Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vähä asian sivusta mutta eräs äiti imetti hautajaisissa 3 vuotiastaan.Ei muuta ku lollot esiin justiin ku luettiin adressia...
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa sen että velat on mielenterveysongelmaisia luonnonoikkuja. Onneksi nämä hullut geenit eivät leviä, luojan kiitos eivät tee lapsia. Nyt alkaa selviämään se että ketkä ovat ne yli 500 000 mt-lääkkeiden käyttäjää suomessa, veloja.
Paskanna silmääsi, raatoemakko.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa sen että velat on mielenterveysongelmaisia luonnonoikkuja. Onneksi nämä hullut geenit eivät leviä, luojan kiitos eivät tee lapsia. Nyt alkaa selviämään se että ketkä ovat ne yli 500 000 mt-lääkkeiden käyttäjää suomessa, veloja.
Hei! En ole tässä ketjussa kommentoinut yhtään enkä moittinut julki-imettäviä. Olen vapaaehtoisesti valinnut olla tekemättä lapsia, joten jonkin määritelmän mukaisesti olen tuollainen haukkumasi ”vela”.
En käytä lääkkeitä, enkä ole tietääkseni hullu.
Miksi katsoit oikeudeksesi yleistäessäsi pilkata minua noin kovin sanoin? Mitä se kertoo sinusta? Sillä minusta sanasi eivät kerro.
Kaikkea hyvää sinullekin. Yritäpä jatkossa olla vetämättä sivullisia mukaan raivoosi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi nimenomaan imettää siellä ravintolassa?
Koska vauvallaKIN on nälkä! Kuka olisi uskonut!
Haluatko itse syödä vessanlemussa? Mieti vähän.
Imetys voi joskus jopa kestää 30-50 minuuttia jos kyseessä on vastasyntynyt ja vastasyntynyt voi usein syödä jopa 30 min välein ja kaikki vauvat eivät todellakaan hyväksy pulloa!
Onko tullut mieleen että ei tarvitse KATSOA Imettävää äitiä niin ei tule paha olo?
Itse en ole halunnut ikinä imettää julkisilla paikoilla, kuten ravintoloissa tms. Jotenkin kiusallinen ajatus, vaikka edessä olisi mikä harso.
Toki ravintoloissa kävimme joskus, mutta imetyksen hoidin aina jossain muiden katseilta piilossa, ei olisi tullut mieleenkään imettää esim. pöydässä. Monissa paikoissa pääsi esim. kabinettiin tai johonkin käytävään, kun nätisti kysyi. Ihan vain itseni vuoksi, en pitänyt ajatuksesta. Tietyt asiat koen hyvin yksityisiksi ja tämä on yksi niistä.
Minua ei kyllä häiritse muiden julki-imetys muuten, jos se hoidetaan siististi ja huomaamattomasti. Itse vain haluan pitää tietyt ruumiinosani piilossa, vaikka luonnollinen asia onkin.
Itse imetin aina ravintolan vessassa. Toisaalta mietin, että miksi. Usein ne olivat inhottavia ja epähygieenisiä paikkoja.
Geneerinen Vierailija kirjoitti:
Ai miksei?
No siksei, että kohtelias ihminen ei altista muita ihmisiä ruumiineritteilleen. Varsinkaan jos toiset ovat itse syömässä.
Rintamaito on erite. Ihan samalla tavalla kuin virtsa, uloste, veri, hiki, räkä, tulehduserite, korvavaikku, siemenneste.
Ei minua häiritse ruokaileva lapsi, voi lapioida bonaa purkista aivan vapaasti. Minua häiritsee nähdä, kuulla ja haistaa sinun eritteitäisi.
En pysty syömään tilassa, jossa joku oksentaa, kaivaa nenäänsä tai korvaansa, virtsaa tai ulostaa, vaihtaa tulehtuneen haavan harsotaitosta, haisee pistävästi hielle.
Ja vaikka kuinka yrität katsoa muualle, mielikuvaa ei saa pois päästä ja vatsa kääntyy ympäri. Yök.
Mikä ihme tässä on niin hirveän vaikeaa ymmärtää? Lapsen saamisesta seurannut itsekkyys tekee sokeaksi, kuuroksi ja empatiakyvyttömäksi?
Mutta jos se bona lentääkin pukluna pöytääsi? Voi niinkin käydä.
Ravintolassa ei saa syödä omia eväitä. Tosiasiassa,varmaankin olet tietoinen,milloin on imetyksen aika.Älä sillöin mene ravintolaan.Syötä ennen sinne menoa.
Taas näkyy tämä lapsettomien lapsiviha, todella erikoinen ilmiö... Puhutte lapsista todella inhottavasti ja olette hyvin inhottavia myös toisia naisia kohtaan. Kai siihen on syynsä (kateus..?).
