Sivut

Kommentit (287)

Vierailija

Oma äitini kannusti minua blondaamaan hiukset, kun olin 14-vuotias. Siitä alkaen olen vaalentanut hiuksia itse tai kampaajalla. Oma lapseni hiukset vaalennettiin niin ikään kun hän oli 14,5 vuotias. Jostain olen lukenut, että 15 vuotta olisi raja, jolloin teinin hiusten värjäystä suositellaan aloitettavan.

Meikin käytön aloitin yläasteella 13-vuotiaana. Kyseessä oli tietenkin kevyt nuorelle sopiva ehostus: ripsiväriä ja huulikiiltoa tai huulipunaa. 1980-luvulla tuli sitten muotiin sähkönsiniset mascarat ja vaaleanpunaiset, lilat ja fuksiat luomivärit. Kyllä noita käytin joskus 14-vuotiaana.

Mitään sotamaalauksia en ole koskaan harrastsnut. Aina tavoitteena luonnollinen ja kaunis meikki. Mielestäni nuoryen pitäisi saada ehostaa kasvojaan. Se korostaa kasvojen kauniita piirteitä.

Vierailija

Yläasteella. Tosin olen opastanut meikkien käytössä ja ollut mukana valitsemassa niitä. Kouluun vain ripsaria ja värillistä huulikiiltoa. Hätätilassa vähän peitepuikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
voivvoi

Heti kun meidän tyttö syntyi, niin samantien iskettiin vetyperoksidi-blondi värit päähän. Eihän hänellä montaa karvaa päässä kasvanut, mutta silti. Halusin, että hän on sellainen  ihana vaalea enkelityttö-. Tänään Kastetilaisuudessa oli sitten irtoripiset, palkkikulmakarvat ja kaikki. Tatuointia ei vielä ehditty ottamaan, mutta se otetaan varmaan ens viikolla, kun käydään ottamassa tytölle korvaan lävistykset. 

Vierailija

Minusta yläasteelle mennessä on hyvä aika aloittaa jos meikkaaminen ylipäätään on sellanen asia mikä silloin kiinnostaa. Sitä ennen en nää mitään tarvetta meikata mutta voisin kyllä sallia omalle lapselle ainakin kevyen huulikiillon jo ala-asteen puolella. Sen enempää en mielellään. Oikeita hiusvärejä voisi käyttää 16v eteenpäin, sitä ennen sellasia pois pestäviä vähemmän myrkyllisiä aineita.

Minun äitini antoi minun meikata kun menin yläasteelle. Käytin meikkivoidetta, puuteria ja ripsiväriä. Lähinnä meikkivoide siksi koska iski niin paha akne. En muista oliko niin että äiti kielsi käyttämästä huulipunaa ja muuta räikeää vai oliko kyse vain siitä etten itse halunnut. Ehkä molemmat, olin sellanen lapsi että tottelin aika tarkasti vanhempiani.

Yksi juttu mistä en ole nähnyt mainintaa tässä on kynsien lakkaaminen. Minusta aina ollut hassua kun monet lakkaa tosi pienten lasten (2-5v) kynsiä, sekä jaloissa ja käsissä. Sinänsä visuaalisesti siinä ei ole mitään kovin pahaa mutta eikö kynsilakoissa usein ole tosi pahoja myrkkyjä jotka voi imeytyä elimistöön ja myös laitettaessa tulla hengitettyä sisään? Itse antaisin lapsen tästä syystä pistää sitä lakkaa vasta joskus 10v ehkä.

N22

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ovatko hiusvärit muuttuneet, kun en muista 90-luvulta yhtään tapausta jossa teini olisi joutunut sairaalaan allergisen reaktion takia? Olihan tuolloin jo Iltalehdet ja kaikki yli 12 vuotiaat värjäsi hiuksiaan.

Hiusvärit ovat parantuneet, mutta edelleen niissä on haitallisia kemikaaleja, jotka aiheuttavat allergioita, syöpää jne.
jotka menevät verenkierron mukana elimistöön esim. lyijyä

Ja kyllä 90-luvulla ja sitä ennen oli paljonkin tapauksia, jotka vaativat jopa sairaala hoitoa, itse sain hiusväristä voimakkaan allergian, joka vaati sairaalahoitoa ja enää en pysty käyttämään mitään hiustuotteita. Ja lääkärin mukaan se voi tulla 5 värjäyksen jälkeen tai 500 eikä syytä tiedetä.

Vierailija

No olen varmaan jäävi vastaamaan tähän eli tytöt on 19v ja 21v vanhoja ja siihen aikaan kun ne oli lapsia ei oltu niin tarkkoja. Vanhempi ei oo värjänny ikinä hiuksia ei kiinnostanut. Alkoi meikata juhliin joskus yläasteella,arkena ei meikkaa vieläkään. korvikset sai 13v.
Nuorempi sai korvikset 4v ja värjäs hiukset ekan kerran eskarissa alkoi meikata säännöllisesti 5. Luokalla. Ja siitä asti meikannut päivittäin. Kumpikin on ihan normi kansalaisia käy töissä opiskelujen ohessa jne... Eli en oo tehny mielestäni mitään väärin. Vaikka nykynormien mukaan kaikki tehtiin väärin nuoremman tytön kohdalla, 🤣

Vierailija

9v tyttöni on kokeillut meikkejä kotona, huulikiiltoa saa korkeintaan ihmisten ilmoilla käyttää. Luulisin että saa halutessaan alkaa meikata yläasteella, samoin värjätä hiuksia.
Itse aloitin meikkaamisen ja hiusten värjäyksen 13 vuotiaana.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat