Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
1501/2374 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloneuvos kirjoitti:

532e työkkäriä ja 339e asumistukee ja loput n.190e kelasta Toimaria.  Lisäksi ilmasta ruokaa 2 pussia viikossa avustuksena.

Miksi ihmeessä haluaisinkaan töitä?

Kiitos ja hyvää joulua ahkerille veronmaksajille.

Ainoastaan kykenevä Alfa uros uskaltaa priorisoida elämänsä tärkeys järjestykseen.

Tunnen yhden Alfa miehen, tämä hakee käyttö rahat kelasta, asunto ja ylläpito tulee naisilta.

Todellakin herättää kunnioitusta, kateuttakin.

Tyhmä työtä tekee, Alfa pääsee vähemmälläkin.

Vierailija
1502/2374 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön puolisoni suostuu hakemaan vain unelmaduuniansa vastaavia paikkoja. Mikään vähäisempi tai muun lainen työ ei kelpaa. -_- Ja näitä unelmaduunia vastaavia paikkoja ei ole juurikaan edes tarjolla. Norkoilee siis vuodesta toiseen työttömänä kotona.

ärsyttävää.

Eikö tämä ole hyvä asia? Olisitko halunnut, että puolisosi kelpuuttaa kumppanikseen kenet tahansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2374 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nro 6,miten työhistorian aukkoja voi oikeasti peittää? Jos ei ole työtodistusta olemattomasta työstä - värentäjäksikö sitä pitäisi alkaa? vai eikö niitä työtodistuksia muka koskaan pyydetä?

Monet peittävät äitiyslomia, perhevapaita ja opintovapaita kertomatta, että olivat välillä poissa. LinkedInissä yleistä. Sitten ovat muka olleet vaikka 4 vuotta jossain, vaikka todellisuudessa olivat vajaan vuoden, sitten 2 vuotta poissa ja palasivat joksikin aikaa.

Liekö sattumaa, kun joillain pisimmät työsuhteet käytännössä ajoittuvat perhevapaiden tai opintovapaiden ajalle, ja muuna aikana ovat vain lyhyitä pätkiä? CV:llä tilanne näyttää erilaiselta. Tavallaan ymmärrettävää, jos odottavat pidempää pätkää, jotta saavat palkkakuukaudet hyödynnettyä. Sitten voivat parhaassa tapauksessa saada päättyvääkin työtä pidennettyä tauolla ollessaan, ja ilmoittaakin sitten, että jatkavat vapaataan.

Vierailija
1504/2374 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että nykyään vain nämä samanäköisiä blondi ponnari pissikset jotka pitävät nilkkaan asti ulottuvat takit, saavat kaikki työpaikat.

Tunnen tällaisia ja on aivan käsittämätöntä miten niiden elämä on mennyt täydellisesti putkeen.

Vierailija
1505/2374 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tunkki kirjoitti:

Hakijoita parisataa ja ne jotka saa paikat on brändättyjä ja intohimoisia instabeibejä. Kävin stalkkaamassa kun nimet kerrotaan. Ja kyse ihan perus toimistonysväyksestä, jonka tekis koulutettu apinakin. En viitti brändätä enkä esittää mitään, joten lähden vaihtaa alaa. Miesvaltaiselle duunari alalle jossa kelpo palkka. Voi tosin olla etten työllisty sinnekään koska munasarjat, mut oonpahan sitten työtön.

Stalkkaamisesta tulee paha mieli, kun aina nämä valitut ovat nuoria ja kauniita, tosi ihanan näköistä some-elämää viettäviä ihmisiä. Täydellisiä, kaikki just oikeat koulut käytynä, harrastukset tukemassa osaamista, kirkkaat valkoiset hampaat, urheilullisia. Vaikka sitä ei haluaisikaan niin pieni ääni kuiskaa nurkasta "ja sinä olet kaikkea muuta, mitä oikein kuvittelit edes hakiessasi? Sulle varmaan naurettiin"

Jep. Ja siinä nimitys lapussa on tarkkaan kerrottu miten erinomaisia ja mahtavan täydellisiä nämä valitut on. Kyllä alkoi HÄVETTÄÄ että edes hain ja nyt en enää edes hae mitään, en ainakaan valtiolle piste fi duuneja.

Miten ois työkelvottomuuseläke meille epäkuranteille loosereille?

Vierailija
1506/2374 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 12 vuotta putkeen työttömänä, edellisen kerran vakiduunissa 2009 josta lähdin itse vetämään. 2020 valmistuin merkonomiksi mutta merkonomeja on suomessa tuhansia, ja niin on myös tuhansia tradenomeja ja maistereita ketkä tappelee kaupan alan töistä. Ja nekin vähät työpaikat joita netissä näkyy niin niissä on yleensä työaika 5-20h/vko, ei hirveemmin inspiroi mennä töihin jos saan kotona löhöämällä saman verran rahaa työttömyysturvasta. Ja enpä hirveemmin usko et ketään tulee palkkaamaan kaveria kuka on ollut 12v työtön ja kenellä on CV aukkoja täynnä. Kaupan alalla ei tule varmaan koskaan olemaan mahdollista tehdä täysiä viikkotunteja, ja jos tuleekin niin todella harvoin. Kaduttaa kun opiskelin kaupan alaa ylipäätään, mahdoton työllistyä. Pitkäaikaistyöttömiä ei muutenkaan haluta muuksi kuin 9e orjaksi. Juuri aloin laskemaan kuinka mun ois kannattavampaa oikeesti mennä työkokeiluun johonkin, saisin 180e lisää rahaa joka kuukausi. Suomi on paska maa jossa työkokeilukin on kannattavampaa kuin 20h/vko työsopimus, työkokeilussa ei tule minkäänlaista paperisotaa kelan kanssa. Jos otat vastaan tuon 20h/vko sopparin niin saat toimittaa kaikenlaisia palkkalaskelmia kelaan yms ja odottaa päätöstä kuka ties kuinka kauan. Työkokeilussa ei tarvitse muuta tehdä kuin täyttää työttömyysturva ilmoitus.

Vierailija
1507/2374 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin terve ja fiksu, MUTTA minulla on 2 vuoden aukko CV:ssä. Olen siis työkyvytön tuon aukon takia, en terveyteni/osaamiseni takia.

Olitko vankilassa vai muuten vain leppoistelemassa sen aukkosi aikana?

Vierailija
1508/2374 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina kännissä haastatteluihin ja uhkailen haastatteluita puukolla. Silti saan töitä. Olen it-guru.

Vierailija
1509/2374 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työhaastattelussa sanottiin minun olevan ylikouluttautunut ja toisessa, että eivät uskalla palkata, kun olettavat, että kärkyn parempaa työtä ja sitä odotellessa haen jotain väliaikaista. Selitäpä siinä rekrytoijille, kun he ovat jo päättäneet toimia oletustensa ja tulkintojensa mukaan. Olen hakenut myös sellaisiin työpaikkoihin, joihin ei vaadita kouluttautumista alalle, eikä työkokemusta. Olen niihin hommiin pätevä sekä koulutuksen että työkokemuksen perusteella. En ole päässyt haastatteluihin ja edes söhköpostikyselyyni hakemukseni tilanteesta ei ole viitsitty vastata. Näihin hakemuksiin oli pakko laittaa ikä, koska haku tapahtui netissä ja muutoin ei olisi päässyt etenemään hakemuksen täytössä. Olen ilmeisesti joidenkin mielestä visikymppisenä valmis petipotilaaksi vanhainkotiin.

Vierailija
1510/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa töitä, koska en hae enkä halua töitä. Jätän työpaikat niitä haluaville.

Vierailija
1511/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa töitä, koska olen ylipainoinen ja lähes kuusikymppinen. Ammattitaitoa on ja kokemusta hakemiini paikkoihin. Kokemiani sairauksia ei työnantaja tiedä. Olen nyt täysin työkykyinen.

Vierailija
1512/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaks

Vierailija
1513/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes halua töitä. Mieheni tienaa hyvin ja minulle riittää kotihommia. Hoidan lapset ja kotityöt, pidän sekusaalisesti mieheni tyytyväisenä ja siinä se.

Onnea vaan sulle sitten kun miehesi päättää vaihtaa sinut nuorempaan kotiorjaan.

Vierailija
1514/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Opiskelin työn ohella täysin uuden alan. Olen edelleen tuolla töissä mutten löydä uutta vaikka olen hakenut tuon uuden alan töitä. Alat liippaavat toisiaan, joten näkisin että kokemuksestani on todellista hyötyä myös toisella alalla. Kokemusta on sekä ruohonjuuritasolta, molemmilta aloilta, sekä nykyiseltä alaltani sekä asiantuntija, että esimieskokemusta. Olen hakenut paljon uusia töitä mutta ei vain tule kutsua edes haastatteluun. Kaippa ajattelevat, että jalat on liian syvällä nykyisessä työssä. Syy miksi haluaisin vaihtaa on, että nykyisellään olen ajautunut, haluaisin tehdä "kutsumustani" vastaavaa työtä. Kaippa sitä vain pitää jatkaa etsimistä. Selviän kyllä nykyisestä työstäni, ja hyvät työkaverit auttavat kyllä jaksamaan joka aamu töihin.

Olisin työllistänyt itse itseni, mutta pankilta ei herunut pääomaa, vaikka omasta mielestäni lts oli pätevä sekä kannattavuuslaskelmat oikein. Sanoivat etteivät tunne alaa niin hyvin että rahoittaisivat ilman konkreettista näyttöä.

Vierailija
1515/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Liian vähän työkokemusta, siis yhtenäistä pätkää samalla työnantajalla ja yhdessä toimenkuvassa.

2. Lisäksi kun työkokemus on pätkinä siellä täällä, milloin mistäkin tehtävästä, työnantajalle syntyy CV:stä tuuliviirivaikutelma.

3. Liikaa kilpailevia hakijoita, joilla on minua enemmän kohdassa 1. mainittua työkokemusta.

4. Liikaa koulutusta, joka yhdessä pätkittäisen työhistorian kanssa entisestään lisää tuuliviirivaikutelmaa.

5. Liikaa gäppejä CV:ssä, joille on järkevät ja uskottavat syyt, mutta joita on vaikea kommunikoida ennen haastatteluun pääsyä.

6. Olen tarttunut siihen, mitä on sattunut olemaan tarjolla. Virhe! Potentiaaliselle työnantajalle tämä näyttää siltä, etten tiedä mitä haluan. Generalistina haluan ja kykenen tekemään moniakin asioita, mutta työnantaja haluaa kuulla jostain spesifistä asiasta, joka on minulle "intohimo" (näin siis it-alan asiantuntijatöissä)

7. Edellä mainittu "intohimon" puute. Opiskelin ja haluan töihin lähinnä rahan takia. Intohimoni ovat muilla elämänalueilla.

Vierailija
1516/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin syy taitaa olla se, että en oikeastaan edes hae töitä, makaan vaan kotona sohvalla ja odotan, että jotain tapahtuisi. Muutenkin ärsyttää pelkkä ajatus siitä, että pitäisi aamulla herätä aikaisin ja pakottaa itsensä töihin eikä voisi dokata ja pelaa pleikkaria silloin kun huvittaa. Taidan olla yksinkertaisesti liian laiska ja mikäs siinä kun näinkin voi elää.

Vierailija
1517/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa melkoisen typerä otsikko.

Jospa nyt tulisi mieleen kysyä:

Työnantaja! Miksi työtön ei saa töitä?

Vierailija
1518/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono asenne työttömillä, ei ihme ettei töitä löydy kun ollaan naama norsulla, katkeria ja kateellisia työtätekeville.

Te seniorit ketkä valitatte ettei töitä löydy eikä kukaan palkkaa niin kyllä se oli itsellä alle 25vuotiaana täysin sama homma, ei millään töitä löytynyt lukuisista hakemuksista huolimatta. Sain satunnaisesti kaikenlaisia pätkätöitä kunnes yhdestä määräaikaisesta sopparista sain vakituisen työpaikan. Mutta siis 3vuotta olin työtön enemmän ja vähemmän.

Ei työttömänä helppoa ole, mutta onneksi itsellä ahkeruus palkittiin.

Vierailija
1519/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos työtön saisi töitä, eihän sitten enää olisi työtön 🦧!

1520/2374 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Liian vähän työkokemusta, siis yhtenäistä pätkää samalla työnantajalla ja yhdessä toimenkuvassa.

2. Lisäksi kun työkokemus on pätkinä siellä täällä, milloin mistäkin tehtävästä, työnantajalle syntyy CV:stä tuuliviirivaikutelma.

3. Liikaa kilpailevia hakijoita, joilla on minua enemmän kohdassa 1. mainittua työkokemusta.

4. Liikaa koulutusta, joka yhdessä pätkittäisen työhistorian kanssa entisestään lisää tuuliviirivaikutelmaa.

5. Liikaa gäppejä CV:ssä, joille on järkevät ja uskottavat syyt, mutta joita on vaikea kommunikoida ennen haastatteluun pääsyä.

6. Olen tarttunut siihen, mitä on sattunut olemaan tarjolla. Virhe! Potentiaaliselle työnantajalle tämä näyttää siltä, etten tiedä mitä haluan. Generalistina haluan ja kykenen tekemään moniakin asioita, mutta työnantaja haluaa kuulla jostain spesifistä asiasta, joka on minulle "intohimo" (näin siis it-alan asiantuntijatöissä)

7. Edellä mainittu "intohimon" puute. Opiskelin ja haluan töihin lähinnä rahan takia. Intohimoni ovat muilla elämänalueilla.

Minulla on kaikki muut näistä paitsi kohdat 3 ja 4, ja töitä löytyy helposti. Muilla kohdilla ei siis ole merkitystä. Kohta 4 on helppo korjata, jätä koulutus pois hakemuksesta ja CV:stä, mutta tuota kohtaa 3 on vaikeampi korjata vaihtamatta alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän