#metoo -kampanjan kirvoittama yleisin kysymys: "Eikö saa ketään enää lähestyä, kun kaikki on häirintää?"
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi tai jotka hyväksyisit sellaisiksi, että joku muu mies voisi sanoa äidillesi, tyttärellesi ja siskollesi.
Hyvät tavat osaa kaikki. Se on oma valinta olla possu.
Kommentit (663)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi
Joo vitun hyvä neuvo: jos haluat hurmata naisen, kohtele häntä kuin mummoasi.
Toinen on kohtele naista ihmisenä älä pelkästään oman seksuaalisuutesi kohteena ja esineen johon purkaa sitä.
Seksuaalisesti kiinnostavalle ihmiselle puhutaan silti erilailla kuin omalle mummolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se miten kokee vastakkaisen sukupuolen riippuu siitä pitääkö itse toista seksuaalisesti puoleensavetävänä. Jos ei, kaikki tuntuu ahdistavalta. "Ruma keski-iläinen akka vilkuilee minua hyi."
Juurikin näin.
Onhan siinä ihan vissi ero kuka kehuu rintoja, naapurin juoppo Pena vai Johnny Depp.Mun rintoja on sopivaa kommentoida vasta sitten kun seurustellaan ja harrastetaan seksiä tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
Seksuaalisena häirintänä pidän ihan keneltä tahansa tulevaa yllättävää kommenttia rinnoistani. Sanojan ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä. En todellakaan halua, että kukaan tuntematon tai tuttukaan kommentoi vartaloani mitenkään.
Mikään sopiva avauslaini tuo ei ole komealtalaan.
Minulle on opetettu, että pitää kehua nainen päivässä. Kuka voi pahastua siitä, että b00bseja kehutaan? Minä vastaavasti ilahdu, jos nainen kehuu vaikka autoani. M22
Kehu jotain muuta kuin ruumiinosia. Autoon voisi verrata vaikka kampausta tai tyyliä. Aloita niistä.
Vierailija kirjoitti:
Asiat on vaan niin hyvin, että nykyisin on normaalia pahastua asioista, joita vielä parikymmentä vuotta sitten pidettiin normaaleina. Esim. itselleni muodostui teini-iässä n. 20 vuotta sitten käsitys, että miehet lähestyvät naisia eikä aina niin tyylikkäästi. Omalla vastuulla on valikoida tilanteet, joissa jättäytyy huomion kohteeksi. Kyllä silloin ihan poliisin suusta kuuli, että kännissä ei kannata naisen lähteä miesporukoiden mukaan, ja siitä viestistä tuli kyllä selväksi, että vakavampiakin seksuaalisia loukkauksia voi ihminen kohdata kuin tissien kehumista tai pyyntöjä tulla samaan huoneeseen.
Suurin osa miehistä on fiksuja ja hyväkäytöksisiä, ja ääliöt oppii normaalijärkinen nainen tunnistamaan aika äkkiä.
Jep, melkonen muutos 20 vuodessa. Missähän sitä ollaan 2030-luvulla jos tämä tahti jatkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
...ja mistä sen tietää että se on edennyt aika ronskiksi ja molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä? Kuinka signaloit sen? Miten se sinulle signaloidaan ilman että se on seksuaalista häirintää?
Antakaapa vähän enemmän konkretiaa näihin etenemissääntöihinne, tällaisenaan ne ovat liian epämääräisiä.
Yleensä sen huomaa siitä, että suudellaan ja riisutaan vaatteita ja ollaan siirtymässä makuuhuoneen puolelle.
Miten siihen tilanteeseen edes päästään, jos aloitteen tekeminen suutelemiseen tai riisumiseen voidaan tulkita ahdisteluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi
Iskeminen kannattaa aina aloittaa repliikeillä: "Toivon sinulta joululahjaksi uudet villasukat" ja "Minäs päivänä se kotisairaanhoitaja taas tuleekaan luoksesi".
Entäs: *kovalla äänellä* "NO ONKOS SUOLI TOIMINUT?"
Jos on noin vaikeaa olla ihminen, niin pysy ihan neljän seinän sisällä vaan. Et ole edes hauska.
Kyllä niitä älykkäitä ja kohteliaita miehiä varmaan löytyy, mutta ongelma miesten kohdalla on päällimmäisenä se, etteivät he jonkin naisen nähdessään kadulla havainnoi sitä ihmistä, mikä sen ulkokuoren alla on. Koska sieltä löytyy niitä mielipiteitä, näkemyksiä, ja myöskin vaatimus kunnioittaa rajoja. Mutta katsotaan aina vain ja ainoastaan ulkokuorta, koska suurin osa miehistä loppujen lopuksi menee sen mukaan, mikä fiilis alapäällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
...ja mistä sen tietää että se on edennyt aika ronskiksi ja molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä? Kuinka signaloit sen? Miten se sinulle signaloidaan ilman että se on seksuaalista häirintää?
Antakaapa vähän enemmän konkretiaa näihin etenemissääntöihinne, tällaisenaan ne ovat liian epämääräisiä.
Yleensä sen huomaa siitä, että suudellaan ja riisutaan vaatteita ja ollaan siirtymässä makuuhuoneen puolelle.
Nyt meni kärry hevosen edelle. Mistäs sitä tietää että on soveliast alkaa suudella ja riisua vaatteita? Siitäkö että juuri todettiin aseksuaalin keskustelun tuloksensa että pidetään samasta kirjailijasta?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole äitiä, tytärtä eikä siskoa?
Kaikilla on äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on kohtele naista ihmisenä älä pelkästään oman seksuaalisuutesi kohteena ja esineen johon purkaa sitä.
Seksuaalisesti kiinnostavalle ihmiselle puhutaan silti erilailla kuin omalle mummolle.
Tässä oli kyse ahdistelusta. Kuinka vaikeaa se on ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskeminen kannattaa aina aloittaa repliikeillä: "Toivon sinulta joululahjaksi uudet villasukat" ja "Minäs päivänä se kotisairaanhoitaja taas tuleekaan luoksesi".
Entäs: *kovalla äänellä* "NO ONKOS SUOLI TOIMINUT?"
Jos on noin vaikeaa olla ihminen, niin pysy ihan neljän seinän sisällä vaan. Et ole edes hauska.
Taitaa olla ummetusta.
Vierailija kirjoitti:
Asiat on vaan niin hyvin, että nykyisin on normaalia pahastua asioista, joita vielä parikymmentä vuotta sitten pidettiin normaaleina. Esim. itselleni muodostui teini-iässä n. 20 vuotta sitten käsitys, että miehet lähestyvät naisia eikä aina niin tyylikkäästi. Omalla vastuulla on valikoida tilanteet, joissa jättäytyy huomion kohteeksi. Kyllä silloin ihan poliisin suusta kuuli, että kännissä ei kannata naisen lähteä miesporukoiden mukaan, ja siitä viestistä tuli kyllä selväksi, että vakavampiakin seksuaalisia loukkauksia voi ihminen kohdata kuin tissien kehumista tai pyyntöjä tulla samaan huoneeseen.
Suurin osa miehistä on fiksuja ja hyväkäytöksisiä, ja ääliöt oppii normaalijärkinen nainen tunnistamaan aika äkkiä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3001534/antakaa-naiset-esimerkkeja-arje…
Tuosta voit käydä lukemassa ja olisi kiva jos tulisit sitten kommentoimaan uudelleen miten normaalia, hyväksyttävää tai uhrin oma vika nuo kaikki oli. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Asiat on vielä sen verran huonosti, että suuri osa ihmisistä yllättyy ilmiöstä ja väittää, että naisten pahastuminen on liioiteltua.
Parannusta on toki tapahtunut, sitä ei käy kieltäminen.
Jos ei aikuinen ihminen tiedä mikä on ahdistelua, niin sitten ei tosiaan kannata lähestyä ollenkaan. Minua on lähestytty esim. työntämällä käsi haaraväliin, seuraamalla kotitalon rappukäytävään saakka, pyytämällä junassa (ollessani 14-vuotias) että voinko tulla vessaan, jotta kysyjä voisi "hyväillä" minua, hyppäämällä kadulla eteeni housut kintuissa munaa vatkaten.
Tässä nyt vaan muutama ihan ensimmäisenä mieleen tullut esimerkki lähestymisistä, jotka olisi halunnut jättää kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies lähestyy naista niin sen intressi on keskustella asioista joita EI sanota äidille, tyttärelle eikä siskolle.
Joo-o, mutta se kiinnostus olisi kyettävä herättämään olemalla itse kiinnostava, ei osoittamalla, että sua panettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli kohtelet mummoasi kunnioittavasti, niin kyllä! Itse ainakin ihastuisin mieheen joka kohtelee minua kunnioittavasti ja huomioonottavasti, joka saattaisi kotiin (tai nykypäivänä veisi), ilman että tarvitsee pelätä käpälöintiä, tai vielä pahempaa. Kyllä minä sitten sisälle pyydän kun olen valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies lähestyy naista niin sen intressi on keskustella asioista joita EI sanota äidille, tyttärelle eikä siskolle.
Joo mutta sitä lähestymistä ei ALOITETA niillä asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se miten kokee vastakkaisen sukupuolen riippuu siitä pitääkö itse toista seksuaalisesti puoleensavetävänä. Jos ei, kaikki tuntuu ahdistavalta. "Ruma keski-iläinen akka vilkuilee minua hyi."
Juurikin näin.
Onhan siinä ihan vissi ero kuka kehuu rintoja, naapurin juoppo Pena vai Johnny Depp.Normaalille, fiksulle naiselle siinä ei oikeasti ole eroa. Olkoon naapurin Pena tai Liisa tai Johnny Depp, normaali nainen kaipaa kehuja rinnoistaan vain rakastamaltaan henkilöltä. Ei muilta.
No eiköhän sen nyt kaikki tajua että Johnny Deppille ja Harry Stylesille sallitaan enemmän kuin Teuvo Hakkaraiselle. Ei tietenkään mitä vaan sallita heillekään mutta ihan eri asia kuin joku Teuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siihen tilanteeseen edes päästään, jos aloitteen tekeminen suutelemiseen tai riisumiseen voidaan tulkita ahdisteluksi?
Ai kadulla, metrossa, bussissa ....wooot?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o, mutta se kiinnostus olisi kyettävä herättämään olemalla itse kiinnostava, ei osoittamalla, että sua panettaa.
Hetkinen, miksi minun pitäisi yrittää olla yhtään mitään muuta kuin olen. Jos en ole kiinnostava muutoin kuin että kuvittelen sinut äidikseni niin seuraava kassa olkaa hyvä. Itseasiassa nainen joka pitäisi minua kiinnostavana vain jos miellän hänet äidikseni on aika creepy...passaan jokatapauksessa.
Kuka pitää moi mitä kuuluu läppää ahdistavana? Ahdistavaksi se muuttuu sitten vasta kun ei hyväksytä kieltäytymistä. Ilmeisesti tuosta valittava jatkaa ja jatkaa ja muutenkin on normaalit käytöstavat hukassa. Epäsiisti ja kiiluvalla katseella varustettu mies voidaan myös kokea pelottavaksi.