Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
2241/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä on vain numero, jonka työnantaja tarkistaa kirjoitti:

Shaissea. Kyllä se ikä vaan on monessa työssä este. Jos alkaa olla jalkapuoli, muutamaa viikkoa vaille rollattoritapaus, niin ihan turha kuvitella, että pääse raksalle muurariksi, varastolle varastomieheksi, tai kuljetusfirmaan jakeluauton kuljetajaksi, vaikka olisi alan kokemusta 40 vuotta ilman yhtäkään työttömyyspäivää ja työintoa täynnä. Kyllä se vaan nuorempi ja kokemattomampi menee hakutilanteessa ohi että heilahtaa.

Aivan. Itse täytän tänä vuonna 64v ja jäin parivuotta sitten työttömäski oikeastaan sen takia, että sain aivotapahtuman, enkä pystynyt enää tekemään omaa työtäni. Työkkäristä nytkin kysyttiin, että mitenkä olet ajatellut itsesi työllistää, kun nyt olet ollut niin ja niin monta viikkoa työttömänä :D No camoon, olen vaan ajatellut kävellä töihin johonkin, työpaikkojahan on auki pilvin pimein. Meidänkin kunnassa peräti 46 avointa työpaikkaa joihin tarvitaan koulutus, joka minulla on ihan muuhun hommaan, kuin esim lähihoitajaksi tai opettajaksi. 

Ne muutama työpaikka joihin ei tarvita koulutusta tai kokemusta on kesätyöpaikkoja, joihin pääsee suhteilla, kun vanhempi sattuu olemaan jo siellä töissä.  Harmittaa vaan sen takia, kun työelämää on takana 35-40 vuotta ja nyt sitten annetaan ymmärtää, että sinäkin työtön luuseri siellä, et viitsi mennä töihin. Nyt ehdotettiin jopa työkokeilua, että nähtäisiin mitä osaisin tehdä. 

Jos menen vielä loputkin terveydestäni uhraamaan työelämän eteen, haluan siitä ainakin kunnon palkan, enkä 9e päivä. Minä olen kohta eläkkeellä niin kannattaako enää  niin kamalasti minuun paukkuja tuhlata, yrittäisivät saada töitä nuorille, joilla sitä työelämää on edessä vielä se 40 vuotta.

Vierailija
2242/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän joskus aikaisemmin vastannutkin, että iän ja terveydentilan takia. Olen +50 v osatyökykyinen.

Mutta sain sittenkin töitä, vieläpä omalta alalta. Työnantaja soitti ja pyysi tulemaan haastatteluun ja tarjosi töitä. Sanoi saaneensa yhteystietoni TE-toimistosta. Olen vieläkin ihmeissäni tapahtuneesta. En tiennyt että tällaista voi oikeasti tapahtua.

Ensin vähän epäilytti, että onkohan tämä joku huijaus. Mutta ei ollut huijaus kyseessä.

Oli kiva päästä töihin.

Toivotan kovasti onnea työllistymiseen muillekin työttömille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Isoja selittämättömiä aukkoja työhistoriassa ja keskenjääneitä kouluja. Olisi edes lapsi, jolloin voisi selittää, että on hoitanut sitä.

- Olen työtön. Työnantajat ottavat mieluummin töihin jo töissä olevan.

- Kortit ovat vanhentuneet.

- Työhakemukseni näyttävät idiootin kirjoittamilta, koska en osaa/halua myydä itseäni eikä minulla ole itseluottamusta.

- Minulla ei ole tarjota mitään sellaista, mitä joku toinen ei omaisi enemmän tai tekisi paremmin.

- En aspergerina näytä vastaavan tämänhetkisiä trendejä työnhakijalta toivotuista ominaisuuksista. Työpaikkailmoitusten "toivomme sinulta..."-listauksissa toistuvat asiakaspalvelu, joustavuus, moniajotaito ja oma-aloitteisuus ja mikään näistä ei ole vahvuuteni.

- Em. syistä johtuen hakemusten teko on vaikeaa, hidasta ja kuormittavaa, joten niitä ei tule tehtyä kovin paljon.

Vierailija
2244/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ikä on vain numero, jonka työnantaja tarkistaa kirjoitti:

Shaissea. Kyllä se ikä vaan on monessa työssä este. Jos alkaa olla jalkapuoli, muutamaa viikkoa vaille rollattoritapaus, niin ihan turha kuvitella, että pääse raksalle muurariksi, varastolle varastomieheksi, tai kuljetusfirmaan jakeluauton kuljetajaksi, vaikka olisi alan kokemusta 40 vuotta ilman yhtäkään työttömyyspäivää ja työintoa täynnä. Kyllä se vaan nuorempi ja kokemattomampi menee hakutilanteessa ohi että heilahtaa.

Aivan. Itse täytän tänä vuonna 64v ja jäin parivuotta sitten työttömäski oikeastaan sen takia, että sain aivotapahtuman, enkä pystynyt enää tekemään omaa työtäni. Työkkäristä nytkin kysyttiin, että mitenkä olet ajatellut itsesi työllistää, kun nyt olet ollut niin ja niin monta viikkoa työttömänä :D No camoon, olen vaan ajatellut kävellä töihin johonkin, työpaikkojahan on auki pilvin

Minusta tuntuu, että työkokeilu-ehdotteluiden on vain tarkoitus nöyryyttää pitkän työuran jälkeen työttömäksi joutuvia. Että he ymmärtäisivät olevansa täysiä luusereita, eivätkä mitään "pitkän uran tehneitä oman alan ammattilaisia".

Itse sain sen ehdotuksen eteeni kun menin ensimmäistä kertaa ilmoittautumaan työttömäksi. Ehdotus työkokeilusta kuulosti vitsiltä kun olin tehnyt oman allani töitä yli 15 vuotta ja menestynyt työssäni hyvin. 

TE-toimiston nainen ihmetteli koulutustani ja piti työkokemustani merkityksettömänä. Hän antoi ymmärtää, ettei niillä mitään tee ja ainoa mahdollisuus työllistymiseen on työkokeilu. Että kokeillaan miten se töiden tekeminen minulta onnistuu, osaisinko tehdä jotain ja osaisinko käydä töissä joka päivä.

Tuosta kokemuksesta on jo monta vuotta aikaa, enkä varmaan unohda sitä koskaan. Onneksi ehdin saamaan töitä ennen työkokeilun alkua. 

Vierailija
2245/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa töitä koska en oikeasti edes halua. Yksi työpaikka oli ihan liipasimella mutta pystyin välttämään. Eläkettä tässä odottelen, niin ei kannata mitään töitä suunnitella enää.

Vierailija
2246/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin minun kirjoittamani (paitsi että kirjoitin jo omankin vastauksen).

Siihen vastaukseeni lisäisin vielä, että ei ole suhteita ja verkostoja. Toisin kuin vaikka sisaruksellani, jonka perään soiteltiin hänen jäätyään hetkeksi pois töistä.

Vierailija
2247/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä lienee se ensimmäinen ongelma. Toinen hakuprosessit.  Nämä rasti ruutuun-hakujärjestelmät ei anna mahdollisuutta kertoa laaja-alaista osaamista. Näyttää kovin tyhjältä, mutta kerrottavaa olisi paljonkin

Vierailija
2248/2374 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuin minun kirjoittamani (paitsi että kirjoitin jo omankin vastauksen).

Siihen vastaukseeni lisäisin vielä, että ei ole suhteita ja verkostoja. Toisin kuin vaikka sisaruksellani, jonka perään soiteltiin hänen jäätyään hetkeksi pois töistä.

Tää oli vastaus viestiin 2172 tai jotain sitä luokkaa. Ei tarttunut mukaan. 

Minun kohdallani tuskin kyse on vielä iästä (35), vaikka kaipa työnantajat vieläkin haluavat sen 25-vuotiaan 30 vuoden työkokemuksella ja harjoittelijan palkalla. 

Vierailija
2249/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole. Duunitorissa on pelkästään vuokrafirmojen paikkoja joita ei ole oikeasti olemassa, keräävät vain ihmisiä listoilleen. Nyt on lama mutta vuokrafirmat vääristää listoja

Vierailija
2250/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako huijata itseänne, että töitä muka olisi. Se puhe on vain hiljaisena pitämistä varten. Lopulta kuolette nälkään ja sairauksiin kun ikää tulee. Tarttis perustaa puolue kaikkia syrjään sysättyjä varten. Olisiko ennätys kannatus. Hyvät ajat meni. 

Vierailija
2251/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnantajien primitiiviset ennakkoluulot ja ikäsyrjintä.

Vierailija
2252/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikityttävät työttömiä. Pitää hakea ja hakea. Meneehän se aika niinkin parikymmentä vuotta jo hurahtanut toivossa eläen. Kivoja terkkuja hallituksille ja muille isokenkäisille 100 000 työpaikan luvanneille ja kiitos leikityksestä. 

Vierailija
2253/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei ole. Duunitorissa on pelkästään vuokrafirmojen paikkoja joita ei ole oikeasti olemassa, keräävät vain ihmisiä listoilleen. Nyt on lama mutta vuokrafirmat vääristää listoja

Henkilöstövuokrafirmat on kyllä täysi vitsi,oikeita työpaikkoja tuskin millään niistä tarjolla.

Vierailija
2254/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen kipu vie voimat

Vierailija
2255/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitin aina kun ihmiset sanovat, että korkeakoulututkinto estää heitä työllistymästä perustason töihin. Ehei, kyllä siellä on muutakin. Terveisin itsellä pelkkä lukiotutkinto, ja joudun tekemään aina kymmeniä hakemuksia ennen kuin pääsen edes haastatteluun. Ja kokoaikaiseen toistaiseksi voimassa olevaan työhön en ole 15 vuoden aikana päässyt IKINÄ. Aina ollut osa-aikaisena, nollatuntsarina tai määräaikaisena. En saa helposti paikkaa edes hommista joista on kokemusta. Yksi unelmani oli päästä vaatekauppaan töihin ja hainkin 10 vuoden ajan jokaiseen avautuvaan paikkaan, pääsin kaksi kertaa haastatteluun, sitten luovutin. Kerran työkkäri ehdotti cv-kurssia, ja näytinpä hänelle esimerkkejä millaisia teen... Oli hiljaa, eikä tarvinnut mennä. Teen tosiaan eri aloille eri tyylisiä sekä välillä myös vähän testailen jos jokin toimisi, graafisia, yksinkertaisia, humoristisia, kaunokirjallisia, asiallisia... Työtilanne on huono ja perustason töissä varsinkin. Suurinosa töistä missä olen ollut, ovat lopulta olleet tuttujen kautta. Kerran sain yhden osa-aikaisen työpaikan niin että täytin kyllästyneenä valmiiseen hakemuspohjaan vain pari lausetta sinne tänne, josta työnantaja tykkäsi. On niin tuuria, millainen ihminen siellä toisella puolella hakemuksen lukee.

Vierailija
2256/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra 410e

asuntotuki 200e

työkkäri 600 e käteen

sossukela toimeentulo  +sähköjen maksu sossulta 250 + 75 e

ruoka apu n 300 e kk ilmaista ruokaa

-----

1100e tuet + 300 e ruoat on 1400 e käytännössä rahaa ilmaiseksi

pikkuduuneja jos tulee tai busineksia lisärahaa

toki tekisin töitä jos kiinnostaisi joku jännä työ van ei kinnosta mikään kunnolla

joku epäsosiaaalien työ ois ok jossa ei näe muita ihmisiä

Vierailija
2257/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuet on saanut rullaamaan ei työtä oikeasti kannata ottaa vastaan. En minä halua herätä aamulla ja käyttää aikaani muiden rikastuttamiseen. Joutuisin ostamaan auton, autopaikan, työpaikka lounaat jne. Viivan alle ei jää paljoa mitään, ehkä 2€ tunnilta. Jos olet saanut "lottovoiton" ja syntynyt maahan jossa ei ole pakko tehdä työtä niin miksi sitä ei hyödyntäisi? Älkää syyttäkö pelaajaa vaan peliä. 

Vierailija
2258/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko pitäisi olla.

Työnantaja miksi et ota töihin.

Työtön hakee työtä. Kokemusta 40 vuotta ja risat sekä usealta erialalta joihin myös kokemusta ja koulusta on.

Ikääkin vasta 56 vuotta ja osaamista kuin pienessä kaupungissa löytyy johtotehtävistä aina kaikkeen muuhunkin siitä alaspäin.

Ikärasismi taitaa olla syynä ja liikaa kokemusta ja osaamista kun ei kelpaa.

Korkeakoulutetut teorian hallinnan mestareita halutaan joilta puuttuu osaaminen ja kokemus tehtävään kuin tehtävään. Näillä mennään.

Vierailija
2259/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just otettiin töihin 52-vuotias nainen. Haastattelussa erottui edukseen: selkeä, avoimen oloinen, ei selitellyt sen paremmin miksi aukkoja työhistoriassa, eikä me kysytty. Pystyi aloittamaan heti. Kertoi rehellisesti että tästä ja tästä ei kokemusta, mutta enköhän opi. Niin. Joskus käy hyvinkin.

Vierailija
2260/2374 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 vuotias, selkä ja polvi paskana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi