Mitä ajattelet ihmisestä, joka maksaa ostoksensa käteisellä?
Luottotiedot menneet? Ei tykkää bonuksista ja eduista?
Onko oikeasti ihmisiä, jotka maksaa ostoksensa käteisellä kaupassa? Mitä ajattelet ihmisestä, joka maksaa ostoksensa käteisellä kaupassa?
??
Kommentit (127)
Itselläni ei ole luottotiedot menneet, mutta isoveljelläni on mennyt ja hän ja äitini (narsisti), ovat tehneet minun ja toisen isoveljeni nimiin laskua eri tahoille, ja ne ovat jääneet maksamatta. Minun tililtäni on ulosmitattu rahaa näiden kahden vitun hakattavan idiootin takia. En voi pitää kovin suuria summia rahaa tilillä, koska ulosotto veisi ihan kaiken.
Olen jo kauan maksanut korteilla kaikki. Mulla on kuitenkin taipumus tehdä heräteostoksia korttien kanssa. Nyt olen siirtynyt ruokaostoksissa ja muissa pienemmissä ostoksissa käteisen käyttöön. Ja ei, luottotiedot eivät ole menneet. Ärsyttää vain kun kaappiin kertyy kaikenmaailman puseroita joita ei tule pidettyä. Huono itsekuri siis. Katsotaan tuoko tämä järkeä taloudenpitooni. Bonusta saa käteiselläkin kun vilauttaa korttia koneelle. Mulla ei ole bonuskorteissa luotto-ominaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) luottotiedoton luuseri
B) pimeällä kaupalla hankittua rahaa
C) kaikke kehitystä vastustava junttiKaikki väärin!
kyttäystä vastustavaja yksityisyyttään arvostava nykyihminen
Eli C) kaikkea kehitystä vastustava juntti
Tästä johdettuna:
Kehitys = kyttäyksen lisääntyminen ja yksityisyyden arvon lasku
Tätä tätä ihannetta kehityksen suunnasta liian harvoin myönnetään suoraan, kun tätä kehitystä promotaan. Plussapointsit ja bonarit tälle kommentille rehellisyydestä.
Ihan helvetinmoinen homma valvoa pankkitilitä jälkikäteen veloitusten oikeellisuutta, kun se käteisellä maksaessa hoituu siinä samassa tilanteessa, kun maksaa.
Paras ratkaisu olisi saada pankkikirja takaisin, koska siinä oli tilitiedot ja saldo selvästi präntättynä ja nettivempeleillä huijaus täten mahdotonta. Nykyään kun voi tietokoneelle sattua "pikku virhe" ja saldosta häviää rahaa silloin sun tällöin jonnekin pimeisiin veroparatiiseihin, ilman että mitään jälkiä jää mihinkään...
Mun tuntemat varakkaat käyttää mielellään käteistä. Osittain ikäkysymys, osittain halu hallita rahoja selvemmin ja siksi ovat varakkaita. Esim. isä nostaa aina kerralla 200 Euroa tililtä ja äiti jopa tuplat. Maksavat noilla ruokia yms. pääsääntöisesti. Bensan tankkaavat kortilla. Rahaa on tilit täynnä.
No jos myyn tavaraa vaikka kirppiksellä saan useamman satasen käteistä.Pitäähän se käyttääkin,esim.ruokakauppaan...
En näe mitään syytä käyttää käteistä, koska kortilla on niin kätevää maksaa. Viimeksi käytin käteistä joitakin viikkoja sitten, kun ostin tori.fi:n kautta yhden tavaran ja tarvitsin tasarahan. Eli nostin poikkeuksellisesti automaatista rahaa ja rikoin sen seuraavalla ostosreissulla sopivaksi. Kunhan MobilePay yleistyy, ei ole enää tätäkään ongelmaa.
Käteistä käyttävistä ihmisistä en ajattele mitään sen kummempaa, mutta onhan käteismaksu aika lailla menneen maailman tapa. Ja onhan se ihanaa, että joka paikkaan ei enää tarvitse kantaa painavaa lompakkoa kolikkoineen, vaan pieni korttikotelo riittää.