Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
Työtön miksi et saa töitä kysyttiin. No ensinnäkin sen että avataanko jokin työpaikka kuten myös sen että kuka johonkin avattuun työpaikkaan palkataan päättää yksin työnantaja. Jostain syystä kyseinen tosiasia näyttää aina vaan unohtuvan.
Siis työnantaja miksi et avaa enempi työpaikkoja? Ai jaa?, että nykyisiäkin pitäis vähentää joten uusia ei palkata. Niinpä, mutta työtön miksi et saa töitä?
Työtön kuinka me täällä työkkärissä voisimme vaikeuttaa elämääsi enempi jotta jonkun työnantajan työanto halut ja tarpeet heräisivät?
Jospa rangaistaisiin työttömiä työttömyydestään siten että lisättäisiin 9-euron määräaikais pakkotöitä ja tehdään se siten että muutetaan kymmneinä tuhansia tavallisia palkkatyöpaikkoja 9-euron määräaikaispakkotyöpaikoiksi, sillä eiköhän sen myötä tapahtuva yleisen ostovoiman lasku saa työnantajissa työnantohalut hereille.
Olen 36-vuotias, monisairas (sekä kroonisia fyysisiä & psyykkisiä ongelmia) omaava ihminen jolla on pelkkää tyhjää ceeveessä peruskoulun jälkeen, joka sekin meni läpi melkoisen taistelun kautta (diagnoosien listaan varmasti tulisi vielä adhd sekä mahdollisesti autismikirjon diagnoosi, jos olisi resursseja ja kiinnostusta tutkituttaa asioita enemmän, peruskoulu meni periaatteessa säkällä läpi vaikka monen oppiaineen kanssa olin pudonnut kärryiltä jo ala-asteella). Ei tämmöistä kukaan kutsu edes työhaastatteluun ja voin kertoa että yritetty on, nuorempana työhaluja olisi ollut kovastikin mutta käytännössä kaikki ilman koulutusta tehtävä työ olisi itselle liian raskasta, ensin hajoaa fysiikka sen jälkeen pää tai vice versa.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi tätä avata anonyymillä keskustelupalstalla?
Tarjoaako täällä joku töitä?
Tämä on pitkä ketju, mutta noihin päivittäin avautuviin ketjuihin ei tee mieli enää vastata asiallisesti. Ne ovat pelkkää_vittyuilyä.
Ei ammattitataitoni, osaamiseni, tai mikään muukaan kuulu helevata kenellekään anonyymille huutelijalle. Jos on palkkatöitä tarjolla, niin jutellaan hinnasta ja työnkuvasta. Ok?
Kettuilu ei tee kenellekään hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen minäkin miksei 60 vuotias selkä/jalkavaivainen kelpaa töihin.
Lisään tuohon lisään tuohon listaan: KIHTI-potilas
Vierailija kirjoitti:
Olen 36-vuotias, monisairas (sekä kroonisia fyysisiä & psyykkisiä ongelmia) omaava ihminen jolla on pelkkää tyhjää ceeveessä peruskoulun jälkeen, joka sekin meni läpi melkoisen taistelun kautta (diagnoosien listaan varmasti tulisi vielä adhd sekä mahdollisesti autismikirjon diagnoosi, jos olisi resursseja ja kiinnostusta tutkituttaa asioita enemmän, peruskoulu meni periaatteessa säkällä läpi vaikka monen oppiaineen kanssa olin pudonnut kärryiltä jo ala-asteella). Ei tämmöistä kukaan kutsu edes työhaastatteluun ja voin kertoa että yritetty on, nuorempana työhaluja olisi ollut kovastikin mutta käytännössä kaikki ilman koulutusta tehtävä työ olisi itselle liian raskasta, ensin hajoaa fysiikka sen jälkeen pää tai vice versa.
Sitten eläkkeelle tai hoitolaitokseen sieltä tilastoja rumentamasta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten saa elää sairauspäivärahalla.
Minä en saa mistään töitä koska tummien piirteiden takia minua luullaan mustalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten eläkkeelle tai hoitolaitokseen sieltä tilastoja rumentamasta.
Ei sinne noin vain mennä. Kelan lääkärin mukaan työkykyä on jäljellä, vaikkei ole mua koskaan tavannutkaan :) Tämmöistä se on, kun nämä vammat ja sairaudet ei aina näy päällepäin, ja itsellä olisi kuitenkin haluja töitä tehdä kun vain löytyisi jotain sopivaa, aiemmin ajatuksena oli esimerkiksi osa-aikaiset työt mutta kiitos hallituksen ja suojaosan poiston on tuokin itsensä aktivointitoimenpide haave vain (t. sama monisairas kuin yllä.)
Auroorawileni kirjoitti:
Vajaakuntoinen sairas,työssä sairastunut.Ei enää mitään mahdollisuutta töihin kokeiltu on kaikki keinot..ammatillinen kuntoutus,ensin sairauteen liit.kuntoutus.Työvoimapoliittisia juttuja takana olen ollut reippaasti mukana,viimeinen työpaja joka muutti romutti pitkäksi aikaa kaiken,sairastuin taas..Nyt rampa,tarvitsisin pyörätuolin,avustajan,infataksin..jne jne.Lääkäri pompottaa,vihainen kun työhön mene.Odotan muutaman vuoden eläkeikää.
Eikö ne juuri sinua varten ole ne 9 euron työpaikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kihti niin miksi ei ota lääkehoitoa ja mene töihin? Kuka hullu istuu kihdin kanssa kotona ja rupeaa TYÖTTÖMÄKSI?!
Vierailija kirjoitti:
Olen 57 enkä onnettomuuden seurauksena voi tehdä fyysistä työtä
Sitten varmaan oletkin työkyvyttömyyseläkkeellä jos kerran näin on todettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kihti niin miksi ei ota lääkehoitoa ja mene töihin? Kuka hullu istuu kihdin kanssa kotona ja rupeaa TYÖTTÖMÄKSI?!
Krooninen kihti on sen tasoinen sairaus että voidaan puhua immobilisoivasta sairaudesta. koitappa kävellä kun isovarpaan juurinivelessä on parin sentin puriinikidepallero :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin mietin. 2-3 tablettia päivässä ja homma hoidettu. Kohtauslääkkeet kotona varalla jos tulee tarve ja ne tehoaa kahdessa tunnissa. Ruokavalioon mitättömät muutokset. Mutta ehkä valittaja tässä ei halua luopua kaljanjuonnista.
Vierailija kirjoitti:
Auroorawileni kirjoitti:
Vajaakuntoinen sairas,työssä sairastunut.Ei enää mitään mahdollisuutta töihin kokeiltu on kaikki keinot..ammatillinen kuntoutus,ensin sairauteen liit.kuntoutus.Työvoimapoliittisia juttuja takana olen ollut reippaasti mukana,viimeinen työpaja joka muutti romutti pitkäksi aikaa kaiken,sairastuin taas..Nyt rampa,tarvitsisin pyörätuolin,avustajan,infataksin..jne jne.Lääkäri pompottaa,vihainen kun työhön mene.Odotan muutaman vuoden eläkeikää.
Eikö ne juuri sinua varten ole ne 9 euron työpaikat?
Ne on juuri noita edellisen kirjoittajan mainitsemia Työvoimapoliittisia toimenpiteitä kuten kuntouttavaa työtoimintaa missä kirjoittaja kertomansa mukaan on ollut. Ja nämä eivät ole mitään työpaikkoja eikä niistä pidä sellaisena puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krooninen kihti on sen tasoinen sairaus että voidaan puhua immobilisoivasta sairaudesta. koitappa kävellä kun isovarpaan juurinivelessä on parin sentin puriinikidepallero :)
Krooninen kihti hoidetaan lääkkeillä ja ruokavaliolla ja sitten jatketaan sitä elämää eteenpäin niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Paitsi jos on täysin ymmärrystä vailla.
On kyllä masentava ketju. Oma syy on liian korkea ikä (lähes 50 v). Sain ihmeen kaupalla vuosien hakemisen jälkeen töitä nälkäpalkalla (1500 kuussa), mutta kuka tietää miten pitkäksi aikaa, ja tämän jälkeen saattaa hyvin olla, ettei mitään enää tipu, kun ei se ikä tästä koskaan vähene. Silti eläkkeelle ei taida olla asiaa vielä pariinkymmeneen vuoteen. Taustalla tietysti turha korkeakoulututkinto ja niin heikko taloudellinen ja terveydellinen tilanne, että uudelleen kouluttautuminen on haave vain.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä masentava ketju. Oma syy on liian korkea ikä (lähes 50 v). Sain ihmeen kaupalla vuosien hakemisen jälkeen töitä nälkäpalkalla (1500 kuussa), mutta kuka tietää miten pitkäksi aikaa, ja tämän jälkeen saattaa hyvin olla, ettei mitään enää tipu, kun ei se ikä tästä koskaan vähene. Silti eläkkeelle ei taida olla asiaa vielä pariinkymmeneen vuoteen. Taustalla tietysti turha korkeakoulututkinto ja niin heikko taloudellinen ja terveydellinen tilanne, että uudelleen kouluttautuminen on haave vain.
Sitten on paras jäädä vaan kansaneläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krooninen kihti hoidetaan lääkkeillä ja ruokavaliolla ja sitten jatketaan sitä elämää eteenpäin niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Paitsi jos on täysin ymmärrystä vailla.
Toki hoidetaan lääkkeillä, mutta jos mistään mitään ymmärtää niin tajuaisi myös että mitä krooninen tarkoittaa (vinkki: parantumaton). Allopurinolilla lasketaan veren puriiniarvoja sille tasolle, ettei uusia puriinikerymiä muodostu ts. ehkäistään tulevia kihtikohtauksia. lääkkeet eivät tässä ole mikään ihmeparannuksen tuova voima, kohtaus voi milloin vain tulla esimerkiksi rasituksen takia jolloin nivelessä valkuaisaineiden sitomat uraattikiteet pääsevät liikkeelle. Kantsii sitä omaa ymmärrystä miettiä ennenkuin huutelee mutua aiheesta josta ei selkeästi ole omaa kokemusta.