Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ruokinta vuorot, tilaa lapsille AINA pizzaa tai vie hesburgeriin

Vierailija
13.10.2017 |

Olemme sopineet että mies hoitaa lasten ruokinnan yhtenä päivänä viikossa että minä saan vapaata ruoanlaitosta. Mies luistaa aina vastuusta syöttämällä lapsille roskaruokaa. "No ei tarvitse tilata eik tule sotkua" hitto että ärsyttää, ihan kuin se korjaaminen ja tilaaminen olisi minulle jotain luksusta.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme sopineet että mies hoitaa lasten ruokinnan yhtenä päivänä viikossa että minä saan vapaata ruoanlaitosta. Mies luistaa aina vastuusta syöttämällä lapsille roskaruokaa. "No ei tarvitse tilata eik tule sotkua" hitto että ärsyttää, ihan kuin se korjaaminen ja tilaaminen olisi minulle jotain luksusta.

Niin siis mitä teidän pitää tilata? Ja mitä pahaa on pizzassa kerran viikossa?

Vierailija
2/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä riittää rahat? maksaako omistaan, mikä ok, vai ruokabudjetista, jolloin miehen laiskuus on pois koko perheeltä muina päivinä. Jakakaa rahat päivätasolle ja anna miehelle tehtäväksi ostaa perheen muutkin ruuat, niin alkaa hahmottaa kustannuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tänään miehenruokintavuoro. Laitan tässä juuri miehenrehua sankoon ja vien sen kohta miehen eteen.

Vierailija
4/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se miehenkin hyvä osata muutama eri perusruoka valmistaa, mitäs jos vaimo vaikka kuolee ja mies joutuisikin yksin huolehtimaan lasten ruokinnasta? Eikä ole lasten edun mukaista syöttää eineksiä kaiket päivät. Riippuu tietysti vähän minkä ikäisistä kyse. Ovatko lapset alle kouluikäisiä vaiko teinejä?

Jos äiti tilaisi pelkkää roskaruokaa niin voi sitä haukkumisen määrää....

Aina ei kuulu mennä sieltä, mistä aita on matalin.

Vierailija
5/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on ruuanlaittovuoro kerran viikkoon, niin kyllä siinä mies voi tehdä itse terveellistä ruokaa. Naiseelle jää kuitenkin kuusi päivää huolehtia ruuasta, joten yksi niistä voi olla tilattu pitsa.

Vierailija
6/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo reilua ole. Reilua olisi, että noutoruokapäivä ei olisi kummankaan kokkauspäivä, vaan yhteisesti sovittu. Sen lisäksi sitten kummankin kokkauspäivän sovittuna. 

Ilmeisesti ap on siis kotiäiti, koska hänen päävastuussa perheen ruokkimisesta. Reilua siis olisi, että 1 pvä noutoruokapäivä, 1 pvä miehen kokkausvuoro ja 5 pvää ap:n kokkausvuoro. Vielä reilumpaa olisi, että noutoruokapäivän lisäksi kokkausvuorot jakautuisivat 2/4. Näin lapset saisivat mallia myös siitä, että mies kokkaa ja huolehtii ruuasta, muuten toistavat samaa kuviota herkästi myös omassa elämässään.

Vierailija
7/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset tarvitse välttämättä kahta lämmintä ateriaa päivässä! Kuitenkin lounas syödään päiväkodissa/koulussa tai jos äiti kotiäiti niin tekee yhden aterian.

Vierailija
8/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ratkaistiin asia sillä. että lähdin kerran yksin mökille viikoksi ja isän tehtävä oli tehdä kaikki minun hommat. Mitäs meni kehumaan, että lastenhoito ja ruoanlaitto on helppoa puuhaa. Minä nautin vuorostani veneen tervaamisesta, halkojen hakkaamisesta, mökin siivoamisesta, viinistä ja hyvästä musiikista.

Mies otti nokkiinsa ja kiukutteli pari päivää, kunnes tajusi minun olevan tosissaan. Kotiin tulin vasta, kun mies ilmoitti, että kämppä on siisti ja lapset ruokittu. Sen jälkeen ollaan jaettu kaikki tasan, myös ne miestenhommat, joten olen opetellut vaihtamaan renkaita ja öljyjä. Nyt on iltaisin aikaa itselle.

Vierailija
9/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on kerran viikossa käydä iskän kanssa hesessä tai pizzalla. Pientä vaihtelua arjen keskellä. Itse en olisi älynnyt tästä suuttua.

Vierailija
10/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roskaruokaa tarvita noin usein.

Vierailija
11/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kivaa!

Vierailija
12/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on kerran viikossa käydä iskän kanssa hesessä tai pizzalla. Pientä vaihtelua arjen keskellä. Itse en olisi älynnyt tästä suuttua.

Sama. Minulle pääpointti olisi vain se, että itse saan sen vapaapäiväni ruoanlaitosta, ja sehän toteutuu noinkin.

Vierailija
13/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pizzaa ja sanoo että ei tarvitse tilata? Minkä tilaaminen ei ole sinullekkaan luksusta? Jotenkin epäselvä tuo aloitusviesti.

Vierailija
14/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa pizzaa ja sanoo että ei tarvitse tilata? Minkä tilaaminen ei ole sinullekkaan luksusta? Jotenkin epäselvä tuo aloitusviesti.

Kännissä.

Vierailija
15/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Minulle pääpointti olisi vain se, että itse saan sen vapaapäiväni ruoanlaitosta, ja sehän toteutuu noinkin.

Minä saisin kaksi vapaapäivää ruuanlaitosta, jos yhtenä mies tekee ruuan ja yhtenä minä käytän lapsia ulkona syömässä.

Vierailija
16/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset tarvitse välttämättä kahta lämmintä ateriaa päivässä! Kuitenkin lounas syödään päiväkodissa/koulussa tai jos äiti kotiäiti niin tekee yhden aterian.

Ei ruuan tarvitse olla välttämättä lämmintä, mutta koulun ja päiväkodin ruoka on niin ravintoköyhää, että kyllä lasten on saatava kotona kunnon ravintoa.

Vierailija
17/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ruokatunti voi olla heti kymmenen jälkeen aamulla, joten pitäisikö kasvavan lapsen puputtaa leipää loppupäivä? Ei kuule onnistu.

Vierailija
18/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mies tekisi kun äiti olisi juuri edellisenä päivänä tilannut pitsaa ja sitä edellisenä päivänä olisi ollut heseruokaa?

Vierailija
19/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ruokatunti voi olla heti kymmenen jälkeen aamulla, joten pitäisikö kasvavan lapsen puputtaa leipää loppupäivä? Ei kuule onnistu.

Kasvavan koululaisen voi ottaa mukaan jo ruoanlaittoon, jos haluaa ruokaa laittaa koulupäivän jälkeen.

Vierailija
20/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saisin kaksi vapaapäivää ruuanlaitosta, jos yhtenä mies tekee ruuan ja yhtenä minä käytän lapsia ulkona syömässä.

Ja sitten saisit 7 vapaapäivää jos mies laittaisi ruuan jokapäivä. Ite olet äijäs valinnu! Miks te ette muuten käy koko perhe siellä ulkona syömässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän