Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
Vierailija kirjoitti:
Yritä siinä tuoreilla valmistuneen papereilla saada työpaikka lukemattomilla hakemuksilla, kun sukunimenä on Nyman. Menee tiettävästi suoraan roskiin, ja niiden muutamien työhaastattelujen jälkeen ei kuulu niin mitään.
Täällä sukunimenä Palm, miettinyt usein, vaikuttaneeko :p jumalan lahjana myös tummapiirteinen..
Teen työtäni joka päivä. Kukaan ei vain tällä hetkellä maksa siitä mitään. Olen siis virallisesti työtön ja lisäksi määritelty Kelan toimesta ei-aktiiviseksi, koska työni laatu ei kuulu sivistymättömien sipilöiden ajatusmaailmaan, on heille "liian korkeakoulutettua".
terveisin lainsuojaton
Ei ole luotettavaa työntajaa ei ole luotettavaa turvaa yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luotettavaa työntajaa ei ole luotettavaa turvaa yhteiskunnalta.
Työnantajaa. ei työntajaa vaikka, sekin(?) puuttuu tästä ahneuden ja riiston maailmasta.
Mun poika valitti kun on lähettänyt niin ja niin monta kesätyöhakemusta ja mistään ei ole tullut vastausta.
Sanoin, että mitä niitä lähettelet, kierrät kaikki sen alan paikat lähistöllä (pitäisi saa harjoittelua tietyltä alalta opiskeluja varten) ja käyt tarjoamassa itseäsi hommiin. Sanot, että nyt pitää saada alan työpaikka ja olen valmis aloittamaan ihan hanttihommista, mitä vaan kesäksi.
Näin teki ja ekasta paikasta sai paikan.
Vierailija kirjoitti:
Pari esimerkkiä työhönhakutilanteista:
1. Omakohtainen.
Kilpailevassa firmassa oli paikka vapaana. Hain tätä paikkaa. Tämän yrityksen toimitusjohtaja soitti silloisen työnantajani toimitusjohtajalle. Kyseli minusta ja miksi haluan vaihtaa paikkaa...
Kun menin seuraavana päivänä töihin niin toimitusjohtaja irtisanoi minut. Syynä se, että olin ollut yhteydessä kilpailevaan yritykseen....2. Oli lehti-ilmoitus: Haemme alle 40 v korkeakoulutettua henkilöä, jolla ainakin 20 vuoden vankka kokemus alalta.
Tämä tosijuttu, koska itsekin hain tätä paikkaa. Pääsin haastatteluun, en kuitenkaan saanut työtä koska muuten täytin ehdot mutta ikää oli liikaa, 52 v.
Kai hait korvaukset laittomasta irtisanomisesta tapauksessa 1.
Puolen vuoden palkka vähintään koska sinun on ollut vaikea sen jälkeen työllistyä. Kaksi vuotta on aikaa riitauttaa asia.
olen ollut nyt monta vuotta osa-aikaisesti työllistetty (keikkaa yms.) / osa-aikaisesti työtön. Olen ihan ahkera ja hyvä työssäni. Suurin ongelmani paremman työllistymisen kannalta on se, etten jaksa pelailla mitään sosiaalisia pelejä, en mielistellä pomoja, enkä mennä röyhkeästi kyynärpäitä käyttäen muiden ohi. Olen sitten mieluummin osittain työtön, kuin ryhdyn sekoittamaan päätäni millään sellaisella, johon en luontaisesti kykene. Menee se elämä näinkin, vähän sivusta seuraajana. Parempi toimeentulo tietysti olisi kiva, mutta jos siinä joutuu ns. myymään itseään, niin ei ole sen arvoista. Vielä olen alle 40, joten ehkä toivoa on kuitenkin.
mene töihin ja jos et pääse nii oma on ongelmas.
Olen liian vanha ja sairas töihin ja liian nuori ja terve eläkkeelle.
Olen 55 nainen, tekohampaat tulossa. Hampaat ylhäältä poistettu. Hampaattomana tällä hetkellä ja te-toimisto lähetti työnosoituksen asiakaspalveluun. Totta kai menen, haluan töitä. Hampaattomana irvistän haastattelussa, luuletteko että sovin asiakaspalveluun? Te-toimiston mielestä olen ilman hampaita sopiva palvelemaan asiakkaita, pelkillä ikenillä.
Menisin, mutta kun en kelpaa. Olen päässyt kyllä muutamaan haastatteluun, mutta homma on jäänytkin sitten siihen. Tarvitsisin ammatillista ja ihan psyykkistäkin itsevarmuutta, mutta mistä sitäkään saisi, kun ei kukaan ota töihin. Terve ja työkykyinen kolmikymppinen olen.
Perhana. Hain työvoimakoulutukseen (rekrytoiva koulutusohjelma), kävin yrityshaastattelussa ja suullisesti sovittiin että voin mennä sinne suorittamaan koulutukseen kuuluvan harjoittelun ja jos se sujuu hyvin niin voin jatkaa työntekijänä. Tämä viime viikolla. Ja nyt kun yritän ottaa yhteyttä minut haastatelleeseen tyyppiin, mitään ei kuulu! Siis ei vastaa sähköposteihinsa eikä puhelimeen. Koulutuksen järjestäjäkään ei onnistu saamaan yhteyttä. Ensi viikolla pitäisi aloittaa kurssi. Mitäs nyt?
Eli jos en tälläkään kertaa saa töitä, en tosiaan tiedä missä mättää. En voi tulla tänne kertomaan syytä siihen, miksi en taaskaan työllistynyt, kun en pysty kysymään sitä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 55 nainen, tekohampaat tulossa. Hampaat ylhäältä poistettu. Hampaattomana tällä hetkellä ja te-toimisto lähetti työnosoituksen asiakaspalveluun. Totta kai menen, haluan töitä. Hampaattomana irvistän haastattelussa, luuletteko että sovin asiakaspalveluun? Te-toimiston mielestä olen ilman hampaita sopiva palvelemaan asiakkaita, pelkillä ikenillä.
Otan osaa.
Ulkonäkö tosiaan voi vaikuttaa. Minulla on toinen yläetuhammas jo nuorena juurihoidettu ja se oli sen takia ikävästi ruskettunut, näytti oikeasti rumalta. Laitatin siihen laminaattikuoren ja - tadaa - heti seuraavassa työhaastattelussa tärppäsi! Enkä ole edes alalla, jolla ulkonäön pitäisi vaikuttaa. Ei nyt tietenkään välttämättä johtu tuosta kosmeettisesta operaatiosta, mutta kai sekin voi vaikuttaa.
Ymmärrän ettei kaikilla työttömillä ole varaa ulkonäön korjailuun.
Raskaana. Ja työtön! Oikein yhteiskunnan pohjasakkaa. Lisää loisia pusken vain maailmaan.
En tiedä. Kysy niiltä työnantajilta mikseivät ota töihin. Olisiko 53 v. ikä?
Kutsut haastatteluihin loppuivat kun täytin 45. Olen ilmeisesti jo toinen jalka haudassa.
Puolisokeana ja kroonista kipua kärsivänä en ilmeisesti ole työnantajien suosiossa :( täysin työkyvytönkään en ole vaikka rajoituksia on... kovasti töitä yritän löytää mutta ei onnistu
Ei ole lukion lisäksi muita tutkintoja. En ole päässyt kouluun ja moniin paikkoihin mennään suhteilla. Ei ole esim. joistakin paikoista edes vastattu hakemuksiin yhtään mitään. Olen tarkistanut monta kertaa hakemukset sekä CV:n eikä tuttavat tai minä itse löydetä mitään mikä saisi työnantajat karkuun.
Olen vielä nuori ja koulutuspaikka voi vielä irrota, silti ärsyttää.
Ei ole röitä jonne mennä ryöskentelemään ankarasti kuten esim. virasto tai KELA.
Siksi koska maamme edustajisto on suuressa viisaudessaan suostunut luomaan yrittäjille ilmaisen työntekijäkannnan. Miksi maksaa palkkaa kun tekijän voi vaatia ilmaiseksi kortistosta. Tämä toki syö työn laatua ja vaikuttaa motivaatioon työpaikoilla mutta se on pikku hinta orjasta.