Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
minulla on takana yli 20.000 hakemusta, soittelua, yhteydenottoa, ympäri suomen.
tätä on jatkunut yli 10 vuotta jonka aikana olen säästänyt niin paljon yhteisistä
rahoista että tällä viikolla olen toista taloa ostamassa jonka olen laittamassa vuokralle
ja siten hommaan varat muualta. Ainoastaan työharjottelutarjouksia olen työkkärin kautta
saanut joihin en ole mennyt. Onneks pääsee häiriintyneestä järjestelmästä
eroon kohta, ihmeellisintä on että oman talon ostamista ja sen vuokralle laittamista
katsotaan huonoksi vaihtoehdoksi työkkäreille.. onneks saa vielä itse päättää
lyökö päätään seinään täällä vai ei.
Naamaraja. Pitäähän jonku kotona olla.
Kafka kirjoitti:
Ainakin kaupungissa, jossa mä asun, oli työpaikoilla aina hillitön kafkamainen näytelmäsirkus meneillään. Mä olin ihan et whaaat, miten tää on mahdollista.
Taitaa olla Helsingissä miss nobodyn päänmenoksi järjestetyt näytelmät. Hitsi että yksi henkilö voi saada supinaa aikaan ja vipinää kinttuihin.
itä-suomen apajat kirjoitti:
minulla on takana yli 20.000 hakemusta, soittelua, yhteydenottoa, ympäri suomen.
tätä on jatkunut yli 10 vuotta jonka aikana olen säästänyt niin paljon yhteisistä
rahoista että tällä viikolla olen toista taloa ostamassa jonka olen laittamassa vuokralle
ja siten hommaan varat muualta. Ainoastaan työharjottelutarjouksia olen työkkärin kautta
eroon kohta, ihmeellisintä on että oman talon ostamista ja sen vuokralle laittamista
Mulla kans vuokralla kämppä ja tuista jemmattu osakesalkku. Kohta voi sanoa heippa työmarkkinapelleilylle. Ei sitten tehdä töitä kun ei kelpaa, syleskelen kattoon ja elän pienillä pääomatuloilla.
Tämä menee vähän ohi otsikon, mutta kertonee jotain. Ole hakenut töitä pitkään. Päivisin haen töitä, öisin nukkuessa parhaimmat unet ovat sellaisia, joissa olen jossain mukavassa työpaikassa töissä, olen osa porukkaa, minulla on työrooli tiimissä, joka tekee mielenkiintoista työtä. Näistä unista herää hymyillen, kunnes tajuaa todellisuudeen ja jatkaa työhakemusten tekoa.
Voitteko kuvitella, että jonkun ihanimmat haaveunet koskevat arkisia töitä!
Itse haluaisin just töihin kauppaan, mutta vielä ei ole tärpännyt. Kaupan työt on siistiä sisätyötä. Hyllyttäminen ja kassalla työskentely olisi minulle sopivaa työtä, mutta en ole vielä päässyt tuolle alalle töihin.
Sain juuri 20 minuuttia sitten soiton työnantajalta, jonka työvoimapulaa huutavaan ilmoitukseen olin viime viikolla vastannut ja sen jälkeen haastattelussakin ollut, että saivat riittävästi muita hakijoita, jotka vaikuttavat paremmilta kuin minä. Kokemusta on kuulemma minulla sen verran heikosti, ja pitäähän se paikkansa, että sitä on tässä vaiheessa heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee vähän ohi otsikon, mutta kertonee jotain. Ole hakenut töitä pitkään. Päivisin haen töitä, öisin nukkuessa parhaimmat unet ovat sellaisia, joissa olen jossain mukavassa työpaikassa töissä, olen osa porukkaa, minulla on työrooli tiimissä, joka tekee mielenkiintoista työtä. Näistä unista herää hymyillen, kunnes tajuaa todellisuudeen ja jatkaa työhakemusten tekoa.
Voin kuvitella. Tai eiväthän ne ihania unia ole, vaan painajaisia siinä mielessä, että herätessä koittaa pettymys.
Olen ollut kuusi vuotta työttömänä. Eilen allergialääke vaivutti minut uneen, josta poikkeuksetta tulee pitkä, raskas ja unientäyteinen.
Tänään heräsin pitkältä tuntuvasta unesta, jossa minun oli lähdettävä töihin, ja vaikka kuinka luin kalenteria, en saanut selvää siitä, missä työ oli. En ole koskaan myöhässä, joten hätäännys oli suuri, kun tajusin, etten ehtisi töihin ajoissa. Pitkältä tuntuvan paniikin jälkeen heräsin tokkuraan, jossa alkoi valjeta, ettei mitään töihinlähtöä ollut, vaan olen edelleen pitkän työttömyyden seurauksena asunnoton, eikä töihin pääsemisestä ole tässä iässä ja tilanteessa toivoakaan. Mutta uneksia voi.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin joskus näen unta että olen töissä yli kymmenen vuoden takaisessa vuorotyössä rikkivedyltä haisevassa kemianteollisuudessa. Luulisi että on painajaisia, mutta ne on minulle hyviä unia. Sen jälkeen en ole töitä saanutkaan. Elämäni paras työ ja varmaan viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri 20 minuuttia sitten soiton työnantajalta, jonka työvoimapulaa huutavaan ilmoitukseen olin viime viikolla vastannut ja sen jälkeen haastattelussakin ollut, että saivat riittävästi muita hakijoita, jotka vaikuttavat paremmilta kuin minä. Kokemusta on kuulemma minulla sen verran heikosti, ja pitäähän se paikkansa, että sitä on tässä vaiheessa heikosti.
Jep, pulaa on vain kokeneista hakijoista, jotka haluaisivat tulla tessin minimipalkalla töihin.
Miksi ihmeessä, kun on siellä toisessa firmassa saanut kuitenkin jo jotain korotuksia?
Ketä kiinnostaa? Tuet rullaa kuukaudesta toiseen ja kotona riittää aina tekemistä.
Erikoista. Kirjoitustani ei julkaista näköjään, vaikka en sanonut mitään ilkeää kenestäkään. Kaikenmaailman perverssit saavat täällä julkaista vaikka ja mitä törkeyksiä ja reality-ohjelmien henkilöitä saa arvostella mitä kamalimmin, mutta minä en voi kertoa, että miksi en saa työtä? Uskomatonta.
Onko täällä kenelläkään puutarhan hoito harrastuksena?
Olisitko halukas tekemään niitä töitä yksityiselle parin kuukauden ajan?
Olen etsinyt Jyväskylästä pihatöihin tekijää, en tiedä mistä etsisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kenelläkään puutarhan hoito harrastuksena?
Olisitko halukas tekemään niitä töitä yksityiselle parin kuukauden ajan?
Olen etsinyt Jyväskylästä pihatöihin tekijää, en tiedä mistä etsisin.
Lisäys vielä, että mun kuva on, että työkkäri lähettää niitä pakkohakuja ihan randomilla, eli ei varmaan osu silloin oikeille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Kirjoitustani ei julkaista näköjään, vaikka en sanonut mitään ilkeää kenestäkään. Kaikenmaailman perverssit saavat täällä julkaista vaikka ja mitä törkeyksiä ja reality-ohjelmien henkilöitä saa arvostella mitä kamalimmin, mutta minä en voi kertoa, että miksi en saa työtä? Uskomatonta.
Taritaan vain yksi sana tai sanapari, jota täällä ei ole lupa käyttää. Ihan tavallisia sanoja. Ei-sallitut sanat eivät ole joka päivä samoja, ja muitakin perusteita on.
Olen yli 50 v. Minulla on perussairaus. Työkokemusta yli 20 vuotta takana. En osaa kehua itteäni. En osaa mielistellä ja puhua lämpimikseni. Siinäpä se.
itä-suomen apajat kirjoitti:
Kokeile ensi kerralla laittaa isot alkukirjaimet virkkeen alkuun.
Vai vielä töihin ,hä . Kaiken aikaa rahtaavat osaajia sadoittain . Tehkööt ne . - Ja kyllähän he tylölistävätkin kiitettävästi jo - poliisia , asianajajia . . . Mutta kotimaiset jampat mm. Ylituomari Toiviaista vääristä mielipiteistä ja lausahduksista .
Välillö saan ja välillä en, ja silloin olen jonkun hetken työtön.