Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1221/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Warsin ensi-ilta Suomessa vissiin ollut 16.12.1977, ikäraja vissiin 11/9, joten kun olet kolmevuotias, niin ei mitään mahdollisuutta päästä katsomaan... :P

Vierailija
1222/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on DDR:ssä valmistettu pöytägrilli Aka-merkkinen, joulukuusenkynttilät, sekä silitysrauta. Säästän rahaa pölynimuriin, sekin on DDR:ssä valmistettu. Kyllä siinä maassa osataan! Ruotsissa asuva serkkuni oli käynyt DDR:ssä bussimatkalla. Matka oli ollut tosi halpa, vain muutama sata kruunua ja hotellikin oli ollut tosi hieno, Interhotel. Ruotsin kruunuilla oli saanut valuuttakaupasta halvalla vaikka mitä! Minäkin vielä joskus matkustan sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu kertoi, että Amerikassa niiden sukulaisilla on sellainen laite, että sillä voi nauhoittaa telkkarista ohjelmia ja sitten katsoa niitä uudestaan niin paljon kuin haluaa. Se on kuulema sellainen iso kasetti mihin ne ohjelmat nauhoitetaan.

Mä en oikein tiedä uskoisiko tuota, on aika ihmeellisen kuuloinen laite. Vähänkö mä katsoisin euroviisut monta kertaa, jos meillä olisi tuollainen laite.

Se tuttu oli sanonut, että ei mee kauan, kun Suomessakin alkaa niitä olemaan. No, nyt eletään vuotta 1978

enkä mä ainakaan ole nähnyt mitään mainosta niistä.

Vierailija
1224/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä farkkumerkki on paras ? Sain viimein ne Lee Coopperit. Maksoivat vallan 50 markkaa !!

Vain maalaiset käyttävät Lee Coopereita. Levis on ainoa oikea! On noita Wranglereita tosin muutamilla. Ostan kaikki farkut Levis-shopista ja muut vaatteet Mic Macista joka on siinä vieressä.

Muistaakseni Levikset eivät vielä 70-luvulla olleet kova sana.

Käytettiin tietysti Jameksia, nehän oli kotimaiset. Myös Lee Coopersit ja Beaversit tehtiin Suomessa muistaakseni.

Itse käytin Lee-farkkuja, jotka olivat amerikkalaiset.

MicMacit olivat stadilaisten trendifarkut jossain vaiheessa, ne olivat monille tavisnuorille liian kalliit.

Tämä olikin MINUN vastaukseni! Olen Stadista ja minun mielestäni ei voi käyttää muita kuin Leviksiä. Suunnilleen kaikki meidän luokalla käyttää Leviksiä. Minä en voi sille mitään jos joku maalainen ei voi ostaa Leviksiä tai MicMacin vaatteita!

Vierailija
1225/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan suunniteltu kaveriporukalla matkaa Odessaan tai Jaltalle. Ne on tosi edullisia matkoja ja maisemat on kauniit.

Pitää ottaa jotain helposti myytävää mukaan. Kaverin äiti oli ollut Jaltalla ja melkein väkisin olisivat ostaneet sen kesäsandaalit, mutta ei se voinut myydä, kun ei muita sandaaleja ollut mukana.

Yhdeltä samaan seurueeseen kuuluvalta oli ostettu farkut päältä. Sillä oli toiset housut mukana.

Eipä silti, kyllä minä voin jotain ihan ilmaiseksikin antaa. Vaikka sukkahousuja ja muuta pientä. Säästötorissa on 5 sukkahousuparia 7 markalla. Ne on halvat ja ihan hyvät. Niissä on normaali- ja jumbokokoisia vaihtoehtoina. Otan molempia.

(Silloin todellakin puhuttiin jumbokoosta, kun tarkoitettiin plus-kokoisia)

Vierailija
1226/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kampaajalle ottamaan mini-voguen. Tartten vähän laineita tähän suoraan tukkaan.

Vierailija
1227/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootteko käyny kattoon jo maa on syntinen laulun?

En ole, ei paljon kotimaiset leffat kiinnosta! Kellopeli Appelsiinin olen sen sijasn nähnyt kolme kertaa! Siinä on ikäraja 18 mutta ei kukaan ole koskaan kysynyt mitään.

Vierailija
1228/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, ei paljon kotimaiset leffat kiinnosta! Kellopeli Appelsiinin olen sen sijasn nähnyt kolme kertaa! Siinä on ikäraja 18 mutta ei kukaan ole koskaan kysynyt mitään.

Minä kävin katsomassa Manaajan ja Tappajahain. Meni yöunet.

Vierailija
1229/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa miehen veljen tytön häihin viikonloppuna. Kävi tuuri kun torilla oli tosi edullista krimpleeneä myynnissä. Ostin ja ompelin itselle ja tyttärelle ihanat salsahameet häihin. Itselle sellainen missä on vaalensinisellä pohjalla vaaleanpunaisia pieniä kukkia ja Leenukan hameessa värit on päinvastoin. Mietin vaan käykö peessit kiilakorko sandaalit noin värikkään hameen kanssa. Kun ei olisi oikein varaa uusiin sandaaleihin. Yläosaksi ajattelin vihreää puhvihihaista paitapuseroa. Kirjailin siihen kauluksiin vaaleanpunaisia kukkia. Ja Leenukalle ajattelin yläosaksi myös vihreää. Virkkasin itselle pari vuotta sitten puuvillalangasta sellaisen pitsisen slipoverityylisen paidan. Ihan pienet hihat ja vee mallinen pääntie. Sitä kun vähän purkaa ja pienentää niin on varmasti ihan hyvä. No onneksi Leenukalle mahtuu vielä viime kesänä ostetut punavalkoiset remmipuukengät!

Vierailija
1230/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä fluidia käytätte? Onko Anytimen fluidi hyvää?

Vierailija
1231/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä farkkumerkki on paras ? Sain viimein ne Lee Coopperit. Maksoivat vallan 50 markkaa !!

Vain maalaiset käyttävät Lee Coopereita. Levis on ainoa oikea! On noita Wranglereita tosin muutamilla. Ostan kaikki farkut Levis-shopista ja muut vaatteet Mic Macista joka on siinä vieressä.

Muistaakseni Levikset eivät vielä 70-luvulla olleet kova sana.

Käytettiin tietysti Jameksia, nehän oli kotimaiset. Myös Lee Coopersit ja Beaversit tehtiin Suomessa muistaakseni.

Itse käytin Lee-farkkuja, jotka olivat amerikkalaiset.

MicMacit olivat stadilaisten trendifarkut jossain vaiheessa, ne olivat monille tavisnuorille liian kalliit.

Tämä olikin MINUN vastaukseni! Olen Stadista ja minun mielestäni ei voi käyttää muita kuin Leviksiä. Suunnilleen kaikki meidän luokalla käyttää Leviksiä. Minä en voi sille mitään jos joku maalainen ei voi ostaa Leviksiä tai MicMacin vaatteita!

No kyllä ainakin meidän luokalla joka toisella suunnilleen oli Levikset 70-luvun lopulla niin ja baseball rotsi tms vaikkei stadissa oltukaan. Muistaakseni melko heti Elviksen kuoleman (1977) jälkeen meilläpäin joku kauppa alkoi myydä Leviksiä.

Vierailija
1232/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tehä lämpimiä leipiä ja katsella Benny Hill Shown.

Ranskanleipää, ketsuppia, paistettua jauhelihaa, juusto päälle ja uuniin.

Vierailija
1233/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olette nähneet musiikkielokuvaa nimeltä Grease? Se on aivan ihana!! John Travolta on niin komea ja tanssii niin hyvin, eikä Olivia Newton-Johnissakaan mitään vikaa ole. Menkää ihmeessä katsomaan, jos ette vielä ole käyneet!

Vierailija
1234/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä fluidia käytätte? Onko Anytimen fluidi hyvää?

Minun mielestäni Anytimen fluidi on ehdottomasti parasta.

T. Sari, Helsinki

Vierailija
1235/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Star Warsin ensi-ilta Suomessa vissiin ollut 16.12.1977, ikäraja vissiin 11/9, joten kun olet kolmevuotias, niin ei mitään mahdollisuutta päästä katsomaan... :P

Siis, kun me mentiin Marinalla pihaan ja Iskällä oli vielä työuniformu päällä ja käytti matalaa ääntään, niin Kinopalatsin kesätyötekijä Lissu - 16 vee. ei paljon lasten ikiä kysynyt. Se oli lähinnä ilmoitusasia, että me tultiin nyt pojan kanssa leffaan. 

Ei silloin muutenkaan niin iän perään oltu. Iskän kanssa istuttiin monet illat puolilleöin siellä Upseeriklubilla ja muutenkin lomat vietettiin aina tavernoissa. Iskä joi aina kaljaa, mutta äiti sanoi, että pojat ovat tuollaisia - se pitää ymmärtää, eikä vaatia liikoja.

Jotkut kaverit kuulemma ostivat Norttia ja isommat pojat olutta. Mä vähän pelkäsin niitä - niitten isoveljillä oli ollut hurjia tappeluja. Ei ne tienny, minkä takia. Toista kaupunginosaa vaan piti vihata. 

Mä en halua, kun mulla on yks kaveri siellä. Vaihdellaan sarjakuvia, jutellaan jalkapallosta ja kuunnellaan Hurriganesia. Se on hyvä tyyppi.  Yritetään opetella siitä Englantia, mutta ei me saada mitään selvää. 

Vierailija
1236/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mennään perjantaina koko perhe katsomaan manaaja.

Tv. Mirja, Teuvo Jari 12v., Minna 11v. ja Matti 6v.

Vierailija
1237/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän autossa kasiraitasoitin vai kasettisoitin, vai pelkkä radio? Olisi se kun mukana olisi vielä matka puhelinkin, varmaan jonkunlainen radiopuhelin se olisi... noh, ei varmaan koskaan toteudu tällainen utopistinen ajatus!!

Pelkkä radio, kun meillä on vaan tosivanha Ford Cortina, mut kummisedällä on autossa arp ja sillä voi soittaa myös niiden veneestä tai meidän mökiltä!

On vähän hieno, vaikka pitää mennä vaihteen kautta.

Serkku oli vaihto-oppilaana jenkeissä ja toi sieltä mulle sellaisen Mikki Hiiren korvalakin ja mausteita ja tacon kuoria.

Tuli ihan uskomatttoman hyvää, vaikka oli tosi mureneva se kuori. Ja ei niissä ollut kuin jauhelihaa ja salaattia ja kurkkua ja tomaattisotkua.

Ukki tosin sanoi, että tomaatinsyöjät on kaikki järjestään kuolleet ja nykyiset tulevat varmasti kuolemaan.

Ja että naudan välikyljys hasselbackan perunoilla on parempaa.

Mut ukki nyt on vähän sellainen, sanoo myös että Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa 2000-luvulla.

Niinku mihin se ja DDR muka menisi?

Niinpä, ukkien ja mummojen sukupolvet ovat hieman sellaisia katkeroituneita ja näköalattomia yhteiskunnallisilta mielipiteiltään. Väärässä ovat kun eivät tajua, että Neuvostoliitto, DDR ja muut kansandemokratiat edustavat ihmiskunnan tulevaisuutta. Tasa-arvoista, humaania, sosiaaliset epäoikeudenmukaisuudet poistavaa, jokaiselle ihmisarvoisen elämän takaavaa edistyksellisempää tulevaisuutta.

Pikemminkin lännen rappio-demokratioita ei enää 2000 luvulla ole olemassa, näin sanottiin Sirola opistossakin, saattepa nähdä.

Totta! Yhdysvallat se on, joka sortuu 2000-luvulla, katsotaan vaikka! Neuvostoliitto se ei sorru, vaikka mitä tapahtuisi! Lauletaanhan Neuvostoliiton hymnissäkin, että "sun mahtis' on säilyvä aikojen taa." Eikö se jo kerro tarpeeksi NL:n voimakkuudesta? Ei heikko valtio keksisi sellaisia sanoituksia kansallislauluunsa!

En tiedä itkeäkö vai nauraa kaikille neuvostovastaisille kommenteille, joita jatkuvasti näen lehdissä ja kuulen ihmisten puheissa! Taidanpa ottaa ja käpertyä korituoliini lukemaan uutta Tiedonantaja-lehteäni!

Vierailija
1238/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dallas OFFICIAL

Seuraako joku muu tätä uutta öljysuvusta kertovaa sarjaa?

Perheen vanhemmat Jock ja Miss Ellie asuvat Southfork Ranchilla. Siellä asuu myös heidän lapsensa J.R. puolisonsa Sue Ellenin kanssa, Bobby vaimonsa Pamelan kanssa ja lapsenlapsensa Lucy. Siellä on töissä myös komea Ray Crebbs.

Aikamoisia juonitteluita on jo näiden ensimmäisten jaksojen aikana ollut.

Vierailija
1239/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä en kestä, miten maltan odottaa kesätauon - J.R.ja Bobby tappeli ja Soutfork Ranch syttyi palamaan.

Jatkuu syyskuussa. Se J.R. on kyllä yks piru - se piinaa sitä vaimoaan Sue Elleniä ja uhkaa tuhota Cliff Barnessin.

Vierailija
1240/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu kertoi, että Amerikassa niiden sukulaisilla on sellainen laite, että sillä voi nauhoittaa telkkarista ohjelmia ja sitten katsoa niitä uudestaan niin paljon kuin haluaa. Se on kuulema sellainen iso kasetti mihin ne ohjelmat nauhoitetaan.

Mä en oikein tiedä uskoisiko tuota, on aika ihmeellisen kuuloinen laite. Vähänkö mä katsoisin euroviisut monta kertaa, jos meillä olisi tuollainen laite.

Se tuttu oli sanonut, että ei mee kauan, kun Suomessakin alkaa niitä olemaan. No, nyt eletään vuotta 1978

enkä mä ainakaan ole nähnyt mitään mainosta niistä.

Tarkoitatko kuvanauhureita? Minä näin viime viikonloppuna mainoksen sellaisesta enoni Tekniikan Maailma-lehdessä. Ne vaikuttavat mielenkiintoisilta laitteilta, mutta ovat tosi kalliita. Enoni kertoi, että ne halpenisivat muutaman vuoden päästä, kun niiden suosio kasvaisi. Meidän isä innostui laitteesta aika paljon nähtyään sen mainoksen. Sillä saisi kuulemma nauhoitettua Urheiluruudut sillä aikaa, kun käy Köpin kanssa iltalenkillä. Köpi on meidän koira. Isä sanoi, että aikaisintaan kahden vuoden päästä olisi mahdollisuus ostaa semmonen kapine niillä hinnoilla. En malta odottaa 1980-lukua, koska silloin meilläkin ehkä on kuvanauhuri perheessämme!

T. Heli, 13 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi