Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
2361/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulleet tarjoamaan sopivaa hommaa, eikä tosin oikein kiinnostakkaan.

Vierailija
2362/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän työkokemusta. Nyt yritän vaihtaa alaa. Pääsin alanvaihtajille sopivaan työvoimakoulutukseen vuoden hakemisen jälkeen ja nyt pelkään, etten voi tehdä koulutusta loppuun, kun ilman alan työkokemusta on vaikea löytää harjoittelupaikka. Onko teillä vinkkejä harjoittelupaikkojen hakuun? Koulutus on vasta alkanut ja harjoittelu tehdään lopussa (eli n. 6 kk:n päästä), joten vielä ei ole kovaa kiirettä, mutta haluan aloittaa etsimisen ajoissa.

Voi kuule, harjoittelijan paikan saat kyllä melko helposti, ongelmat alkavat vasta valmistumisesi jälkeen, kun sinulle perustellaan että pätevyytesi vuoksi sulle pitäisi maksaa oikeata palkkaa eikä epäpätevyysvähennystä voida tehdä, niin ei voida palkata (ennen koulutusta ei voida myöskään palkata koska et ole pätevä..!). Itselläkin harjoittelussa olisi revitty moneen paikkaan yhtä aikaa joten jäi kuva että tässä firmassa töitä näköjään riittää.. vasn työt loppuivatki siihen kun ilmainen harjoittelu päättyi ja olisi pitänyt alkaa tehdystä työstä palkkaa maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekytoijan näkökulma:

-Ikä on oikeasti rasite. 40 on hilkulla, 50 heikko, ja 55 mahdoton.

-Työtön on lähtökohtaisesti heikommassa asemassa haussa

-Ns, aukoton työhistoria on valtava etu. Työttömällä ei monesti ole haasteellisiin tehtäviin mitään asiaa. Ei kannata edes hakea.

-Kun haet helppoa työtä, älä paljasta pitkiä opintoja tai hienoja tutkintoja

-Tehkää työttömyyden syy selväksi, mutta älkää syyttäkö siitä ketään. Keksikää hyviä syitä.

-Peitä hyvin se, että haet joitain paikkoja vaan hakemisen ilosta, koska mikö tahansa työ kelpaisi väliaikaisesti

-Suostukaa mihin vaan paskaduuniin, vaikka ilmaiseen. Älkää jättäkö cv:seen reikiä. Liiotelkaa paskaduunienkin työnkuvia. Olkaa röyhkeitä. Muuten töitä ei heru,

Rehellisesti: Työttömyys kannattaa peittää, kun töitä hakee. Vaikka valehtelemalla.

Valitan, mutta tämä kaikki on totta. En siitä itsekään pidä.

Kaikki kohdat täyttyy. Sitten kun on aukkoja niin millä niitä täyttelee kun ei oo saanut töitä?

Vierailija
2364/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian outo.

Vierailija
2365/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki. En omaa ominaisuuksia/lahjakkuuksia, millä hankkia sellaisia taitoja, mistä kannattaisi kenenkään maksaa. Lisäksi persoonallisuushäiriöistä johtuen kaikki tekeminen epäluotettavaa. Voisin kai saada jonkun mt-diagnoosinkin, mutta ei se paska pöyhimällä parane.

Vierailija
2366/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä, suppea asiantuntija-ala, jolle ei tällä hetkellä ole vientiä. 20 vuoden takainen kokemus HR-asioista ei enää paljon CV:ssä paina. 8 kuukautta työnhakua takana. Nyt näyttää olevan muodissa trendi, missä työntekijä on valittu jo hakuaikana, koska ei kiitos-vastaukset tulevat seuraavana päivänä hakuajan päättymisestä.

Noteerannut saman, työntekijät on jo valittuna vaikka ilmoitus pyörimässä. 

Vierailija
2367/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän työkokemusta. Nyt yritän vaihtaa alaa. Pääsin alanvaihtajille sopivaan työvoimakoulutukseen vuoden hakemisen jälkeen ja nyt pelkään, etten voi tehdä koulutusta loppuun, kun ilman alan työkokemusta on vaikea löytää harjoittelupaikka. Onko teillä vinkkejä harjoittelupaikkojen hakuun? Koulutus on vasta alkanut ja harjoittelu tehdään lopussa (eli n. 6 kk:n päästä), joten vielä ei ole kovaa kiirettä, mutta haluan aloittaa etsimisen ajoissa.

Voi kuule, harjoittelijan paikan saat kyllä melko helposti, ongelmat alkavat vasta valmistumisesi jälkeen, kun sinulle perustellaan että pätevyytesi vuoksi sulle pitäisi maksaa oikeata palkkaa eikä epäpätevyysvähennystä voida tehdä, niin ei voida palkata (ennen koulutusta ei voida myöskään palkata koska et ole pätevä..!). Itselläkin harjoittelussa olisi revitty moneen paikkaan yhtä aikaa joten jäi kuva että tässä firma

Kannattaa kysyä myös opiskelukavereilta paikkoja, jos jollain on useampi potentiaalinen paikka niin voit hakea siihen mihin eivät haekaan. Ja kysyisin opettajalta missä paikoissa on aiemmin oltu, samoja voi sitten käydä läpi ja luultavasti jotkut voisivat ottaakin uudelleen harjoittelijan. 

Vierailija
2368/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, 56 v. Eli "Liian kokenut". Ja eipä löydä enää nuoremmatkaan töitä, joten kai tästä Suomesta tehdään nyt ihan tietoisesti oleskeluyhteiskunta kun lähes kaikki poliittiset päätökset tähtää juuri siihen. Ja rallatetaan vaikka yhdessä sitä työvoimapula laulua kun ei muutakaan keksitä.

Vierailija
2369/2374 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sohvalla ja otan kohta päikkärit ennen iltapäivän kahveja. Miten hitossa tässä töihin ehtis? Huh huh 😱🥱

Vierailija
2370/2374 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt järjestyksessä luultavasti:

1) En tunne oikeita ihmisiä.

2) Olen yli 50 vuotta.

3) En liitä kuvaani hakemuksiin (koska haen paikkaa koulutuksen ja kokemuksen perusteella, en naaman).

Vierailija
2371/2374 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut töitä aina kyselemällä, menemällä paikalle, tekemällä hakemukset hyvin. 1. työpaikka: tiesin, että oli paikka auki, menin käymään paikalla ja jätin cv:n ja yhteystiedot esimiehelle. Sain paikan. Kun jouduin oman elämäntilanteen takia lähtemään ja etsimään uutta työpaikkaa. Taas katsoin sopivan paikan minne voisin mennä ja menin käymään, vein cv:n jne. Sain työpaikan. 

Olin tässä paikassa 2v, mutta totesin, että pystyn parempaan, joten hakemuksia tein. Hain aivan muuhun työhön, mutta paikan esimies oli kiinnittänyt huomiota laajaan osaamiseen ja pyysi minua toiseen työhön. Se oli lottovoitto. Hyvin on sujunut, vaikka uusia asioita on joutunut opettelemaan. 

Vierailija
2372/2374 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoit

Aivan. Itse täytän tänä vuonna 64v ja jäin parivuotta sitten työttömäski oikeastaan sen takia, että sain aivotapahtuman, enkä pystynyt enää tekemään omaa työtäni. Työkkäristä nytkin kysyttiin, että mitenkä olet ajatellut itsesi työllistää, kun nyt olet ollut niin ja niin monta viikkoa työttömänä :D No camoon, olen vaan ajatellut kävellä

Presis, därför at jag heter Björn Wahlström

Vierailija
2373/2374 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalainen tyämies on tyyhmä.

Björn

Vierailija
2374/2374 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta haen töitä. Viimeisin haku oli silleen typerä, että olin "liian hyvä"

Sitä ennen olen ollut vaikka ja mitä muuta. Epäilen että ikäni alkaa vaikuttaa.