Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1241/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mä en kestä, miten maltan odottaa kesätauon - J.R.ja Bobby tappeli ja Soutfork Ranch syttyi palamaan.

Jatkuu syyskuussa. Se J.R. on kyllä yks piru - se piinaa sitä vaimoaan Sue Elleniä ja uhkaa tuhota Cliff Barnessin.

Ai että se Jii-ärrä on sitten kamala mies! Aina sillä on se inhottava leveä virne kasvoillaan, kun pistää tuulemaan! Mutta on se hyvä näyttelijä, se Lari Haagman siinä Jii-ärrän roolissa! Kuulemma pahoja ihmisiä on vaikeampaa näytellä kuin hyviä. Lari Haagman kyllä näyttelee osaansa todella taidokkaasti, mutta tuskinpa se sentään luonnerooli on. En ainakaan halua uskoa niin.

Sen Larin vaimo on kuulemma ruotsalainen ja se Southfork ranch on oikeassa elämässä hänen huvilansa.

Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

PS

Ylihuomenna saan ostettua sen punaisen kannellisen marjaämpärin Orthexin tehtaanmyymälästä! Ensio lupasi viedä minut sinne iltapäivästä. Olen niin innoissani!

Vierailija
1242/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki että joka toisen lapsen nimi on Sari, Kari, Mari tai Jari?

Ajaton sisustus haussa. Mikä seinän väri sopisi oranssien kaappien, ruskeakukkaisen lattian ja myrkynvihreän sohvan kanssa?

🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki että joka toisen lapsen nimi on Sari, Kari, Mari tai Jari?

Ajaton sisustus haussa. Mikä seinän väri sopisi oranssien kaappien, ruskeakukkaisen lattian ja myrkynvihreän sohvan kanssa?

Sisustuksesta:

Ehdotan vinyylitapettia, koska niitä saa vaikka missä väreissä ja kuvioissa. Minullakin oli vaikeuksia miettiä sopiva olohuoneen seinän väri, joka yhdistäisi kivasti turkoosinsinisen sohvakaluston (kolmen istuttava sohva sekä kaksi nojatuolia) tummanruskeaan pöytään, valkoiseen harmaakuvioiseen painentolaismattoon, tummanvihreäkukkaisiin verhoihin ja oranssiin jalkalamppuun. Päädyin lopulta vihreäpohjaiseen raidalliseen tapettiin, jossa on myös keltaista, valkoista, vaaleanpunaista ja ruskeaa pikkukukkaa. Tuli raikas ja tyylikäs seinä! Olen ollut oikein tyytyväinen valintaani!

Vierailija
1244/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan lähtee Ruotsiin, kun ei täällä peräkylällä ole mitään töitä. Naapurin Harri kyllä kosi mua emännäkseen, mutta en mitään kantturoita rupea navettapiikana hoitamaan! Mun sisko on jo Jöötteporissa sairaala-apulaisena ja veli Trollhettanissa tehtaalla, vois bunkata jommankumman luona. Ainoo vaan, että pitäis ensin päästä Helsinkiin josta ne lautat lähtee, eikä oo rahaa siihen ja täällä menee autojakin niin harvoin että vaikee liftata. Tai no kirkolle pääsee pyörällä, mutta entäs sitten?

Vierailija
1245/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saisin meidän kylpyammeen puhtaaksi?

Vierailija
1246/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, Anneli ja Mirja lähdetään perjantaina liftaamaan Kuusrokkiin. Siellä on Tasavallan presidentti, Alwari Tuohitorvi, Hurriganes ja kaikkia muitakin esiintyjiä.

Sunnuntaina sit liftataan takas kotiin tänne Sodankylään.

Tv. Päivi 16v.

Vierailija
1247/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Yessina huulikiilloista? Meidän Piiku (12-vuotta) haluaisi sellaisen. Yhdellä Ritvalla meillä töissä on ja minusta se tuoksuu todella voimakkaasti. Ja kuulemma myös maistuu. Lupasin Piikulle että saa sitä Miramen maku huulirasvaa mutta ei kuulemma halua vaan pitää nimenomaan olla sitä Yessinan kiillettä. 12-vuotias on mielestäni aivan liian nuori käyttämään punaa saati että vielä kiillettä.

Vierailija
1248/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis varmaan lähtee Ruotsiin, kun ei täällä peräkylällä ole mitään töitä. Naapurin Harri kyllä kosi mua emännäkseen, mutta en mitään kantturoita rupea navettapiikana hoitamaan! Mun sisko on jo Jöötteporissa sairaala-apulaisena ja veli Trollhettanissa tehtaalla, vois bunkata jommankumman luona. Ainoo vaan, että pitäis ensin päästä Helsinkiin josta ne lautat lähtee, eikä oo rahaa siihen ja täällä menee autojakin niin harvoin että vaikee liftata. Tai no kirkolle pääsee pyörällä, mutta entäs sitten?

Lähteehän niitä laivoja Naantalistakin! Ei sun Hesaan tarvitse mennä.

Vierailija
1249/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäntysuovalla. Se on paras puhdistusaine. Harjaat tiskiharjalla raakaa Mäntysuopaa kunnolla likakohtiin, annat vaikuttaa vähintään kaksi tuntia, mieluummin enemmänkin, ja harjaat ja huuhtelet sitten kaiken pois. Tulee puhdas amme ja raikas tuoksu!

Vierailija
1250/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikki, alias "Natalija" kirjoitti:

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän autossa kasiraitasoitin vai kasettisoitin, vai pelkkä radio? Olisi se kun mukana olisi vielä matka puhelinkin, varmaan jonkunlainen radiopuhelin se olisi... noh, ei varmaan koskaan toteudu tällainen utopistinen ajatus!!

Pelkkä radio, kun meillä on vaan tosivanha Ford Cortina, mut kummisedällä on autossa arp ja sillä voi soittaa myös niiden veneestä tai meidän mökiltä!

On vähän hieno, vaikka pitää mennä vaihteen kautta.

Serkku oli vaihto-oppilaana jenkeissä ja toi sieltä mulle sellaisen Mikki Hiiren korvalakin ja mausteita ja tacon kuoria.

Tuli ihan uskomatttoman hyvää, vaikka oli tosi mureneva se kuori. Ja ei niissä ollut kuin jauhelihaa ja salaattia ja kurkkua ja tomaattisotkua.

Ukki tosin sanoi, että tomaatinsyöjät on kaikki järjestään kuolleet ja nykyiset tulevat varmasti kuolemaan.

Ja että naudan välikyljys hasselbackan perunoilla on parempaa.

Mut ukki nyt on vähän sellainen, sanoo myös että Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa 2000-luvulla.

Niinku mihin se ja DDR muka menisi?

Niinpä, ukkien ja mummojen sukupolvet ovat hieman sellaisia katkeroituneita ja näköalattomia yhteiskunnallisilta mielipiteiltään. Väärässä ovat kun eivät tajua, että Neuvostoliitto, DDR ja muut kansandemokratiat edustavat ihmiskunnan tulevaisuutta. Tasa-arvoista, humaania, sosiaaliset epäoikeudenmukaisuudet poistavaa, jokaiselle ihmisarvoisen elämän takaavaa edistyksellisempää tulevaisuutta.

Pikemminkin lännen rappio-demokratioita ei enää 2000 luvulla ole olemassa, näin sanottiin Sirola opistossakin, saattepa nähdä.

Totta! Yhdysvallat se on, joka sortuu 2000-luvulla, katsotaan vaikka! Neuvostoliitto se ei sorru, vaikka mitä tapahtuisi! Lauletaanhan Neuvostoliiton hymnissäkin, että "sun mahtis' on säilyvä aikojen taa." Eikö se jo kerro tarpeeksi NL:n voimakkuudesta? Ei heikko valtio keksisi sellaisia sanoituksia kansallislauluunsa!

En tiedä itkeäkö vai nauraa kaikille neuvostovastaisille kommenteille, joita jatkuvasti näen lehdissä ja kuulen ihmisten puheissa! Taidanpa ottaa ja käpertyä korituoliini lukemaan uutta Tiedonantaja-lehteäni!

Tarkoitit varmastikin Ilmiantaja-lehteä.

Vierailija
1251/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä te muut olette lakujen hinnan nostosta? Fazer mainosti sitä oikein lehden etusivulla: laku ei maksakaan enää 5 penniä, vasn 10 penniä! Mutta se on sitten vastaavasti isompi. En tykkää tällaisista muutoksista,

Vierailija
1252/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkasko kukaan kirjotteleen mun kanssa? Kuva ois kiva ylläri.

"Foto olis kiva ylläri!" Osattiin sitä enklantia jo silloin...

Vierailija
1253/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Suomessa on eri hyviä naislaulajia! Vicky Rosti, Mona Carita, Taiska, Satu Pentikäinen, Meiju Suvas, Maarit, Muska, Eini ja vaikka keitä!

Vierailija
1254/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

patamusta porvari kirjoitti:

Maikki, alias "Natalija" kirjoitti:

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän autossa kasiraitasoitin vai kasettisoitin, vai pelkkä radio? Olisi se kun mukana olisi vielä matka puhelinkin, varmaan jonkunlainen radiopuhelin se olisi... noh, ei varmaan koskaan toteudu tällainen utopistinen ajatus!!

Pelkkä radio, kun meillä on vaan tosivanha Ford Cortina, mut kummisedällä on autossa arp ja sillä voi soittaa myös niiden veneestä tai meidän mökiltä!

On vähän hieno, vaikka pitää mennä vaihteen kautta.

Serkku oli vaihto-oppilaana jenkeissä ja toi sieltä mulle sellaisen Mikki Hiiren korvalakin ja mausteita ja tacon kuoria.

Tuli ihan uskomatttoman hyvää, vaikka oli tosi mureneva se kuori. Ja ei niissä ollut kuin jauhelihaa ja salaattia ja kurkkua ja tomaattisotkua.

Ukki tosin sanoi, että tomaatinsyöjät on kaikki järjestään kuolleet ja nykyiset tulevat varmasti kuolemaan.

Ja että naudan välikyljys hasselbackan perunoilla on parempaa.

Mut ukki nyt on vähän sellainen, sanoo myös että Neuvostoliittoa ei ole enää olemassa 2000-luvulla.

Niinku mihin se ja DDR muka menisi?

Niinpä, ukkien ja mummojen sukupolvet ovat hieman sellaisia katkeroituneita ja näköalattomia yhteiskunnallisilta mielipiteiltään. Väärässä ovat kun eivät tajua, että Neuvostoliitto, DDR ja muut kansandemokratiat edustavat ihmiskunnan tulevaisuutta. Tasa-arvoista, humaania, sosiaaliset epäoikeudenmukaisuudet poistavaa, jokaiselle ihmisarvoisen elämän takaavaa edistyksellisempää tulevaisuutta.

Pikemminkin lännen rappio-demokratioita ei enää 2000 luvulla ole olemassa, näin sanottiin Sirola opistossakin, saattepa nähdä.

Totta! Yhdysvallat se on, joka sortuu 2000-luvulla, katsotaan vaikka! Neuvostoliitto se ei sorru, vaikka mitä tapahtuisi! Lauletaanhan Neuvostoliiton hymnissäkin, että "sun mahtis' on säilyvä aikojen taa." Eikö se jo kerro tarpeeksi NL:n voimakkuudesta? Ei heikko valtio keksisi sellaisia sanoituksia kansallislauluunsa!

En tiedä itkeäkö vai nauraa kaikille neuvostovastaisille kommenteille, joita jatkuvasti näen lehdissä ja kuulen ihmisten puheissa! Taidanpa ottaa ja käpertyä korituoliini lukemaan uutta Tiedonantaja-lehteäni!

Tarkoitit varmastikin Ilmiantaja-lehteä.

En, vaan Tiedonantajaa!

Vierailija
1255/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vielä mustavalko-tv vai ihan väritelevisio jo? Olisikohan Asa hyvä väritelevisiomerkki?

Vierailija
1256/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ändillä tietysti! Eikö teillä ole vieläkään telkkua? Siellähän se kerrottiin jo viime vuosikymmenellä, että Ändissä on ammoniakkia, Ändissä on voimaa, Ändi suorastaan Räjäyttää lian pois!

Vierailija
1257/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia-64 kirjoitti:

Minun mielestäni Suomessa on eri hyviä naislaulajia! Vicky Rosti, Mona Carita, Taiska, Satu Pentikäinen, Meiju Suvas, Maarit, Muska, Eini ja vaikka keitä!

Ja Taiska!

Vierailija
1258/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpiko on parempi karkkivalmistaja mielestänne, Hellas vai Chymos?

Vierailija
1259/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkasko kukaan kirjotteleen mun kanssa? Kuva ois kiva ylläri.

"Foto olis kiva ylläri!" Osattiin sitä enklantia jo silloin...

Joo. Arvaas vaan kuinka vaikeaa on, kun ei voi lapsiaankaan auttaa koulutehtävissä enää. Kun niillä on sitä enkkuakin. Meillä oli vain saksaa ja ruotsia, minulla ja miehellä. Yhtenä päivänä tyttö tuli kirjan kanssa kysymään miten tämä äännetään ja näyttää sanaa, no minä neuvon vanhasta muistista että eahh, se h silleen kuin olis räkää kurkussa. Ja seuraavana päivänä se tulee poraten valittamaan kun neuvoni mukaan oli lausunut ja kaikki nauroi, kun oikeasti se onkin iits.

Puhumattakaan siitä joukko-opista sitten. Jotain kommunisiten höpötyksiä ne joukkojutut varmaan, ja ettei lapsia enää opeteta laskemaankaan että taloudesta jotain tajuaisivat.

Vierailija
1260/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoia kirjoitti:

Piia-64 kirjoitti:

Ja Taiska!

Minä mainitsin myös Taiskan, mutta on hän kyllä niin hyvä, että voi huoletta,mainita useampaankin kertaan! Se Mombasa on ihana kappale! 🎶

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän