Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
"Tässä taitaa olla enemmäkin kyse niistä naisista, joilla on tarve iskeä kannut tiskiin julkisella paikalla ja hoitaa operaatio mahdollisimman näkyvästi"
Tuo 'iskeä kannut tiskiin' on hyvä 👌👌👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä jotkut näkevät paljaita tissejä kaikkialla jos joku imettää?
Mä en ole nähnyt kertaakaan. Missään. Enkä kakkavaippojakaan ravintolapöydässä vaihdettavan.
Missä ihmeen ravintoloissa te oikein käytte ja missä maailman kolkassa kun en ainakaan Tampereella ole missään ravintolassa nähnyt tissejä ja kakkavaippojen vaihtoa?
Pointti on siinä, että ihminen tulee ravintolaan ruokailemaan, siinä monelta ruokahalu menee sen siliän tien kun ymmärtää että joku heruttelee siinä viereisessä pöydässä elimensä eritettä.. Haluatko sä miettiä eritetteitä syödessäs.
Tirkisteletkö useinkin imettäviä äitejä ja mietit eritteitä? Mene hoitoon jos todella näin on.
Itse menen sinne ravintolaan syömään. En tirkistelemään ihmisiä ja mietin mitä valitsisin listalta tällä kertaa enkä eritteitä. Sekä keskustelen seurueeni kanssa.
En tirkistele ketään, mutta vaikea se on huivi silmilläkään liikkua jos meinaa nähä mitä tekee.
Kumma käsitys ettei ihminen havannoi mitä tapahtuu, ilman tirkistelyä ja kyyläämistä. Taidat ollakin itse joku kyylääjä kun niin ajattelet.Havannoin mutta en häiriinny pikkuasioista
Niin, mikä sulle sopii ei sovi kaikille, ravintola on sellanen paikka että siellä pitää osata käyttäytyä neutraalisti eikä provosoivasti. Enemmistö asiakkaista ei halua imettäjää näköpiiriin (hajupiiriin) kun siellä syövät. Vaikka sua ei haittaa, toisia voi haitata.
Niinpä. Mutta eihän se näille mene jakeluun joille ei kotona opetettu muiden kunnioitusta ja tapoja. Nut sitten aikuisena käyttäydytään kuin pellossa ja vielä opetetaan lapsillekin sikailun jalo taito ja se tosi-tv:stä opetettu asenne että kaikki huomio on hyvää huomiota ja mitä enemmän käyttäydytte moukkamaisesti sen parempi.
Luulevat raukat olevansa jotain suuriakin staroka ja cooleja rajuja mameja.. voi jeesus sentään.. juntit.
Niinpä, nää ravintolaimettäjät on just se ihmistyyppi mistä normaalit ihmiset pysyvät kaukana. kotkotus kuuluu kilometrin päähän.
Ravintolaan ei saa tuoda eväitä.
Prototyyppi kirjoitti:
Harva taitaa kuitenkaan imettää julkisilla paikoilla rinnat paljaana ja kaikkien nähtävillä. Imetyspaidat, huivit ja harsot suojaavat hyvin tuota "irstasta" näkymää. Siis jonkun silmät nyt ihan oikeasti tuosta syöpyvät.
Ne harvat juuri pilaakin homman kaikilta.
Tuttuni on tällainen. Tissit täysin esillä aina ja kaikkialla kun syöttää vanhempaa taaperoa, joka venkoo edes takas joten kaikki on kyllä selvästi kaikkien nähtävillä. Ja pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä jotkut näkevät paljaita tissejä kaikkialla jos joku imettää?
Mä en ole nähnyt kertaakaan. Missään. Enkä kakkavaippojakaan ravintolapöydässä vaihdettavan.
Missä ihmeen ravintoloissa te oikein käytte ja missä maailman kolkassa kun en ainakaan Tampereella ole missään ravintolassa nähnyt tissejä ja kakkavaippojen vaihtoa?
Pointti on siinä, että ihminen tulee ravintolaan ruokailemaan, siinä monelta ruokahalu menee sen siliän tien kun ymmärtää että joku heruttelee siinä viereisessä pöydässä elimensä eritettä.. Haluatko sä miettiä eritetteitä syödessäs.
Tirkisteletkö useinkin imettäviä äitejä ja mietit eritteitä? Mene hoitoon jos todella näin on.
Itse menen sinne ravintolaan syömään. En tirkistelemään ihmisiä ja mietin mitä valitsisin listalta tällä kertaa enkä eritteitä. Sekä keskustelen seurueeni kanssa.
En tirkistele ketään, mutta vaikea se on huivi silmilläkään liikkua jos meinaa nähä mitä tekee.
Kumma käsitys ettei ihminen havannoi mitä tapahtuu, ilman tirkistelyä ja kyyläämistä. Taidat ollakin itse joku kyylääjä kun niin ajattelet.Havainnon paljonkin asioita. Minulle on vain yhdentekevää imettääkö joku vai ei. En häiriinny, enkä mieltäni pahoita.
Ja minulle ei todellakaan tule mitkään eritteet mieleen imetyksestä.Ei ketään kiinnosta mitä SINÄ ajattelet, vaan mikä on ravintolassa OK ja mikä ei.
Eikä ketään kiinnosta mikä sinusta on ok ja mikä ei ole
Ei tietenkään, vaan siitä mikä on ravintolassa ok käyttäytymistä.
Keskity.
Osaatko itse käyttäytyä hillitysti kun olet pullollisen viiniä vetänyt? Ja on kiva pikku hiprakka saavutettu? Äänesi ei kohoa korkeuksiin etkä hoipertele?
Normi-imettäjät ei vedä vinkkua kuten julki-imettäjät.
Vierailija kirjoitti:
Realistisesti:
Julki-imetystä ei ole kielletty missään. Piste.
Tästä on todella lapsellista väitellä yhtään enempää.
Ei ravintolapöytään kusemistakaan ole erikseen missään kielletty, normijärkiset tajuavat ihan luonnostaan miten ihmisten ilmoilla käyttäydytään, sitten on tätä sakkia joka elää kuin hollituvassa 24/7 ja tekee mitä tykkää, kun ei ole aivoja suotu.
Siis sitä minä nimenomaan ihmettelen että kun on keksitty harsot ja paidat ja ties mitkä huivit ja siellä ravintolassa voi mennä sivummalle jotta vauvakin saa olla rauhassa, niin silti niitä mammoja löytyy jotka lätkäisee utareen esiin nänneineen ja vauvan kiinni siihen, tekevät siitä suuren numeron ja vieläpä keskellä ravintolaa siinä kohtaa missä istuu eniten ihmisiä.
Ex Ystäväni on imetystukineuvoja. Lapsia kuusi. On imettänyt jokaista muksua aina siihen asti kun seuraava syntynyt. Nelivuotiaaksikin. Kun se vauva on tullut laitokselta kotiin on sanottu isoveljelle että Hyi Olet itsekäs, tissi kuuluu nyt vauvalle eikä sinulle. Kaikilla lapsilla runsaasti allergioita ja erilaisia käytöshäiriöitä. Äiti täysin kiinni lapsissaan hokien aina "vauva tarvitsee.." Eron lopulta tullessa nainen teki miehestään narsistin ja vaikka mitä vaikka itse oli lapsille karjuva, täysin epäjohdonmukainen hirviö joka petti miestään vuosia. En pystynyt seuraamaan kasvatustyyliään enkä perhehelvettiä muutenkaan sivusta ja otin etäisyyttä lopettaen ystävyyden. Ei pystynyt todellakaan katselemaan 4v tissi suussa ihan missä vaan paikassa.
Ylivoimaisesti epämiellyttävin näky oli kun noin viisi-kuusivuotias poika imi mamman esillä olevaa korkeaa pallomaista strippari-silikonirintaa keskellä trendikästä kahvilaa. Kilopakkeloitu, tekohiusjatkeinen äiti tuolissa muotilehteä selaten ja lapsi seisoo vieressä lutkuttamassa.
Voin kertoa että siinä kääntyi aika moni asiakas tiskiltä pois, ja muutamalla loksahti leuka lattiaan, ja itse menin istumaan kahvilan viimeiseen nurkkaan :D
Noita tuommoisia mammoja kutsutaan SHOWimettäjiksi.
Tissin imemenin on maskuliinini teko ja se on miehelle seksiä ja lapsi taas on ei seksiä. Leijona tappaa lapset, mutta ihminen ei saa tapaa, siksi ei saa imettää julkisesti.
Siinä teille julki-imetystä :D
https://media.giphy.com/media/NjR8O6E3YBfzi/giphy.gif
Yhtä karsean näköistä sama kuka siinä maitorauhasessa roikkuu kiinni :D
miksei voi vaan mennä imettään sinne vessaan tai vaikka ulos? jos se jotain häiritsee, niin vois itse tehdä sille asialle sen että menet vähän matkan päähän tekemään sen imetyksen. Tiiä vaikka jollakin tulee pahaolo imettämisen näkemisestä, ajattelisit muitakin etkä vaan rintojas ja vauvaas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta edes nurkkasilmällä nähdä jonkun paisuneita sinisenkirjavana punoittavia raskausarpisia hinkkejä samaan aikaan, kun syön pihviä.
Onkohan tämä sitä "synnyttäneen naisen vartalon sheimaamista" mistä joku hiljan kirjoitti...
Minä olen vela, eikä tippaakaan haittaa kenenkään imetykset.
Vierailija kirjoitti:
Noita tuommoisia mammoja kutsutaan SHOWimettäjiksi.
Ja näistä kai tää koko kaplakka perusteissaan on alkanut. Ei mulle ole ongelma jos kahvionnurkassa imetetään harson alla, onpahan se rääkyvä pötkylä edes hetken hiljaa. Ongelman muodostaa mulle nämä tapaukset jotka jo kahvilaan kävellessä tempovat sitä utaretta esiin että NicoPetteri 6v pääsee välipalalle.
Mielestäni on vähän iljettävää, jos ravintolassa joku ruokailee ja viereisessä pöydässä imetetään.
Vaikka rinnat olisivat piilossa. Usein sitten röyhtäytellään imetyksen jälkeen vauvaa.
Vauva voi puljata ja oksnenella siinä.
Vessaan voi mennä imettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te niin kauheasti välitätte jostain julki-imetyksestä jos ei mammat teistäkään sen erityisemmin välitä mielestänne?
Miksi menee niin tunteisiin kun joku sanoo ettei välitä?
Miksi te siitä välitätte noin paljon?Yksinkertaisia kysymyksiä joihin ei vastata osata ja en ole julki-imettäjä mutta ketjua lukeneena ihmettelen tätä vauhkoamista välittämisestä.
Kyllä tähän osataan vastata, mutta mitä se kannattaa, kun te ette ymmärrä. Tähän on vastattu jo useammankerran, mutta tässä siis kerran vielä.
Toisista väälittäminen tulee normaalisti ihmisiltä ihan luonnostaan ja se, että joku kysyy, että miksi toisista pitää välittää, osoittaa jo sen, että joku on mennyt kasvatuksessa jo alusta asti pieleen. Toivottavasti oppisit välittämisen taidon vielä jossakin elämänvaiheessa, viimeistään silloin kun/jos saat lapsenlapsia, omia lapsia saadessasi et näköjään vielä ole oppinut.
Helpottaisi kaikkia jos pikkuhiljaa opettelisitte katsomaan oman napanne ulkopuolelle niin silloin näkisitte ympärillänne paljon mukavia ja kauniita asioita, älkää ainakaan opettako vauvoillenne, että toisista ihmisistä ei tarvitse välittää, ei äitikään välitä :(
Olen lapseton. Välitän läheisistäni. Enkä usko tuntemattomien välittävän minusta kun sinne ravintolaan astun tai menen kauppaan.
Suhtaudun neutraalisti tuntemattomiin.Miksi minun pitäisi välittää tuntemattomista ihmisistä?
Neutraali tapa suhtautua tuntemattomiin on siis väärä vaan ylenpalttinen välittäminen on oikein?
Eli voin tulla oksentamaan ruokalautasellesi ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella paikalla imettävät, myöntäkää pois, että on mukava esitellä niitä hinkkejä, kun kerrankin on mitä esitellä. Jos olisi kyse lapsen edusta, voisi ihan hyvin lypsää maidon pulloon etukäteen.
Minusta ei naisena ole kiva katsella toisten ihmisten intiimejä osia. Eivät muutkaan ole rinta paljaana hyvissä ravintoloissa. On kakkaaminenkin luonnollinen toimenpide, silti kukaan ei tee sitä keskellä ravintolaa.
Taidat olla joko tyhmä tai todella tynnyrissä kasvanut. Läheskään kaikki vauvat eivät suostu syömään pullosta. Minä en todellakaan julki-imetä huvikseni vaan vasta silloin, kun ainoat muut vaihtoehdot ovat jatkuva huuto tai maksetun annoksen jättäminen syömättä. Pullot on yritetty, vauva on juuri ruokittu kotona, vältän herättämästä vauvaa ravintolassa ja ensisijaisesti tarjoan tuttia ja syliä. Vasta kaikkien näiden keinojen petettyä joudun imettämään ravintolassa ja senkin teen liinan alla piilossa. (....) .
Minä olen varmaankin sellainen huvi-imetysvastainen, koska ajattelen, että julki-imetys on ok niin kauan kuin vauva sitä äidinmaitoa oikeasti tarvitsee eikä muuta kelpuuta. Kiinteitä syövä ja pullon kelpuuttava ei tarvitse tissiä ravintolareissun aikana eikä sitä silloin ole syytä hänelle tarjota muuta kuin äärimmäisessä hädässä (= lapsi karjuu eikä tyydy syliin, tuttiin, pulloon tms.)
Sanoisin huvi-imettäjiksi niitä, joilla on henkilökohtainen tarve tarjota lapselle rintaa julkisella paikalla, vaikka hän pärjäilisi ilmankin, siis vain koska voi ja koska lapsi on kenties tottunut saamaan äidinmaitoa ruuan jälkkäriksi.
Huvi-imetys? Voi luoja, menee aina vaan absurdimmaksi. Luuletko tosiaan, että imettäminen julkisesti on jotain hupia? Kyllä se on ihan sitä, että vauvalla on nälkä ja vauvan pääasiallinen ravinto pitäisi ainakin olla rintamaito.
Minähän olen tuosta lihavoidusta asiasta ihan samaa mieltä. Sanoin, että imettäminen julkisesti on ok, jos vauva tarvitsee rintaa. Kuka sitten ei tarvitse, siitä olemme luultavasti eri mieltä. Mielestäni lapsi ei tarvitse rintaa, jos hän osaa syödä jo muutakin ja saa muusta ravinnosta vatsansa täyteen. Tämä sulkee siis kaikki taaperoimetykset ym. hömpötykset pois, niitä ei tarvitse ravintolassa suorittaa, se on sitä huvi-imetystä. Jos tästä kommentista tulee alapeukkuja, tarkoittanee se sitä, että osan mielestä sellaista kuin huvi-imetys ei ole olemassa, vaan kaikki rintamaito tulee aina ehdottomaan ravinnontarpeeseen.
Ja sille, joka epäili, etten ole itse imettänyt, on väärässä. Imetin lastani vuoden. Imetin häntä myös julkisesti hänen ollessaan hyvin pieni. Olen imettänyt ainakin kahvilassa tavatessani muita äitejä, retkellä luonnon helmassa, Tukholman Tivolissa sekä pitkänmatkanjunassa.
Onneksi omat kolme lastani ovat jo ohi imetysiän, koska imetin heitä vauvoina huomaamattomasti missä vain; ravintolassakin, enkä i k i n ä osannut kuvitella että siinä on jotain väärää. Tosin kukaan ei koskaan asiasta sanonutkaan eikä pahasti katsonut (olisin kyllä huomannut koska olen erityisherkkä tuollaisen suhteen).
En todella voi näidenkään kommenttien käsittää, mitä pahaa asiassa on, jos sen tekee vähäeleisesti. Ja vaikkei tekisikään.
Tämä.