Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
2281/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+, osatyökykyinen, ei koulutusta ja kokemusta vastaavia osa-aikahommia tarjolla. Ei voi muuttaakaan kun pitäisi saada asunto ensin myytyä.

Vierailija
2282/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Jos tietäisin miksen saa töitä, en olisi enää työtön, you fuckin idiootti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työtä saa, palkkaa vaan ei makseta.

Vierailija
2284/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta voisin kuvitella montakin syytä siihen että työtä ei niin vain löydy.

Yhteen paikkaan on pari- kolmesataa muutakin hakijaa, ja työnantaja valitsee hänet kenet katsoo sopivimmaksi.

Ikä. Ketäänhän ei yli nelikymppisenä palkata.

Terveydentila.  Työkyvyttömyyseläkkeelle ei niin vain kävellä.

Oman ammatin työtä ei ole tarjolla.  Yli- tai alikoulutettu haussa olevaan paikkaan.

Kesäkuussa 293 300 työtöntä työnhakijaa. 

Kesäkuussa 2024 avoimia työpaikkoja oli Suomessa 40 239. Tämä on 17 % vähemmän kuin toukokuussa.

Siis työnhakijoita olisi 243 061  enemmän kuin työpaikkoja. Miten tämän ratkaisisit?

Tämä siis koko Suomessa.  Olisiko ideaa järjestää joukkotappelu.  Työttömät työnhakijat taistelemaan keskenään ja he jotka jäljelle jäisivät saisivat jakaa työt?

Tässä sinulle ap ja kaikki muutkin mölisijät pähkinä purtavaksi ja yhtälö ratkaistavaksi.  Esittäkää nyt siiis viisaat ratkaisunne.

Hirvittää muuten tuo työpaikkojen väheneminen. 

Vierailija
2285/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työtä saa, palkkaa vaan ei makseta.

Niin, kun ei ole eläessään tehnyt töitä kuin yhden osa-aikaisuuden missä silloinkin laiskotteli, pitäisi kuitenkin saada neurokirurgin palkkaa. 

Mene töihin, palkkaa saa enemmän kun on kokemusta.

Vierailija
2286/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa maksaa pientäkään palkkaa.

Vierailija
2287/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-vuotias. Olen yksinhuoltaja.

Minulla ei ole peruskoulun jälkeistä koulutusta.

Minulla on terveysongelmia. Ne näkyvät myös päällepäin. 

Entinen työkokemukseni on liian rajatulta alalta. 

Olen yrittänyt hakea ns. Hanttihommia, mutta ei mulle edes vastata. 

Vierailija
2288/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain töitä mm. Kierrätyskeskukselta, mutta he eivät palkkaa sinne ketään vaan sinne pääsee töihin vain työttömän statuksella työkokeiluun, kuntouttavaan työhön josta ei makseta palkkaa. 

Vierailija
2289/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut töitä vuoteen valmistuttuani,se seuraa mua vielä 10 vuotta myöhemmin. Töissä vain lyhyitä pätkiä,joskus vuosi kaksi väliä että ei nappaa noin 250 hakemuksen jälkeenkään. Haen kaikkea mihin ei edes tarvitse koulutusta ja oman alan hommia. Veikkaan jos olisin saanut töitä ensimmäisenä vuotena en olisi nyt tässä tilanteessa. Pienestä se on kiinni.

Vierailija
2290/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain töitä mm. Kierrätyskeskukselta, mutta he eivät palkkaa sinne ketään vaan sinne pääsee töihin vain työttömän statuksella työkokeiluun, kuntouttavaan työhön josta ei makseta palkkaa. 

Työttömillä kaikkein vähiten on varaa näin kalliisiin harrastuksiin.

Vierailija
2291/2374 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 vuotta ja en enää omaan ammattiini terveyden takia pääse. Kohta vuoden lähetellyt työhakemuksia mihin tahansa, mistä on jotain aiempaa kokemusta. Ei voi mitään, varmaankin iän takia ei edes yhtään haastattelukutsua ole tullut. Ja haen siis ihan perustason hanttihommia, mihin ei vaadita kummempia koulutuksia. Varmaan myytävä loppukin omaisuus ja elellä sen aikaa vielä, kun niillä rahoilla pärjää.

Vierailija
2292/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain oman alan hommia ja niitä ei ole. Uudelleen en jaksa enää kouluttautua kun ikää on pian 40 vuotta.

Vierailija
2293/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa 293 300 työtöntä työnhakijaa. 

Kesäkuussa 2024 avoimia työpaikkoja oli Suomessa 40 239.

Siis työnhakijoita olisi 243 061 enemmän kuin työpaikkoja. Miten tämän ratkaisisit?

Ja Orpon mielestä työttömät senkus vaan menee töihin🙄

Vierailija
2294/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pohjimmiltaan johtuu siitä, ettei ole riittävästi työpaikkoja. Tein koko viime kevään sijaisuutta, vakituinen viranhaltija oli opintovapaalla. Odotin, jatkuisiko nyt syksyllä, mutta hän palasi töihin.

Haen kyllä aktiivisesti töitä, mutta hakijamäärät ovat suuria. Olen hoitoalalta joutunut vaihtamaan pois jo 15 vuotta sitten vaikean astman takia. Lisäksi kädet altistuivat desinfiointiaineille, pahimmillaan irtoili nahkaa ja oli pieniä haavaumia. Kun jouduin haavojen takia suojaamaan itseäni kertakäyttökäsineillä, niissä kädet oli koko ajan kosteat, minkä takia alkoi tulla tulehdustakin. Ei tarvitse olla ulkopuolinen mikrobi, ihon omat luontaiset mikrobit voivat aiheuttaa tulehduksia, kun on lämmin ja kostea ympäristö ja avohaavoja.

Astma taas vaivasi hoitoalalla siksi, koska olin pitkään homesairaalassa töissä. Sieltä siirryin vuodeosastolle ja luulin, että olisi terveempi sisäilma. Kärsin joka päivä hengityksen vinkumisesta keuhkoputkien ahtautumisesta, krooninen tulehdustila. Sitten selvisi, että se vuodeosasto oli myös mikrobivaurioitunut, ilmassa epäpuhtauksia, pohjassa sinne kuulumatonta orgaanista jätettä mädäntyneenä ja ilmastoinnin kautta kaikki levisi sisäilmaan. Siinä vaiheessa lähdin vaihtamaan alaa, korkeakouluun ja sitä kautta uuden työn etsintään.

Kyllähän se täytyy tunnustaa, että päälle viisikymppisenä en pärjää työnhaussa niille viisikymppisille, jotka ovat keränneet tämän alan työkokemusta jo 30 vuotta. Toisaalta päälle viisikymppisenä olen huonommassa asemassa kuin nuoremmat, vaikkapa 28-vuotiaat, joilla jo saman verran työkokemusta kuin minulla.

Vierailija
2295/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ei kestä fyysista kovaa hommaa ja koulutus ei salli muuta.

Ne jotka on eläessään oikeita töitä joutuneet tekemään ymmärtää tämän eikä kysele tyhmiä vauvapalstalla.

Vierailija
2296/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän oteta tuolta ulkomailta 40000 työperäistä - tarveharkinta poistaen kuten vasemmisto RKP mukaanlukien vaatii - ja siis joka vuosi

Vierailija
2297/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtusko siitä kun en hae töitä. Mietippä sitä.

Vierailija
2298/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän oteta tuolta ulkomailta 40000 työperäistä - tarveharkinta poistaen kuten vasemmisto RKP mukaanlukien vaatii - ja siis joka vuosi

Kaikki puolueet on ottamassa työperäistä maahan***ttoa. Ero on vain siinä että toiset puolueet haluu heikentää ja toiset parantaa työntekijän asemaa. Nyt on hallituksessa isäntien edustajat mikä tarkoittaa että palkat ei tule riittämään tässä maassa elämiseen. Kukahan työt sitten tekee? Mitä veikkaat?

Vierailija
2299/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hakenut

Vierailija
2300/2374 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina päässyt töihin, mutta tällä hetkellä työmarkkinat ovat aika kurjat monella alalla.