä ei itsellään ollut mitään hinkua ravintolaan!
Tämäkin todistaa sen, että ravintoloissa imettävät äidit ovat itsekkäitä minä minä ihmisiä, sillä eivät he lapsiaan ajattele, vauvat eivät pyydä päästä ravintoloiden meluun imemään!
Vierailija kirjoitti:
sehän on hygienia-asia. Ennen imetyksen aloittamista pitäisi puhdistaa nänni ja nännin piha, en toivoisi, että tuollaisia hommia alettaisiin tekemään ravintolapöydässä: ei muutkaan ala pestä käsiä pöydässä, niistää nenää tai kammata tukkaa. Sekin on hygieniakysymys.
Toki sitten on myös ihmisiä, jotka eivät halua nähdä paljaita rintoja syödessään, kuka mistäkin syystä, mutta tätä ilmiötä ei nykyisin näe oikein missään, kun on niin hyvät imetyspaidat sun muut huivit, jolla voi estää näköyhteyden syntymisen.
sitten vielä sekin, että aika moni vauva pitää röyhtäyttää imetyksen jälkeen. Onko ok tehdä se ravintolapöydässä: olisiko ok, jos aikusiet puklaisivat aterian jälkeen pöydässä, vai olisiko parempi, että sekin tehdään sivummalla, jos sellaiseen tulee tarvetta.
Niin eihän se haittaisikaan jos käytettäisiin imetyspaitaa tai huivia mutta vasta tänään näin keskellä suurta kauppkeskusta äiti-ihmisen nännin. Ihan kuin olisi tarkoituksella etsitty se kaikkein keskeisin paikka missä lyödä tissi tiskiin. Tuntuu että monet todella haluavat provosoida muita imettämisellään.
Imettäminen on äidin ja lapsen välilen kaunis, kahdenkeskeinen asia.
Pitäkää se sellaisena ja menkää kiltisti sinne vessaan.
Emme kaipaa sitä ravintolassa, emme kaipaa siitä insta-kuvia.
Se että voit tehdä niin ei tarkoita että sinun pitäisi.
Mitähän muuta... Joo... älä nillitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän se haittaisikaan jos käytettäisiin imetyspaitaa tai huivia mutta vasta tänään näin keskellä suurta kauppkeskusta äiti-ihmisen nännin. Ihan kuin olisi tarkoituksella etsitty se kaikkein keskeisin paikka missä lyödä tissi tiskiin. Tuntuu että monet todella haluavat provosoida muita imettämisellään.
Kännykkä esiin ja kuvaamaan. Julkinen paikka :D
Kerro että menee facebookkin, mutta naamat on pikselöity
Jottei pilaa muiden ruokahalua.
Kiitos.
Minä imetin joka paikassa, paitsi kirkossa. En tiedä miksi siellä annoin pulloa. Imetys pitää normalisoida!
Koska ihmisen k**o ja erityisesti r****t ovat Jumalalle kauhistus!
Ei imetystä ravintolassa.
Ei!
Mistä lähtien ravintoloissa on saanut syödä tai juoda omia eväitä?
Keskityn omaan tekemiseeni ravintolassa, ei minua kiinnosta kytätä viereisiä pöytiä.
Siihen imetykseen ei mitään tasseliesitystä kuulu ja ne tissit ovat hyvin piilossa imetyspaidan ja vauvan pään takana, joten minua ei häiritse kenenkään vauvan ruokailu. Se on hyvin epäseksuaalista.
Mutta minua häiritsevät ukot, jotka kulkevat kesällä ilman paitaa.
Juuri näin. Ravintolassa EI syödä omia eväitä.
Yleensä imettäminen on hyvin huomaamaton tapahtuma. Imetyspaidoilla kaiken paljaan ihon näkymisen saa täysin estettyä kun lapsi on rinnalla. Monesti on jopa käynyt niin että lapselle on tultu juttelemaan ym. kun olen imettänyt ja sitten vasta huomattu että ai teillä onkin ruokailu menossa. Eli ei kyllä ole mitään tissien paljastelua. Naapuripöydistä pitäisi siis tosissaan kyylätä että edes huomaisi imetyksen tapahtuneen ja minusta on enemmän sitä huonoa käytöstä kytätä toisia kuin imettää ravintolassa. Meillä vauvat eivät myöskään ole pitäneet mitään ääntä syödessään, nielleet vain hyvin hiljaa, tästä nyt ei kukaan voi ravintolassakaan pillastua kun aikuisetkin nielevät. Meillä yksikään vauva ei röyhtäile, eikä puklaile syönnin jälkeen, joten sekään ei kenenkään ruokahalua pilaa. Yleensä lasten kanssa tulee käytyä ravintoloissa päiväsaikaan, jolloin se mielestäni on erittäin ok. Myöskin perheravintoloissa (esim. Rosso) on käyty illemmallakin. Meillä lapset menevät nukkumaan kahdeksalta joten hyvissä ajoin ennen tätä on tällaisistakin ravintoloista poistuttu. Ehkä niiden jotka haluavat syödä ulkona ilman lapsia ja - ääk- mahdollista imetystä, kannattaisi mennä ravintolaan vasta illalliselle tai näihin fiinimpiin ravintoloihin joihin itse en ainakaan lapsieni kera tule. Itse oletan että jos ravintolassa on lasten menu, sinne ovat myös lapset erittäin tervetulleita asiakkaita ja aion jatkossakin käydä kuten tähänkin asti. En linnoittaudu kotiini vuosiksi lasteni kanssa, ne joita lapset, vauvat ja imetys häiritsee, voivat itse tehdä näin niin säästyvät mielipahalta. Minua eivät muut ihmiset häiritse, keskityn omaan elämääni, tehkää te mielensäpahoittajat samoin.
Siks että syödessä ei tartte katsella jonkun ruman ämmän kurppasia rintoja, hyi helv.
Vierailija kirjoitti:
Siks että syödessä ei tartte katsella jonkun ruman ämmän kurppasia rintoja, hyi helv.
No älä helv kato, oot vissiin vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin voit jäädä pois ravintoloista niin ei mene muilla ruokahalu sun kurppasia naamaa katellessa, hyi helv.
Miehet runkkaa ja kuseksii koko ajan kaduilla, ette te typerät lehmät sitä demonisoi. Ongelma on aina naisen keho. Se on kumma miten naisen keho saa olla olemassa vain kun mies saa laueta naamalle ja joka reikään, mutta kun nainen omaehtoisesti tekee jotain niin se on likaista ja kamalaa. Hankkikaa apua naisvihaanne.
Jätän tosin mielelläni imettämättä poikalapsen :) kiitos inspiraatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Keskityn omaan tekemiseeni ravintolassa, ei minua kiinnosta kytätä viereisiä pöytiä.
Siihen imetykseen ei mitään tasseliesitystä kuulu ja ne tissit ovat hyvin piilossa imetyspaidan ja vauvan pään takana, joten minua ei häiritse kenenkään vauvan ruokailu. Se on hyvin epäseksuaalista.
Mutta minua häiritsevät ukot, jotka kulkevat kesällä ilman paitaa.
Tuleeko ne ilman paitaa sinne ruokaravintolaan?
Niinpä...
Häiritseekö sinua muuten naisten persposkishortsit ja alatissin paljastavat "paidat"? Toivottavasti koska muuten olet seksistinen i h m i s j ä t e
Kirkossa on ok imettää, tuskin tuttelia tarjottiin 2000 vuotta sitten kun kuunneltiin tämän kuuluisan puusepän puheita.