Mihin asti teidän lapsenne opettajalle saa soittaa iltaisin?
Soitin eilen illalla lapseni opettajalle kertoakseni, että poika ei tule huomenna kouluun, kun oli oksentanut koko illan. Opettaja kuulosti tosi tylyltä ja lopetti puhelun lyhyeen. Olisin vielä halunnut kysellä läksyjä, mutta sain melkein luurin korvaani. Jäi kovasti harmittamaan, kun mielestäni toimin kuten koululta on toivottu eli ilmoitetaan, kun lapsi on sairaana.
Ope on vanhempaintapaamisissa ja aiemmin puhelimessa ollut tosi mukava ja iloinen. Tuli mieleen, että suivaantuiko hän, kun soitin hänelle kotiin? Mutta olisi voinut laittaa puhelimen kiinni, jos ei halua enää puheluja.
Kommentit (63)
No mihin aikaan soitit? Oikea asiahan sinulla oli, tuskinpa opettaja siitä suivaantui. Voihan sitä itse kukin ärsyyntyneeltä kuulostaa joskus, syystä tai toisesta.
Ei puhelinta aina voi kiinnikään laittaa - siihen kun voi tulla niitä henkilökohtaisiakin puheluja, joihin ehkä haluaa vastata :)
Oletko niin imbesilli, ettet erota mikä on virka-aikaa ja mikä vapaa-aikaa? Kai se opettajakin on ihminen ja hänellä on oikeus viettää vapaa-aikaa ilman, että hysteeriset vanhemmat soittelevat pitkin iltaa. Miksi et soittanut heti aamulla, kun työt alkavat? Voi tsiisus.
en haluis työpuheluita kotiin iltaisin. Entäpä itse?
Kyllä minua opettajana ainakin tympisi, jos joku alkaa työasioita kotiin soittelemaan. Ehtii ne asiat päiväsaikaankin hoitamaan.
Poissaolot ilmoitetaan soittamalla aamulla koulun kansliaan.
Ei ihme, jos ärsyttää. Läksyt voi soittaa joltain oppilaalta, on todella turhaa vaivaa kysellä niitä opelta.
Ei tosiaankaan tarvitse iltaisin soitella työasioita!
No puoli yhdeksältä en kyllä enää soittaisi, kuin tosi tutuille. Ehtiipä tuollaisen asian ilmoittaa aamullakin!
Eikö teillä mennä silloin vielä? Eli eihän missään perheessä voida mennä. Meillä vedetään sikeitä ysiltä koko perhe, joten jokainen voi kuvitella, että puoli yhdeksältä on iltapalat, yöpuvun vaihdot ja hampaiden pesut kiihkeimmillään.
Tai jos känny, olisit laittanut edes tekstarin, etkä alkanu soitteleen noin myöhään!
niin Aatamin aikaisia kouluja että nämä asiat hoidetaan puhelimella??
Kyllä meillä ilmoitellaan poissaolot opettajan sähköpostiin...
Työvuorojeni takia en voinut aamulla soittaa. Olen ennenkin soittanut hänen kännykkäänsä kuuden jälkeen, mutta silloin hän on ollut omien sanojensa mukaan vielä koululla.
Ilmeisesti toimin hieman hätäisesti. Täytynee pyytää anteeksi.
Ei kai opettajilla ole kaikkien opiskelijoidensa vanhempien numeroita kännykässään? Ja ei se ole mikään puolustus, että mitäs vastasi... Mitäs soitit?
Ehkä oli just menossa saunaan, laittamassa omia lapsiaan nukkumaan, viettämässä miehensä kanssa mukavaa iltaa, riitelemässä miehensä kanssa, pitämässä seuraa vierailleen, katsomassa lempiohjelmaansa...
Olisit soittanut aamulla kun ei kumminkaan mikään kiireellinen asia ollut kyseessä. Ja jos lapsi on kipeä ei siitä ole oikeasti PAKKO mihinkään ilmoittaa, yleensä se on vain toivomus, mutta sairaustapauksessa voi vaikka laittaa lapsen mukana lapun opettajalle sitten kun lapsi taas lähtee kouluun. Älkää häiritkö opettajia virka-ajan ulkopuolella!
EHKÄPÄ hän ei tiennyt sinun soittavan eikä näin ollen tunnistanut tietenkään numeroa ja vastasi... MUTTA oletti puhelun olevan joku kaveri tmv,henk. koht elämää, ei työasioita!!!
mutta kertoi myös suoraan, ettei mielellään iltatoimiaikaan - lapsiperheellinen kuin opettajakin on.
Poissaoloja meillä taas ei ilmoiteta etukäteen, vaan reissuvihossa taikka sähköpostilla.
Läksyt meillä soitetaan kavereilta, ei opettajalta.
Opettaja on joskus vastannut iltamyöhään lähettämääni sähköpostiin klo puoli 12 yöllä. Hänelle vastasin siihen, ettei ollut niin kiireellinen, että yönsä täytyy valvoa - ja hän vastasi tyyliin, että joskus sitä opettajakin innostuu.
Oma lapseni joskus sanoi minulle, että opettajan täytyy lukea jatkuvasti sähköposteja, kun vanhemmat lähettää viestejä. Ihmettelin, että mitä joutuuko tunneillakin seuraamaan. No, ei seuraa, mutta lapseni luuli, kun lähetin sähköpostia. Omalle selitin, ettei opettaja niitä jatkuvasti lue ja että kiireelliset asiat, joihin tarvii vastauksen heti, täytyy soittaa.
Mä en usko, että siltä opettajalta menee päivä pilalle, jos se ei tiedä missä teidän kullannuppu on. Se varmaan arvaa, että taitaa olla Kalle-Petteri sairaana, kun ei ole tullut kouluun.
Jos mä olisin opettaja, mä en antaisi kännykkänumeroani vanhemmille, jos kerran tuollaisia ääliöitä on olemassa. Ihan hävettää sun puolestas. Pyydä tosiaan anteeksi!
Olen antanut kotinumeroni tiedoksi oppilaitteni vanhemmille. Vanhempainillassa olen sanonut, että kiireellisissä tapauksissa myös kotiin saa soittaa, mutta että minulla on pieni lapsi kotona, eikä keskustelurauhaa välttämättä ole. Jos asia ei ole kiireellinen, toivon soitettavan koululle. Olen ilmoittanut tulevani joka aamu n. 20min ennen koulun alkamista paikalle ja vanhemmat tietävät välitunnit.
Tämän lukuvuoden aikana puheluja kotiin on tullut tosi vähän, ehkä 3 sekä samanverran tekstiviestejä illalla.
Jos minulle soitetaan puoli yhdeksältä illalla, annan varmasti ymmärtää, että en pidä siitä. Jos asiana on ilmoittaa, ettei lapse huomenna tule kouluun, se ei ole niin kiireellinen asia, että se on tuohon aikaan soitettava kotiin. Aamulla voi soittaa koululle, se riittää.
Olen antanut luvan ilmoittaa poissaolosta myös tekstiviestillä, tosi kätevä tapa pikkuoppilaitten kanssa.
JOKUHAN lapsen kanssa varmaan kotiin jää aamulla? Miksei hän (kotiin jäävä) voi ilmoittaa aamulla,et lapsi on kipeä eikä tule kouluun??
JOS lapsi on niin iso,että jää yksin kipeänä kotiin,niin olisin laittanut tekstarin illalla tai soittanut sitten iltapäivällä opettajalle,KOULUaikana kuitenkin.
Opettaja on opettaja VIRKA-aikana,ei ympärivuorokautisesti.
Läksyis¨tä EI soiteta opettajalle,vaan luokkatovereille.
Poissa olot ilmoitetaan vain koulun kansliaan josta tieto sitten toimitetaan eteenpäin.