Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
2541/2693 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia 7kiitos kirjoitti:

Viekää tissinne ja niitä lutkuttavat vauvanne pois ravintoloista. Antakaa ihmisten nauttia ruuasta rauhassa. Ei ketään kiinnosta kuunnella ja katsella teidän imetyspuuhia. Itse en käy missään perusravintolassa juurikin tuosta syystä. Paremmissa ravintoloissa ei lapsiperheitä ole tai edes oteta vastaan. Ei ne ole rääkyvien ja sottaisten lasten paikkoja.

Mitä kuunneltavaa imetyksessä on?? Ja tuskin kukaan nainen mitenkään isosti ottaa rintansa esille, vain sen verran että vauva pääsee imemään. Monet myös hieman peittävät imetystään esim. huivilla.

Hitto kun ärsyttää tämän tason argumentointi. "Tuskin kukaan" ja pälä pälä. Kun sinähän puhut kaikkien muiden naisten puolesta. Kyllä, osa naisista ottaa syystä tai toisesta sen rinnan näyttävästi esiin. Jotkut jopa nostavat mielenosoituksellisesti paitaa niin että toinenkin rinta näkyy. Ei tämä toki yleistä ole, mutta turha väittää ettei yksikään nainen näin tee.

Vierailija
2542/2693 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hooters kirjoitti:

Jos haluaa esitellä rintojaan julkisesti, kannattaa harkita stripparin uraa.

Lapsen ruokkiminen on verrattavissa mielestäsi strippaamiseen? En itse ole äiti ja tuskin koskaan olenkaan, koska äitiys ei kiinnosta minua tippaakaan. En silti kykene ymmärtämään miksi ihmisiä haittaa niin suuresti hetkellisesti näkyvä rinta imettäessä. Se on täysin luonnollinen asia, lapsi tarvitsee ravintoa. Olen itse huomannut pari kertaa ohimennen naisen imettämässä lastaan ravintolassa, tämä ei vaikuttanut minuun mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2693 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viekää tissinne ja niitä lutkuttavat vauvanne pois ravintoloista. Antakaa ihmisten nauttia ruuasta rauhassa. Ei ketään kiinnosta kuunnella ja katsella teidän imetyspuuhia. Itse en käy missään perusravintolassa juurikin tuosta syystä. Paremmissa ravintoloissa ei lapsiperheitä ole tai edes oteta vastaan. Ei ne ole rääkyvien ja sottaisten lasten paikkoja.

Mitä kuunneltavaa imetyksessä on?? Ja tuskin kukaan nainen mitenkään isosti ottaa rintansa esille, vain sen verran että vauva pääsee imemään. Monet myös hieman peittävät imetystään esim. huivilla.

Hitto kun ärsyttää tämän tason argumentointi. "Tuskin kukaan" ja pälä pälä. Kun sinähän puhut kaikkien muiden naisten puolesta. Kyllä, osa naisista ottaa syystä tai toisesta sen rinnan näyttävästi esiin. Jotkut jopa nostavat mielenosoituksellisesti paitaa niin että toinenkin rinta näkyy. Ei tämä toki yleistä ole, mutta turha väittää ettei yksikään nainen näin tee.

Turha viitata tässä nyt esim. Itsenäisyyspäivän jatkojen vilautuksiin tai mihinkään tissi flashmobeihin. Tarkoitin imetyksen yhteydessä tapahtuvaa rinnan ”esille ottamista.”

Ihan oikeasti ihmiset. Imetys on tapa ruokkia lasta. Miksi haluatte eristää synnyttäneet äidit ja heidän lapsensa? Ja itselläni ei edes ole lapsia, mutta silti tuntuu pahalta tämä miten imetysvihamielistä kansaa Suomi on pullollaan.

Vierailija
2544/2693 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eväät kirjoitti:

Ravintolassa ei saa syödä omia eväitä.   Tosiasiassa,varmaankin olet tietoinen,milloin on imetyksen aika.Älä sillöin mene ravintolaan.Syötä ennen sinne menoa.

Vauva ei syö kello kaulassa. Voi olla, että vauva on syönyt puoli tuntia sitten ja onkin yhtäkkiä taas nälkäinen.

Vierailija
2545/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha viitata tässä nyt esim. Itsenäisyyspäivän jatkojen vilautuksiin tai mihinkään tissi flashmobeihin. Tarkoitin imetyksen yhteydessä tapahtuvaa rinnan ”esille ottamista.”

Ihan oikeasti ihmiset. Imetys on tapa ruokkia lasta. Miksi haluatte eristää synnyttäneet äidit ja heidän lapsensa? Ja itselläni ei edes ole lapsia, mutta silti tuntuu pahalta tämä miten imetysvihamielistä kansaa Suomi on pullollaan.

Minä en mitenkään eristäytynyt tai lukkiutunut kotiin kun imetin lapsiani, mutta en myöskään juossut tekemään sitä ravintolapöytiin... Yrittäkää ymmärtää, että on muitakin vaihtoehtoja kuin eristäytyminen tai ravintolapöydässä imettäminen!

Vierailija
2546/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Ihan oikeasti ihmiset. Imetys on tapa ruokkia lasta. Miksi haluatte eristää synnyttäneet äidit ja heidän lapsensa? Ja itselläni ei edes ole lapsia, mutta silti tuntuu pahalta tämä miten imetysvihamielistä kansaa Suomi on pullollaan.[/quote]

Eihän imetystä vastaan ole kukaan vaan sitä TARKOITUKSELLISTA tissien näyttämistä. Provosointia. Ja vielä täysin selvää sellaista. "kato mä vaan imetän" ja paljastetaan molemmat tissit näyttävästi.  

Vierailija
2547/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi nimenomaan imettää siellä ravintolassa?

Koska vauvallaKIN on nälkä! Kuka olisi uskonut!

Haluatko itse syödä vessanlemussa? Mieti vähän.

Imetys voi joskus jopa kestää 30-50 minuuttia jos kyseessä on vastasyntynyt ja vastasyntynyt voi usein syödä jopa 30 min välein ja kaikki vauvat eivät todellakaan hyväksy pulloa!

Miksi sinun on pakko mennä sinne ravintolaan?

Etkö osaa olla pois ravintolasta tuota lyhyttä aikaa jonka lapsesi on imeväisikäinen. Tässä en todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi olla kodin vankina 24/7, sillä on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin eristäytyä tai imettää ravintolassa.

Se on valitettava tosiasia, että kun saa lapsen niin elämällä on tarkoitus hieman muuttua, enää ei voi tehdä kaikkea sitä mitä aikaisemmin teki kun oli vastuussa vain itsestään!

Vierailija
2548/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä lupia kysele keneltäkään, vaan imetän missä tahdon, eikä tapana ole esitellä niitä rintoja siinä samalla.

Tosin en mielelläni imettäisi ravintolassa. Joskus aikoinaan kun oltiin reissussa pienen vauvan kanssa, niin menin autoon imettämään että saisin tehdä sen rauhassa ilman turhaa hälinää ympärillä.

Mun mielestä julkisella paikalla imettäminen on kuitenkin ok. Itse haluan kuitenkin imettää rauhallisessa paikassa

Vierailija
2549/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä lupia kysele keneltäkään, vaan imetän missä tahdon, eikä tapana ole esitellä niitä rintoja siinä samalla.

Tosin en mielelläni imettäisi ravintolassa. Joskus aikoinaan kun oltiin reissussa pienen vauvan kanssa, niin menin autoon imettämään että saisin tehdä sen rauhassa ilman turhaa hälinää ympärillä.

Mun mielestä julkisella paikalla imettäminen on kuitenkin ok. Itse haluan kuitenkin imettää rauhallisessa paikassa

Puhutkin nyt kahdesta eri asiasta:

1. minä, minä -ihminen tekee mitä minä, minä -ihminen haluaa, viis muista!

2. käytöstapojen noudattaminen yleisillä paikoilla!

Vierailija
2550/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielesta taa riippuu niin olosuhteista ja myoskin ravintolasta.  Ehka missaan fiinimmissa etikettiin ei kuulu imetys,  mutta naissa nyt ei usein vauvoja naekaan.  

Joku tavallinen ravintola,  ihan hyvin voi imettaa.  Tietenkin olisi suotavaa kayttaa siina jotain liinaa Edessa.  Ja myoskin jos tietaa etta vauva on esim kovaaaninen niin kunnioituksesta muita kohtaan olisi hyva tehda tama jotenkin hairitsemassa muita.  Muutkin ihmiset siina ravintolassa maksaa ruoasta ja haluaa nauttia ajastaan.  

Vierailija
2551/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ravintolassa saa iskeä munaa pöytään? Juuri samasta syystä ei saa imettää.

Vierailija
2552/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se imetys sitten pitäisi hoitaa jos on ravintolassa vauvan kanssa? Käyn aika usein lounasbuffetissa koska on hirveä nälkä, kiva nähdä kavereita enkä jaksa montaa kunnon ruokaa tehdä päivässä. Sitten suurimmassa osassa lounasravintoloita on 1-2 wc koppia, joissa joku on isommalla hädällä, ei siellä voi imettää. Ahdistaa ihan hulluna. Tai jossain isossa mäkkärissäkin on lasten kiipeilyalueita, muttei mitään paikkaa imetykselle. Illalla hienoon ravintolaan en ole kyllä pystynyt vauvan kanssa menemään.

Vierailija
2553/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä se imetys sitten pitäisi hoitaa jos on ravintolassa vauvan kanssa? Käyn aika usein lounasbuffetissa koska on hirveä nälkä, kiva nähdä kavereita enkä jaksa montaa kunnon ruokaa tehdä päivässä. Sitten suurimmassa osassa lounasravintoloita on 1-2 wc koppia, joissa joku on isommalla hädällä, ei siellä voi imettää. Ahdistaa ihan hulluna. Tai jossain isossa mäkkärissäkin on lasten kiipeilyalueita, muttei mitään paikkaa imetykselle. Illalla hienoon ravintolaan en ole kyllä pystynyt vauvan kanssa menemään.

Laita siihen eteen liina. Ei ole niin vaikeaa.....paitsi niille, jotka eivät moisesta apuvälineestä kuulleetkaan!

Vierailija
2554/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa pitäisi olla joku rauhallinen nurkkaus imettäjille. Edesmennyt ravintola Köket oli mahtava esimerkkejä lapsimyönteisyydestä. Nyt valinnanvaraa on aika vähän.

Vierailija
2555/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnoista näkyy suurempi osa uimarannoilla ja uimahalleissa. Ohuiden ja pienten toppien alta näkyy rintaa enemmän kuin imettäessä. Ehkä uikkarit ja topit pitäisi siveyden nimissä kieltää?

Ei ole ihan tervettä järkyttyä siitä, että pieni osa rinnan yläosaa tai sivua näkyy, kun äiti ruokkii lastaan. En ole koskaan nähnyt kenenkään imettävän rinnat paljaina niitä esitellen.

Imettämisen vertaaminen ilman paitaa kulkemiseen tai strippaamiseen on sairasta.  Toisten imettäminen ei myöskään ole uhka kenenkään parisuhteille eikä saa miehiä mitenkään sekoamaan.

Miten pihalla voikaan ihminen olla?

Vierailija
2556/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi nimenomaan imettää siellä ravintolassa?

Koska vauvallaKIN on nälkä! Kuka olisi uskonut!

Haluatko itse syödä vessanlemussa? Mieti vähän.

Imetys voi joskus jopa kestää 30-50 minuuttia jos kyseessä on vastasyntynyt ja vastasyntynyt voi usein syödä jopa 30 min välein ja kaikki vauvat eivät todellakaan hyväksy pulloa!

Olisiko syytä hyväksyä että vastasyntyneen paikka on kotona?

Vierailija
2557/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syy sille että sinua saa "ahdistaa hulluna" muiden ruumiintoiminnot, mutta muita ei sinun?

Vierailija
2558/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa pitäisi olla joku rauhallinen nurkkaus imettäjille. Edesmennyt ravintola Köket oli mahtava esimerkkejä lapsimyönteisyydestä. Nyt valinnanvaraa on aika vähän.

Eipä ihme että meni konkurssiin.

Katsos kun ravintola on liikeyritys.

Vierailija
2559/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne äänet ja hajut on mulle liikaa. Lussutus, röyhtäily, hapan pulautus ja lopuksi sinappi turahtaa vaippaan.

Sen jotenkin kestää omalta lapseltaan, mutta ei toisten. Enkä halua nähdä kenenkään turpeita sinisuonisia imettimiä missään. Ne on vain niin rumat.

Itse olette asianne pilanneet huonolla käytöksellä ja mauttomuudella.

Vierailija
2560/2693 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että meni konkurssiin.

Katsos kun ravintola on liikeyritys.

Ravintolaan ei tuoda omia eväitä, eikä pöydissä paskota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan