Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
Aina on joku joka on ainakin paperilla parempi kuin minä.
Itseni on siististä teollisuustyöstä raakattu(ei määräaikaista vakinaistettu) lievän allergian takia.
Allergia muodosti teoreettisen riskin, mutta ei näkynyt työssäni mitenkään.
Aiemmassa eikä myöhemmissä töissäni ei terveystietoja syynätty, lukuunottamatta viimeistä, joka oli sama työnantaja, mutta eri tehtävä.
Nyt olen itseni työllistäjä alalla, jonka luulisi olevan astmaatikolle myrkkyä, pärjännyt olen.
Vaimollani on eräs krooninen sairaus, jonka suhteen hän on oppinut: älä kerro, tai et pääse edes surkeimpaan paskaduuniin.
Kysy työnantajilta. Haen muttei kutsuta haastatteluun.
Rehellisesti sanottuna, on parempaakin tekemistä. En kaipaa töihin millään tasolla, tulen taloudellisesti hyvin toimeen ja oma aika on tärkeämpi kuin se muutama satanen ylimäärästä siitä että tuhlaan 9 tuntia päivästä johonkin mitä en halua tehdä.
Erittäin paha sosiaalisten tilanteiden pelko,
Ulkonäköön liityvä syy. Pääsen kyllä haastatteluihin ja usein mainitaan myös varahenkilönä lopulliselle valitulle (kerran jopa sain paikan noin joskus 15v sitten). Mutta kaikkinensa en ole yhtä edustava kuin kanssa hakijat fyysisen kasvoissa olevan vian takia.
Olen vammainen. Pyörätuolissa.
Pääkoppa toimii ja normaalit koulut käyty.
Työnantajat eivät halua ottaa riskiä, kun tervejalkaisia hakijoita on saatavilla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekytoijan näkökulma:
-Ikä on oikeasti rasite. 40 on hilkulla, 50 heikko, ja 55 mahdoton.
-Työtön on lähtökohtaisesti heikommassa asemassa haussa
-Ns, aukoton työhistoria on valtava etu.
-Kun haet helppoa työtä, älä paljasta pitkiä opintoja tai hienoja tutkintoja.Liputat aukottoman cv:n puolesta, mutta kehotat piilottamaan tiedon liian hyvistä opinnoista. Voisitko ihan konkreettisesti kertoa, miten tuossa voi onnistua?
Työttömyys ei oman kokemukseni mukaan välttämättä ole aina huono asia, sillä työtön voi aloittaa uudessa paikassa nopeammin kuin henkilö, jolla on irtisanomisaika. Haastatteluunkin pääsee nopeasti (paitsi ne, joilla on lastenkuskausta joka päivä tiettyyn aikaan).
Tosin en minäkään töitä ole saanut. Ikää yli 40v., ja kokemusta vain helpoista töistä, joihin hakee miljoona muutakin, ja he ovat paljon nuorempia ja näppärämpiä.
Tossa ei ole yhtään mitään ongelmaa. Itsellä 22vuotiaasta katkeamaton työhistoria, minulla maisterintutkinto, jonka hankin täysipäiväisen työn ohessa 3 vuodessa. Opiskelujen ja työn yhdistäminen on mahdollista ja vain laiskimmat opiskelijat eivät työskentele opintojensa ohessa.
En edes halua töitä. Mieheni tienaa hyvin ja minulle riittää kotihommia. Hoidan lapset ja kotityöt, pidän sekusaalisesti mieheni tyytyväisenä ja siinä se.
Ne keillä on suhteita pääsee aina ensin. Itse en edes tiedä mitä opiskelin, aloja on niin paljon. Ammatinvalinta psykologilla olen kyllä käynyt mutta ei sieltä mitään irronnut. Jotain hiuspinnien myyntiä en lähde tekemään, työllä täytyy olla tarkoitus.
Teen pätkiä. Sovin pomon kanssa milloin seuraavalla kerralla tulen takas töihin.
Ei vaan ole varaa palkata, niin odotellaan.
Toukokuussa olisi varmasti seuraava pätkä.
En tee mielellään muille koska tarjoavat huonompaa palkkaa ja edut on todella kehnot.
Muutenkin ala on mulkkuja täynnä. En tee mielellään mulkuille hommia.
Täräytän nyrkillä pöytään jos kuulen mulkkumaisia työehtoja työhaastattelussa.
Olen mestari ja en ihan millaiseen suostu. Se menee niin että muut tanssii mestarin pillin tahtiin, eikä toisinpäin.
Tämä selvä?
En kuulu, sovellu ja pysty työhön. Olen ihminen ja vapaa valitsemaan elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Koska 2,5 vuoden tauko työelämästä, jota en selitä mitenkään.
Muuten cv on tosi hyvä. Kokemusta monenlaisesta ja korkeasti koulutettu. Olen joko ylikoulutettu tai en osaa jotakin vaadittua ohjelmaa x, jonka oppisi nopeasti...
Elän minä tuillakin, kun on velaton asinto, jossa vastike alle 200€.
Mulla on kolme taukoa ja pitempiä taukoja joita en myöskään selitä millään. Enkä ala selittelemään, olen saanut tarpeekseni.
Ikää 56 ja ulkonäkö "köyhä". Hiukset itseleikatut, huonot vaatteet, siistit, mutta kuluneet, ei varaa ostaa uusia. Kirpparillakin vaatteet nykyisin kalliita. Uffilta joskus saa joskus halvalla, jos löytää oikean koon. "Köyhä" olemus. Köyhyys aiheuttaa alemmuuskompleksia ja häpeää, joka heijastuu koko olemukseen. Joskus päässyt haastatteluihin, mutta ehkä ulkonäköni ja olemukseni estää työnsaannin. Olen jotenkin nukkavieru, vaikka haluaisin näyttää siistiltä.
Oman alan töitä (kirjanpito) on todella vähän tarjolla täällä missä asun, jonka lisäksi olen ollut yli 10 vuotta työttömänä eli osaaminenkin vanhentunut. Myyntitöitä olisi vaikka kuinka paljon tarjolla, mutta en sovellu siihen (paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko). Kuntouttavassa työtoiminnassa olen ollut nyt muutaman vuoden.
Siksi kun täällä pikkukylässä ei ole avoimia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mikään syy! Mikset muuta?
Ihmiset on kautta aikojen muuttaneet työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mikään syy! Mikset muuta?
Ihmiset on kautta aikojen muuttaneet työn perässä.
Kukaan ei voi pakottaa minua lähtemään omasta kodista ja samalla hylkäämään lapset, mieheni ja ikääntyvät vanhemmat.
Peruskoulun jälkeen olen hakenut useampaa johtajan paikkaa! Aina on tullut hylky!
Pääsin töihin kun käytin omia säästöjä uudelleen kouluttamiseen. Suoritin AWS-sertifikaatit ja melkein heti sain töitä.