Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
1661/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolohikäärme kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä aineenopettajia on Suomessa työttömänä useita tuhansia. Työpaikkoja ei ole tarjolla. Porukkaa koulutettu alalle aivan liikaa. Ketuttaa vietävästi, olen nimittäin loistava ope. Mutta ei se auta, tyhjästä on paha nyhjästä.

Tähän piti vastata: eikö opettajan koulutusta voisi hyödyntää missä tahansa koulutus- ja valmennuspalveluissa? Näitä on Suomi pullollaan (erilaisia esimiesvalmennuksia, ohjelmisto- ja IT-koulutuksia, uracoachingia, valmennuskursseja, organisaatiotransformaatioihin liittyviä muutoskoulutuksia, projektinhallintakoulutuksia, eLearning-kurssien tuottamista, tietoauojakoulutuksia jne. jne.)

Opettajan koulutuksella voi myös työllistyä esim. Arabiemiraatteihin tai muihin maihin joihin on peruskouluopetuspalveluiden myyntiä Suomesta.

Opettajan koulutuksella voi työllistyä myös oppikirjojen julkaisutoimintaan.

Juolahtaako mieleesi, että pitäisi varmaan olla jonkinlaista pätevyyttä kouluttaa ihmisiä juuri noihin asioihin? Miten helkutissa opettaa pedagogisilla opinnoilla ja kemian opettajan koulutuksella ihmisille projektinhallintaa ja ohjelmistoista, jos ei tiedä noista asioista mitään?

Varmaan sitä opettajankokemusta voi hyödyntää, kaikkea kokemusta voi hyödyntää mutta ei se muun alan osaamista korvaa.

Jotkut eivät hahmota. Minä olen kokenut työelämän englannin opettaja (ja saksan, ruotsin ja suomen), jolle TE-virkailija muutama vuosi sitten oikein hermostui, kun täällä pääkaupunkiseudulla oli yli kolmesataa opettajanpaikkaa vapaana, enkä minä muka löytänyt töitä Hän ei halunnut ymmärtää, että en voisi hakea niitä sataa luokan- ja erityisopettajan paikkaa eikä minun ollut syytä pyrkiä matematiikan, biologian tai arabian opettajaksikaan. "Voi sitä ainakin yrittää", oli TE-ammattilaisen kanta.

Itse olin ollut projektinhallinnan hommissa luonnontietelijänä, kun pelargonioiden keskellä majaileva täti oli hakenut minulle koneelta valmiiksi kaikki projekti-alkuiset hommat, joissa mm. rakennusmestarin, insinöörin ja vastaavien töitä. Ei oikein lohkea tällä koulutuksella putkiremontin suunnittelu. Tästä on noin vajaat 20 vuotta aikaa.

Vierailija
1662/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko aika töitä ei ole tarjolla ja osa aikaisia ei voi byrokratian vuoksi tehdä.Olen monesti yrittänyt tehdä keikka töitä,mutta koska olen talouden ainoa aikuinen ja näin ollen myös ainoa rahan saaja en voi ottaa riskiä, että lapset ei saa puoleentoista kuukauteen ruokaa koska palkkalaskelma viipyy ja näin ollen päivärahatkaan eivät tule ajallaan.

Tämä systeemi on aivan perseestä ja 300€ tienaaminen ilman vaikutuksia päivärahaan aivan valetta.Vaikka tekisi yhden päivän töitä josta ei millään voi yli 300€ tienata päivärahat ovat katkolla siihen asti ,että palkkalaskelma tulee.

Tämä on aivan älytöntä. En enää ihmettele, jos joku kertoo tekevänsä keikkatöitä pimeästi. Monilke se on ainoa keino vaikuttaa omaan elintasoon.

Ei nykyään tarvitse olla palkkakuittia heti kun hakee päivärahaa. Siinä ilmoitetaan päivät kun on ollut töissä ja ne päivät huomioidaan seuraavassa maksatuksessa jos menee yli suojaosan (ja kuin olet laittanut palkkakuitin). Ainakin näin oli ansiosidonnaisen kanssa.

Eli jos kuitin saa vaikka vasta kahden kuukauden päästä, tukea tulee normaalisti siihen asti ilman viivästyksiä, ja päivärahan leikkaus tulee vasta silloin paljon myöhemmin?

Miksi kuittiin menisi kaksi kuukautta? Aika surkea palkanlaskenta jos näin on. Vai venyvätkö lisät, jotka voivat mennä joskus eri tahtiin kuin kuukausipalkka?

Sori lähetin keskeneräisenä. Ainakin kuukauden verran onnistuu venyttää, neuvoivat että laita seuraavaan hakuun ne palkkanauhat kuvatiedostona. Sitä en muista ottivatko eka maksatuksessa jonkun laskennallisen osuuden, muistaakseni eivät. Kysy kassalta tai kelasta tarkempia tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli suullisesti luvattu töitä päivästä X alkaen, mutta "hankalan koronatilanteen takia" aloitusta siirrettiinkin nyt yhtäkkiä kuukaudella eteenpäin. Eli työnantajan epärehellisyyden takia en saa töitä, kun en tiennyt, että aloitus voi noin vain siirtyä, enkä tiennyt, että pitäisi hakea koko ajan vielä muitakin työpaikkoja, vaikka tuolta oli jo luvattu töitä.

Vierailija
1664/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydentila ei riitä työnantajille, mutta en myöskään pääse sairaseläkkeelle. Minulla on siis lihasrappeumatauti, nivelreuma ja astma.

Oletko minkä ikäinen? Onnistuisiko sinun tehdä etätöitä kotoa käsin? Nyt tietokoneen kautta mahdollistuu monet työt ja erilaisissa rooleissa. Näiden vaikeiden aikojen yksi hyvä puoli on etätyön lisääntyminen kotoa käsin. 

Vierailija
1665/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Suuri IT-alan yritys haki aulavahtimestaria. Hakemuksia tuli 137 kpl! Hakijoiden joukossa oli esim. sähkömiehiä, koodaajia, autonkuljettajia, marketin myyjiä, eri alojen pienyrittäjiä jne, jopa opettakin. Työtilanne on todella katastrofaalisessa tilassa. Myös työnantaja on usein mahdottoman valintatilanteen edessä. 

Vierailija
1666/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolohikäärme kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä aineenopettajia on Suomessa työttömänä useita tuhansia. Työpaikkoja ei ole tarjolla. Porukkaa koulutettu alalle aivan liikaa. Ketuttaa vietävästi, olen nimittäin loistava ope. Mutta ei se auta, tyhjästä on paha nyhjästä.

Tähän piti vastata: eikö opettajan koulutusta voisi hyödyntää missä tahansa koulutus- ja valmennuspalveluissa? Näitä on Suomi pullollaan (erilaisia esimiesvalmennuksia, ohjelmisto- ja IT-koulutuksia, uracoachingia, valmennuskursseja, organisaatiotransformaatioihin liittyviä muutoskoulutuksia, projektinhallintakoulutuksia, eLearning-kurssien tuottamista, tietoauojakoulutuksia jne. jne.)

Opettajan koulutuksella voi myös työllistyä esim. Arabiemiraatteihin tai muihin maihin joihin on peruskouluopetuspalveluiden myyntiä Suomesta.

Opettajan koulutuksella voi työllistyä myös oppikirjojen julkaisutoimintaan.

Juolahtaako mieleesi, että pitäisi varmaan olla jonkinlaista pätevyyttä kouluttaa ihmisiä juuri noihin asioihin? Miten helkutissa opettaa pedagogisilla opinnoilla ja kemian opettajan koulutuksella ihmisille projektinhallintaa ja ohjelmistoista, jos ei tiedä noista asioista mitään?

Varmaan sitä opettajankokemusta voi hyödyntää, kaikkea kokemusta voi hyödyntää mutta ei se muun alan osaamista korvaa.

Jotkut eivät hahmota. Minä olen kokenut työelämän englannin opettaja (ja saksan, ruotsin ja suomen), jolle TE-virkailija muutama vuosi sitten oikein hermostui, kun täällä pääkaupunkiseudulla oli yli kolmesataa opettajanpaikkaa vapaana, enkä minä muka löytänyt töitä Hän ei halunnut ymmärtää, että en voisi hakea niitä sataa luokan- ja erityisopettajan paikkaa eikä minun ollut syytä pyrkiä matematiikan, biologian tai arabian opettajaksikaan. "Voi sitä ainakin yrittää", oli TE-ammattilaisen kanta.

Itse olin ollut projektinhallinnan hommissa luonnontietelijänä, kun pelargonioiden keskellä majaileva täti oli hakenut minulle koneelta valmiiksi kaikki projekti-alkuiset hommat, joissa mm. rakennusmestarin, insinöörin ja vastaavien töitä. Ei oikein lohkea tällä koulutuksella putkiremontin suunnittelu. Tästä on noin vajaat 20 vuotta aikaa.

Voisihan noita kaikkia kolmeasataa opettajanpestiä tietenkin yrittää, mutta olisi aika noloa kerrankin sitten hakea oman alan virkaa ja joutua selittämään rehtorille, miksi samalla nimellä ja hetulla löytyy aiempia hakemuksia myös jumppamaikan, rehtorin ja venäjänopettajan virkoihin ja islamin tuntiopettajaksi.

Vierailija
1667/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen liian vanha. En kelpaa enää mihinkään hommiin.

Ai oletko työkyvytön? 

Joe et ole niin sinähän voit perustaa yrityksen, ne kuulemma tienaa ihan pirusti ja työntekijöiden selkänahasta, joten miksipä sinäkin et olisi menestyjä.?  

Nykytilanteessa on ikävää se, ettei tuollaisista kommenteista pysty tietämään, onko ne kirjoitettu tosissaan vai kieli poskessa. Joiltakin sujuu ilmiselvän sarkasmin suoltaminen jo ihan vilpittömin mielin.

Vierailija
1668/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla on vaan se ongelma et pitää nähdä helvetillinen vaiva johonkin 15h/vko työsuhteen vuoksi, duunitorin sivuilla oli Ikean työpaikka ilmoitus ja ilmoituksessa luki että laita hakemus, jonka jälkeen saat sähköpostiin linkin ja linkin takaa pääset tekemään itsestäsi 5-10 videota, ja videoitten perusteella sitten ehkä kutsutaan Teams haastatteluun, ja Teams haastattelun jälkeen pääset ehkä paikanpäälle kasvotusten haastatteluun, ja edelleenkään ei ole työpaikka varma.

Ihan järjetön työmäärä 15h/vko työsopimuksen vuoksi, kuka tommosta jaksaa. En laittanut hakemusta vaan jatkoin seuraavaan.

Vierailija
1669/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyöstä ei tietenkään palkata suoraan toimitusjohtajaa, vaan ensin tiimiesimieheksi/työnjohtajaksi, sitten aluejohtajaksi, sitten yksikönjohtajaksi jne.

No kuvitellaan, että esim. 20 000 työtöntä lähtee huomenna siivoustyöhön. Tarvitaanko viiden tai kymmenen vuoden päästä 20 000 yksikönjohtajaa?

Ei tarvita. Ei tarvita edes 20 000 tiimiesimiestä. Ihan turha esittää, että kun vaan menee siivoamaan, niin kohta olet johtajana siellä firmassa. 

Vierailija
1670/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömän 5 v irtisanomisten jälkeen. Olen 52 v, nyt olen laittanut hakemuksiin  syntymävuodeksi -78 ,  niin johanon on alkanut kutsuja haastatteluihin tulemaan. Maanataina menne kirjoittamaan työsopparin,

Ikäsyrjintä kannattaa jokaisen hakijan ottaa puheeksi, se on aiva samankaltaisa syrjintäää kuin rodun,uskonnon  tai sukuouolen perusteella.

Lehdissä on vuosien ajan ollut juttuja tapauksista joissa nainen, ei-hetero, muslimi tai mustaihoinen tuo esille että häntä syrjitään työhaussa. Jopa oikeudessa on ollut tapauksia. Nyt kaikki viiskymppise ja yli vaan otatte samat keinot käyttöön.

Muuten hyvä idea, mutta millä minä selittäisin sen, että olen valmistunut maisteriksi 15-vuotiaana ja toiminut yläasteen lehtorin viransijaisena ollessani itse alakouluiässä?

NO oletko sitten yli 50 V? Ei kolmevitosten kannata ikä muuttaa..

Olen reilusti yli 50-vuotias. Työurakin on kolmena pitkänä pestinä siten, ettei niistä yhtään voi "unohtaa" hakemuksesta.

Vierailija
1671/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne vaikuttaa. Ihminen joka on tehnyt töitä hakiessaan samalla vähän vähempiarvoisia duuneja koulutukseensa nähden, osoittaa halunsa tehdä töitä ja kuulua yhteiskuntaan. Ainahan siellä kotona voi maata ja odotella huippupaikkaa. Enemmän voisi tienata silläkin aikana olemalla esim kaupassa töissä.

Erikseen tietysti ihmiset jotka eivät oikeasti kykene paljon mihinkään töihin. Heistä osa sitten putoaa yt-neuvotteluissa pois töistä, jos joskus ovat työpaikan itselleen löytäneet

Minä olen kuuden vuoden aikana hakenut satoja maisterinkoulutukseeni nähden "vähempiarvoisia" duuneja, enkä ole saanut niistä yhtään. Alle kaksikymppiset sukulaisnuoret pääsevät kauppaan tekemään töitä milloin haluavat ja toinen heistä pitää juuri välivuotta ja on kaupassa duunissa, mutta minun hakemuksiini ei ole edes vastattu. Osaatko keksiä tähän selityksen?

t. Olen viisikymppinen

Vierailija
1672/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuuden vuoden aikana hakenut satoja maisterinkoulutukseeni nähden "vähempiarvoisia" duuneja, enkä ole saanut niistä yhtään. Alle kaksikymppiset sukulaisnuoret pääsevät kauppaan tekemään töitä milloin haluavat ja toinen heistä pitää juuri välivuotta ja on kaupassa duunissa, mutta minun hakemuksiini ei ole edes vastattu. Osaatko keksiä tähän selityksen?

t. Olen viisikymppinen

Koska kaupan ala on helvetin epäreilu, joudut syrjinnän kohteeksi 24/7 ulkonäön ja luonteen vuoksi ja CV:n vuoksi joka on täynnä aukkoja, ja syrjityksi jos sulla ei ole suhteita, ja iän vuoksi syrjitään vaikka olet vasta 35v. Tiedän etten tule elämäni aikana työllistymään merkonomin papereilla. Kaupan alan papereilla ei tee yhtään mitään, ainakaan suomessa. Kuten sanoit viestissäsi, nuorilla naispuolisilla tuntuu koko elämä menevän putkeen, kokoajan on töitä, ja työnsaanti on todella helppoa. En ymmärrä.

Vierailija
1673/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Suuri IT-alan yritys haki aulavahtimestaria. Hakemuksia tuli 137 kpl! Hakijoiden joukossa oli esim. sähkömiehiä, koodaajia, autonkuljettajia, marketin myyjiä, eri alojen pienyrittäjiä jne, jopa opettakin. Työtilanne on todella katastrofaalisessa tilassa. Myös työnantaja on usein mahdottoman valintatilanteen edessä. 

Minä hain pari vuotta sitten aulavahtimestarin paikkaa. Olen kielten maisteri ja ja pätevä opettaja muun muassa pitänyt pitkän urani aikana muun muassa satoja asiakaspalvelukursseja työpaikoilla ja oppilaitoksissa. Hakemukseeni ei edes vastattu. Tätä on työnhaku nykyään.

Vierailija
1674/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä 43 vuotta, it-alan koulutus ja työkokemus. Ei mitään toivoa töistä. Ottavat junioreita vaan.

Mutta joo, aion hakea myös muita kuin it-alan töitä, ihan siivouksesta ja Alepan kassasta alkaen. Toivon että edes niitä hommia löytyy, kun kuitenkin eläkeikään olisi vielä parikymmentä vuotta.

Meillä kun rekrytoidaan niin ikä ei merkkaa mitään. Osaaminen merkkaa. Viimeksi haettiin koko maan laajuisesti ja vaatimukset (tarvittava osaaminen) listattiin. Hakijoita oli satoja, päteviä kourallinen, haastatteluun pääsi ne kolme ketkä täyttivät vaatimukset, eli ilmoittivat osaavansa niitä asioita mitä vaadittiin. Haastattelussa selvisi etteivät he oikeasti osaa niitä asioita vaan olivat vain sanoneet niin. Ei palkattu ketään kun ei löytynyt yhtään osaajaa.

IT-ala on aika laaja käsite. Muutokset ovat jatkuvia eikä jollain vanhalla osaamisella tee oikein mitään. Pitää olla jatkuvasti ajan hermolla ja tietää viimeisimmät jutut. Ikinä et ole valmis vaan joudut kouluttautumaan jatkuvasti uudelleen. Paska ala, kannattaa vältää. Itse en pääse enää pois kun olen tehnyt tätä vuosikymmeniä enkä osaa mitään muuta. Liikaa stressiä, liian vaativa ja henkisesti uuvuttava, liian kova vastuu. Ainakin palkkaan verrattuna.

Tässä kyllä kiinnostaisi melkein tietää, mihin firmoihin on haettu, ja mikä on paikkakunta? Sillä ihmettelen, kun omaan tuttavapiiriin kuuluu paljon 40+ it-alan ammattilaisia, joista monet vaihtavat työpaikkaa aika tiuhaan tahtiin, ja rekryjä tuntuu olevan sinne sun tänne. Ei sen iän siis pitäisi olla kynnyskysymys kuitenkaan? Toki on pysyttävä ajan hermolla, mutta kun esim. tuo meillä asuva, silloin n. 40v it-ihminen aloitti uudessa työssä, kyllä hänellä oli ihan alkuun paljon opeteltavaa ja joutui aika isostikin pois vanhalta mukavuusalueeltaan. Tosin hän on kyllä vapaa-ajallaan opetellut uusia kieliä ym. ja on varmasti näin näyttänyt oppimishalunsa ja -kykynsä myös ulospäin. 

Omaan työnkuvaani (ei it-ala) kuuluu myös rekry. Itse en ole ikää myöskään tuijottanut jos sopiva henkilö löytyy, vaan nytkin yksi viimeisimmistä palkkaamistani henkilöistä oli palkkaushetkellä muutaman vuoden päässä eläkeiästään. Kyseinen työssäkäyntialue on ollut haasteellinen sikäli, että pidempiaikaista tekijää on ollut vaikea löytää, vaikka tosi hyviä ja osaavia tekijöitä ollaankin löydetty lyhyemmiksi pätkiksi.  Nyt halusin sinne henkilön, josta tietäisin, että ellei mitään maatamullistavaa tapahdu, hän pysyisi töissään eläkeikäänsä asti. Ja koska tarjoamamme työ sopi hänen muuhun elämäntilanteeseensa paremmin kuin hyvin, uskon, ettei tässä ole useampaan vuoteen tarvetta miettiä rekrytointia kyseiseen tehtävään. Win-win.

Vierailija
1675/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne vaikuttaa. Ihminen joka on tehnyt töitä hakiessaan samalla vähän vähempiarvoisia duuneja koulutukseensa nähden, osoittaa halunsa tehdä töitä ja kuulua yhteiskuntaan. Ainahan siellä kotona voi maata ja odotella huippupaikkaa. Enemmän voisi tienata silläkin aikana olemalla esim kaupassa töissä.

Erikseen tietysti ihmiset jotka eivät oikeasti kykene paljon mihinkään töihin. Heistä osa sitten putoaa yt-neuvotteluissa pois töistä, jos joskus ovat työpaikan itselleen löytäneet

t. Olen viisikymppinen

Selitys voisi olla se, että olet ollut 6 vuotta työttömänä. Ei työpaikalla yleensä haluta palkata pidempään työttömänä ollutta. Aktiivinen ja työtä tekevä ihminen on parempi valinta. Siksi ei kannattaisi pitkäksi aikaa jäädä hakemaan sitä ”oikeaa” työtä

Vai niin. Minkä vuoksi minua ei palkattu mihinkään vajaat kuusi vuotta sitten, kun olin ollut työttömänä vasta muutaman viikon? Olin silloin vajaat kuusi vuotta nuorempikin, ja ikäkin alkoi vielä nelosella.

Eikö aktiivisuuden osoittamiseksi kävisi työttömyysaikana hankittu upouusi tutkinto? Sain sellaisen suoritetuksi viime syksynä. Se ei kuitenkaan ole parantanut työllistymistäni yhtään.

Vierailija
1676/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin korkeakoulututkinnon yli 40-vuotiaana. Erinomaisin arvosanoin.

Työttömänä kaksi vuotta, tänä aikana yli 80 työhakemusta, joista kaksi johti haastatteluun joista toinen lyhyesti puhelimen välityksellä.

Vierailija
1677/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joulukuussa 12 haastattelussa ja tammikuussa olen ollut 6 haastattelussa, töihin en ole päässyt. Tämä siis merkonomin papereilla.

Vierailija
1678/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyöstä ei tietenkään palkata suoraan toimitusjohtajaa, vaan ensin tiimiesimieheksi/työnjohtajaksi, sitten aluejohtajaksi, sitten yksikönjohtajaksi jne.

No kuvitellaan, että esim. 20 000 työtöntä lähtee huomenna siivoustyöhön. Tarvitaanko viiden tai kymmenen vuoden päästä 20 000 yksikönjohtajaa?

Ei tarvita. Ei tarvita edes 20 000 tiimiesimiestä. Ihan turha esittää, että kun vaan menee siivoamaan, niin kohta olet johtajana siellä firmassa. 

Sen siivoustyön aikana voi hakea muita hommia. Antaa paremman kuvan haastatteluissa kun ilmoittaa olleensa duunissa sen aikaa kun on töitä hakenut.

Ei anna, jos haet vähänkin vaativampaa työtä. Siivoustaustasta ei ole kuin haittaa.

Vierailija
1679/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen siivoustyön aikana voi hakea muita hommia. Antaa paremman kuvan haastatteluissa kun ilmoittaa olleensa duunissa sen aikaa kun on töitä hakenut.

Ei anna, jos haet vähänkin vaativampaa työtä. Siivoustaustasta ei ole kuin haittaa.

Epärelevantista työkokemuksesta (varsinkin selittämättömään gäppiin verrattuna) voi olla hyötyä korkeintaan silloin, kun on muutoin samalla viivalla kilpailevan hakijan kanssa.

Koska työpaikkaan kuin työpaikkaan hakee vähintään kymmeniä, on näin ollen erittäin epätodennäköistä, että joku hanttihommapätkä ratkaisisi valinnan hanttihommia paiskineen eduksi.

On olemassa tilastollista näyttöä siitä, että vastavalmistuneen kannattaa olla mieluummin vaikka työttömänä hetki valmistumisen jälkeen ja etsiä oman alan töitä, kuin sännätä heti ensimmäiseen pilipalityöpaikkaan. Huono työuran alku heijastuu pitkälle tulevaisuuteen - ei tietenkään aina, mutta tilastollinen korrelaatio on kiistaton. 

Vierailija
1680/2374 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistyin synneistä raskaimpaan: tein töitä vain korkeakouluissa. Olen siis teoreettinen haihattelija ja muutenkin mussa on pakko olla jotain vikaa.

Ei sillä väliä että olin käytännössä ison firman palkkalistoilla ja kehitin tehdaskäyttöön toimivan uuden valmistusmenetelmän. Teoreetikko mikä teoreetikko. Ai niin olen myös jo kohta 40 vuotta. Kelvoton siis.

Olen hakenut ihan kaikenlaisia duuneja, poislukien ehkä jotkut vetopasuunansoittajan, kirurgin ja kaupunginjohtajan paikat. Työhaastatteluja on kertynyt kolmessa vuodessa kaksi, ja nekin pian työttömäksijäännin jälkeen.

No, eihän tässä hätää. Menen julkisillä metsään ja kerään sieniä. Niillä pärjäänkin kivasti koko talven. Prkl...

TUnnen vähintäänkin jonkinlaista sukulaisuutta. Sielun tai menköön byrokratiaan jos on mentävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi