#metoo -kampanjan kirvoittama yleisin kysymys: "Eikö saa ketään enää lähestyä, kun kaikki on häirintää?"
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi tai jotka hyväksyisit sellaisiksi, että joku muu mies voisi sanoa äidillesi, tyttärellesi ja siskollesi.
Hyvät tavat osaa kaikki. Se on oma valinta olla possu.
Kommentit (663)
KatsePeiliin kirjoitti:
Ennenkuin lähestyt naisia niin katso peiliin. Jos olet 50-vuotias kaljuuntuva, ylipainoinen ukko niin 25-vuotias fittness-mimmi ei koe viheltelyäsi "lähestymiseksi" vaan vastenmieliseksi häirinnäksi.
Tuntuu, että keski-ikäisillä miehillä ei ole mitään käsitystä omasta tasostaan ts. luullaan, että nuori, yleensä todella paljon nuorempi, kaunis nainen olisi kiinnostunut "lähestymään".
Ikäänkuin naiset olisivat aina tarjolla, aina käytettävissä, aina lähestyttävissä.
Sama pätee keski-ikäisiin naisiin. Se 25 v lihaskimppu EI halua että lähestyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka tätä pohtii, minulla on teille neuvo: jos lähestyt naista, niin sano vain asioita, jotka voisit sanoa äidillesi, tyttärellesi tai siskollesi tai jotka hyväksyisit sellaisiksi, että joku muu mies voisi sanoa äidillesi, tyttärellesi ja siskollesi.
Hyvät tavat osaa kaikki. Se on oma valinta olla possu.
Sovitaanko suoraan ettei kukaan yritä lähestyä ketään kuin työ- tai asiointiasioissa. Häiriköitähän tämä ei koske kun tekevät mitä haluavat. Mutta te muut sääntönikkarit voitte rajoittaa käyttäytymistänne.
Itse olen naimisissa eikä minulla ole tarvetta muiden huomiolle. Onneksi siihen hyvään aikaan tunteensa sai vielä toiselle ilmaista ja lempi leiskui 😚
Siinä on niin paljon lempeä leiskumassa kun tuntemaan kysyy paljon maksaa tai puristaa rinnasta, ehkä vielä samaa koittaa estää pääsemästä tilanteesta pois 😚
Kannattaa käydä lukemassa tuota tuota ketjua jossa on kokemuksia jos on muuten vaikea käsittää mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisen mielenlaadun saa juuri ap:n neuvoilla selville, kuten sanottua ei tarvitse olla possu. Sivistyneet ihmiset osaa tehdä tuttavuutta sivistyneesti, ei tarvitse viheltää kuin jollekin koiralle tai sanomaan mitään tökeröä.
Mitäs jos vaan lähestyy ja kysyy; hei, miten menee?
Se on fiksua tai ahdistelua, riippuen siitä oletko hot vai not.
Jokaisella on oikeus pitää ihan kenen hyvänsä lähestymistä epätoivottuna. Mutta jos epätoivottu sanoo minulle, että hei, mitä kuuluu, niin voin vastata: "Ihan hyvää, mutta haluaisin olla yksin, kiitos"
Jos taas tulet sanomaan jotain rasvaista, niin voin toivottaa sinut hel*ettiin, kuten toivottaisin sen hotinkin.
Erona tässä on se, että hotin "Mitä kuuluu" kysymykseen vastaisin, että hyvää, mitä sulle?
Naisella on, ihan oikeasti, AINA, oikeus olla kiinnostumatta sinusta. Sun oma vastuusi on silti käyttäytyä järkevästi.
Miehellä on myös oikeus olla kiinnostumatta muista kuin 25 v fitnessmimmeistä. Mieluummin 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, kun naiset valittaa ettei heitä lähestytä kuin baarissa, ja, että pitäisi lähestyä selvinpäin esim kirjastossa, niin vaikka olen itse nainen niin ymmärrän kyllä että en minäkään lähestyisi ketään missään jos vaarana on saada ahdistelijaleima otsaan. Miehiäkin ahdistaa jos ei-hyvännäköinen nainen katsoo tai pyytää kahville, siksi en tee kumpaakaan.
Ei ystävällinen treffeile pyyntö ole ahdistelua jos sitä edellä stalkkaamista, seurailua yms.
Kun vielä osaa ottaa kohteliaan kieltäytymisen vastaan ilman huorittelua niin ei se häirintää minusta ole.
Harvempi ihminen loukkaantuu ystävällisestä ja asiallisesta lähestymisestä.
Olen nykyään sitä mieltä että tuntematonta ihmistä ei ylipäätään pitäisi lähestyä yhtään millään tavalla ilman oikeaa syytä ja pelkästään se että ihminen on ulkoisesti sen näköinen että haluaisit harrastaa kopulaatiota ei ole mikään syy missään tilanteessa. Sellainen on luolaihmisten touhua.
Huh jouduin ihan haukkomaan happea kun luin tätä ketjua, tajuatteko ollenkaan että ei ole naisiin kohdistuvaa ahdistelua on vain ahdistelua. Ei ole sulupuolia on vain ihmisiä. Menkää yliopistoon sivistämään itseänne.
Jos kysymys kuuluu "onko ok"? JÄTÄ TEKEMÄTTÄ.Jos taas ei herää mitään ajatusta ollenkaan niin ainakin JÄTÄ TEKEMÄTTÄ.
Taitaa olla liian järkeenkäypä neuvo kun näin kimmastuttaa tahallisiin väärinymmärryksiin. On se kauheeta olla mies vuonna 2017. Ikiaikaiset oikeudet öykkäröintiin ja sen itselleen oikeuttaminen on tullut mahdottomaksi. Keksikää itsenne uudestaan miehet. Naiset on tehneet sitä jo lähemmäs sata vuotta. Me ollaan vähän edellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyään sitä mieltä että tuntematonta ihmistä ei ylipäätään pitäisi lähestyä yhtään millään tavalla ilman oikeaa syytä ja pelkästään se että ihminen on ulkoisesti sen näköinen että haluaisit harrastaa kopulaatiota ei ole mikään syy missään tilanteessa. Sellainen on luolaihmisten touhua.
Tämä. Joku tuolla viisasteli miten "feministit ei tykkää että joku pyytää hississä kahville". Miksi kukaan haluaisi että ventovieras pyytää kahville hississä?? Mitä helvettiä?
Ja tähän tietysti tämä viisastelija vastaa että "nokun sittenhän sitä tutustuu". Mutta kun minä en halua tuhlata aikaani tutustumalla sinuun pystymetsästä. Tämä on yksi syy miksi Tinderin kaltaiset palvelut eivät voi koskaan oikeasti toimia kuin satunnaisen seksin hakemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä tällä on? Kun mt-ongelmaiset femakot lopettavat kiukuttelun siitä, että miehet pyytävät naisia hississä kahville, aloittavat he sen jostain muusta. Feminismi elää vihasta, uusi raivon aihe on aina löydyttävä.
Sinänsä tämä on kyllä mainio esimerkki siitä, että femakot kuopivat uusia aiheita syvältä pohjamudasta.
Olet kyllä todella harhainen jos kuvittelet, että vain feministit kokevat seksuaalisen ahdistelun häiritsevänä.
M32v.
Aika moni valittaa kun kukaan ei pyydä kahville tms julkisilla paikoilla selvinpäin vaan baarissa kännissä pilkun jälkeen vain panemaan. Eli mitä ihmiset oikein haluaa? Järjestetyt avioliitot olisi kätevimmät niin ei tarvitse tuhlata tehokasta työaikaa vieraille ihmisille puhumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on myös oikeus olla kiinnostumatta muista kuin 25 v fitnessmimmeistä. Mieluummin 20 v.
No niin onkin. Muista vaan, että niillä fitnessmimmeillä on myös oikeus olla kiinnostumatta takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Lähestyminen ahdistaa toista usein silti, jos lähestyjä ei täytä omia standardeja. Vaikka olisi miten fiksua. Se lähestyminen jo itsessään kertoo että "yök, tuo kolmekymppinen läski setämies/tätinainen katsoo minua sillä silmällä."
Mulle alkoi kaupassa paikallinen puliukko jutella. Aloitti keskustelun sanomalla "hei". Koska olen kohtelias ihminen, ja aloitus oli tasan neutraali, en kokenut sitä seksuaalisena ahdisteluna. Ahdistavana ehkä, koska henkilö oli mitä oli, mutta ei seksuaalisena. Vastasin siis hänelle takaisin "hei". Tämän jälkeen tuo puliukko alkoi kertoa jotakin omia kuulumisiaan, en enää muista tarkemmin mitä. Hyvin neutraali aihe. Edelleenkään en kokenut tulleeni seksuaalisesti ahdistelluksi. Muutaman lyhytsanaisen, neutraalin vastauksen jälkeen mies kiitti, että olin viitsinyt jutella hänen kanssaan, ja meni menojaan. Tämä toimikoon todisteena siitä, että jos osaa lähestyä vastakkaista sukupuolta neutraalisti ja ihmisenä, ei se ole seksuaalista ahdistelua, vaikka et täyttäisikään standardeja. En sano, etteikö tilanne voi olla epämiellyttävä lähestytylle, mutta se ei liity sukupuoliin, erotiikkaan, tai seksiin millään tavalla. Ammattiloukkaantujat ovat sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin onkin. Muista vaan, että niillä fitnessmimmeillä on myös oikeus olla kiinnostumatta takaisin.
Toki, mutta jos mies on itse 25-30 v komea lääkärismies niin tod näk köyhä fitnessmimmi kiinnostuu.
Mä olen elämäni varrella tyttöystävistäni aika monen pokannut julkiselta paikalta tai jostain koulusta. Nykyisenikin, ja meillä on p-i-t-k-ä suhde. Ei varmaan olisi saanut moiseen patriarkaaliseen ahdisteluun ryhtyä. Olisi pitänyt istua kotona, kaipa sieltä olisi tultu hakemaan. Ahdistelemaan :DD
Vierailija kirjoitti:
Aika moni valittaa kun kukaan ei pyydä kahville tms julkisilla paikoilla selvinpäin vaan baarissa kännissä pilkun jälkeen vain panemaan. Eli mitä ihmiset oikein haluaa? Järjestetyt avioliitot olisi kätevimmät niin ei tarvitse tuhlata tehokasta työaikaa vieraille ihmisille puhumiseen.
Halutaan esim, että:
- Lähestyminen on asiallista, eikä esim. vartalon kommentointia, puristelua, muuten seksuaalissävytteistä
- Lähestyjä lopettaa kun huomaa, ettei kiinnostus ole molemminpuolista
- Lähestyminen ei tapahdu painostuksen alla kuten esimiehen tai muun auktoriteetin toimesta
Jos ei ymmärrä perseestä puristamisen ja kahville pyytämisen eroa niin ei todella kannata missään tilanteessa lähestyä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on. Miehellä ei silti ole oikeutta seksuaalisesti ahdistella näitä fitnessmimmejä.
Pitäiskös ihmisten alkaa lukea "vanhanaikaisia" käytösoppaita, jos ei oma pää enää sano, miten käyttäydytään missäkin tilanteessa? Ollaan kohteliaita, otetaan toinen huomioon, kosiskellaan (se ei tarkoita seksiä heti viiden minuutin tutustumisen jälkeen), kunnioitetaan toisen rajoja, kuunnellaan toisen mielipiteitä, keskustellaan, tapaillaan kahdestaan ja isommassa porukassa. Niin, eikä todellakaan heti olla kättä tunkemassa alushousuihin tai puseron sisälle, pidemälle menemisestä puhumattakaan.
Ja tämä pätee molempiin, vai pitäisikö sanoa kaikkiin sukupuoliin. Jäkätykset veks ja kunnioitusta peliin. Sitten ei tarvitse olla valittamassa kaiken maailman keskustelupalstoilla, kun "ei se toinen nyt ymmärrä". Elämä on yksinkertaista, kun siitä tekee yksinkertaista. Helppoa kuin heinänteko.
No ei tietty, mutta kilttimiehet on onnellisia tietäessään että edes joku muu ahdistelee naisia kun he eivät itse uskalla vaikka haluaisivat.