Mitä ajattelet ihmisestä, joka maksaa ostoksensa käteisellä?
Luottotiedot menneet? Ei tykkää bonuksista ja eduista?
Onko oikeasti ihmisiä, jotka maksaa ostoksensa käteisellä kaupassa? Mitä ajattelet ihmisestä, joka maksaa ostoksensa käteisellä kaupassa?
??
Kommentit (127)
En ajattele mitään. Käteismaksu on maksumuoto ihan siinä missä korttimaksukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua, että mikään firma seuraa kulutustottumuksiani. Siksi maksan lähes aina kaiken käteisellä.
Sama täällä! Kaikki sähköiset maksuvälineet ovat kyttäysvälineitä, enkä tykkää kytättävänä olemisesta.
Sehän olisikin ihan kamalaa jos kaupat osaisivat tarjota tuotteita sinulle siten kuin sinä haluat ne ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni täällä puolustelee käteisen käyttöä. Oletteko mummoja, jotka myös jonotatte pankin ovella eläkkeen maksupäivänä, että voitte käydä nostamassa kassalta?
No, Suomessa kuten Ruotsissakin on jo käynnistetty siirtyminen käteisettömään yhteiskuntaan. Viiden vuoden sisällä te alapeukuttajat olette LUU KURKUSSA!
En ole, mutta nostan käteistä 400 euroa kerrallaan aina kun edelliset alkavat olla vähissä. Jaan rahat puoliksi puolisoni kanssa ja 400 euroa siksi, koska se oli vielä jokin aika sitten yhden nostotapahtuman maksimisumma.
Maksan käteisellä paikoissa joissa kortti ei käy kirpputorilla, kioskilla, jne sekä Alkossa ja pienet ostokset muutenkin. En halua tiliotteelleni viinakaupan ostoksia perillisteni päiviteltäväksi. Silloin tällöin käteinen on tarpeen kun korttimaksaminen ei onnistu ja rahattomat jäävät pyörimään ällistyneinä kassalinjan taa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) luottotiedoton luuseri
B) pimeällä kaupalla hankittua rahaa
C) kaikke kehitystä vastustava junttiKaikki väärin!
kyttäystä vastustavaja yksityisyyttään arvostava nykyihminen
Eli C) kaikkea kehitystä vastustava juntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin moni täällä puolustelee käteisen käyttöä. Oletteko mummoja, jotka myös jonotatte pankin ovella eläkkeen maksupäivänä, että voitte käydä nostamassa kassalta?
No, Suomessa kuten Ruotsissakin on jo käynnistetty siirtyminen käteisettömään yhteiskuntaan. Viiden vuoden sisällä te alapeukuttajat olette LUU KURKUSSA!
En ole, mutta nostan käteistä 400 euroa kerrallaan aina kun edelliset alkavat olla vähissä. Jaan rahat puoliksi puolisoni kanssa ja 400 euroa siksi, koska se oli vielä jokin aika sitten yhden nostotapahtuman maksimisumma.
Maksan käteisellä paikoissa joissa kortti ei käy kirpputorilla, kioskilla, jne sekä Alkossa ja pienet ostokset muutenkin. En halua tiliotteelleni viinakaupan ostoksia perillisteni päiviteltäväksi. Silloin tällöin käteinen on tarpeen kun korttimaksaminen ei onnistu ja rahattomat jäävät pyörimään ällistyneinä kassalinjan taa.
Kuinka monta kertaa viimeisen viiden vuoden aikana on käynyt niin että kortti ei toimi? Minulle on käynyt näin kahdesti ja jälkimmäiselläkin kerralla toinen kortti toimi. Ja silloin ensimmäisellä kerralla ongelma oli tiedossa ja ihmisiä varoitettu uutissakin että kannattaa varata käteistä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähimaksuimplantti kädessä, mutta aina myös edes 10€ käteisenä.
Tulee ilmestyskirja mieleen.
Ilmestyskirja kertoo rooman keisarista joka vainosi kristittyjä.
Taas tämä "mitä mietit ihmisestä..." -kyselyttäjä liikkellä lapsellisine alustuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju vahvistaa käsitystäni, että av-palstan väki on patavanhoillista tai muutoin jälkeenjäänyttä väkeä. Onkohan täällä monella edes semmoista juppilelua, jota myös kännykäksi sanotaan, vai soittavatko kaikki lankapuhelimella, kun se on reilumpaa ja turvallisempaa ja pysyy puhelinlaskut kurissa?
Olet tuolla puujalkasarkasmillasi ihan yhtä lapsellinen kuin ap:kin.
Vierailija kirjoitti:
että kaikki käteisellä maksavat ovat huumediilereitä
Eivät kaikki ole kuten isoäitisi.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla minulle on vasta selvinnyt, miten paljon pitäisi AJATELLA eri ihmisistä ja heidän tavoistaan. Tätäkään käteisellä maksamisjuttua en olisi yksinäni tajunnut AJATELLA.
Se on yksi ja sama yliutelias hömelö, joka näitä avauksia tehtailee, koska häntä kiinnostaa, kiinnostaa, kiinnostaa...
Kyllä ne on ne rikkaat tai omilla rahoillaan, eikä sossun tukiaisilla elävät on ne jotka maksaa käteisellä. Just siks kun sitä rahaa on niin siitä on tarkka. Toista on nää sosupummit,jotka saa kaiken kunnalta/kaupungilta niin voi korttia vinguttaa. Itellä on rahaa vaikka kuinka paljon mutta koska oon tuloton opiskelija, maksan aina käteisellä. Syystä, että kukaan ei elättele mun elämisiä ja sossusta on turha hakea ku oon onnistunut säästämään.
Köyhät vetää luotolla, koska niillä on hillitön tarve näyttää, että rahaa on.
Mun mielestä ihminen jolla ei löydy käteistä taskusta on jotenkin säälittävä.
Olen nähnyt useampaan kertaan sen tuskallisen olotilan kun korttimaksu ei toimikkaan eikä ole käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollainen riemuitseva asenne? Miksi irvailet ihmisille, jotka eivät halua olla tuotteita ja rekisteröittää kaiken tekemisensä jollakin firmalla?
Ei kiinnosta suoraan sanottuna pätkääkään millä joku muu maksaa. Sitten kun joku haluaa maksaa oravannahoilla saatan kiinnostua ja hiukan ihmetelläkin.
Toivon että käteistä käyttävät ryöstetään. Pitäisi lopettaa kokonaan fyysisen rahan käyttö.
Miksi ap. et kysynyt suoraan vain , että 'mitä mieltä olet käteisrahalla maksamisesta' ?
Miksi sinusta on sen sijaan tärkempää tietää, että 'millainen on se ihminen' (joka maksaa käteisellä) ?
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä kolikkojen määrää. Kortilla jos maksaa niin ei tule pieniä kolikkoja joita ei ikinä käytä. Käteisellä maksaessa lompakkoon kerääntyy niitä pieniä rahoja joita ei tule käytettyä eli voisi ajatella että käteisellä maksaessa häviää rahaa
Kyllä kolikot on ihan käypää rahaa, senkun ojentaa kohti kassahenkilöä. Mulla on harvoin yli vitosen edestä kertyneitä kolikoita, koska käytän niitä maksamiseen.
Juur näin.
Aina käteistä lompakossa.
Hyvin usein pankkikorttikoneet tökkii, mut onneks on r a h a a
millä maksaa.
Mä ajattelen sellaisesta ihmisestä että onpas viitseliäs kun on jaksanut etsiä pankkiautomaatin, jonotella ja ihmetellä onko laitteessa skimmausvehje kiinni, näpytellä tunnarin, väistellä lahjoitusnappulat rauhassa jonon huohottaessa selässä kiinni, ottanut kortin ja rahat ja eiku kauppaan. Emmää jaksais.
Kaikki väärin!
kyttäystä vastustavaja yksityisyyttään arvostava nykyihminen