Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkään leipoa ja se ei ole minulle mikään iso projekti tai vaiva - ja tuon niitä mielelläni töihin, mutta...

Vierailija
13.10.2017 |

Tuon noin kerran viikossa (usein meidän aamupalaveriin) mukanani jotain leipomaani hyvää. Tykkään leipoa ja se sujuu minulla helposti, ja sotkematta koko köökiä.
Teen suolaisia piirakoita, tai jonkun kääretortun, mantelikeksejä, täytekeksejä, muffinseja - mitä nyt sattuu kiinnostamaan.
Kotona niitä ei voi aina syödä, ja sitäpaitsi minusta kiva tuoda niitä, kun ihmiset (varsinkin meidän miehet9 ilahtuu niitä ja tykkäävät maistaa!

Niin miten se voikin sitten joidenkin toisten napaa hiertää?? Huomioikaa, että minä itse en pidä meteliä tuomisistani, enkä vaadi mitään kehukuoroja tai pävittelyä asiasta. Laitan esille ja jos joku erikseen kysyy niin sanon vaan että kaikille käyttöön.
Toiset aloittaa suureen ääneen päivittelemään, että "kylläpä sinä se jaksat" ja "voivoi miten sulla riittää tämmöisiin aikaa", "voi olisinpa minäkin yhtä energinen iltaisin" ja niin edelleen.
Vihjaillaan selvästi, että minä olen jotekin ylisuorittava kun leipaisen illan päätteeksi uutisia katsoessani jonkun muffinssipellillisen.
Sitten pällistellään kaloreita ja voivoi kun lihottaa ja eieieiei voi syödä kun niin paljon on lihottavaa.

Mikä siinä voi niin paljon olla puheenaihetta? Minähä ne teen, omalla ajallani, enkä vaadi siitä mitään spektaakelia.
Mutta voi- voi kun toiset ne vaan jaksaa ja toisilla on sitä aikaa (??) ja muuta piilovittuilua. Älkää sitten syökö jos niin häiritsee.

Kommentit (671)

Vierailija
581/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä ilmiö. Itseäni ei kiinnosta leipominen eikä se, jos joku leipoo töihin. Täysin samantekevää minulle.

Mun on myös vaikea ymmärtää miten vaikeaa monella tuntuu olevan ihan miten päin vaan. Ja kyllähän tässä keskustelussa komeasti näkyy taas tämä suomalainen perikateus. Oishan se ihan kamalaa jos Pirre olisi parempi leipomaan kuin Pärre, tai jos Liisan leipomuksia joku kehuisi, ja Liisalle tulisi siitä hyvä mieli.

Ja se, että ihmiset ei osaa itse päättää syömisistään? NYYYYYYYHKIS, Tiina leipoi meille pullaa, nyt on PAKKO syyä. Ei ole, vaikka TIina tuputtaisikin. VOi sanoa että nyt en kiitos tahdo ja sillä siisti. TUskin se tiina sitä pullaa sun suuhun väkisin tunkee.

Ja se akkojen kaloreidenkyttäily, voi jeesus! Miten voi olla niin vaikeaa syödä se pulla tai olla syömättä? Syödä sitten vaikka vähän kevyempi lounas tai syödä ihan miten vaan?

Yrittäkää ihan vaan ottaa vastuu omasta elämästänne ja suhtautua ystävällisesti kanssaihmisiin, sillä pääsee jo tosi pitkälle.

Vierailija
582/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava tapa, jos leipomuksia ei tuputeta. Itse olen tarkka syömisteni suhteen ja vältän epäterveellisiä ruokia ruokavaliossani, sillä lihon herkästi. Saatan kyllä syödä herkkuja silloin tällöin, mutta useamman kerran viikossa on jo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo kuulostaa normaalilta small talkilta. Jostain siellä kahvipöydässä on jutusteltava, joko kahvipullasta tai säästä.

Vierailija
584/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Reija (61v) toi tekemiään pullia kahvihuoneeseen. Sarita (24v) totesi että pahinta pullaa mitä on maistanut ja yhden haukun jälkeen tiputti roskiin. Siinä oli aika moni kuule ihmeissään.

Vierailija
585/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväähän sinä ap varmasti tarkoitat. Suomalaiset tosiaan on vaan niin lihavia ja syöneet itsensä sairaiksi että itsekään en tykkää jatkuvasti epäterveellisen mömmön tarjoamisesta. Monella on sokerikoukku ja he haluaisivat kannustusta terveelliseen ja hyvään ruokavalioon. Kokeile tehdä jotain terveellisestä ja tsekkaa sitten reaktiot?

Samaa mieltä.

Kerran kuussa on ok, mutta joka päivä tai joka viikko on liikaa ja tulee mieleen, että haluat pitää työkavereita syöttöporsaina ja korostaa omaa laihuuttasi ja saada jotain ylemmyyden tunnetta.

Kuten joku jo ehdottikin, vie jonnekin työttömien kahvilaan tms.

Miksi niitä tuotoksia pitää maanisesti JOKA viikko roudata töihin?

Vierailija
586/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu alkuperäiselle näin monen vuoden jälkeen? En jaksa koko ketjua plärätä läpi. Vieläkö leipaantuu pullaset ja muffinsit?

Minä osaan leipoa myös, mutta teen sitä harvoin, kun en itse niitä syö ja lapsilleni en halua opettaa pullakulttuuria. Jos mun töihin joku toisi herkkuja, niin en tajuaisi kommentoida mitään kun niitä en edes huomaisi. Kukin me taplataan omalla tyylillä. Ei kaikesta tarvi loukkaantua.

Vierailija
587/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväähän sinä ap varmasti tarkoitat. Suomalaiset tosiaan on vaan niin lihavia ja syöneet itsensä sairaiksi että itsekään en tykkää jatkuvasti epäterveellisen mömmön tarjoamisesta. Monella on sokerikoukku ja he haluaisivat kannustusta terveelliseen ja hyvään ruokavalioon. Kokeile tehdä jotain terveellisestä ja tsekkaa sitten reaktiot?

Samaa mieltä.

Kerran kuussa on ok, mutta joka päivä tai joka viikko on liikaa ja tulee mieleen, että haluat pitää työkavereita syöttöporsaina ja korostaa omaa laihuuttasi ja saada jotain ylemmyyden tunnetta.

No jos tykkää leipoa, mutta ei itse jaksa kaikkea syödä? Ainahan noista leipomuksista tulee sellainen läjä, vaikka tekisi mieli syödä vain yksi torttu. Ehkä se on käytännön asia minne ne sitten kulkeutuu. Jos ei työttömien kahvila ole työmatkan varrella.

Vierailija
588/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä tajua miksi pitää kaikesta ottaa itseensä. Ihmiset ihastelee jonkun viitseliäisyyttä ja sekin otetaan vittuiluna? Joillain on vaan tapana puhua noin päivittelemällä. Anna olla.

Vierailija
589/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö kenenkään koti keittiö tuotoksia kun olen nähnyt kuinka järkyttävää se hygieniataso on ollut vaikka olisi uunissakin käynyttä mutta niitä valmiitakin voidaan pidellä likaisin paljain käsin. 

Syököön ken lystää mutta minä en syö muiden tuotoksia ja minulla on aina omat eväät mukana ja omat kahvit pikku termarissa. Olen käynyt kokki koulutuksen ihan ajan kulukseni vain. 

Vierailija
590/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

No jos tykkää leipoa, mutta ei itse jaksa kaikkea syödä? Ainahan noista leipomuksista tulee sellainen läjä, vaikka tekisi mieli syödä vain yksi torttu. Ehkä se on käytännön asia minne ne sitten kulkeutuu. Jos ei työttömien kahvila ole työmatkan varrella.

Laita pakastimeesi, niin miksi niitä pitää jonnekkin väkisin viedä. 

Vierailija
591/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs toi työpaikalle niin ruman ja epäonnistuneen kakun kuin olla ja voi. Oli siinä naurussa pitelemistä.

Vierailija
592/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työssä vanhempi rouva aina valitti jos ei oltu muistettu laktoositonta. Ihan ymmärrettävää mutta ei ollut pakko ottaa.

Vierailija
593/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli työyhteisössä tällainen tapaus, joka vähän väliä toi jotain omia, Coca-colapullon muotoon leivottuja luomuksiaan kahvipöytään. Ihan mukava ihminen, jota kävi jopa vähän sääliksi, sillä haki selkeästi hyväksyntää muilta tarjoilemalla jatkuvasti milloin mitäkin herkkuja - jos ei ollut leiponut, kiersi työpaikalla vähintäänkin konvehtirasian kanssa ja lämpimänä kevätpäivänä saattoi suurieleisesti lähteä kauppaan ostamaan kaikille jäätelöt. Omilla rahoillaan tietenkin, väitti unohtaneensa kuitin kauppaan ja kieltäytyi ottamasta rahaa vastaan.

Itse koin tämän jatkuvan makean tyrkyttämisen hieman vaivaannuttavana, enkä pullista ja muista erityisemmin edes pidä. Asiaan kuului hehkuttaa aina suureen ääneen, että onpas se Seija (nimi muutettu) taas ihana, kylläpä meitä nyt hemmotellaan jne. Ja miellyttämisenhaluinen Seija, joka ei persoonallaan tai hyvillä jutuilla oikein loistanut, hehkui tyytyväisyyttä. Kai sitä hyväksyntää saa sitten tosiaan noinkin.

Vierailija
594/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie leipäjonoon, ihmisille, jotka oikeasti tarvitsevat. Tai vaikka johonkin lastensuojelulaitokseen. 

Vierailija
595/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko gluteiinityomia?

Vierailija
596/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie leipäjonoon, ihmisille, jotka oikeasti tarvitsevat. Tai vaikka johonkin lastensuojelulaitokseen. 

Leipäjonoon 🤣

Vierailija
597/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tämän ketjun aloitus edes tottakaan.. täällä on sellaisia, jotka keksivät juttuja.

Vierailija
598/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään leipoa. Maistan toki aina itsekin, mutta en välitä leivonnaisia syömällä syödä, koska tarkoituksenani ei ole saada painoa nousemaan. Mies vie aina työpaikalleen eväiden lisänä leipomuksiani ja työkaverit totesivat, että ai sulla on taas tuollaistakin. Aloin sitten laittamaan pullaa, kakkua, piirakkaa tms. mukaansa niin, että niitä riittää kaikille.

Hyvin on kelvanneet ja kaikki on olleet tyytyväisiä näihin kahvitunnin herkkuihin.

Kyseessä työyhteisö, jossa kaikki ovat miehiä ja osa sinkkuja, eli leipojaa ei ole omasta takaa.

Jos leivonnaistarjoiluissani on joskus useamman päivän tauko, tulee miehen työkavereilta kyllä kyselyä, missä meidän herkut on.

Lieneekö tällä miesastelmalla sitten vaikutusta, että leipomukseni eivät ole aiheuttaneet närää, vaan ihan päinvastoin.

Miten sukupuoli liittyy leipomiseen?

Vierailija
599/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä kaltaisesi tyyppi. Ollaan jo opittu, että kun maanantaipalaverissa on tarjolla leivonnaisia, niin kiitetään kauniisti ja sanotaan, että otan vain kahvia. Eikä kukaan meistä enää syö murustakaan näistä tarjoiluista. Leipoja yrittää, että toki nyt otatte, maistakaa edes, ja me hymyilemme kohteliaasti, mutta muistutamme, että sanoin juuri ottavani vain kahvia.

Näin siksi, että tämä leipomisekspertti todella nauttii siitä vallankäytöstä, jota hän sai kokea, kun mietimme kaloreita ja turhaa syömistä sekä sitä vaivaa, jota toinen toistaan hienommat luomukset olivat vaatineet. Lisäksi hän jaksoi muistuttaa sitä, että ei ota mitään korvausta tarjoiluista,ilokseen vain leipoo. Ja samaan hengenvetoon kertoo, miten kallis oli joku marsipaanileikkuri, jolla oli tehnyt kukkien terälehtiä tms.

Joten leivo ihan rauhassa, minä kiitän, en kehu, ja juon kahvini ilman pullaa.

Naiset ovat kateellisia toisilleen

Vierailija
600/671 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v*ttu mikä ketju.