Toki en itsekkään ymmärrä, miksi pitää imettää niin näkyvästi, ei sekään normaalia ole. Itse menin kahvilan/ravintolan nurkkapöytään, selkä muihin päin ja mukaan joku huivi/harso. En halua kenenkään tuijottavan rintojani, enkä ajattele kenenkään ulkopuolisen nauttivan imetyssession katselusta. Kukaan ei ikinä varmaan edes huomannut, että imetin.
Omat eväät kirjoitti:
Ravintolassa ei saa syödä omia eväitä. Tosiasiassa,varmaankin olet tietoinen,milloin on imetyksen aika.Älä sillöin mene ravintolaan.Syötä ennen sinne menoa.
Oletkohan nyt vähän yksinkertainen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! En ole tässä ketjussa kommentoinut yhtään enkä moittinut julki-imettäviä. Olen vapaaehtoisesti valinnut olla tekemättä lapsia, joten jonkin määritelmän mukaisesti olen tuollainen haukkumasi ”vela”.
En käytä lääkkeitä, enkä ole tietääkseni hullu.Miksi katsoit oikeudeksesi yleistäessäsi pilkata minua noin kovin sanoin? Mitä se kertoo sinusta? Sillä minusta sanasi eivät kerro.
Kaikkea hyvää sinullekin. Yritäpä jatkossa olla vetämättä sivullisia mukaan raivoosi.
Tunnistit kuitenkin itsesi tuosta viestistä, jos siitä loukkaannuit...? Anna ihmisen purkaa raivoaan, kyllä maailmaan mahtuu kaikenlaisia tunteita ja mielipiteitä. Jos ne eivät itseään koske, niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;).
Ihan näin velana, senkus imetätte. Mutta älkää vaihtako vaippoja ruokapöydässä.
Ei lapsia kiitos kirjoitti:
Viekää tissinne ja niitä lutkuttavat vauvanne pois ravintoloista. Antakaa ihmisten nauttia ruuasta rauhassa. Ei ketään kiinnosta kuunnella ja katsella teidän imetyspuuhia. Itse en käy missään perusravintolassa juurikin tuosta syystä. Paremmissa ravintoloissa ei lapsiperheitä ole tai edes oteta vastaan. Ei ne ole rääkyvien ja sottaisten lasten paikkoja.
Mitä kuunneltavaa imetyksessä on?? Ja tuskin kukaan nainen mitenkään isosti ottaa rintansa esille, vain sen verran että vauva pääsee imemään. Monet myös hieman peittävät imetystään esim. huivilla.
Oksettavaa. En mäkään meikkaa kenenkään edessä jos se syö.
Saa myös panna mutta ne hoidetaan vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä lääkkeitä, enkä ole tietääkseni hullu.Miksi katsoit oikeudeksesi yleistäessäsi pilkata minua noin kovin sanoin? Mitä se kertoo sinusta? Sillä minusta sanasi eivät kerro.
Tunnistit kuitenkin itsesi tuosta viestistä, jos siitä loukkaannuit...? Anna ihmisen purkaa raivoaan, kyllä maailmaan mahtuu kaikenlaisia tunteita ja mielipiteitä. Jos ne eivät itseään koske, niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;).
No olipa idioottimainen kommentti. Tunnistin? Joo, olen vapaaehtoisesti lapseton. Ja siksi kuulema hullu yms. Miksi et anna tätä samaa ohjetta muiden mielipiteiden nielemisestä tuolle velojen mielipiteistä suivaantuneelle äidille (tai noudata sitä itse, jos olet tuo edellinen kommentoija).
Vierailija kirjoitti:
Taas näkyy tämä lapsettomien lapsiviha, todella erikoinen ilmiö... Puhutte lapsista todella inhottavasti ja olette hyvin inhottavia myös toisia naisia kohtaan. Kai siihen on syynsä (kateus..?).
Toki en itsekkään ymmärrä, miksi pitää imettää niin näkyvästi, ei sekään normaalia ole. Itse menin kahvilan/ravintolan nurkkapöytään, selkä muihin päin ja mukaan joku huivi/harso. En halua kenenkään tuijottavan rintojani, enkä ajattele kenenkään ulkopuolisen nauttivan imetyssession katselusta. Kukaan ei ikinä varmaan edes huomannut, että imetin.
Kukaan ei vihaa imeväisiä lapsia, vaan heidän äitien toimintaa, sellaisia joilla ei tunnu olevan tilannetajua, käytöstapoja tai kykyä ottaa muitakin huomioon.
Jos yhteisesti sovitaan että imettäminen on ok ja hyväksyttävää missä vain, eikä kukaan saa siitä loukkaantua, niin voidaan olla varmoja siitä ettei kaikkien äitien ole tarkoituskaan tehdä sitä huomaamattomasti.
Jos haluaa esitellä rintojaan julkisesti, kannattaa harkita stripparin uraa.
Ulkopuolinen ruoka on kiellettyä ymmärtääkseni aika yleisesti.
Jos ruokalistalla on tuttipulloja, niin siitävaan sit.