Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
1601/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alan töitä ole suomes kotipaikan lähellä enää ne vietiin ulkomaille.Olen työssä sairastunut,en saa tehdä niitä töitä mistä jäin..eläkkeille ei päästetä mutta ei enää töihin ole,ne on tehty.No muutama vuosi menee.Kyllähän tämä tilanne ketuttaa..minkäs teet.Määräaik.3,v3kk.Liitto levitti käsiään,työ loppu,tilalle uusi.Ei loppunut!?!.Eihän se noin voinut mennä..

Vierailija
1602/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on 54. Nainen. On suoraan sanottu, että olen liian vanha. En kelpaa mihinkään, edes siivoamaan en kelpaa. Olen kouluttautunut lähihoitajaksi, mutta en kelpaa edes vanhuksia hoitamaan. Ei ole suhteita. 0-sopimuksia en yksineläjänä, asuntovelallisena, voi ottaa.

Missäpäin asut? Ainakin pääkaupunkiseudulla on ihan jäätävä pula lähäreistä, ja sijaisia ei saa, edes avoimia paikkoja ei saa täytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pks seutu vaan on liian kallis asua, ja kauempaa tullessa täytyisi olla parkkipaikat säädyllisesti.

Vierailija
1604/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän voisi päästää heti saman tien eläkkeelle, kun viiskymppiä tulee mittariin. Lapsikin tietää, ettei viiskymppinen enää mihinkään työllisty.

Turhaan saatana melkein 20 vuotta joutuu olee palloteltavana ja hakee duunia, vaikkei mihinkään tuu enää pääseen. Vielä pitäisi kouluttautuakin, vaikka jo neljäkymppisenkin on enää turha opiskella uutta alaa. Sitten kun oot hakemassa työtä, niin homma torppaa siihen ku on liikaa ikää ja eikä oo alalta minkään näköstä työkokemusta. Juu, ku heti pitäisi olla pitkä työkokemus alalta, jolle oot vasta koulun käynyt.

Ja viikossa pitäisi hakea montaa työpaikkaa, vaikkei oo ees yhtä työpaikkaa, johon voisi päästä töihin - paitsi unessa.

Suomessa raha ja virkavalta on kuin siirtomaamiehittäjät, omia kohtaan.

Vierailija
1605/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä kiinnostakkaan tuo työnteko, teen mitä lystään. On talot, mökit, autot ja rahaa pankissa, lisäksi valtio lähettää 500 euroo joka kuukausi kahvittelurahaa. Mutta tehkää te työnne jotka siitä nautitte.

Vierailija
1606/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleen varmaan liian huono mielistelemäään. Näen liika nopeasti ihmiste läpi ja monet asiat alkaa kyllästytttää liika nopeasti.

Vierailija
1607/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö lastenhoitajan työt päiväkodeissa? Tälläkin hetkellä kymmeniä työpaikkailmoituksia auki pk-seudulla. Myös sijaisuuksia saa hyvin. 

Vierailija
1608/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se työllistyminen on muusta kuin iästä kiinni. Kun on hyvä koulutus jatyötodistus niin saa jopa valita työpaikkansa itsekin yli 50 v. Itsellänikin on kiitettävät työtodistykset pitkästä työsuhteesta. Olen myös kouluttautunut koko ajan lisää työn ohessakin korkeakoulutasolla. On korkeakoulututkinto ja myös vapaaehtoostyötä olen tehnyt noin vuoden palkkatyön ohessa. On perhe ja pieni lapsi. Aktiivisuus ja ryöhalukkuus on tärkeää, osoittaa olevansa motivoitunut.

Mä heitin mun kaikki työtodistukset roskiin, pitkäaikaistyöttömät ei tee niillä mitään. Ja jos oot juuri valmistunut ammattiin työvoimatoimisto ei päästä sua opiskelemaan uutta alaa.

Vierailija
1609/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi tutkintoa, mutta kun on TULES - sairaus ja lisäksi krooninen kipusairaus, niin en voi enää tehdä niitä töitä, joihin minulla on koulutus. Joka päivä löytyy (ehkä) 2-3 mulle soveltuvaa työpaikkaa. Yhdessä haastattelussa kävin ennen jouluaattoa, sen jälkeen ei ole ollut mitään...

Vierailija
1610/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisikö lastenhoitajan työt päiväkodeissa? Tälläkin hetkellä kymmeniä työpaikkailmoituksia auki pk-seudulla. Myös sijaisuuksia saa hyvin. 

Meille kaikilleko näitä neuvojasi jakelet?

Vierailija
1611/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se työllistyminen on muusta kuin iästä kiinni. Kun on hyvä koulutus jatyötodistus niin saa jopa valita työpaikkansa itsekin yli 50 v. Itsellänikin on kiitettävät työtodistykset pitkästä työsuhteesta. Olen myös kouluttautunut koko ajan lisää työn ohessakin korkeakoulutasolla. On korkeakoulututkinto ja myös vapaaehtoostyötä olen tehnyt noin vuoden palkkatyön ohessa. On perhe ja pieni lapsi. Aktiivisuus ja ryöhalukkuus on tärkeää, osoittaa olevansa motivoitunut.

Herranjestas voiko näin pönttöjä ihmisiä olla?

Veikkaan peräti AMK-tutkintoa sos. tai terv. alalta.

Vierailija
1612/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet YLI 50 eli min. 51 ja sinulla on PIENI lapsi eli alle 6v, tod.näk. ET ole nainen...

Vanhat korkeakoulutetut naiset eivät työmarkkinoilla ole kovinkaan haluttuja, oli motivaatio miten kova tahansa - SUHTEILLA voi tietysti kumpaa tahansa sukupuolta oleva saada pestin.

Vierailija
1613/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole vaan mahdollisuutta päästä opiskelemaan AMK:hon vaikka halua olisi, jos oot syntynyt tyhmänä niin tyhmänä myös tule kuolemaan. Sitten on yritettävä pärjätä opistotason papereilla millä ei tee yhtään mitään, ainakaan merkonomin. Pitkäaikaistyötön merkonomi, ilman työkokemusta, ilman suhteita ja ilman kielipäätä on takuulla kovaa kamaa työmarkkinoilla, tosin en usko että ne tradenominkaan paperit minulle työpaikkaa toisi yhtään sen helpommin.

Vierailija
1614/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä matalapalkkatöitä joista ei jää juuri mitään käteen ja kaikki aika/elämä menee hukkaan ja mahdollisesti myös terveys. Perustelkaa

Vierailija
1615/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutku sit en niinku ehtis somettaa ja vauva-keskustella niinku

Vierailija
1616/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän voisi päästää heti saman tien eläkkeelle, kun viiskymppiä tulee mittariin. Lapsikin tietää, ettei viiskymppinen enää mihinkään työllisty.

Turhaan saatana melkein 20 vuotta joutuu olee palloteltavana ja hakee duunia, vaikkei mihinkään tuu enää pääseen. Vielä pitäisi kouluttautuakin, vaikka jo neljäkymppisenkin on enää turha opiskella uutta alaa. Sitten kun oot hakemassa työtä, niin homma torppaa siihen ku on liikaa ikää ja eikä oo alalta minkään näköstä työkokemusta. Juu, ku heti pitäisi olla pitkä työkokemus alalta, jolle oot vasta koulun käynyt.

Ja viikossa pitäisi hakea montaa työpaikkaa, vaikkei oo ees yhtä työpaikkaa, johon voisi päästä töihin - paitsi unessa.

Itse ole työllistynyt hyvin 57 vuotiaana. On kaksi korkeakoulututkintoa ja hyvä työhistoria. En usko, että sen paremmin 20 v kuin 60 v työllistyy ilman koulutusta.

100% varmasti pääsee helpommin pikaruokaketjuun töihin 2-kymppisenä, oli koulutusta tai ei.

Jos et noin yksinkertaista asiaa ymmärrä, niin et voi nykyisessä työssäsikään kovin fiksu olla. 

Vierailija
1617/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus on saanut aikaan yt-neuvottelujen ja lomautusten sekä irtisanomisten aallon Suomessa. Työ- ja elinkeinoministeriön mukaan lähes 6000 on jäänyt työttömäksi ja yli 17 000 on lomautettu.

Koronavirustilanne näkyy TE-toimistoihin saapuneissa yritysten yt-neuvotteluilmoituksissa sekä työttömiksi työnhakijoiksi lomautettuna tai muusta syystä ilmoittautuneiden määrissä. Työ- ja elinkeinoministeriö seuraa lukujen kehitystä päivittäin ja raportoi niistä

https://duunitori.fi/tyoelama/koronavirus-tyottomyys

Vierailija
1618/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä matalapalkkatöitä joista ei jää juuri mitään käteen ja kaikki aika/elämä menee hukkaan ja mahdollisesti myös terveys. Perustelkaa

Itselleni jonkinverran mt rasitteisena työ on keskeinen elämänrakenne. Näen ihmisiä, olen hyödyksi, teen työni hyvin ja tunnen kuuluvani joukkoon. Elän järkevästi ja joka kk jää muutama satanen joko säästöön tai itseni hemmotteluun. Ei ole jatkuva pelko peffassa rahan loppumisesta. Työkin näyttäisi melko taatulta kunhan itse pysyn kunnossa. Viittäkymppiä lähestyn. En jaksa valittaa kun tiedän jo taustani ja mulle tää työ on antanut ihan selvän tehtävän elämässä kun perhettä tai sukua ei ole. Tuossapa nyt jotakin, miksi herään joka arkiaamu ihan mielelläni tekemään hommia.

Vierailija
1619/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä 50 ja yli pääsevät kierrätyskeskuksiin ja muihin vastaaviin ja palkkakin huimat n1300e kk brutto.

Ai maksetaanko siitä? Luulin että tarjoovat 9e/pvä matkakuluista.

Vierailija
1620/2374 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö opettajan pätevyyttä voisi hyödyntää missä tahansa koulutus- tai valmennustehtävissä? Näitä lienee maailma ja Suomi pullollaan: erilaisia ohjelmisto- ja IT-koulutuksia, johtamis- ja esimiesvalmennuksia, erilaisia organisaatioiden transformaatioihin liittyviä muutoskoulutuksia, uracoachingia, valmennuskurssitoimintaa, eLearning-koulutusten tuottamista, projektinhallintakoulutuksia, SOTE- ja maakuntauudistukseen liittyvää kouluttamista, yrittäjien neuvontakoulutuksia, tietosuojakoulutuksia, jne. jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä