Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä teidän tytöt saa värjätä hiuksia ja meikata?

Vierailija
16.10.2017 |

Minun tuttavalla on 13-vuotias, joka menee kouluun täydessä meikissä: irtoripset, luomiväriä, ihan täysi meikki. Näyttää ihan kauhealta, kun vartalo on vielä ihan lapsen.

Ja sama tuttu pitää minua tyrannina, koska meidän tytöt saavat meikata vasta 16-vuotiaina. Sitä ennen vain ripsaria ja huulikiiltoa. Tosiasiassa vasta vanhin meikkaa ja aloitti parikymppisenä. Johtuu varmaan siitä, että lapset ovat luonnonkauniita!

Kommentit (345)

Vierailija
321/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 16 vee ei ole rikosoikeudellisessa vastussa.

näpistyksestä tulee vain nuhteet.

Pöllikää tamppoonit ja meikit.

Miksi köyhän pitää kulkea vessapaperi housussa ja naama punaisena?

Kuukautiset on jumalan rangaistus=kärsi

Köyhyys on jumalan tahto=turhamaisuus on syntiä

Meillä ei meikata eikä värjätä hiuksia lainkaan. Ihminen on kaunein sellaisena kuin on. Itsensä värjäämisellä yritetään vain houkutella vastakkaista sukupuolta. Joka paikassa muutenkin yritetään tyrkyttää siveettömiä tapoja.  Kunnollisen ihmisen ei tarvitse antautua viettien vietäväksi ja hyväksikäytettäväksi. 

Seksisuhteet ennen avioliittoa eivät ole sen parempia vaikka mies olisi suomalainen kuin ulkomaalainen.

Vierailija
322/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLÄN VANHIN kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 16 vee ei ole rikosoikeudellisessa vastussa.

näpistyksestä tulee vain nuhteet.

Pöllikää tamppoonit ja meikit.

Miksi köyhän pitää kulkea vessapaperi housussa ja naama punaisena?

Kuukautiset on jumalan rangaistus=kärsi

Köyhyys on jumalan tahto=turhamaisuus on syntiä

Meillä ei meikata eikä värjätä hiuksia lainkaan. Ihminen on kaunein sellaisena kuin on. Itsensä värjäämisellä yritetään vain houkutella vastakkaista sukupuolta. Joka paikassa muutenkin yritetään tyrkyttää siveettömiä tapoja.  Kunnollisen ihmisen ei tarvitse antautua viettien vietäväksi ja hyväksikäytettäväksi. 

Seksisuhteet ennen avioliittoa eivät ole sen parempia vaikka mies olisi suomalainen kuin ulkomaalainen.

Jos Late Johanssonilta kysytään, Raamatun seuraaminen ratkaisisi maailmasta monta muutakin ongelmaa kuin päihderiippuvuuden. Esimerkiksi aidsin.

– Avioliiton ulkopuolinen seksi on syntiä. Ei se sen isompi juttu ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni hiusvärien ikäraja on se K16 , koska nehän ovat järkyttäviä myrkkyjä, jotka imeytyvät ihon kautta elimistöön aina jonkin verran. Tämän takia eivät sovi lapsille.

Vierailija
324/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minuakin nauruttaa, sillä oma äitini oli luonnonkaunis nuorena ja ajattelen kuinka elämämme poikkeaa heistä, ja kuinka suttuisia hu oria ja huo ripukkeja kaikki olemmekaan ja ulkonäkö on kaiken a ja o, mitäköhän Jumala tästäkin ajattelee. Sitten vielä vanhat naisetkin änkeävät vaikka mitä pystytukkia päähänsä ja näyttävät kuin jostain haudasta tulleelta haamulta 20 cm. meikkikerros naamalla. Mutta kaipa nämä sitten on siinä sovituksessa nämäkin? Pikkuhiljaa se on tietysti muuttanut maailmaa ja lopulta ulkonäöstä tuli tärkeimpiä asioita. Siihenhän nuo epätoivoiset kauneusleikkauksetkin viittaavat, kaikki pelkäävät jäävänsä ilman rakkautta ilman ulkonäköä. Ehkä pitäisi tehdä meikkivallankumous ja aloittaa meikitön ja värjäämätön meininki ja saada siitä muoti-ilmiö, ettei näyttäisi enää värittömältä muihin verrattuna.

Kerran kyllä häiritsi liika meikki, kun katsoin jumalanpalvelusta tv:stä, ja pappi oli vetänyt 20 cm meikkiä ja tekoripset ja kirkasta huulipunaa, näytti jotenkin hassulta siinä yhteydessä. Ehkä heidän edes kannattaisi pysyä kohtuudessa?

Vierailija
325/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole välttämättä rahaa meikkeihin ja hienoihin vaatteisiin. Lisäksi mies puolisilla voi tulla syntejä mieleen oikein kauniista naisista, jos ovat vielä hengellisesti heikkoja.

Uskoville ei kuulu kova tälläytyminen. Tällainen tälläytyminen on myös merkki heikosta itsetunnosta, pitää piiloutua ulkokuoren taakse. Ei kelpaa sellaisena kuin on. Sama kuin miehillä hienot autot, veneet jne..

Vierailija
326/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole välttämättä rahaa meikkeihin ja hienoihin vaatteisiin. Lisäksi mies puolisilla voi tulla syntejä mieleen oikein kauniista naisista, jos ovat vielä hengellisesti heikkoja.

Uskoville ei kuulu kova tälläytyminen. Tällainen tälläytyminen on myös merkki heikosta itsetunnosta, pitää piiloutua ulkokuoren taakse. Ei kelpaa sellaisena kuin on. Sama kuin miehillä hienot autot, veneet jne..

Alle 16 vee voi näpistää meikit (ei rikosrekisteriä)

Vai pitääkö naama aknesta punaisena kulkea ihmisten pilkattavana?

Vierailija
327/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä KAIKKI tytöt eivät ole luonnostaan kauniita, joten pakko meikata jos haluaa näyttää siedettävältä.

Vierailija
328/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti kun pysyy kynä kädessä. Mun mielestä lapsi saa itse päättää ulkonäöstään heti kun kykenee ilmaisemaan mistä itse tykkää tai on kiinnostunut. Itellä poikia, joilla ei ehkä meikkaamiseen tuu paineita ulkopuolelta, mutta esim. hiustyylinsä ja vaatteensa ovat saaneet valita heti kun on alkanut kiinnostaa. Sen verran katon perään, että on sään mukainen varustus ja sellanen, mihin on varaa.

Vierailija
329/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni hiusvärien ikäraja on se K16 , koska nehän ovat järkyttäviä myrkkyjä, jotka imeytyvät ihon kautta elimistöön aina jonkin verran. Tämän takia eivät sovi lapsille.

Säännöllisen hiusvärien käytön on myös todettu laukaisevat autoimmuunitauteja! Kannattaa miettiä, oikeasti, hiusten värjäystä kahdesti. t. krooniseen maksaraitauteen parikymppisenä sairastunut

Vierailija
330/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen (2.3.), kun siinä Kaappaus keittiössä-ohjelman perheen toisella tyttärellä (joku varhaisteini oli) oli hiukset saman väriset kuin äidillään eli melkein mustat. Luonnottoman näköiset lapsella, kun iho kuitenkin ihan tyypillinen suomalainen vaalean kalvakka. Oli selkeästi käynyt äidin väripurkilla. Sisaruksensa olivat melko vaaleita hiussävyltään, joten sikälikin tuskin tuo yksi luonnostaan oli niin tummahiuksinen.

Vierailija
331/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusvärin laittoon on ihan lakikin eli  alle 16-vuotiaalle ei väriä laiteta. Piste.

Meikkaamista on monen tasoista. Jos yläasteikäinen laittaa ripsiväriä ja huulikiiltoa, niin mielestäni yhtään paha juttu. Nykyisin nuoret osaa meikata todella kauniisti. Katsokaa vaikka kauniita 17-vuotiaita Wanhojen tansseissaan. Enpä ole ylilyöntejä nähnyt kenelläkään tyttäreni kavereillakaan ikinä.

Vierailija
332/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia ei ole. Itse aloitin meikkaamisen ja hiusten värjäyksen 8 luokalla, eli olin jotain 14. Kyllä kampaaja silloin suostui värjäämään minulta, ja nuoremmiltakin. Olisin halunnut värjätä hiukset jo aiemmin, mutta äiti ei antanut. Meikkaamisen aloittamiseen ei ottanut kantaa. Jos saan omia lapsia, niin saavat aloittaa meikkaamisen ja hiusten värjäämisen yläasteelle mennessään.

Vierailija
333/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kyse olisikin siitä mitä MINÄ haluan mutta  tyttö ostelee  meikkejä ja kun heitän niitä roskiin, huutaa ja raivoaa ja kostaa heittämällä pois minun tavaroitani,  viimeeksi antibiootit .( Ja kohta taas on uudet sotamaalaukset  naamassa.  Tyttö on 12v,  kuudennella luokalla ja alkoi meikata viime syksynä samoin kuin värjätä hiuksiaan, siihenkään ei lupaa kysynyt vaan  ilmestyi  kaverilta pää punaviolettina :(. 

Vierailija
334/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olisin toivonut ehkä vähän tukea omasta ulkonäöstä huolehtimiseen teininä. Olisikohan tytärtä mahdollista ohjata meikkauksessa, karvanpoistossa ja muussa ilman, että ohjaa lasta ulkonäkökeskeisyyteen? Ihan siis vaikkapa auttaa valitsemaan sopiva shampoo, hyvä höylä, hyvät ja _luonnolliset_ meikit jne. Ettei tulisi ylilyöntejä tai kokisi oloaan hankalaksi.

On. Kun tyttäresi esimerkiksi mainitsee sääri- tai kainalokarvoistaan, esimerkiksi tyylillä ”äiti kato, karvoja”, voit vaikka siinä kertoa että, niitä alkaa iässä x kasvaa ja jos ne häntä itseään häiritsevät, niin voitte yhdessä käydä hakemassa hänelle välineen niiden poistamiseen. Älä siis puhu tyylillä ”ne pitää poistaa/pojat tykkää kun ei oo” tai mitään muuta vastaavaa.

Shampoota kun valitsette, voit osoittaa hyllyltä jonkun shampoon ja sanoa, että se on hyvä, koska se auttaa pitämään hiukset TERVEINÄ. Sama esimerkiksi kasvojenpuhdistusaineisiin, rasvoihin ym. - painota enemmän sitä, kuinka kasvojen peseminen auttaa pitämään ihon terveenä, kuin että kauniina.

Jos tyttö osoittaa kiinnostusta meikkaamiseen, neuvo ja opasta, mutta muistuta, että hän on kaunis ilmankin. N20

Vierailija
335/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisen hiusvärien käytön on myös todettu laukaisevat autoimmuunitauteja! Kannattaa miettiä, oikeasti, hiusten värjäystä kahdesti. t. krooniseen maksaraitauteen parikymppisenä sairastunut

Niin varmaan, tuskin johtuu hiusten värjäämisestä. Olen säännöllisesti värjännyt kohta 40v eikä ole maksa raidallinen, eikä muitakaan tauteja.

Vierailija
336/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tarvitsevat noita ikärajoja. Meillä sai meikata milloin lystää. En anna omillekkaan mitään selkeitä ikärajoja. Meillä on vain poikia, hyvin ovat opiskelunsa hoitaneet. Kamalia natsimutseja tosiaan liikenteessä. Varmaan odottavat vain kotoa pois pääsyä.

Vierailija
337/345 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tytöt ovat ohittaneet pahimman murrosiän, eli ymmärtävät itseään ja vahvuuksiaan. Niihin avuihin kuuluu itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on. Niillä eväillä tulee elämästä jatkossakin helpompaa, eikä mennä jokaisen tyhmän virtauksen perässä, vaan haluaa olla oma hyvä persoonansa.

Vierailija
338/345 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 14 enkä meikkaa. Pari kertaa ripset meikkasin (en tiiä onks toi oikee sanavalinta) mut en kyl tykänny. Äiti kyl antais meikata mut en mie haluu. Ilmankin naama pitää puhistaa aamulla (mul on siis naama täynnä finnejä) joten ei siin ehtis meikata kun bussi lähtee aikasin. Mut hiuksiin oon menos huomen laittaan pinkkei raitoja, koska olen halunnut värjätä kokoaan pinkiks mut äiti sano et eka raitoja nii sit mietitään joskus kokonaan.

Vierailija
339/345 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v ei meikkaa, hiukset kyllä on värjännyt kaikilla mahdollisilla sokkiväreillä. Nyt vuorossa on turkoosi. Ekan kerran värjäsi 14-vuotiaana.

12 v ei meikkaa eikä värjää hiuksia.

9v käyttää päivittäin  kynsilakkaa ja vaaleaa huulikiiltoa, laittaisi muutakin meikkiä mielellään mutta olen kieltänyt. Ei myöskään iästä johtuen ole saanut värjätä hiuksiaan,  vaikka mankuu punaista tukkaa.

Vierailija
340/345 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin noin 15 tätini sanoi "Saisit sinäkin Tiina poikakaverin, kun laittaisit vähän poskipunaa ja huulipunaa". Äiti sai raivarin. Mutta oikeassahan tätini oli, ei poikia kiinnosta harmaahiiret joilla on väriä korkeintaan finneissä. Harvalla on  luonnostaan pitkät tummat ripset ja tummat kulmat, lisäksi yleisin suomalainen hiusväri on maantie. Aikamoisia seinäruusuja "luonnonkauniit" suomalaiset teinitytöt vaikka koetaankin luoda mielikuvaa persikkahipiäisestä blondista!

Minulla on vain poikia, mutta jos olisi yksikin tyttö niin saisi alkaa meikata heti ylä-asteella.