Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1201/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkolehden nuorten palsta:

Moi, mä oon 15-vuotias likka. Muuten mulla menee ihan hyvin, mut mua on alkanu ärsyttää toi meidän mutsi. Mä nimittäin haluisin kunnon merkkifarkut, mut arvatkaa saanksmä ne. No en saa. Mutsi sanoo, et ne on liian kalliita ja siks mun pitää tyytyä joihinkin halpoihin Jameksiin tai mitä niitä nyt on, sellasii halpafarkkui.

Arvatkaa onks kiva, kun muilla meidän luokan likoilla on Wranglerit, Beaversit tai Lee Cooperit ja mull on vaan ne halpafarkut. Mutsi viel ehotti, että se ite ompelis mulle farkut. No ei ompele!

Nyt mä haluisin neuvoja miten mä saan mun mutsin pään kääntymään. Ittelleen se ostaa vaik mitä, mut mä en saa ikinä mitä mä haluan. Mä en enää jaksais sitä kun mua pilkataan kun mä oon niin vanhanaikanen.

T. Lissu ( nimi vaihdettu)

Vierailija
1202/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne semmoiset kolmionmalliset Vicks kurkkupastillit oli kanssa hyviä :) Muistaakseni niitä oli 70-luvulla, mutta ainakin 80-luvulla.

Pastirolit on parempia, niistä valahtaa pehmeä sisus suuhun, kun imeskelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin ruskeat samettihousut.

Minä ostin sellaset viininpunaiset ja kaveri osti tiilenpunaiset sammarit.

Mulla on harmahtavan beiget Warrickit reisitaskulla, siskolla on punertavan ruskeat. Käytän niiden kanssa kiilakorkokenkiä kun en osaa kävellä kunnolla korkokengillä niinkuin kaverit.

Vierailija
1204/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt loppui pyykin käsin peseminen. Voitin Bingossa meille pulsaattorikoneen. Siinä on sellainen veivattava puristin joka puristaa vedet pyykistä pois.

Jaa. Meillä taas on tällainen automaattinen UPO Pesukarhu. Elämmehän sentään vuotta 1975.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

https://1.bp.blogspot.com/-zBQxtuxJ4Ww/YDAA1hRPzgI/AAAAAAAALvU/mwVn0v2l…

Vierailija
1205/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, minkälaisilla pyörillä teidän ala-asteella olevat lapset ajelee? Meidän tytölle hankittiin 7-vuotiaana Tunturi Poni, keltainen sellainen, ja maksoi tosi paljon, 300 markkaa. Mutta onhan se tosi luotettava merkki, pyörä kestää varmasti kauan.

Ei meidän ala-asteella olevien anneta pyörällä ajaa kouluun. Kasitien laidassa on vain 10 sentin piennar valkoisen viivan vieressä ja rekat jyrää jatkuvasti. Setänsä vanhalla miesten pyörällä voivat tuossa pihatiellä harjoitella, hyvin sieltä tangon alta pystyy polkemaan.

Kamalaa miten se yksi opettaja oli päästänyt lapsensa pyörällä menemään. Jäi auton alle ja makasi koomassa koko kesän.

Vierailija
1206/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hampaat meni peninsilliinistä mustiksi..mitä nyt?

Ei mitään hätää. Ne on vaan maitohampaat. Rautahampaat kasvaa kuitenkin vahvoina ja valkeina sitten aikanaan. Huonot maitohampaat eivät vaikuta mitenkään rautahampaiden kuntoon.

Vierailija
1207/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän autossa kasiraitasoitin vai kasettisoitin, vai pelkkä radio? Olisi se kun mukana olisi vielä matka puhelinkin, varmaan jonkunlainen radiopuhelin se olisi... noh, ei varmaan koskaan toteudu tällainen utopistinen ajatus!!

Pelkkä radio, kun meillä on vaan tosivanha Ford Cortina, mut kummisedällä on autossa arp ja sillä voi soittaa myös niiden veneestä tai meidän mökiltä!

On vähän hieno, vaikka pitää mennä vaihteen kautta.

Serkku oli vaihto-oppilaana jenkeissä ja toi sieltä mulle sellaisen Mikki Hiiren korvalakin ja mausteita ja tacon kuoria.

Tuli ihan uskomatttoman hyvää, vaikka oli tosi mureneva se kuori. Ja ei niissä ollut kuin jauhelihaa ja salaattia ja kurkkua ja tomaattisotkua.

Ukki tosin sanoi, että tomaatinsyöjät on kaikki järjestään kuolleet ja nykyiset tulevat varmasti kuolemaan.

Ja että naudan välikyljys hasselbackan perunoilla on parempaa.

Mut ukki nyt on vähän sellainen, sanoo myös että Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa 2000-luvulla.

Niinku mihin se ja DDR muka menisi?

Vierailija
1208/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän autossa kasiraitasoitin vai kasettisoitin, vai pelkkä radio? Olisi se kun mukana olisi vielä matka puhelinkin, varmaan jonkunlainen radiopuhelin se olisi... noh, ei varmaan koskaan toteudu tällainen utopistinen ajatus!!

No ei sitä tiedä, tämmöinen matkapuhelintesti vuodelta 1974:

Vierailija
1209/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteiskuvitelmafilmi vuodelta 1974, olisipa tosi typerän näköistä jos ihmiset oikeasti tulevaisuudessa kulkisivat tuollaiset laitteet kädessä kuin kohdassa 2:07 xD

Vierailija
1210/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla huolissaan? Katsottiin Uri Gelleriä TV.stä. No mies ja lapset innostui Urin tempuista minun mielestä liikaakin. Tässä talossa on nyt Hackmanin Scandia sarjaa, Sorsakoskea ja Lion- mallistoa mutkalla. Jopa haarukoita.

Chippendalen kahvilusikat jotka saatiin häälahjaksi ja hiihtokilpailuista voitetut hopealusikat ehdin piilottaa. Myös ne 6 kpl ruusukuvioisia pikkulusikoita sain turvaan.

Mitä tässä nyt voin tehdä? Pelkään että loputkin aterimet saavat väännettyä pilalle.

Tv. Terttu 36v.

Vierailija
1211/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, kun äiti käskee aina kasvimaata kitkemään. Sit pitää täyttää semmosta tyhmää 4H kalenteria: tänään juotin vasikoita. Tänään hoidin pikkuveljeä. Ja niin edelleen. Loputtomiin. Oi jukra, et se on ihan konu se kerhoneuvoja. No, onneks kuitenkii tulee se Nuorten Sarka-lehti. Siin on paljon kirjeenvaihtoilmotuksia. Nuoremmille kuin Maaseudun Tulevaisuus-lehden Henkilökohtaista-palstalla.

Sain muuten uudet Jamit, tummansiniset kangaskengät. Laitoin kuusenistutukseen, kun on ällöä mennä uusissa kengissä kansakouluun, kun kaikki töllää. Äiti sit jotenkii tosta hermostu. SE EI VARMAAN IKINÄ O ITTE OLLU NUORI!

Vierailija
1212/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman kaa:

Ylös: Tuula Ignatius

Alas: Leena Rousek

Vierailija
1213/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla huolissaan? Katsottiin Uri Gelleriä TV.stä. No mies ja lapset innostui Urin tempuista minun mielestä liikaakin. Tässä talossa on nyt Hackmanin Scandia sarjaa, Sorsakoskea ja Lion- mallistoa mutkalla. Jopa haarukoita.

Chippendalen kahvilusikat jotka saatiin häälahjaksi ja hiihtokilpailuista voitetut hopealusikat ehdin piilottaa. Myös ne 6 kpl ruusukuvioisia pikkulusikoita sain turvaan.

Mitä tässä nyt voin tehdä? Pelkään että loputkin aterimet saavat väännettyä pilalle.

Tv. Terttu 36v.

Hei kaima!

Voi että, miten kamala tilanne teillä on!

Minä jouduin piilottamaan perinnehopeat tuon Uri Gellerin ohjelman vuoksi. Meidän nuoremmat lapsemme, 12 vuotta täyttävät kaksoset Minna ja Hanna, ja nuorimmaisemme, kahdeksanvuotias Kimmo ja kuusivuotias Emma, innostuivat valtavasti Gellerin lusikanvääntötempuista. Kuinka ollakaan, heti kun selkänsä käänsi, niin esikoisemme Tommi, 15 vuotta, oli jo isotätini perinnehopeiden kimpussa olohuoneessa! Sanoi täysin viattomalla naamalla kuskaavansa oppimateriaalia sisaruksilleen! Lusikkalaatikko oli jo pojalla käsissä, kun saavuin paikalle vitriinin luo.

Kyllä siinä sydän hypähti kurkkuun kunnolla, mutta onneksi ehdin sentään hätiin ennen kuin mitään ehti tapahtua! Mieheni Ensio lupasi asentaa viikonloppuna lukon vitriiniin, mutta nyt jouduin väliaikaisesti piilottamaan hopeat vaatekaappiini. Se on paikka, joka ei meidän lapsia kiinnosta.

Sanoinkin jälkeenpäin Tommille painavan sanani: rippikoulurahoja ei tule, ellei meno muutu! Se poika on joskus ihan mahdoton. Ottaa oppia ties mistä hölmöilyohjelmista ja ihannoi yli kaiken tätä Bruse Leetä, vai miten sen miehen nimi kirjoitetaan. Se on sellainen Hollywoodin näyttelijä, lihaskimppu. Kiinalainen taistelumies. Jestas sentään! Itse pidän Tauno Palosta ja Tarmo Mannista.

Minun mielestäni paitsi Tommilla, myös Ylellä petti harkintakyky, kun lähettivät sellaista ohjelmaa niin varhain, että pienet lapsetkin sen näkivät. Toivottavasti ottavat opikseen jokainen, sekä Yle että meidän lapset! Välillä tämä nykymeno kyllä hirvittää minua. Kaikki on niin nopeavauhtista.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Vierailija
1214/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä vei minut  Morris Marinalla Helsinkiin katsomaan Tähtien sotaa.  Se oli hienoita, mitä olen ikinä nähnyt.

Leikitään jätkien kanssa fikkareilla  valomiekkailua nykyään.

Äiti käy Unionin kokouksissa ja ne riitelee teknikkokapiaisiskäni kanssa vapaa - ajan vietosta. Äiti  haluaisi myös mennä iltaisin ay -liikkeen kokouksiin ja kunnallispolitiikkaan, mutta iskäni ihmettelee, että millä ajalla hän käy pelaamassa bilistä Upseerikerholla, tekee ruoan ja vahtii lapsia.  Ne taitaa erota.

Mä pelaan vaan futista. Brasilia on mun suosikki. Joku kaveri sano, että m ä olen porvari, kun kuulun SVULLiin - totesin vain hänen olevavan Tullin homolesbo. Emmä tiedä, mitä nämä tarkoittavat.

Opettaja on ihan mukava - eri reilu. Kuunnellaan  polkuharmonilla soitettuja virsiä joka aamu, mutta se on koulun tehtävä tietysti. Hän on syntynyt 1920 - luvulla ja käynyt Englannissa sisäoppilaitoksen. Meidän luokalla ei kyllä kiusata.

Vierailija
1215/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei anna soittaa kasetilta Freemanin Ajetaan me tandemilla piisiä "kun siinä melutaan ja syljeskellään". Sanoi, että kuuntelisitte kivoja lastenlauluja. Pöh. Just kun mä sain sen Nuorten Sävellahjasta nauhotettua ilman, et Jake Nyman puhui päälle...

Tv. Lissu, 12vee

Vierailija
1216/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko käyny kattoon jo maa on syntinen laulun?

Vierailija
1217/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä radio, kun meillä on vaan tosivanha Ford Cortina, mut kummisedällä on autossa arp ja sillä voi soittaa myös niiden veneestä tai meidän mökiltä!

On vähän hieno, vaikka pitää mennä vaihteen kautta.

Serkku oli vaihto-oppilaana jenkeissä ja toi sieltä mulle sellaisen Mikki Hiiren korvalakin ja mausteita ja tacon kuoria.

Tuli ihan uskomatttoman hyvää, vaikka oli tosi mureneva se kuori. Ja ei niissä ollut kuin jauhelihaa ja salaattia ja kurkkua ja tomaattisotkua.

Ukki tosin sanoi, että tomaatinsyöjät on kaikki järjestään kuolleet ja nykyiset tulevat varmasti kuolemaan.

Ja että naudan välikyljys hasselbackan perunoilla on parempaa.

Mut ukki nyt on vähän sellainen, sanoo myös että Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa 2000-luvulla.

Niinku mihin se ja DDR muka menisi?

Niinpä, ukkien ja mummojen sukupolvet ovat hieman sellaisia katkeroituneita ja näköalattomia yhteiskunnallisilta mielipiteiltään. Väärässä ovat kun eivät tajua, että Neuvostoliitto, DDR ja muut kansandemokratiat edustavat ihmiskunnan tulevaisuutta. Tasa-arvoista, humaania, sosiaaliset epäoikeudenmukaisuudet poistavaa, jokaiselle ihmisarvoisen elämän takaavaa edistyksellisempää tulevaisuutta.

Pikemminkin lännen rappio-demokratioita ei enää 2000 luvulla ole olemassa, näin sanottiin Sirola opistossakin, saattepa nähdä.

Vierailija
1218/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskä vei minut  Morris Marinalla Helsinkiin katsomaan Tähtien sotaa.  Se oli hienoita, mitä olen ikinä nähnyt.

Leikitään jätkien kanssa fikkareilla  valomiekkailua nykyään.

Äiti käy Unionin kokouksissa ja ne riitelee teknikkokapiaisiskäni kanssa vapaa - ajan vietosta. Äiti  haluaisi myös mennä iltaisin ay -liikkeen kokouksiin ja kunnallispolitiikkaan, mutta iskäni ihmettelee, että millä ajalla hän käy pelaamassa bilistä Upseerikerholla, tekee ruoan ja vahtii lapsia.  Ne taitaa erota.

Mä pelaan vaan futista. Brasilia on mun suosikki. Joku kaveri sano, että m ä olen porvari, kun kuulun SVULLiin - totesin vain hänen olevavan Tullin homolesbo. Emmä tiedä, mitä nämä tarkoittavat.

Opettaja on ihan mukava - eri reilu. Kuunnellaan  polkuharmonilla soitettuja virsiä joka aamu, mutta se on koulun tehtävä tietysti. Hän on syntynyt 1920 - luvulla ja käynyt Englannissa sisäoppilaitoksen. Meidän luokalla ei kyllä kiusata.

Mun koulussa saa aina jonkun luokan oppilaat tehdä aamunavauksen perjantaisin. Luokat vaihtuu joka viikko tasapuolisuuden vuoksi. Viime kerralla oli tylsää, kun 8 A:n tytöt (Milla, Kaisa ja Sanna) soitti Elton Johnia. Olivat valinneet sen kappaleen Goodbye Yellow Brick road. Ihan ku siitä ikinä tulis joku hitti. Noloa se vaan oli.

Mä oisin halunnu kuulla Carl Douglasin kappaleen Kung fu fighting tai sit Kissiä, ihan mikä tahansa kappale. Bruce Lee on kova näyttelijä kun se osaa kung fu:ta! Muut Hollywood-näyttelijät on aika nössöjä. Paitsi ehkä Chuck Norris.

T. Tommi, Lohja

Vierailija
1219/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootteko käyny kattoon jo maa on syntinen laulun?

Joo, mä oon. Rauni Mollberg on hyvä elokuvaohjaaja!

Vierailija
1220/1605 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko teidän lapset pioneereihin vai Nuoriin Kotkiin?

Partioon kuuluvat kaikki viisi. Se on paras harrastus.

Terveisin Ensio Enström, Lohja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi