Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Niin kauan kuin vauvan äiti ei kykene säällisiin käytöstapoihin julkisilla paikoilla niin pyöriköön niiden samanlaisten öykkäriäitien kanssa keskenään jossain muualla kuin julkisilla paikoilla.
Sitten kun kykenee taas ajattelemaan muitakin ihmisiä kuin itseään niin tervetuloa ihmisten ilmoille.
Ei se jäkikasvu tee naisesta mitään euroopan omistajaa joka voi käyttäytyä miten lystää missä tahansa ihan kuin omistaisi koko maailman.
Vierailija kirjoitti:
Miten te "ruokaravintolaimettäjät" nyt pärjäätte kun ravintolat menevät kiinni ja takeaway tilaus on vain mahdollinen? Menettekö nyt ravintolan ovelle jonoon imettämään?
Teillähän tuntui olevan vain kaksi vaihtoehtoa, eli hautautua kotiin 24/7 tai juosta imettämään ravintolapöytään!
Näköjään vanha ketju, mutta niin ajankohtainen 😂
No ei saa imettää siellä missä ihmiset syö hyvällä ruokahalulla. Vai haluutko syödä samalla ja katsoa viereisen pöydän panes...kelua?
Kyllä näillä ravintolaimettäjillä on ollut haastavaa kun on pitänyt valita, että altistavatko lapsensa koronalle vai hautautuvatko kotiin 24/7!
Pakko kai se on ollut juosta ravintolaan kun lapselle on tullut nälkä, eihän heillä ollut muuta vaihtoehtoa!
Ei se minua miehenä haittaa, vaan katselen paljaita tissejä ihan mielikseni. Tasapuolisuuden nimissä minunkin pitäisi tosin saada imettää itseni julkisesti jonkun suostuvaisen syväkurkun toimesta. Kyse on kuitenkin molemmissa tapauksissa primitiivisistä perustarpeista.
Tietenkin saa imettää. Jos joku ravintola yrittää kieltää, niin boikottiin se paikka. Vauvalla on yhtä suuri oikeus syödä kuin muillakin jotka siellä ravintolassa olevat. Imettämisen kieltäminen Ja/tai sen mollaaminen on naisvihainen teko, jonka tarkoitus on rajoittaa naisten elämää. News flash: naisilla on oikeus näkyä, kuulua ja kulkea julkisilla paikoilla myös silloin, kun heistä tulee äitejä. Imettäminen on osa monen naisen elämää. Ketään ei iljetä tissit, kun ne näkyvät H&M:n bikinimainoksessa. Aika monet jopa niitä tissejä tietoisesti etsii internetistä ja muualta. Ongelma imettävissä tisseissä näiden kauhistelijoiden näkökulmasta on se, että ne eivät ole tarkoitettu miellyttämään miesten silmää. Silloin ne muka eivät saa näkyä. Niillä on toinen tarkoitus. Toinen news flash: naiset eivät ole olemassa miellyttääkseen muita. Jos iljettää normaali elämä, niin jää itse kotiin.
Nämä imetyksenvihaajat on kyllä ihan sairasta porukkaa. Vauvan ruokailua verrataan jatkuvasti johonkin seksuaaliseen toimintaan tai vaihtoehtoisesti p*skalla käymiseen, aivan pimeää touhua.
Jos jota kuta ärsyttää syövä vauva, voi katsoa muualle. Minustakin suu auki syövät aikuiset ovat ällöttäviä, mutta katson muualle jos semmoinen jossain on. Ei suu auki mässääviäkään määrätä syömään jossain eristetyssä nurkassa.
Ravintolaan tullaan nauttimaan ja imettäminen näyttää rumalta.
Se ei ahdista, mutta yököttää.
En tiedä onko tätä mainittu täällä vielä, mutta imettäminen on jotenkin intiimiä ja se siinä myös häiritsee ja on kiusallista. Minua ei häiritse niinkään ne tissit (röyhtäytys ym. sen sijaan kyllä), mutta jotenkin siitä kun nainen lumoutuneena jää tuijottamaan syövää vauvaansa on jotenkin kiusallista, ja siinä voi muiden olla vaikea jatkaa keskustelua, kun on vähän sellanen "ÖÖhm joo, ei kai me jotenki häiritä..."-fiilis. Muistuttaa jotenkin etäisesti sitä, että joku alkaa hoitamaan mitä tahansa muuta hommaa intensiivisesti siinä ruokapöydässä: tekemään kouluprojektia, soittamaan työpuhelun, mitä vaan. Ei jotenkin kuulu siihen tilaisuuteen. Äitihän tätä ei ymmärrä, koska hänen vauvansa on se maailman ihanin ja kaikkien pitää sitä ihailla. Muille tilanne on lähinnä kiusallinen. Ymmärsikö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä sitten imettää kyrpääni siellä ravintolassa? Lupana pitää serviettiä näkösuojana. Eihän sellaista voi mennä mihinkään haisevaan vessaankaan tekemään.
Ajatella, että sinäkin olet joskus ollut pieni vauva, jota joku on imettänyt, hoitanut ja rakastanut. Vai onko sittenkään?
Kyllä olin mutta äitini oli fiksu ei vienyt minua hinkkiaterialle ravintolaan pilaamaan muiden ruokailua. Äitini katsos kun otti muutkin huomioon eikä ollut tuollainen itsekäs pask..
Minä en kertakaikkiaan ymmärrä, mikä siinä imetyksessä joitain ihmisiä häiritsee. Sen ymmärrän, että vauvat ja pikkulapset voivat metelöinnillään häiritä, rattaat voi olla tiellä jne., mutta syövä vauva ei juuri näy eikä kuulu. Jos ei halua nähdä imetystä, on helppo olla katsomatta.
Se nyt vaan on epäkohteliasta imettää pelkästään vauvaa, vaikka se toinen tissi on vapaana. Naapuripöydän setä voisi samalla maistaa siitä toisesta
Miksei ravintolassa saa ottaa poskeen vaikka vieraalta mieheltä?
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin imetin!
Ja mä imin!
Jotain häpyä ja hienotunteisuutta täytyy olla. Ei imetellä ravintolasalissa!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tätä mainittu täällä vielä, mutta imettäminen on jotenkin intiimiä ja se siinä myös häiritsee ja on kiusallista. Minua ei häiritse niinkään ne tissit (röyhtäytys ym. sen sijaan kyllä), mutta jotenkin siitä kun nainen lumoutuneena jää tuijottamaan syövää vauvaansa on jotenkin kiusallista, ja siinä voi muiden olla vaikea jatkaa keskustelua, kun on vähän sellanen "ÖÖhm joo, ei kai me jotenki häiritä..."-fiilis. Muistuttaa jotenkin etäisesti sitä, että joku alkaa hoitamaan mitä tahansa muuta hommaa intensiivisesti siinä ruokapöydässä: tekemään kouluprojektia, soittamaan työpuhelun, mitä vaan. Ei jotenkin kuulu siihen tilaisuuteen. Äitihän tätä ei ymmärrä, koska hänen vauvansa on se maailman ihanin ja kaikkien pitää sitä ihailla. Muille tilanne on lähinnä kiusallinen. Ymmärsikö kukaan?
Hyvin ymmärsin, vaikka joku instaimettäjä olikin jo käynyt alapeukuttamassa
Miksi sä olet vauvan kanssa ravintolassa etkä kotona??? Etkö osaa hoitaa sun vauvaa vauvan hoitohuoneessa tai kahvilassa missä on syöttötuolit ja vaipan vaihtopaikka.Ei pidä tunkeutua häiritsemään toisten ruokailua ja sun tisseillä.
M-la kirjoitti:
Tietenkin saa imettää. Jos joku ravintola yrittää kieltää, niin boikottiin se paikka. Vauvalla on yhtä suuri oikeus syödä kuin muillakin jotka siellä ravintolassa olevat. Imettämisen kieltäminen Ja/tai sen mollaaminen on naisvihainen teko, jonka tarkoitus on rajoittaa naisten elämää. News flash: naisilla on oikeus näkyä, kuulua ja kulkea julkisilla paikoilla myös silloin, kun heistä tulee äitejä. Imettäminen on osa monen naisen elämää. Ketään ei iljetä tissit, kun ne näkyvät H&M:n bikinimainoksessa. Aika monet jopa niitä tissejä tietoisesti etsii internetistä ja muualta. Ongelma imettävissä tisseissä näiden kauhistelijoiden näkökulmasta on se, että ne eivät ole tarkoitettu miellyttämään miesten silmää. Silloin ne muka eivät saa näkyä. Niillä on toinen tarkoitus. Toinen news flash: naiset eivät ole olemassa miellyttääkseen muita. Jos iljettää normaali elämä, niin jää itse kotiin.
kai se vauva maksaa syömisestään siellä ravintolassa niin kuin muutkin asiakkaat
joku alikehittynyt paska taas kyselee tyhmiä, tiedoksesi että tuossa on 130 sivua vastauksia kysymykseesi valitse niistä omasi. se että olet saanut äpärän aikaiseksi ei oikeuta sinua raahaamaan sitä haisevaa pökälettä ravintoloihin. ps toivottavasti ymmärrät itsekin pysyä poissa ihmisten ilmoilta