Miehen ruokinta vuorot, tilaa lapsille AINA pizzaa tai vie hesburgeriin
Olemme sopineet että mies hoitaa lasten ruokinnan yhtenä päivänä viikossa että minä saan vapaata ruoanlaitosta. Mies luistaa aina vastuusta syöttämällä lapsille roskaruokaa. "No ei tarvitse tilata eik tule sotkua" hitto että ärsyttää, ihan kuin se korjaaminen ja tilaaminen olisi minulle jotain luksusta.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset tarvitse välttämättä kahta lämmintä ateriaa päivässä! Kuitenkin lounas syödään päiväkodissa/koulussa tai jos äiti kotiäiti niin tekee yhden aterian.
Koulussa ruokatunti voi olla heti kymmenen jälkeen aamulla, joten pitäisikö kasvavan lapsen puputtaa leipää loppupäivä? Ei kuule onnistu.
On se kumma, että miten minusta on oikein voinut tulla normaali aikuinen kun minun lapsuudessani ei tehty viikolla ruokaa vaan itse tehtiin jos nälkä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset tarvitse välttämättä kahta lämmintä ateriaa päivässä! Kuitenkin lounas syödään päiväkodissa/koulussa tai jos äiti kotiäiti niin tekee yhden aterian.
Koulussa ruokatunti voi olla heti kymmenen jälkeen aamulla, joten pitäisikö kasvavan lapsen puputtaa leipää loppupäivä? Ei kuule onnistu.
Leipä onkin ainoa vaihtoehto lämpimän ruuan lisäksi.
Koululaisen pitäisi jo osata muutakin tehdä, kuin vain leipää. Vai meinaatteko kasvattaa yhtä kädettömiä lapsia kuin miehennekin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme sopineet että mies hoitaa lasten ruokinnan yhtenä päivänä viikossa että minä saan vapaata ruoanlaitosta. Mies luistaa aina vastuusta syöttämällä lapsille roskaruokaa. "No ei tarvitse tilata eik tule sotkua" hitto että ärsyttää, ihan kuin se korjaaminen ja tilaaminen olisi minulle jotain luksusta.
Niin siis mitä teidän pitää tilata? Ja mitä pahaa on pizzassa kerran viikossa?
Olisihan se miehenkin hyvä osata muutama eri perusruoka valmistaa, mitäs jos vaimo vaikka kuolee ja mies joutuisikin yksin huolehtimaan lasten ruokinnasta? Eikä ole lasten edun mukaista syöttää eineksiä kaiket päivät. Riippuu tietysti vähän minkä ikäisistä kyse. Ovatko lapset alle kouluikäisiä vaiko teinejä?
Jos äiti tilaisi pelkkää roskaruokaa niin voi sitä haukkumisen määrää....
Aina ei kuulu mennä sieltä, mistä aita on matalin.Miksi olisi hyvä osata ruuanvalmistusta? Jotta voisi käyttää sitä oman egon jatkeena? Jonka avulla voisi uhriutua?
Onko lasten hyvä ruokkiminen uhriutumista? Minusta se kuuluu ihan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se miehenkin hyvä osata muutama eri perusruoka valmistaa, mitäs jos vaimo vaikka kuolee ja mies joutuisikin yksin huolehtimaan lasten ruokinnasta? Eikä ole lasten edun mukaista syöttää eineksiä kaiket päivät. Riippuu tietysti vähän minkä ikäisistä kyse. Ovatko lapset alle kouluikäisiä vaiko teinejä?
Aina ei kuulu mennä sieltä, mistä aita on matalin.Miksi olisi hyvä osata ruuanvalmistusta? Jotta voisi käyttää sitä oman egon jatkeena? Jonka avulla voisi uhriutua?
Öö no en tiedä, vaikka siksi että tulee aikajalliiksi syöttää koko perhe joka päivä ulkona? Vai eikö nyt oikeasti keksi yhtäkään syytä miksi aikuisen perheellisen ihmisen olisi hyvä osata edes muutama perusruoka? Et yhtä ainutta?
Nämä syö niin paljon parisuhdetta ettei miehet käsitäkään. Naiset yrittää ruokkia mukulat terveellisesti ja asiallisesti suurimman osan ajasta ja sitten kun tulee se isivuoro, isi tilaa pizzan. En tiedä. Jos voisin nyt ottaa alusta, tilaisin pizzan joka päivä ja katsoisin mihin se johtaa ja syttyisikö valo.
Miksihän se on miehillä niin vaikeaa. Kotiuduin eilen sairaalasta ja esikoinen kertoi, kun olin lähdössä kauppaan täyttämään jääkaappisa, että joka päivä käyty subissa pari kertaa. Hirvittää katsoa tilille, jos sieltä on joka päivä lähtenyt se vähintään 2x isoa subia ja 4x pienempää. Siitä tulee kahdeksassa päivässä melko paljon rahaa. Silloin, kun oon kotona mies kokkaa jopa mielellään. Vissiin se kuvittelee, että minä olen se joka tarvii kunnon ruokaa eikä ne lapset.
Ap, ymmärrän. Joku muu aina syöttää lapsille herkkuja ja itselle jää aina osaksi olla se ruokanatsi keneltä saa vain kasviksia, kun ei voi monta kertaa viikossa syöttää pelkkää paskaa. No, ehkä lapset arvostavat vanhempina kun ovat normaali painoisia ja hampaat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruuan tarvitse olla välttämättä lämmintä, mutta koulun ja päiväkodin ruoka on niin ravintoköyhää, että kyllä lasten on saatava kotona kunnon ravintoa.
Hetkinen nyt. Miten kala, liha, peruna, kasvikset yms muuttuu köyhäksi, kun ne tehdään muualla kuin kotikeittiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä onkin ainoa vaihtoehto lämpimän ruuan lisäksi.
Koululaisen pitäisi jo osata muutakin tehdä, kuin vain leipää. Vai meinaatteko kasvattaa yhtä kädettömiä lapsia kuin miehennekin on?
Ei kyllä mun todella lyhyen kohta 7-vuotiaan ekaluokkalaisen tarvi osata kiipeillä tuolilla puukko kädessä tai kuuman hellan ääressä. Leipä ja jugurtti riittää, kunnes yltää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että miten minusta on oikein voinut tulla normaali aikuinen kun minun lapsuudessani ei tehty viikolla ruokaa vaan itse tehtiin jos nälkä oli.
Miten toimit nyt omien lastesi kanssa? Meillä yhteinen ruokahetki työpäivän jälkeen on ollut hyvä juttu, siinä on jokainen saanut kertoa päivästään. Meillä ei syödä yhdessä aamu- tai iltapalaa, söittekö te jomman kumman sitten yhdessä?
Osaako hän laittaa ruokaa ja jos niin millaista? Voihan olla että mies ajattelee, että on niin surkea kokki ettei viitsi edes yrittää ja lapset saa tyytyväiseksi kun tilaa niille pizzaa. Joka tapauksessa ongelma on se, ettei tästä asiasta voi keskustella. Mies voisi opetella vaikka pari helppoa perusruokaa ja ottaa ideaalitapauksessa siihen vielä lapset mukaan iloiseen kokkaustuokioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö no en tiedä, vaikka siksi että tulee aikajalliiksi syöttää koko perhe joka päivä ulkona? Vai eikö nyt oikeasti keksi yhtäkään syytä miksi aikuisen perheellisen ihmisen olisi hyvä osata edes muutama perusruoka? Et yhtä ainutta?
En kyllä keksi. Perheessä on jo yksi ruuanlaittaja. Mihin niitä kaksi tarvitaan? Eikö perheissä enää tehdä rintarinnan asioita kumpikin omia vahvuuksia käytäen? Ehkä mies mielummin viettää aikaa niiden lasten kanssa, kuin hellan vieressä. Ja kyllä äidinkin taidoissa jotain vikaa on jos sitä ruokaa pitää joka päivä tehdä. Pitäisikö hänen oppia organisoimaan vähän paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toimit nyt omien lastesi kanssa? Meillä yhteinen ruokahetki työpäivän jälkeen on ollut hyvä juttu, siinä on jokainen saanut kertoa päivästään. Meillä ei syödä yhdessä aamu- tai iltapalaa, söittekö te jomman kumman sitten yhdessä?
Tämä on jotekin huolestuttavaa, että perheen ainoa yhteinen hetki on se ruokailu.
Olenko ainoa jonka mielestä "roskaruokaa kerran viikossa" on liikaa terveyden kannalta? Ja se opettaa lapset siihen roskaruokatapaan, ja teininä lapset on sitten jatkuvasti mäkkärissä tms. ja lihoavat. Joku abc:n noutopöytäkin on terveellisempi vaihtoehto, siellä on ihan kotiruokaa.
Mitä mieltä lapset on? Ehkä se on heistä kivaa, kun saavat lomaa siitä kotiruuasta. Lisäksi se on isän ja lasten välinen special juttu, jota ei äiti ohjaa ja säätele.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jonka mielestä "roskaruokaa kerran viikossa" on liikaa terveyden kannalta? Ja se opettaa lapset siihen roskaruokatapaan, ja teininä lapset on sitten jatkuvasti mäkkärissä tms. ja lihoavat. Joku abc:n noutopöytäkin on terveellisempi vaihtoehto, siellä on ihan kotiruokaa.
Ihan kotiruokaa joka on 70-luvun tasoa, jolla ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa. Ei makkarakastikkeet ja nakkikeitot ole yhtään sen parempi vaihtoehto lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Miten mäkkärin ruoka eroaa mainitsemastasi abc kotiruuasta?
Onko suurin ongelma ruuan epäterveellisyys? Eikö mies voisi sitten vaikka tilata siellä Hesessä salaatit, jos hänelle tärkeintä on päästä helpolla?
Mutta minäkin kyllä kannattaisin sitä, että se tilausruokapäivä olisi joku niistä, joka muuten tulisi äidin vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on kerran viikossa käydä iskän kanssa hesessä tai pizzalla. Pientä vaihtelua arjen keskellä. Itse en olisi älynnyt tästä suuttua.
Ja vielä kivempaa olisi käydä joka viikko Lintsillä ja risteilyllä ja peuhukylpylässä ja...
Kyllä mäkin tuona äitinä miettisin, että miten mies ja lapset selviää jos mulle tapahtuisi jotain, esim. jos joutuisin viikoiksi sairaalaan, jos ei mies osoita normaalin elämän perusteiden hallintataitoja edes yhtenä päivänä viikossa, vaan ulkoistaa sen poikkeuksetta, ja vielä epäterveellisesti.
Miksi olisi hyvä osata ruuanvalmistusta? Jotta voisi käyttää sitä oman egon jatkeena? Jonka avulla voisi uhriutua?