Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Ei toisten rintoja kukaan halua katsella syödessään. Eihän kukaan muutenkaan mene sinne puserolla, jossa toinen rinta on ulkona. Ei se rinta muuksi muutu, jos se on näkyvissä, kun lasta imettää ravintolassa.
Voi imettää, kun rinta on piilossa huivin alla ja joku tekstiili peittämässä varsinaista tapahtumaa. Lounaspaikoissa on nurkkia, jossa voi imettää huomaamattomasti. Tarkoitus ei pidä olla, että itsekkäästi näyttää anatomiaansa vieraille. Kun vieras syö naudan pihviä, ei hän halua maustaa sitä silmissään utarenäyllä. Kai sinä imettäjä sen jo käsität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin imettämistä on syytä olla huolissaan siitä, millaisia asenteita ja muihin ihmisiin suhtautumista nykyäidit lapsilleen omalla mallillaan opettavat. Seuraavat seikat toistuvat monessa purkauksessa:
- minä teen mitä haluan, kaikkialla, välittämättä kenestäkään muusta kuin itsestäni.
- se joka tuntee toisin kuin minä, on sekopää.
- sillä joka ajattelee toisin kuin minä, on mielenterveysongelma tai trauma. ne ovat haukkumasanoja.
- vanhemmat ihmiset ovat typeriä. heillähän on erilaisia mielipiteitä kuin minulla.
- minä olen maailman keskipiste. vaadin että toiset ihmiset mukautuvat minun tarpeisiin. Muuten pysykööt kotonaan.Herttaista, eikö totta?
Suomi vuonna 2040, maltan tuskin odottaa.No vähän vaikeaa se on nyt jättää imettämättä jottei kukaan loukkaannu. Se vaan on vähän liikaa pyydetty siltä vauvalta.
missä on kielletty imettämästä vaivoja? kai osaat senverta lukea, että ketju koskee ravintolassa imettämistä, ei imettämistä.
Jos ne sunkin mielestä on vaan vaivoja, niin ymmärrät varmaan miksi me muut emme halua kuunnella / katsella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi nimenomaan imettää siellä ravintolassa?
Koska vauvallaKIN on nälkä! Kuka olisi uskonut!
Haluatko itse syödä vessanlemussa? Mieti vähän.
Imetys voi joskus jopa kestää 30-50 minuuttia jos kyseessä on vastasyntynyt ja vastasyntynyt voi usein syödä jopa 30 min välein ja kaikki vauvat eivät todellakaan hyväksy pulloa!
No mitä jos pysyt sitten ihan poissa ravintoloista sen aikaa, kun sulla on vastasyntynyt? Miksi ihmeessä sen ikäistä pitää ylipäätään raahata ravintoloihin?
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen että ei tarvitse KATSOA Imettävää äitiä niin ei tule paha olo?
Pitäisikö samalla ottaa varmuuden vuoksi mukaan pyykkipoika nenää varten (jotta sinappipurskaus ei haise niin pahalle) sekä korvatulpat (jotta lussutus ei kuulu)?
Vierailija kirjoitti:
IlariKojo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?
Vauva tuskin piittaa.
Mistäs sinä tiedät mistä kukin piittaa? 😂
Olen väitellyt tohtori ihmisen kehityksestä ja voi todeta että vauva ei piittaa kunhan saa tissin suuhun ja kuivaa alle. Kaikki muu on fastijunttafeministien mielikuvaa, joka on ihan yhtäpätevää kuin hopeaveden juottaminen vauvoille.
Vauva on refleksipaketti jonka ainoa tehtävä on pysyä hengissä, eli saada hoivaa ja ruokaa. Jos vauvalle luodaan oma maailmansa jossa on sitä ja tätä, se ei tee siitä totta, vaan kyse on äidin ja ympäristön luomasta kuvasta, heijasteesta. Tämä on se keino jotta vauva yleensä jää henkiin.
Joskus tekisi mieli luettaa näille "vauva on tiedostava yksilö, sikiö on elämää" -uskovaisilla alan yleisesti hyväksyttyä tieteellistä tutkimusta. Mutta heille, joille vauva on lähes uskonto, ei voi puhua järkeä, koska uskonto suodattaa kaiken järjen äänen.
Äiti ja vauva on yhtä tai sama olio, ja kun äiti haluaa ravintolaan pitää ottaa tämä vauvaihminen mukaan,koska se muuten kuolisi. Kukaan ei kuitenkaan kyseenalaista sitä, että vauhasta pitää pitää huolta ja ottaa huomioon että se on vauva. Ei äidin bilekaveri, jolla on kivaa ravintolassa. Vauva ei ole tietoisesti missään, on ihan sama laittaako sen saaviin tai mersuun vauva on vauva.
Tässä imetyskysymyksessä ei ole kysymys vauvan hyvinvoinnista vaan äidin äitinä toteuttamisesta, olen hyvä äiti kun raahaan 6kk ikäisen ravintolaan. Jossain vaiheessa oma mukavuus oli määräävää ja nyt minulla on oikeus.
"I have adream" on kai lähinnä mitä tässä vauvan julkiruokinassa on kyse. Voivatko asenteen muuttua vai eivät. Mikä on sen hetkinen sopiva.
Entäs sitten esimerkiksi niin vaikeasti kehitysvammaiset joita pitää syöttää ja jotka eivät tunnu tajuavan missä ovat ja mitä tekevät. Pitäisikö heitäkin sitten syöttää vessassa 🤔
Nyt kun otit asian esiin niin kyllä, erittäin mielellään. Noita mölyapinoita ei kukaan pysty minkäänlaisessa ruokapaikassa katselemaan tai kuuntelemaan. Suurin osa ruoasta valuu pitkin leukaa ja lopulta lattialle, ihan sama mikä ruokalaji on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
IlariKojo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tuntuu olevan niin elämästä vieraantuneita ihmisiä. Ensin haukutaan imettäjät ja sitten vielä kaupanpäällisiksi kaikki lapsiperheet. Imettäjät ja lapsiperheet ovat kaikki itsekkäitä eivätkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Eikö nämä kommentoijat huomaa itse olevansa niitä kaikista itsekkäimpiä, kun haluavat oman mukavuutensa kustannuksella sulkea osan kansalaisista pois ravintoloista?
Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä. Jos olen ravintolassa, olen tullut sinne syömään enkä istumaan vessassa. Imettäessäni vauvaani varsin huomaamattomasti voin samalla jatkaa omaa syömistäni ja seurustelua pöytäseurueeni kanssa.
Toki sinä teet niin, sehän on selvää, että minäminä -imettäjä tekee juuri niin kuin minäminä -imettäjä haluaa.
Oletko kuitenkin enemmän tuota minäminä -tyyppiä itse? Imettäjien pitäisi pysyä poissa ravintoloista, koska minäminä -ihminen haluaa olla ravintolassa ilman heitä, koska minäminäminäminäminä!
Todella kypsää keskustelua. "Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä" huomaa bolbilla sana "minä". Kysymyksen pitäisi kai kuulua, että mitä sinä ja vauva tekee ravintolassa, jos ei nyt puhuta Mäkkäristä tai Hesburberista. Tai rossosta tai muusta huoltoaseman "ravintolasta", Subista muusta syöttölästä.
Ehkä vauvan syöttäjä/kommentoija voisi kertoa mikä hänelle on ravintola?
Voi olla tässä ketjussa ei ole "määritelty" sanaa "ravintola" vaan aina jauhettu pikaruokaloista, huoltoaseman syöttölinjasta tms halparuokaloista. Ei siis oikeista ravintoloista, joissa on valkeat liinat ja oikeat viinilistat sekä ihan oikeat tarjoilijat ja ei itse tarvitse viedä astioita keittiöön.
Ehkä nämä vapauden naiset ovat koko ajan puhuneet pikaruokaloista tai jostain ABC-liikkeen buhvetista, jossa on yleensä jotain broileri-sotkua, sekä epämääräinen salaattipöytä.
Voisiko joku vauvvaruokkija kertoa, missä ja koska he ovat "ravintolassa" syöttämässä vauvaansa.
Kun oletettavasti palstan "ravintolassa syövä" vauvvaimettjä on nuori äiti, kyseessä todellisuudessa on jokin mäkkäri tai muu "ravintola".
Millä perusteella oletettavasti kyseessä on nuori äiti? Ja mikä määritellään nuoreksi äidiksi? Itse olen 29-vuotias korkeakoulun käynyt äiti (ehkä mielestäsi nuori äiti? :)) ja ennen lapsen saamistakin pidin ravintolassa käymisestä, miksi olisin lopettanut lapsen saatuani? Moni fine dining -tyylinen ravintola viinilistoineen ei kiellä äitejä ja isejä vauvoineen tulemasta ravintolaan. Olen tällaisissa ravintoloissa useammankin kerrna käynyt ja vauvan ollessa alle 6 kk, imettänyt varmasti jokaisella ravintolareissulla, sillä tuon ikäisenä vauvani söi kohtuullisen tiuhaan ja me taas usein illastimme pitkän kaavan mukaan.
Vaavi on varmasti viihtynyt todella hyvin ja saanut laadukkaita vaikutelmia teidän pitkän kaavan mukaan illastamisestanne.
Toivottavasti myös viereisten pöytien maksavat asiakkaat pystyivät illastamaan sen mukaan, mikä heillä oli alunperin tarkoitus.
tissitpiiloon kirjoitti:
Voisko sitä vauvaa ruokkia pullosta ravintolassa? Se ei ketään kaiketi haittaisi. Ruokinnassa lienee pahinta se tissien vilauttelu, mitä muutoin pidetään siveettömänä.
Ihan yhtä ällöttävää on lutkutus, sen jälkeinen röyhtäily ja pulauttelu ja lopuksi se sinappilastin tuotanto hajuineen.
Minulle tuli aikoinaan joku nainen Rossossa sähisemään että vessa on imetystä varten, totesin kylmästi silmiin katsoen että rouva menee itse sinne kusenhajuun syömään jos häiritsee!
En todellakaan erakoidu vauvan kanssaa vuodeksi kotiin vain siksi, että joku voi pahoittaa mielensä pikkuisen ruokailusta! Olen imettänyt apteekissa, Prismassa, metrossa...
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan erakoidu vauvan kanssaa vuodeksi kotiin vain siksi, että joku voi pahoittaa mielensä pikkuisen ruokailusta! Olen imettänyt apteekissa, Prismassa, metrossa...
Oletkohan se äiti, joka nosti paitansa ylös, niin, että tissit paistoivat ja aloitti imetyksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi nimenomaan imettää siellä ravintolassa?
Koska vauvallaKIN on nälkä! Kuka olisi uskonut!
Haluatko itse syödä vessanlemussa? Mieti vähän.
Imetys voi joskus jopa kestää 30-50 minuuttia jos kyseessä on vastasyntynyt ja vastasyntynyt voi usein syödä jopa 30 min välein ja kaikki vauvat eivät todellakaan hyväksy pulloa!No mitä jos pysyt sitten ihan poissa ravintoloista sen aikaa, kun sulla on vastasyntynyt? Miksi ihmeessä sen ikäistä pitää ylipäätään raahata ravintoloihin?
Koska aikuisenkin pitää välillä syödä!
Ravintolassa käyminen on ihan normi eikä luksustapahtuma kerran vuodessa.
Itse en tykkää imettämisestä julkisella paikalla mutta en vedä siitä herneitä nenään. Kukin tyylillään. Ja vaikka lapseton olen, minusta on vain hyvä, että suomalaiset veisivät lapsiaan enemmän ravintoloihin. Se oma aina positiivinen yllätys. Suomalaisten lapsivihasta pitäisi päästä eroon . Ja se lähtee sillä kun opetetaan lapset käyttäytymään myös siellä ravintolassa
Koska ulkoa tulleet suomalaiset pahoittavat mielensä ja sehän ohjaa nykyään kaikkea kantasuomalaisten tekemisiä. Vähän niin kuin n-sanan käyttö mikä ei ole koskaan ollut suomen kielessä loukkaava sana kunnes joku n-henkilö sanoi että näin on.
Joo, onhan se luonnollinen asia. Niinkuin vauvan alulle pano, masturbointi ja paskominenkin.
Mutta kuka toope haluaisi esitellä tissejään ravintolassa? Kiusallista itselle ja muille. Miksei vauvaa voi syöttää lähtiessä? Vai haluaako vauvakin "syödä ravintolassa"?
Ravintoihin sermeillä peitettävä nurkkaus, jossa imettävä äiti voi rauhassa hoitaa vauvaa. Jos vauva on pakko saada mukaan..
No jos uima-asu puistossa tai paidaton äijä terassilla aiheuttaa paskahalvauksen niin miksi tämä olisi eri asia?
Eikö sille vauvalle voi ottaa tuttipulloa mukaan kun käy jossain ulkoilemassa?
Odotan itse meidän ekaa vauvaa enkä kyllä aio imettää missään toisten silmien alla voi hyvää päivää.
Olen itse kokenut kuinka kuvottavaa koko toimitus on ulkopuolisen silmissä. Ehkä sen on tarkoituskin olla kuvottavaa toisille ja olla äidin ja vauvan keskeinen intiimi kokemus ja jotta muut eivät häiritsisi puolustuskyvyttömän vauvan ravinnonsaantia.
No mua ei ainakaan häiritse, jos joku imettää vauvaa mun syödessä. Itselle ei kyllä tullut tarvetta imettää missään julkisesti, kun ei muutenkaan ihan hirveesti missään vauvan kanssa liikuttu. Pysyteltiin omissa nurkissa ja korkeintaan vanhempien luona. Sielläkin hoidin yleensä imetyksen omassa rauhassa. Ja muutenkin tuli käytettyy paljon kans rintamaitopumppua ja juotettua sitä omaa maitoa tuttipullosta sellasenaan ja tuttelin kanssa blandattuna ja sen kanssa onnistui hyvin nää julkisruokailutkin.
Mut ei mua haittaa, jos joku muu imettää läsnäollessani, eipä se mun ongelma ole millään tapaa. Parempi tissiä imevä kuin huutava vauva, sanompa vaan. Pitäähän senkin syödä ja on jopa tärkeämpää kuin jonkun aikuisen pihvinmussutus...
Ravintolassa ei saa syödä eikä juoda omia eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sille vauvalle voi ottaa tuttipulloa mukaan kun käy jossain ulkoilemassa?
Odotan itse meidän ekaa vauvaa enkä kyllä aio imettää missään toisten silmien alla voi hyvää päivää.Olen itse kokenut kuinka kuvottavaa koko toimitus on ulkopuolisen silmissä. Ehkä sen on tarkoituskin olla kuvottavaa toisille ja olla äidin ja vauvan keskeinen intiimi kokemus ja jotta muut eivät häiritsisi puolustuskyvyttömän vauvan ravinnonsaantia.
Näin minäkin ajattelin ensimmäisen lapsen kohdalla. Mutta kaikki vauvat eivät pulloa hyväksy. Minulla ei kumpikaan. Rajoitetuksi tulee elämä, jos ei voi missään käydä. Ensimmäisen lapsen aikaan koin ahdistavana kaupassa käynnit ym pakolllisetkin asioinnit, kun tiheän imun aikaan se vauva voi asua siinä tissillä.
Toisen lapsen aikaan oli paljon helpompaa, kun en enää välittänyt siitä, mitä muut ajattelevat. Imetin bussissa, kaupassa, puistossa, tk:ssa, missä vaan, toki yritin löytää mahdollisimman suojaisa paikan, mutta kotona en viitsinyt vuotta paria sen takia
piileskellä. Ei ainakaan äitien masennusta sellainen helpota.
Ei meilläkään ole kumpikaan lapsista ikinä suostunut juomaan pullosta mitään. Eikä onneksi ole tarvinnutkaan. Itse olen imettänyt ties missä, myös ravintolassa. Sen imettämisen pystyy erittäin helposti tekemään niin, että kukaan muu ei sitä edes huomaa. Ei itselläni ole minkäänlaista halua esitellä paljaita rintoja yhtään missään muutenkaan, miksi sitten imettäessäkään?
Varmaan vaikeaa tajuta hormonihöyryissään, että sen vauvasi sonta haisee muista ihan hirveälle.