Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka maksaa ostoksensa käteisellä?

Vierailija
18.10.2017 |

Luottotiedot menneet? Ei tykkää bonuksista ja eduista?

Onko oikeasti ihmisiä, jotka maksaa ostoksensa käteisellä kaupassa? Mitä ajattelet ihmisestä, joka maksaa ostoksensa käteisellä kaupassa?

??

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu mieleenkään maksaa jotain parin euron ostosta kortilla. Mulla on käteistä aina, aika reilustikin jos joskus sattuu ettei korttiyhteydet toimi tai jotain.  Jotenki on muodostunu sellainen tapa ett bensat ja lentoliput sun muut reissut maksaa luotolla, s-kaupoissa kortilla (maksutapaetu :-)) ja Koossa ja lidlissä käteisellä. Vaatekaupoissa miten milloinkin, ja reissuilla yleensä aina kaikki käteisellä.

Ja en kyll ajattele yhtään mitään  muiden ihmisten kortin tai käteisen käytöstä.

Vierailija
22/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä. Luottotiedot kunnossa ja hyvä palkka. En myöskään halua, että jää mitään merkintöjä. Ei myöskään mitään salattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväinen tai tarkka

Vierailija
24/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki käteisellä maksavat ovat huumediilereitä

Vierailija
25/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu onko oikeasti ihmisiä jotka kyttää toisia noin paljon, kannattas hommata sisältöä elämään. Maksan aina käteisil en tarvii kuittii.

Vierailija
26/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan aina käteisellä. Pankkikorttimaksutkin ovat katsos käteismaksuja. Käteistä rahaa en sen sijaan useinkaan kanna mukanani, paitsi jos tiedän, että jossain ei voi maksaa pankkikortilla (kirppikset, ym). 

Vierailija
27/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on tärkeää että käteisen käyttö säilyy jatkossakin vaihtoehtona, joten tuleehan sitä käytettyä. Se on jotenkin ongelma, jos kaikki maksaa vaan kortilla ja kaikkien varallisuus on vain bittejä ilman että sitä konkreettista rahaa on edes olemassa! Se on kupla joka puhkeaa vielä.

Vierailija
28/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään . Sen sijaan ap:stä kertoo paljon.

Vierailija
29/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi luottoa on vain käteinen... lauloi jo aikoinaan Juice Leskinen.

Vierailija
30/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä luottotiedot ja pankkikortti liittyisivät mitenkään toisiinsa?!

Vierailija
31/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähimaksuimplantti kädessä, mutta aina myös edes 10€ käteisenä.

Vierailija
32/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ompa fiksi tyyppi kun jaksaa kantaa käteistä mukana kun kortit ei ains toimi. Viimeksi pe kävi näin ja oli vaan femma taskussa.

Vierailija
33/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että siinäpä valveutunut ihminen. Käteinen raha on viimeinen vapaan yhteiskunnan merkki.

Vierailija
34/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä kolikkojen määrää. Kortilla jos maksaa niin ei tule pieniä kolikkoja joita ei ikinä käytä. Käteisellä maksaessa lompakkoon kerääntyy niitä pieniä rahoja joita ei tule käytettyä eli voisi ajatella että käteisellä maksaessa häviää rahaa

Vierailija
35/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla minulle on vasta selvinnyt, miten paljon pitäisi AJATELLA eri ihmisistä ja heidän tavoistaan. Tätäkään käteisellä maksamisjuttua en olisi yksinäni tajunnut AJATELLA.

Vierailija
36/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan ruokaostokset käteisellä, koska haluan pitää ruokakulut kurissa mutta en jaksa suunnitella tai tehdä mitään viikon ostoksia kerralla. Nostan siis tietyn summan kerran viikossa, ja jos kaikki ei mene ruokaan, laitan loput huvittelukassaan. Muut ostokset maksan yleensä kortilla.

Vierailija
37/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä kolikkojen määrää. Kortilla jos maksaa niin ei tule pieniä kolikkoja joita ei ikinä käytä. Käteisellä maksaessa lompakkoon kerääntyy niitä pieniä rahoja joita ei tule käytettyä eli voisi ajatella että käteisellä maksaessa häviää rahaa

Mä siirrän kolikot omaan pussukkaan ja otan vain sen mukaan, jos kaupasta pitää hakea jotain yksittäisiä täydennysostoksia kuten maitoa tai kananmunia. Ei tule ostettua mitään ylimääräistä, vaan ostaa vain sen, mikä oikeasti puuttuu ja mitä tuli hakemaan. Kyllä ne siis itsellä ainakin tulee käytettyä.

Mä tykkään maksaa käteisellä, koska silloin budjetti pysyy jotenkin selvemmin ja konkreettisemmin hallinnassa. Kun sulla on se tietty käteinen summa varattuna viikon ostoksiin, ei mukaan eksy niin helposti suunnitelman ulkopuolisia tavaroita.

Vierailija
38/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on joskus takanani jonossa oleva asiakas mutissut siitä että maksan pienet ostokset kortilla. Kortilla maksaminen ei vie sen enempää aikaa oli pienet tai suuret ostokset.

Itse keskeyttäisin maksamisen ja alkaisin jutella tuon takana olijan kanssa. Ilmiselvästi hän kaipaa juttukaveria siinä ja nyt.

Vierailija
39/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni täällä puolustelee käteisen käyttöä. Oletteko mummoja, jotka myös jonotatte pankin ovella eläkkeen maksupäivänä, että voitte käydä nostamassa kassalta?

No, Suomessa kuten Ruotsissakin on jo käynnistetty siirtyminen käteisettömään yhteiskuntaan. Viiden vuoden sisällä te alapeukuttajat olette LUU KURKUSSA!

Vierailija
40/127 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin moni täällä puolustelee käteisen käyttöä. Oletteko mummoja, jotka myös jonotatte pankin ovella eläkkeen maksupäivänä, että voitte käydä nostamassa kassalta?

No, Suomessa kuten Ruotsissakin on jo käynnistetty siirtyminen käteisettömään yhteiskuntaan. Viiden vuoden sisällä te alapeukuttajat olette LUU KURKUSSA!

Käteinen ei tule ikinä häviämään. Toki sen käyttö vähenee vuosi vuodelta mutta nollaan ei laske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi