Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko lapsuudessasi asioita, joita et saanut syödä tai tehdä, koska vanhemmallasi oli jokin ideologia/ihanne?

Vierailija
13.10.2017 |

-

Kommentit (680)

Vierailija
1/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En saanut syödä astianpesutabletteja vaikka ne olivat kivan värisiä. Vanhempani luultavasti luulivat että tahdon elää aikuiseksi asti.

Vierailija
2/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mennä seurakunnan kerhoihin, kun isä oli kommunisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mennä partiotoimintaan.

Vierailija
4/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti suosi terveellistä ruokaa. Minä en... 

Vierailija
5/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu katsoa "amerikkalaista paskaa" televisiosta.

Vierailija
6/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki bulttipoissit ja vintiöt ym. ärsytti porukoita niin paljon, ettei niitä katsottu. Taloudessa 1 televisio. Tietyt musat oli nou nou, koska ne vaan ärsytti.. " ihme vinkumista"

Vierailija
7/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut tarpeeksi ruokaa, kun vanhemmat keksivät säästää sijoituksiin.

Vierailija
8/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu suklaavanukkaita, kun liikaa sokeria.

Silloin pidin kurjana, nykyään ei omat syö sokerisia jugurtteja.

Vierailija
9/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri ja Nestle oli boikotissa, nämä pysyneet mulla aikuisuuteen saakka.

Vierailija
10/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Katkeraa huomata miten vanhempani ovat vanhetessaan luopuneet kaikista niistä ahtaista ihanteistaan, joita meille lapsille pakottivat.

Vierailija
11/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä painosti välttämään sokeria, itsellään oli 1T diabetes. Hän kyllä tiesi, ettei se tule sokerista, mutta 70-luvulla diabeetikoille hössötettiin sokerista eikä sitä ois saanut syödä. Niin jotenkin ei sitten minunkaan ois pitänyt.

Vierailija
12/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut tehdä mitään joka voisi kutsua demoneita. Monet aika harmittomalta kuulostavat jutut voi kutsua Demoneita.

Vierailija
13/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saanut pitkänä perjantaina eikä joulupäivänä käydä naapurissa leikkimässä, eikä meille tulla ketään. Discoihin en päässyt - menin salaa jne. Meillä oli vanhoillisesti uskovainen isä. Ei mikään lahko, ihan vain asenne. 

Vierailija
14/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut mennä partiotoimintaan.

En minäkään - isä jostain syystä luuli partiota kommunistien toiminnaksi!

Vierailija
15/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut olla enää poikien kanssa tekemisissä esiteini-ikäisenä ja sitä vanhempana. 

Vierailija
16/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut ikinä mennä harrastuksiin, koska kyllähän itsekin oppii kaiken. Meillä ei ollut muuten juustohöylää, vaan kaikki piti nyrhiä veitsellä mahdollisimman ohueksi. Tätä en ikinä saanut tietää, mikä siitä höylästä teki niin vastenmielisen.

Vierailija
17/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö partio ja pioneerit ollu eri juttu?

Meillä ei ollut mitään sellaisia juttuja, vanhemmilla ei ollut mitään outoja ideologioita, vain terve maalaisjärki. Toki äitini tuli vanhemmiten pelokkaammaksi, minä sain mennä suurinpiirtein miten lystäsin, ja mua 15 vuotta nuorempi sisko oli aika lellitty ja vahdittu ettei vaan sattuis mitään. Äidilläni kehittyi vähän turhan hyvä mielikuvitus mitä kaikkea voisi sattua, silloin nuorena äitinä ei kai sitten moisia kuvitellut mielessään. Vähän samaa vikaa on itselläkin, kun on elämänkokemusta ja tietää että mitä tahansa voi käydä kenelle tahansa.

Vierailija
18/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanut ikinä mennä harrastuksiin, koska kyllähän itsekin oppii kaiken. Meillä ei ollut muuten juustohöylää, vaan kaikki piti nyrhiä veitsellä mahdollisimman ohueksi. Tätä en ikinä saanut tietää, mikä siitä höylästä teki niin vastenmielisen.

Tää on kyllä hauska, mikähän ideologia siinäkin mahtoi olla? Vai oliko sekin turhaa hömpötystä kun kerran puukkollakin saa?

Vierailija
19/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Ei ollut.

Vierailija
20/680 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salatut elämät olivat ehdottomasti kielletty sarja. Oikeastaan tästä olen kiitollinen, kerran olen jakson katsonut hieman vanhempana, ihme soopaa sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä