Mihin asti teidän lapsenne opettajalle saa soittaa iltaisin?
Soitin eilen illalla lapseni opettajalle kertoakseni, että poika ei tule huomenna kouluun, kun oli oksentanut koko illan. Opettaja kuulosti tosi tylyltä ja lopetti puhelun lyhyeen. Olisin vielä halunnut kysellä läksyjä, mutta sain melkein luurin korvaani. Jäi kovasti harmittamaan, kun mielestäni toimin kuten koululta on toivottu eli ilmoitetaan, kun lapsi on sairaana.
Ope on vanhempaintapaamisissa ja aiemmin puhelimessa ollut tosi mukava ja iloinen. Tuli mieleen, että suivaantuiko hän, kun soitin hänelle kotiin? Mutta olisi voinut laittaa puhelimen kiinni, jos ei halua enää puheluja.
Kommentit (63)
pyynnön tai laittaa sähköpostia. Soittopyyntöön / viestiin vastaan mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana päivänä.
ope
heti kun lapsi yhden kerran yökkää, niin naputus ja soitto opelle oli kello mitä tahansa. Sinullehan se olit tietysti helppoa ja nopsaa hoitaa asia pois alta heti. Olit aika itsekäs. Ja nelonen tuossa tuumaa, että asia oli aivan oikea. Juu, hyvä ilmoitaa, jos lapsi pois, mutta ei sillä hengenhätä ole. Sen voi tehdä aamulla tekstarilla, sähköpostilla tai soittamalla kansiliaan ja läksyt kysytään kavereilta.
Pidän sääntönäni sitä, että pyrin soittamaan ennen kello neljää iltapäivällä. Se on mielestäni kohtuullista. Jos asia ei ole kiireellinen, niin laitan sähköpostia.
Kenties sama voisi toimia teille vanhemmille? Eli soittelette kohtuulliseen aikaan kiireellisistä asioista.
soittelis eräätkin vanhemmat jatkuvasti milloin mistäkin. Ja jos on 30 oppilasta luokalla, niin puhelujen määrä olis aika runsas.
Toivottavasti mun lasten opettajalle ei soittele kaikenmaailman pölvästit iltamyöhällä.
Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne opet antaa numeroitaan, jos niille ei sitten saa soittaa. Kyllähän nyt normaaliin kännykkäkulttuuriin kuuluu, että kännykkä pistetään äänettömälle tai kiinni, kun ei haluta vastaanottaa puheluja.
haluaisi koko illan soiteltavan heille.
Puoli yhdeksän on tosi myöhään. Itse olisin aivan kypsä, jos minulle soiteltaisiin työasioita siihen aikaan.
Itse yritän soittaa ennen 16.00, mutta jos jotain oleellista laitan tekstiviestin. Ope vastaa miten ehtii, toisinaan aamusta jne. Kyseessä ylä-asteen ope.
Musta olis ikävää jos opea ei sais kiinni muuta kuin virka-aikana..
Vierailija:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne opet antaa numeroitaan, jos niille ei sitten saa soittaa. Kyllähän nyt normaaliin kännykkäkulttuuriin kuuluu, että kännykkä pistetään äänettömälle tai kiinni, kun ei haluta vastaanottaa puheluja.
Nyt on kyllä munkin pakko avata suuni. Se puhelin on sen opettajan henkilökohtainen puhelin, jonka numeron se antaa hyvää hyvyyttään vanhemmille, jotta yhteydenpito olisi sujuvaa tilanteissa, joissa on mahdoton kommunikoida sähköpostilla tai koulun puhelimella.
Mä esimerkiksi haluan olla aina sairaan äitini tavoitettavissa eli en koskaan laita puhelintani illalla tai yöllä äänettömälle. Kai opettajallakin on tällainen oikeus?
Sun logiikalla varmaan on opettajan oma moga, jos on ruvennu tollaiseen julkiseen ammattiin.
Jaksamista opettajille ja herra armahtakoon teidät tuollaisilta idiooteilta!
Se on kyllä pikkasen eri asia, jos opettaja soittaa oppilaan kotiin. Silloin sen oppilaan kotona on kyse lapsen ja perheen asioista, eikä silloin soiteta " työasioita" . Vaikea selittää, mutta mun mielestä ihan eri asia.
Mitä se nyt sitten, jos kotiin soitetaan. Pikkujuttu. Kaikkien pitäisi rohjeta soittaa opettajille kotiin.
esim. lapsen seuraavan päivän kokeista iltakymmeneltä. :-( Lakkasin antamasta kotinumeroani ja ilmoitin, milloin olin koululla tavattavissa. Tilanne rauhoittui siinä vaiheessa huomattavasti.
Ootko siis todella noin pöljä?? Vai pitäskö opettajalla siis sinun mielestä olla oma puhelin työasioita ja omia asioita varten...??
Vierailija:
Vierailija:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne opet antaa numeroitaan, jos niille ei sitten saa soittaa. Kyllähän nyt normaaliin kännykkäkulttuuriin kuuluu, että kännykkä pistetään äänettömälle tai kiinni, kun ei haluta vastaanottaa puheluja.!
Sitä en ymmärrä jos soitetaan kaikenmaailman kokeista ym. Mun mielestä oppilaan pitää soittaa koulukavereilleen tommosista asioista eikä opettajalle.
Ei tulis kyllä mieleenkään kuitenkaan soittaa opelle 20.30 vaikka olemme tiiviisti yhteydessä. Ens kerralla paat sit ap tekstarin
tekstiviestillä.
Ei kai se ope omistaan maksa niitä puheluja? Niin ja tämä ope on Helsingissä.
Minulle soitti joskus vanhempi lapsen poissaolosta ja oli todella närkästynyt, kun en vastannut koulun puhelimeen ennen kahdeksaa. Niin kuin minä siellä työpuhelimen ääressä istuisin päivystämässä! Olin tietenkin normaalin opettajan tavoin ottamassa monisteita ja luokassa jo levittelemässä ensimmäisen tunnin tarvikkeita. Mutta kai se on jollekin käsittämätöntä, että opettaja ei vastaa puhelimeen, jos ei kuule sitä. Ja meillä muuten on koululla puhelinkeskus, johon on luulisi jokaisen osaavan jättää viestin, ettei tarvitse närkästyä.
Mitä niitä kavereilta kysymään ja entä jos ei ole kavereita. Ope voisi laittaa poissaolleiden lasten vanhemmille läksyt sähköpostina ja pistää viestin, että soittakaa, jos lisäkysymyksiä. Jos ei ole sähköpostia, niin sitten voisi soittaa opettajalle.
Vierailija:
tekstiviestillä.Ei kai se ope omistaan maksa niitä puheluja? Niin ja tämä ope on Helsingissä.
Juu, en ole kuullut, että Helsingissä olisi opettajilla työsuhdepuhelimia. Teillä taitaa olla tosi hyvä ope, kun haluaa hoitaa teidän asioita niin perusteellisesti, että soittelee työajan ulkopuolellakin teille omalla puhelimellaan.
Eikä opettajille lähetetä kysymyksiä tekstiviestillä. Tekstarilla laitetaan vaan ilmoitusasioita. Ajattele, jos kaikki kyselis asioita tekstarilla, niin sais opettaja varmaan harkita iltatöiden hankkimista, jotta sais maksettua kännykkälaskujaan :).
Soittavatko sinullekin ihmiset työasioissa kotiin? Jos olet neuvolanterveydenhoitaja, niin pirauttavat aina kotiin että kun meidän Mussulla on näppylöitä naamassa... vai soitatko kenties työnumeroon työaikana?
Ja mikä ihmeen hätä oli saada läksyt selville opelta edellisenä päivänä. Kyllä te olette törppöjä. Opehan tosiaan päivystää vuorokaudet ja lomat ympäriinsä vain kuullakseen heti välittömästi siltä istumalta, mitä rakkaille oppilaille kuuluu tai mikäs on vanhemmilla sydämellä.
Sairastumisen voi ilmoittaa koululle aamulla tai jos ope on antanut luvan voi lähettää tekstarin, johon ei taas ope vastaa omalla kustannuksellaan. Läksyt kysytään kavereilta puhelimessa. Johona siitä hullun mylly tulisi kun jokainen sairastunut opelle iltaisin soittelisi... voi apua teitä!
Ehkä kotiin voi soittaa, jos on todella kauhea hätätapus, luokkatoverilsta ei voi kysyä ko asiaa vaan on kyse esim kiusaamisesta ja jos on täysin estynyt hoitamaan asiaa työaikana.