Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

#metoo -kampanjan kirvoittama yleisin kysymys: "Eikö saa ketään enää lähestyä, kun kaikki on häirintää?"

Vierailija
18.10.2017 |

Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi tai jotka hyväksyisit sellaisiksi, että joku muu mies voisi sanoa äidillesi, tyttärellesi ja siskollesi.

Hyvät tavat osaa kaikki. Se on oma valinta olla possu.

Kommentit (663)

Vierailija
1/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneen maailman juttuja tuo että naisia lähestyttäisiin.

Vierailija
2/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Luulen kyllä että sovinistinen trolliarmeijakin on ollut valveilla noiden mukaihmetystensä kanssa. En jaksa uskoa että noin moni oikea suomalainen mies ei muka tietäisi mitä on ahdistelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kategoriaan vislaus kuuluu?

Itse teininä, nuorena naisena koin tuon ihan imartelevana jos viheltelijänä oli suht samanikäinen ja kyseessä oli siis ohimenevä hetki kadulla tms. Nyttemmin olen huomannut että jotkut kokee tuonkin ahdisteluna?

Vierailija
4/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minun isäni kutsui äitiäni paskaksi, minua hulluksi (ja lähenteli), joten tuo neuvo ei ole kovin hyvä.

Vierailija
5/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten kokee vastakkaisen sukupuolen riippuu siitä pitääkö itse toista seksuaalisesti puoleensavetävänä. Jos ei, kaikki tuntuu ahdistavalta. "Ruma keski-iläinen akka vilkuilee minua hyi."

Vierailija
6/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei ole äitiä, tytärtä eikä siskoa?

Vierailija
7/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teininä, nuorena naisena koin tuon ihan imartelevana jos viheltelijänä oli suht samanikäinen ja kyseessä oli siis ohimenevä hetki kadulla tms. Nyttemmin olen huomannut että jotkut kokee tuonkin ahdisteluna?

Tykkäätkö ajatuksesta, että oman nuoren teinityttösi vartaloa kadulla aikuiset miehet arvioivat, ja vislaavat perään, koska haluavat ilmaista seksuaalisen kiinnostuksensa häntä kohtaan?

Vierailija
8/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen mielenlaadun saa juuri ap:n neuvoilla selville, kuten sanottua ei tarvitse olla possu. Sivistyneet ihmiset osaa tehdä tuttavuutta sivistyneesti, ei tarvitse viheltää kuin jollekin koiralle tai sanomaan mitään tökeröä.

Mitäs jos vaan lähestyy ja kysyy; hei, miten menee?

Vierailija
9/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kampajan perusteella ihmettelen kyllä onko niin moni suomalainen oikeasti niin juntti, kun nämä miesten kommentit antaa ymmärtää.

Vierailija
10/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain koirien ja huorien perään vihelletään, kumpaan ryhmään sä kuulut? Vislausta oon kuullut minäkin joskus, ei koskaan kyllä imarrellut.

Vierailija
11/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää, ettei ymmärrä rajoja, on parempi olla lähestymättä.

Onko pakko lähestyä naisia kadulla, julkisessa liikennevälineessä, kaupassa, kirjastossa tai muussa julkisessa tilassa?

Vierailija
12/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kampajan perusteella ihmettelen kyllä onko niin moni suomalainen oikeasti niin juntti, kun nämä miesten kommentit antaa ymmärtää.

No tällä palstalla päivystää 1-2 miestä, joten niiden kommenttien perusteella en mitään johtopäätöksiä vetäisi. Mutta kun lukee noita naisten kokemuksia, niin liikaahan noita idareita tässäkin maassa näyttää olevan.

Vierailija
13/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö ajatuksesta, että oman nuoren teinityttösi vartaloa kadulla aikuiset miehet arvioivat, ja vislaavat perään, koska haluavat ilmaista seksuaalisen kiinnostuksensa häntä kohtaan?

Et sitten lukenut kohtaa "suht samanikäinen"? On tietenkin aivan eri tilanne jos joku keski-ikäinen vislaisi 14-vuotiaalle tyttärelleni.

Vierailija
14/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttimiehet laittavat ankarasti vastaan, ettei naisten ahdistelu loppuisi.

Ei kilttimiehet uskalla naisia ahdistella 😁

Itse jätän menemättä jopa kauppaan jos siellä näyttää olevan paljon naisia.

Vierailija
15/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi

Jos mies lähestyy naista niin sen intressi on keskustella asioista joita EI sanota äidille, tyttärelle eikä siskolle.

Vierailija
16/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi

Jos mies lähestyy naista niin sen intressi on keskustella asioista joita EI sanota äidille, tyttärelle eikä siskolle.

Niin. Sehän se ongelma just on, että miehille naiset on jopa ensisijaisesti vaan pi**unkantotelineitä, joita ei tarvitse kohdella edes hetkeä kuin ihmistä. Lähesty naista ihmisenä (kuten teet äidillesi tai isällesi) niin saatat joskus sitten saada muutakin kuin syytteen.

Vierailija
17/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sen kokee moni epämiellyttävänä ja seksuaalisena ahdisteluna ei sua sitten kiinnosta? Koska sä ja sun halut, naisista viis?

Vierailija
18/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kun naiset valittaa ettei heitä lähestytä kuin baarissa, ja, että pitäisi lähestyä selvinpäin esim kirjastossa, niin vaikka olen itse nainen niin ymmärrän kyllä että en minäkään lähestyisi ketään missään jos vaarana on saada ahdistelijaleima otsaan. Miehiäkin ahdistaa jos ei-hyvännäköinen nainen katsoo tai pyytää kahville, siksi en tee kumpaakaan.

Vierailija
19/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää heti vetää joku äärimmäinen pedofiliaan vivahtava esimerkki tähän kun kirjoittaja puhuu samanikäisistä?

Saako enää edes hymyillä tuntemattomalle? 

Vierailija
20/663 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu on kaksipiippuinen juttu. Jos suomalainen mies vislaa naisen perään, se on ahdistelua. Mutta kun se on tulinen pikisilmä niin se on ihana mies, joka kiihkeästi osaa näyttää ihailua naista kohtaan.

Sinun mielestäsi. Minä en ajattele enkä tunne niin.