Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1181/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intian basaarissa on ALE!

Ostin sieltä nakhaisen lompakon mutta siinä oli joku kumma haju etten kehtaa sitä käyttää.

Annoin sen kummitytölle rippilahjaksi kun siitä tykkäsi.

Se haju on varmaan niistä suitsukkeista. Niitäkin myydään siellä. Isosisko niitä aina polttaa huoneessaan ja kuuntelee Uriah Heeppiä. On se kyllä parempi haju kun iskän polttaman punaisen nortin lemu.

Onko se suitsuke jotain huumetta??

On. Ei kyllä kannattaisi sotkeentua huumeisiin, niistä on vain harmia!

Vierailija
1182/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteeks joku Pellen keikalle huomenna, Rattus lämppärinä.

Minä voisin lähteä. Mulla on sellanen Pellen juliste missä sillon se pellepuku päällä. Ei kai sitä ois saanu ottaa! Mut ku Pelle on niin ihana ja moottoritie on kuuma!

En oo koskaan moista julistetta nähnytkään ja miten moottoritien kuumuus liittyy Pelle Miljoonaan?

Samaa ihmettelen. Mikä moottoritie on kuuma ja miksi? Palaako kenties Nelostie?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin poika eskarista oli saanu sellaisilla aikuisten henkseleillä varustetut kurahousut. Meillä muilla on tämmöset tavalliset jotka laitetaan kiinni neppareilla. Noloa kun nää on niin kiiltävät ja paksua kangasta...

Miksi joku eskarilainen kirjoittaa tänne?

Mikä on eskari?

Ehkä hän tarkoittaa vetskaria, eli vetoketjua. Kenties hänellä on jotain ompelijoita vastaan. En kyllä ymmärrä miksi, sillä ompelu on niin ihana harrastus! Minä pidän siitä. Pidän myös virkkauksesta, neulomisesta ja ristipistotöistä.

Vierailija
1184/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman kaa: 

Yläpeukku: Heikki Kahila

Alapeukku: Arvi Lind

Vierailija
1185/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän autossa kasiraitasoitin vai kasettisoitin, vai pelkkä radio? Olisi se kun mukana olisi vielä matka puhelinkin, varmaan jonkunlainen radiopuhelin se olisi... noh, ei varmaan koskaan toteudu tällainen utopistinen ajatus!!

Vierailija
1186/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä turvavyö??terveysside kumilangallako??

Vierailija
1187/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman kaa: 

Yläpeukku: Heikki Kahila

Alapeukku: Arvi Lind

Vähänkö Arvi on ihana! Sillä on ruskeat silmät  Nyt eilen illalla näin sen ekaa kertaa värillisissä uutisissa ja jalat on vieläkin vetelät 😍 Heikillä ne olikin tavalliset siniset, joten alapeukku tähän! #teamarvi

Vierailija
1188/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostutatteko te teidän kakkumaskarat vedellä vai syljellä? Kumpi parempi?

Tietenkin. Miten muuten? Muistakaa laittaa risiiniöljyä ripsiin se tuuheuttaa ja pidentää ripsiä.

Vierailija
1189/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteeks joku Pellen keikalle huomenna, Rattus lämppärinä.

Minä voisin lähteä. Mulla on sellanen Pellen juliste missä sillon se pellepuku päällä. Ei kai sitä ois saanu ottaa! Mut ku Pelle on niin ihana ja moottoritie on kuuma!

En oo koskaan moista julistetta nähnytkään ja miten moottoritien kuumuus liittyy Pelle Miljoonaan?

Samaa ihmettelen. Mikä moottoritie on kuuma ja miksi? Palaako kenties Nelostie?!

Niin mutta JOS olis joskus Pellellä pellepuku päällä. Tietty sitä tarkoitin.

Ja voi kai moottoritie olla kuuma ainakin kesäisin? No meidän kylällä on kyllä hiekkateitä.

Vierailija
1190/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko arvelette Urho Kekkosen vielä pysyvän presidenttinä? Kukakohan olisi hyvä seuraaja Kekkoselle?

En osaa kuvitella elämää ilman Kekkosta! Ihan rienaamiselta tuntuis miettiä hänelle seuraajaa, Kekkonen on ja pysyy!

Myös elämä ilman Väyrystä ja Virolaisen Johannesta ois ikävää.

Vierailija
1191/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin ruskeat samettihousut.

Minä ostin sellaset viininpunaiset ja kaveri osti tiilenpunaiset sammarit.

Vierailija
1192/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tilattiin Apu- lehti. Ihanaa!

Meille tuli apu, mutta vaihdettiin Seuraan kun siinä sai tilaajalahjana 58-osaisen Tietosanakirjasarjan.

Me ostimme kiertäviltä tietosanakirjakauppiailta Otavan iso Fokuksen. Kyllä nyt kelpaa, kun voi etsiä tietoa omasta kirjahyllystä.

Vierailija
1193/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki että joka toisen lapsen nimi on Sari, Kari, Mari tai Jari?

Ajaton sisustus haussa. Mikä seinän väri sopisi oranssien kaappien, ruskeakukkaisen lattian ja myrkynvihreän sohvan kanssa?

Kivoja nimiä kaikki,paljon kivempia kuin monet nykyisin suosiossa olevat.

Vierailija
1194/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 16v ja Kauriinmetsästäjiä mentiin katsomaan vanhemman jo ajokortillisen naapurin kaverin kanssa. Lipputiskille oli pitkä jono ja kun päästiin sisään, kaveri antoi mulle lippurahansa ja kehotti ostamaan molemille liput ja ohitti vähän jonoa katsomoon. Lippukassalla kun halusin kaksi lippua ja täti kysyi onko se kaveri varmasti jo 18v, oli helppo vastata vakuuttavasti, että on kyllä ;-). Ei mitään ongelmaa ja sisään päästiin. On se kyllä mellevä leffa se.

Sama "kyllä kaveri on 18" toimi myös kapakassa. Minä tilasin juomat, ja tarjoilija kysyi paperit vain kaverilta...

Mikä ihme se on, että tässä ketjussa kirjoitetaan lähinnä teininäkökulmasta? Poikkeaako se jotenkin 2010-luvun av-palstasta? Se on nyt syysloma. 

Ja harva meistä oli itse aikuinen jo 1970-luvulla, siksi näkökulmakin on usein  nuoremman.

Niinpä. Jotta on ollut riittävän "aikuinen" 1970-luvulla on täytynyt syntyä viimeistään 1950-luvun puolivälissä, kuten minä. Menin kyseisen vuosikymmenen lopussa naimisiinkin (24-vuotiaana... sen ajan näkökulmasta olin jo melkein vanhapiika).

Onhan täällä ollut ketjuja esim 1800-luvun aihe vapaa. Ovat pysyneet asiallisina, vaikka ei kirjoittajista kukaan silloin ole elänyt.

Vierailija
1195/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli äitin sisko Sinikka perheineen ruotsista Boråsista lomalle. Sinikka on töissä Algotsilla ompelijana ja Sinikan mies Heikki on myös samassa paikassa varastohommissa.

Niillä oli uusi auto Volvo, se on kyllä hieno auto! Tuliaiseksi saatiin marabou- suklaata ja isälle ja äidille ne toi Absolut- vodkaa.

Minä ja mun serkku Anna- Liisa jouduttiin nyt vahtimaan Sinikan ja Heikin nuorinta lasta Monicaa 7 kk.

Vanhemmat on nyt saunomassa. Huh huh aikamoinen mökä jo kuuluu takkahuoneessa.

Tv. Sirpa

Vierailija
1196/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet elokuvasta :Maa on syntinen laulu?

Vierailija
1197/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo kirjoitti:

Voi ettäs oli tungosta meidän kesälavalla. Oli Suomen ensimmäinen Armi ja Danny show. Hienot oli koristeet ja savupanokset. Eihä se Armi laulaa osaa, mut söötin näkönen oli Dannyn kainalossa. Lauloivat niin lempeitä, liekkö jotain sutinaa välillään? No ei oikeesti, Dannyhan on sentäs naimisissa Liisansa kanssa.

Se Armin farkkumekko on ihana! 😍 Voi kun saisin samanlaisen.

Vierailija
1198/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Tuulan kans kirjastossa kuuntelemassa Maarit Hurmerinnan uusi kappale: Lainaa vain. Se Sami on Maaritin aviomies.

Vierailija
1199/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee väritelevisio, peräti 26-tuumainen ja siinä on kauko-ohjainkin kolmemetrisellä johdolla. Miten saan tuollaisen valtavan vastaanottimen mahtumaan kirjahyllyyn? Turhaan Aulis Virtanen jatkossa kertoo meille Englannin liigaa selostaessaan, kumpi joukkue erottuu kuvaruudussa tummemmasta peliasustaan, kun ne ottelut näytetään ensi vuoden alusta värilähetyksinä.

Vierailija
1200/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme omakotitalon. Ihanaa paasta oman katon alle.

t. amerikansuomalainen