#metoo -kampanjan kirvoittama yleisin kysymys: "Eikö saa ketään enää lähestyä, kun kaikki on häirintää?"
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi tai jotka hyväksyisit sellaisiksi, että joku muu mies voisi sanoa äidillesi, tyttärellesi ja siskollesi.
Hyvät tavat osaa kaikki. Se on oma valinta olla possu.
Kommentit (663)
Tää on kyllä jännä, miten niin moni mies ei tajua mikä on ahdistelua. Siinä on ero meneekö juttelemaan, että moi mitä kuuluu ja jos naista ei kiinnosta niin vetäytyä, kuin jatkaa vänkäämistä ja pahimmillaan viedä homma käpälöimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla liian järkeenkäypä neuvo kun näin kimmastuttaa tahallisiin väärinymmärryksiin. On se kauheeta olla mies vuonna 2017. Ikiaikaiset oikeudet öykkäröintiin ja sen itselleen oikeuttaminen on tullut mahdottomaksi. Keksikää itsenne uudestaan miehet. Naiset on tehneet sitä jo lähemmäs sata vuotta. Me ollaan vähän edellä.
Tätä naisten tapahtunutta tuotekehitystä voi seurata vaikka Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa. Jos ei muuten usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi
Jos mies lähestyy naista niin sen intressi on keskustella asioista joita EI sanota äidille, tyttärelle eikä siskolle.
Taidat olla niitä miehiä, jotka ruikuttavat ja ihmettelevät palstalla, mikseivät naiset lämpene. Vinkki: juuri sen takia eivät lämpene, koska lähestyt naisia tavoitteena seksin vonkaaminen. Naiset haluavat, että heistä kiinnostutaan you know IHMISINÄ. Että heitä kohdellaan IHMISINÄ. Ei reikänä. Jatkossa sinun on siis turha valittaa, mikseivät naiset kiinnostu sinusta. Tässä on se vastaus ja olet selvästi sen verran jääräpäinen, ettei sinua kiinnosta nähdä omassa käytöksessä mitään vikaa. Hakkaa vain päätäs seinään ja valita yksinäisyyttäsi myös jatkossa.
....ja kaikki muut vastaavat kommentoijat:
Oletteko te typeriä vai teeskentelettekö sellaista?
Vai miksi teillä on vain pillu mielessä kun konteksti on "mies lähestyy naista" ?
Oli minkälainen suhde tahansa miehellä mielessä, jos mies lähestyy naista sellainen mielessä niin hän juttelee ko. naiselle erilaisia asioita kuin äidille, tyttärelle tahi siskolle, koska ainakin meidän kulttuurissa sellaisia suhteita mitä vieraamman naisen kanssa voi saada aikaan ei katsota hyvällä sukulaisten kanssa ja ovat myös laittomiakin.
Äitiin, tyttäreen ja siskoon on PERHEsuhde. Jonkun toisen naisen kanssa on tavoite muodostaa joku muunlainen suhde.
Itse taidat olla typerä. Kyse on siitä, menisitkö sanomaan äidillesi, että anna pillua? Tai että onpas kivat rinnat, saiskos puristaa? Tai puristaisit perseestä? Vai menisitkö luokse, sanoisit että moi, mitä kuuluu? Siitä jatkaisit juttua että on ollut mukava ilta/aurinkoinen päivä/hyvä bändi tms? Luuletko tosiaan että ikinä saat muodostettua minkäänlaista suhdetta kehenkään naiseen (perheenjäsenet pois lukien), jos et tuon vertaa ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi tai jotka hyväksyisit sellaisiksi, että joku muu mies voisi sanoa äidillesi, tyttärellesi ja siskollesi.
Tekisitkö taas lampaanjauhelihasta niitä lihapullia, kun ovat niin pirun hyviä ja sulta se homma luonnistuu erinomaisesti?
Vierailija kirjoitti:
niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi
"Moi, antaisitko vähän rahaa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se miten kokee vastakkaisen sukupuolen riippuu siitä pitääkö itse toista seksuaalisesti puoleensavetävänä. Jos ei, kaikki tuntuu ahdistavalta. "Ruma keski-iläinen akka vilkuilee minua hyi."
Juurikin näin.
Onhan siinä ihan vissi ero kuka kehuu rintoja, naapurin juoppo Pena vai Johnny Depp.
Mun rintoja on sopivaa kommentoida vasta sitten kun seurustellaan ja harrastetaan seksiä tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
Seksuaalisena häirintänä pidän ihan keneltä tahansa tulevaa yllättävää kommenttia rinnoistani. Sanojan ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä. En todellakaan halua, että kukaan tuntematon tai tuttukaan kommentoi vartaloani mitenkään.
Mikään sopiva avauslaini tuo ei ole komealtalaan.
Asiat on vaan niin hyvin, että nykyisin on normaalia pahastua asioista, joita vielä parikymmentä vuotta sitten pidettiin normaaleina. Esim. itselleni muodostui teini-iässä n. 20 vuotta sitten käsitys, että miehet lähestyvät naisia eikä aina niin tyylikkäästi. Omalla vastuulla on valikoida tilanteet, joissa jättäytyy huomion kohteeksi. Kyllä silloin ihan poliisin suusta kuuli, että kännissä ei kannata naisen lähteä miesporukoiden mukaan, ja siitä viestistä tuli kyllä selväksi, että vakavampiakin seksuaalisia loukkauksia voi ihminen kohdata kuin tissien kehumista tai pyyntöjä tulla samaan huoneeseen.
Suurin osa miehistä on fiksuja ja hyväkäytöksisiä, ja ääliöt oppii normaalijärkinen nainen tunnistamaan aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi
Joo vitun hyvä neuvo: jos haluat hurmata naisen, kohtele häntä kuin mummoasi.
Niin, tai sitten väärinymmärtämisen sijaan vaan tajuaisit, että olemalla kohtelias voit selvittää naisen kiinnostuksen ja sitten kun olette molemmat samalla viivalla, voit alkaa tekemään vähän enemmän.
Näin on jokainen suhde jonka alun olen itse todistanut, alkanut. Yhtä hyvää tuuria ei ole käytöstavat omaamattomilla pikkupossuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskeminen kannattaa aina aloittaa repliikeillä: "Toivon sinulta joululahjaksi uudet villasukat" ja "Minäs päivänä se kotisairaanhoitaja taas tuleekaan luoksesi".
Vierailija kirjoitti:
tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
...ja mistä sen tietää että se on edennyt aika ronskiksi ja molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä? Kuinka signaloit sen? Miten se sinulle signaloidaan ilman että se on seksuaalista häirintää?
Antakaapa vähän enemmän konkretiaa näihin etenemissääntöihinne, tällaisenaan ne ovat liian epämääräisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä jännä, miten niin moni mies ei tajua mikä on ahdistelua. Siinä on ero meneekö juttelemaan, että moi mitä kuuluu ja jos naista ei kiinnosta niin vetäytyä, kuin jatkaa vänkäämistä ja pahimmillaan viedä homma käpälöimiseen.
Mutta ongelmahan on siinä että osa naisista pitää tätä "moi mitä kuuluu" -läppää yhtä lailla ahdistavana ja häiritsevänä.
Fiksu mies ei vänkää, ei käpälöi eikä lähesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskeminen kannattaa aina aloittaa repliikeillä: "Toivon sinulta joululahjaksi uudet villasukat" ja "Minäs päivänä se kotisairaanhoitaja taas tuleekaan luoksesi".
Entäs: *kovalla äänellä* "NO ONKOS SUOLI TOIMINUT?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se miten kokee vastakkaisen sukupuolen riippuu siitä pitääkö itse toista seksuaalisesti puoleensavetävänä. Jos ei, kaikki tuntuu ahdistavalta. "Ruma keski-iläinen akka vilkuilee minua hyi."
Juurikin näin.
Onhan siinä ihan vissi ero kuka kehuu rintoja, naapurin juoppo Pena vai Johnny Depp.Mun rintoja on sopivaa kommentoida vasta sitten kun seurustellaan ja harrastetaan seksiä tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
Seksuaalisena häirintänä pidän ihan keneltä tahansa tulevaa yllättävää kommenttia rinnoistani. Sanojan ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä. En todellakaan halua, että kukaan tuntematon tai tuttukaan kommentoi vartaloani mitenkään.
Mikään sopiva avauslaini tuo ei ole komealtalaan.
Minulle on opetettu, että pitää kehua nainen päivässä. Kuka voi pahastua siitä, että b00bseja kehutaan? Minä vastaavasti ilahdu, jos nainen kehuu vaikka autoani. M22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on kohtele naista ihmisenä älä pelkästään oman seksuaalisuutesi kohteena ja esineen johon purkaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ongelmahan on siinä että osa naisista pitää tätä "moi mitä kuuluu" -läppää yhtä lailla ahdistavana ja häiritsevänä.
Fiksu mies ei poistu kotoaan, ettei kenenkään naisen tarvitsi kadulla pelätä, että onkohan toi nyt joku hullu "moi mitä kuuluu" -ahdistelija.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvää tuuria ei ole käytöstavat omaamattomilla pikkupossuilla
Ei olekaan. Paras tuuri on isoille possuilla jotka puristelee ja juttelee törkeyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin.
Onhan siinä ihan vissi ero kuka kehuu rintoja, naapurin juoppo Pena vai Johnny Depp.
Normaalille, fiksulle naiselle siinä ei oikeasti ole eroa. Olkoon naapurin Pena tai Liisa tai Johnny Depp, normaali nainen kaipaa kehuja rinnoistaan vain rakastamaltaan henkilöltä. Ei muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai suhde/flirttailu on todella edennyt molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä aika ronskiksi.
...ja mistä sen tietää että se on edennyt aika ronskiksi ja molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä? Kuinka signaloit sen? Miten se sinulle signaloidaan ilman että se on seksuaalista häirintää?
Antakaapa vähän enemmän konkretiaa näihin etenemissääntöihinne, tällaisenaan ne ovat liian epämääräisiä.
Yleensä sen huomaa siitä, että suudellaan ja riisutaan vaatteita ja ollaan siirtymässä makuuhuoneen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies ei poistu kotoaan, ettei kenenkään naisen tarvitsi kadulla pelätä, että onkohan toi nyt joku hullu "moi mitä kuuluu" -ahdistelija.
Fiksu mies tekee itsarin in utero. Kaikki miehethän on sikoja.
Jos nyt luet vaikka aloituksen uudestaan ja täältä kommentit jotka ei ole selvästi trolli kirjoittamia. Jotenkin ärsyttää ihmiset jotka ei lue aloitusta tai ketjua ennen kuin kommentoi.