Minkä ikäisenä teidän tytöt saa värjätä hiuksia ja meikata?
Minun tuttavalla on 13-vuotias, joka menee kouluun täydessä meikissä: irtoripset, luomiväriä, ihan täysi meikki. Näyttää ihan kauhealta, kun vartalo on vielä ihan lapsen.
Ja sama tuttu pitää minua tyrannina, koska meidän tytöt saavat meikata vasta 16-vuotiaina. Sitä ennen vain ripsaria ja huulikiiltoa. Tosiasiassa vasta vanhin meikkaa ja aloitti parikymppisenä. Johtuu varmaan siitä, että lapset ovat luonnonkauniita!
Kommentit (345)
Mä oon siis 11v. Ja käytän joskus huulikiiltoa ja aika harvoin ripsaria. Mä saan aloittaa meikkaamisen yläasteella.(Kunnolla eli esim. joka päivä ripsaria yms.)
Tyttäreni, ehkä silloin n 16-v., tuli huoneestaan todella kovasa meikissä lähteäkseen ulos.
Pysäytin hänet ja totesin, että voi rakas lapsi, Sinulla on niin kovin kauniit kasvot ja kaikki Sinussa on kaunista. Miksi teet itsestäsi tuommoisen koviksen, mistä kukaan ei löydä itseäsi?
Hän lähti - ja tuli muutaman minuutin kuluttua takaisin, käveli huoneesensa. Aikansa siellä vietti ja tuli kauniina kuin enkeli luonnollisessa meikissä. Kysyi, onko parempi? Kyyneleet silmissä toivotin hänelle mukavaa ja kivaa iltaa :D
Rakastan nyt jo aikuista tytärtäni niin kovasti :D
Käyhän apteekissa, minä 70-v sain omalta farmaseutilta täydellisen hoito-ohjeen ruusufinniini.
Maksoi paljon vähemmän kuin meikkipuotien tuotteet. Apteekin ihmiset ovat todella taitavia, kun heille avoimesti kertoo ongelmistaan. Onnea apteekkiin!
Kynsiä on halunnut lakata jo pienestä. Sävyttävä huulirasvaa ollut nelosesta asti. Hiuksia en anna värjätä, saa herkästi ihoreaktioita (eli nuo kynsilakat ja huulirasvatkin on tuotesisältö tarkasti luettu ja turvalliseksi todettu).