#shetoo - miesten oma #metoo
Naisiin kohdistuva ahdistelu ja väkivalta on vakava asia, sitä en ole vähättelemässä, mutta pitää muistaa, ettei tämä ole (varsinkaan Suomessa) niin yksipuolista ja yksisuuntaista. Kolikon kääntöpuoli: neljästä pitempiaikaisesta (vähintään vuosi yhdessä) tyttöystävästä kolme on käyttänyt fyysistä tai henkistä väkivaltaa: hakannut, potkinut, purrut, haukkunut tai lytännyt henkisesti. Heittipä yksi veitselläkin (ei osunut). Ja kaikki tämä ihan selvin päin, ei ole viinalla tai huumeilla osuutta asiaan.
Yhdestäkään tapauksesta (edes veitsenheitosta) en rikosilmoitusta tehnyt, koska "kyllä miehen pitää valittamatta ottaa vastaan kaikki paska mitä päälle kaadetaan".
Mitenkähän kävisi, jos jokainen naisten henkisesti tai fyysisesti pahoinpitelemä mies laittaisi someensa #shetoo -hashtagin? Paitsi etteivät miehet pääsääntöisesti lähde mukaan tällaisiin some-hömpötyksiin, tai eivät kehtaa tunnustaa julkisesti, että tällaista on tapahtunut heillekin, koska mieskortti ja mainehan siinä menisi. Mutta kokeillaanko?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis että ajattelit lähteä vähättelemään naisten seksuaalista ahdistelua siirtämällä huomion naisten harjoittamaa väkivaltaan. Okei. No entä jos me naiset sitten siirretään huomio kaikkiin niihin naisiin jotka miehet tappaa? Vai hyväksyttäisiinkö vain ihmisten oikeus protestoida jotain asiaa ilman että heti aloitetaan myyräntyö ja vähättely. Sinäkin olet vapaa käyttämään #metoo-hadhtagia jos sinua on ahdisteltu seksuaalisesti.
Heti ollaan vähättelemässä miesten kokemaa häirintää ja väkivaltaa.
Ihan samalla lailla ollaan vähätelty naisten kokemaa häirintää ja väkivaltaa. Näistä asioista ei vaan osata keskustella asiallisesti. t. eri kuin jolle vastasit
Minua on puristeltu perseestä, sivelty ihoani ja kommentoitu ulkonäköäni PYYTÄMÄTTÄ lukuisia kertoja. Joskus positiivisesti, joskus negatiivisesti.
En lähtisi silti koskaan mihinkään naistenlynkkauskampanjaan mukaan, koska toivon, että naiset jatkossakin huomioisivat minua koskettelemalla ja kommentoimalla ulkonäköäni.
Annan silti täyden tukeni, jos jollain miehellä on painon tunne rinnassa vastaavien asioiden vuoksi ja tarvitsee siitä avautua.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikea seksuaalinen häirintä on paljon yleisempää miehiin kohdistuvana. Humalaiset naiset kähmivät miehiä etu- ja takapuolelta tämän tästä, koska se on täysin ok. Siinäpä vain eräs etuoikeus naisten pitkässä etu- ja erioikeuksien listassa.
Perustuuko tämä väite johonkin tutkimukseen vai onko tämä ainoastaan oma mielipiteesi?
Alunperin #metoo ei ollut mitenkään suunnattu vain naisten käytettäviksi, vaan yhtä hyvin se oli miehille, jotka ovat kokeneet seksuaalista häirintää naisilta tai toisilta miehiltä. Alkuperäinen englanninkielinen käännös menikin jotenkin, että "jos kaikki jotka ovat kokeneet seksuaalista häirintää laittaisivat tämän profiiliinsa, näkisimme miten yleistä se on" tai jotain. Alkujaan siis hyvä idea. Sitten jotain meni vikaan. Pahasti.
Mitä tulee naisten harjoittamaan väkivaltaan parisuhteessa tai muuten, niin se on edelleen vaiettu tabu ja tämä pitää muuttaa heti. Miesten täytyy uskaltaa puhua kokemastaan ääneen vailla pelkoa, että tulee leimattua heikoksi hissukaksi, joka ottaa naiselta pataan. Ja tätä leimaamistahan harrastaa yhtä lailla miehet kuin naiset. Samalla tavalla myös naiset syyllistävät toisia naisia seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutumisesta. Peiliinkatsomisen paikka nyt kaikilla.
Itse haluaisin tietää mitä näiden ahdistelijoiden päässä liikkuu juuri sillä hetkellä kun päättää ahdistella. Kyllähän kaikki tietää ettei kaupasta saa varastaa. Mikä siinä on? Onko jännää, saako vallantunnetta ihan eri tasolla... Aina jaksan ihmetellä myös sitä että kuitenkin monelta löytyy äiti ja joskus siskokin, miltä tuntuisi että sama tapahtuisi heille vai on ihan sama
Kaikki ahdistelu pitäisi sallia aivan kuten kannabiskin! Kieltämällä ei mikään muutu.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikea seksuaalinen häirintä on paljon yleisempää miehiin kohdistuvana. Humalaiset naiset kähmivät miehiä etu- ja takapuolelta tämän tästä, koska se on täysin ok. Siinäpä vain eräs etuoikeus naisten pitkässä etu- ja erioikeuksien listassa.
Kyllä tommonen humalassa toisen kähmiminen on vähintään yhtä yleistä miesten tekemänä, mutta en pitäisi tuota "aivan oikeana seksuaalisena häirintänä" vaan pikemminkin juuri törkeänä ja typeränä käytöksenä, nuo tilanteet harvoin ovat yhtään uhkaavia. Valtaosa seksuaalisesta häirinnästä jossa uhrina on mies tapahtuu miesten toimesta.
Ex-vaimo sanoi kerran autoa ajaessaan että hoitaa minut nyt sairaalakuntoon ja ajoi 120:tä 60:n alueella. Oli kyllä aikas pelottavaa. Tykkäsi myös painaa kynsillään mua rintaluiden väliin. Siinä se rakkaus multa sitten pois lähtikin ja hain avioeroa.
Naispuolinen pomoni painoi jalallaan reittäni vasten firman kahvitunnilla. Selvisi että olisi tarvinnut apua lapsen saamisessa koska oma mies ei kyennyt. Ei kiinnostanut minua varattu muija eikä työsuhde saanut sitten jatkoa.
Olen nainen, jouduin naisen ahdistelemaksi. Naiset harrastavat seksiä keskenään, täällä melkein pakotetaan siihen yrittämällä, naiset vuokraavat asuntoja, joissa juoksee vain naisia. Naiset ovat alkaneet vihata minua. Ei ole mielikuvitusta! Naimisissaolevat, lesket eronneet vapaat... Heteroseksi vähenee. Olen elänyt naissuhteissa, minua ei kuitenkaan pakoteta siihen. Saan olla vaikka ilman seksiä jos tahdon. Miehiä alennetaan, petetään, heitä pidetään pilkkanaan.
Nimitys ei ole hyvä., koska metoo on minä-kokemus =olen myös joutunut uhriksi.
Shetoo tai hetoo on suoraan toisen sukupuolen syyllistämistä, eikä siksi verrattavissa oman kokemuksen kertomiseen.
Naisten vallasta seuraa dekadenssi. Googlatkaa vaikka Empress Dowager Cixi. Kuvitteletko olevanne jotenkin erilaisia, jos saisitte liikaa valtaa käsiinne?
Metoo-ilmiö toi julkisuuteen mm. Kevin Spaceyn miespuoliset uhrit. Metoo kertoo vain, että on tullut ahdistelluksi, ei se ota kantaa tekijän tai uhrin sukupuoleen. Mutta ilmeisesti on monille miehille kovin rankkaa todeta, että miehet vastaavat leijonanosasta seksuaalisesta väkivallasta. Hah, ikään kuin tämä olisi jokin uutinen.