Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
1421/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aina on olemassa joku tuttu joka saa työn.

Viimeksikin haettiin korkeakoulutettua, mutta valittiin yrttineuvoja, koska hän vaan oli niin hyvä haastattelussa. Tai ehkä jonkun tuttu tai saman puolueen jäsen. Riippuu mistä suunnasta katsoo.

Vierailija
1422/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään valmista koulutusta peruskoulun jälkeen... Perhanan nykymaailma, oon syntynyt väärälle vuosikymmenelle ihan selkeesti. Istuisin ennemmin sähkötuolissa kun koulunpenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen paranoidinen skitsofreenikko ja lääkityksellä

Vierailija
1424/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on mutta en itse voi päättää milloin niitä teen.Parhaimmillan alle päivän varoitusajalla oleva töissä ja ilman tietoa jatkuvuudesta.Pahimmillaan ollut 1-2 työpäivää kuussa. Keikkatyöläinen on näkymätön paitsi silloin kun kakka osuu tuulettimeen.

Vierailija
1425/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio banaani kirjoitti:

Töitä on mutta en itse voi päättää milloin niitä teen.Parhaimmillan alle päivän varoitusajalla oleva töissä ja ilman tietoa jatkuvuudesta.Pahimmillaan ollut 1-2 työpäivää kuussa. Keikkatyöläinen on näkymätön paitsi silloin kun kakka osuu tuulettimeen.

Olen siis työssäkäyvä työtön.

Vierailija
1426/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun kolmatta vuotta pyörätuolissa. Ja osittain en edes kuule kunnolla. Kukaan ei tahdo palkata, vaikka osaamista olisi.

Vierailija
1427/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen historiani vuoksi joutunut vaihtamaan nimenikin. Tosi hankala aloittaa alusta.

Vierailija
1428/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin töihin joihin haen on todella paljon hakijoita. Sitten kun vielä ottaa huomioon sen, että noita paikkoja hakee työttömien lisäksi myös ne joilla jo on töitä. Syrjäseudullakin toimihenkilön paikkaa saattaa hakea toista sataa ihmistä.

Tällä hetkellä haen työtä ympäri Suomea ja mieluusti muutan työn perässä. Saa nähdä mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

Vierailija
1429/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on aika tyhjä kun valmistuin koulusta vasta ja suurin osa firmoista ei ikinä vastaa mitään. Eli jatkan hakemusten massaan

Vierailija
1430/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä Suomesta heti kun korona hellittää.Olisi ollut jo Kiinassa hyvä duuni mutta koska ....

Suomesta minun on mahdotonta saada oikeastaan mitään töitä koska menin opiskelemaan ulkomaille. Suomessa ulkomaalainen tutkinto,kielitaito, ja kokemukset kansainväisessä ympäristössä toimimisesta on vihonviimeinen asia mitä hakijalta toivotaa.

Vierailija
1431/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantajat eivät palkkaa. Miksi palkkaisivat kun parhaimmillaan saa ilmaiseksi?

Vierailija
1432/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias nainen ja siksi kai iso riski työnantajille, sillä voisin tulla raskaaksi.

Vierailija
1433/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi. koulutukseen kuuluva työharjoittelukin veti vesiperän, juuri nyt ei ole vapaita paikkoja. Joskus tulee aina jotain työtä muutamaksi kuukaudeksi, mutta se jää aina siihen. En tiedä mikä menee vikaan. Ehkä en ole tarpeeksi hyvä nuolemaan tai sitten koko kombo eli ikä, ulkonäkö ja ääni on vaan niin vastenmielisiä, ettei haluta palkata pysyväksi. Osaamisessa ei ole mitään vikaa eikä kyvyssä oppia.

Vierailija
1434/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun täällä pikkukylässä ei ole avoimia työpaikkoja.

Eihän tuo ole mikään syy! Mikset muuta?

Ihmiset on kautta aikojen muuttaneet työn perässä.

Kukaan ei voi pakottaa minua lähtemään omasta kodista ja samalla hylkäämään lapset, mieheni ja ikääntyvät vanhemmat.

Juuri näin.

Vierailija
1435/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa 61 vuotias. Kuka enää palkkaa, kun olettavat eläkkeelle siirtymisen olevan lähellä.

Muistakaa te nuoret, että vain ammattiliittoon kuulumalla teillä on joskus joku turva. YTK ja vastaavat antavat vain ansiosidonnaisen, mutta muuta apua sieltä ei tule.

Työnantajat ja tietyt poliittiset puolueet ajavat Suomeen matalaa palkkaa ja samalla vain itselleen verovähennyksiä ja matalaa verotusta sijoituksista, osakkeista jne jne.

Vierailija
1436/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita parisataa ja ne jotka saa paikat on brändättyjä ja intohimoisia instabeibejä. Kävin stalkkaamassa kun nimet kerrotaan. Ja kyse ihan perus toimistonysväyksestä, jonka tekis koulutettu apinakin. En viitti brändätä enkä esittää mitään, joten lähden vaihtaa alaa. Miesvaltaiselle duunari alalle jossa kelpo palkka. Voi tosin olla etten työllisty sinnekään koska munasarjat, mut oonpahan sitten työtön.

Vierailija
1437/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kun en hae töitä.

Vierailija
1438/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en hae töitä. Soitti työkkäristä joku akka ja ynseänä kyseli miksen kahteen vuoteen ole hakenut töitä. Kun on työeläke eikä muutenkaan kiinnosta kenellekään h***aksi lähteä. Älä soita tähän numeroon enää. Ja punaista luuria.

1439/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK työnteko, antaa tyh###n tehdä.

Vierailija
1440/2374 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä 43 vuotta, it-alan koulutus ja työkokemus. Ei mitään toivoa töistä. Ottavat junioreita vaan.

Mutta joo, aion hakea myös muita kuin it-alan töitä, ihan siivouksesta ja Alepan kassasta alkaen. Toivon että edes niitä hommia löytyy, kun kuitenkin eläkeikään olisi vielä parikymmentä vuotta.

Meillä kun rekrytoidaan niin ikä ei merkkaa mitään. Osaaminen merkkaa. Viimeksi haettiin koko maan laajuisesti ja vaatimukset (tarvittava osaaminen) listattiin. Hakijoita oli satoja, päteviä kourallinen, haastatteluun pääsi ne kolme ketkä täyttivät vaatimukset, eli ilmoittivat osaavansa niitä asioita mitä vaadittiin. Haastattelussa selvisi etteivät he oikeasti osaa niitä asioita vaan olivat vain sanoneet niin. Ei palkattu ketään kun ei löytynyt yhtään osaajaa.

IT-ala on aika laaja käsite. Muutokset ovat jatkuvia eikä jollain vanhalla osaamisella tee oikein mitään. Pitää olla jatkuvasti ajan hermolla ja tietää viimeisimmät jutut. Ikinä et ole valmis vaan joudut kouluttautumaan jatkuvasti uudelleen. Paska ala, kannattaa vältää. Itse en pääse enää pois kun olen tehnyt tätä vuosikymmeniä enkä osaa mitään muuta. Liikaa stressiä, liian vaativa ja henkisesti uuvuttava, liian kova vastuu. Ainakin palkkaan verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän