Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Miksi et saa töitä?

Vierailija
11.10.2017 |

Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.

Kommentit (2374)

Vierailija
2181/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoremman esimiehen on vaikeaa palkata itseään vanhempaa. Joku psykologinen uhka ilmeisesti. Kokemusta on.

Samaten vähemmän koulutettu ei halua palkata korkeammin koulutettua. Tai vähemmän kokenut ei halua palkata kokeneempaa.

Vierailija
2182/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hops kirjoitti:

Tässä mun neuvot työttömille. Aivan liian usein näkee hakemuksia jotka on selvästi tehty niin, että niitä on lähetetty useaan paikkaan lähes kopioimalla. Kertovat vaan laiskuudesta ja lentää samantien roskiin. Palkkaan aina ihmisen joka on tosissaan panostanut hakemukseen ja kertoo miksi juuri meidän firma ja paikka kiinnostaa. Eli panostakaa niihin hakemuksiin ja myös cv:hen ihan tosissaan ja räätälöikää ne aina juuri siihen paikkaan mitä haette. Tarkastakaa kirjoitusvirheet. Kertokaa mitä hyötyä teistä on juuri siinä tehtävässä mitä haetaan ja miksi olisit paras tekijä hommaan. Motivoituneisuus ja hyvä asenne ovat osaamista tärkeämpää. Joustavuutta on hyvä myös olla.

Vaihdetaanpas näihin neuvoihin vaihteeksi työnantaja, työpaikkailmoitus ja koko rekryprosessi ja sen hoitaminen. Tuleeko mitään mieleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hops kirjoitti:

Tässä mun neuvot työttömille. Aivan liian usein näkee hakemuksia jotka on selvästi tehty niin, että niitä on lähetetty useaan paikkaan lähes kopioimalla. Kertovat vaan laiskuudesta ja lentää samantien roskiin. Palkkaan aina ihmisen joka on tosissaan panostanut hakemukseen ja kertoo miksi juuri meidän firma ja paikka kiinnostaa. Eli panostakaa niihin hakemuksiin ja myös cv:hen ihan tosissaan ja räätälöikää ne aina juuri siihen paikkaan mitä haette. Tarkastakaa kirjoitusvirheet. Kertokaa mitä hyötyä teistä on juuri siinä tehtävässä mitä haetaan ja miksi olisit paras tekijä hommaan. Motivoituneisuus ja hyvä asenne ovat osaamista tärkeämpää. Joustavuutta on hyvä myös olla.

Entä jos motivaationa on vain saada rahaa jostain ja on ihan sama, olenko töissä sun firmassa vai jossain naapurifirmassa? Mistä minä voin tietää, miksi olisin paras, jos en tiedä, ketä muita on kisassa mukana?

No kato kun työnantaja haluaa nöyrän nuoleskelevan työntekijän, joka myöntyy kaikkeen kun vaan saa olla töissä juuri heidän ihanassa firmassaan. Hakijan pitää lukea firman itsekehut firman sivuilta ja siten osata kehua sen perusteella firma hakemuksessa maasta taivaisiin. Se tuntuu työnantajasta niin kivalta.

Vierailija
2184/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alallani ole töitä, varsinkin korona syönyt työpaikkoja

Vierailija
2185/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä ei ole vain tarjolla niin paljon kuin työntekijöitä. Ei riitä että on hyvä hakemus ja cv kun 200 muullakin hakijalla on.

Työtä on nyt paljon halukkaille, 75% yrityksistä ei saa tarpeeksi työnekijöitä.

Vierailija
2186/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töttömiltä avustukset poikki! NYT ON TÖVOIMAPULA!

Korjaan, nyt on siis orjatövoimapula! T. Ed.

Sinäkin lusmu varmaan joutuisit töihin ellei sosiaaliturva kilpailisi palkkatulon kanssa.

Vierailija
2187/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajalla on ongelma korviensa välissä.

Vierailija
2188/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö tajua että kapitaalifirma haluaa sinut tekemään firmalle lisää mutta ilman korvausta.

Vierailija
2189/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdeksän vuotta työttömänä. Hain jatkuvasti erilaisia töitä, niin aloilta joihin olen koulutettu että kaikkea muutakin. Suurimmat ongelmat oli viimeisimmän koulutukseni uusi ala, olematon sosiaalinen verkosto: en veljeile paikallisten kanssa enkä juokse ryyppäämässä. Ainoa keino saada töitä oli tehdä pätkätöitä kunnolla omana itsenään ja osoittautua luotettavaksi työntekijäksi. Lopulta tärppäsi, vaikka olin jo yli viidenkymmenen.

Vierailija
2190/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistyin synneistä raskaimpaan: tein töitä vain korkeakouluissa. Olen siis teoreettinen haihattelija ja muutenkin mussa on pakko olla jotain vikaa.

Ei sillä väliä että olin käytännössä ison firman palkkalistoilla ja kehitin tehdaskäyttöön toimivan uuden valmistusmenetelmän. Teoreetikko mikä teoreetikko. Ai niin olen myös jo kohta 40 vuotta. Kelvoton siis.

Olen hakenut ihan kaikenlaisia duuneja, poislukien ehkä jotkut vetopasuunansoittajan, kirurgin ja kaupunginjohtajan paikat. Työhaastatteluja on kertynyt kolmessa vuodessa kaksi, ja nekin pian työttömäksijäännin jälkeen.

No, eihän tässä hätää. Menen julkisillä metsään ja kerään sieniä. Niillä pärjäänkin kivasti koko talven. Prkl...

Et ehkä vain osaa hakea töitä. Jos haet töihin tehtaaseen, älä suotta listaa kaikkea teoreettista osaamistasi, ei se kiinnosta heitä. Heitä kiinnostaa vain se, kuinka tehokas voisit olla ko. tehtävässä. Lisäksi ison firman listoilla olo katsotaan varsinkin ketterissä pk-yrityksissä enemmän ongelmana kuin etuna. Suurten firmojen ex-työntekijät kun valitettavan monesti ovat olleet lähinnä suojatyöpaikassa, vailla vastuuta ja järkevää tekemistä.

Vierailija
2191/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismin takia ei töitä löydy joten en hae enää töitä lainkaan, mennään näin sitten eläkklle saakka, 

Onneksi on lompsa kunnossa joten ei ole niin väliäkään mutta entäs niillä kohtalontovereilla jotka ovat pa? 

Mielestäni Suomi on erittäin kylmä ja kolkko maa asenneilmastoltaan, eikä pelkästään tässä asiassa. 

Suositukseni on kaikille nuorille että lähtekää työn perässä vaikka Norjaan,Kanadaan tai vaikkapa Saksaan, täällä teillekäy samoin kuin minulle että YT:ssä ulos ja yli 50-vuotiaana ei normi työpaikkaa löydy mistään. 

Eläke jää naurettavaksi ja syyllistäminen päälle, kyllä tuntee itsensä ihan paskaksi ja sylkykupiksi yhteiskunnan ja yrittäjien puolelta. Onneksi ei tosiaan tarvitse välittää noista moukista pätkääkään. 

Vierailija
2192/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cvssä aukkoja.

Vierailija
2193/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että monet työssä olevat karehtivat kelan antamaa sosiaaliturvaa joka nettona 550€/kk. Sillä ei ostella jotain kivaa itselle, eikä käydä lomareissuilla. Tähän sitten nyt saatte vastata "mee töihin". Vastaus ei ole vieläkään tärpännyt.

Vierailija
2194/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tienaan rahani seksillä. Helposti saa rahaa vaikka kuinka paska olisinkin

Vierailija
2195/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että monet työssä olevat karehtivat kelan antamaa sosiaaliturvaa joka nettona 550€/kk. Sillä ei ostella jotain kivaa itselle, eikä käydä lomareissuilla. Tähän sitten nyt saatte vastata "mee töihin". Vastaus ei ole vieläkään tärpännyt.

Karehtivat?

Vierailija
2196/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rajoitteiden takia ja siksi kun olen altistunut homeelle. Ei taida löytyä tervettä rakennusta ja nyt tämä korona ja riskiryhmä. Uusi rakennus on tässä ihan liki, mutta en varmaan kelpaa sinne. Suhteilla pelataan tässä kunnassa ja olen 58.v.

Vierailija
2197/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töttömiltä avustukset poikki! NYT ON TÖVOIMAPULA!

Korjaan, nyt on siis orjatövoimapula! T. Ed.

Sinäkin lusmu varmaan joutuisit töihin ellei sosiaaliturva kilpailisi palkkatulon kanssa.

Missä firmassa maksetaan täysiaikaiseta työstä muutama euro päälle 500 kuukaudessa palkkaa?

T: toinen joka varman on lusmu vaikka saakin palkka 1700 brutto

Vierailija
2198/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 60 v, terveysongelmia kuten nivelrikko, astma, diabetes ym.  Pystyisin vielä tekemään ns. siistiä sisätyötä, mutta en ole päässyt edes koulutuksiin (hakijoita ollut paljon ja valittu nuorempia), niinpä ammattitaitokin on rapistunut.  

Vierailija
2199/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen miesvaltaisella alalla. Lähinnä nauretaan, kun yrittää hakea töitä. Ei pääse edes näyttämään mitä osaa, opinnoissa olin tottakai huippu, kun tiesin mitä naisena tulen kohtaamaan. Yrittäjyys houkuttaisi, mutta hyvä olisi olla alab työkokemusta ennen sitä.

Vierailija
2200/2374 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen aikanani rekrynnyt kymmeniä ihmisiä suuren pörssiyhtiön palveluksessa, ennen sitä aikaa kärvistelin itsekin työttömänä enkä päässyt edes jakeluauton kuskiksi. Isoissa firmoissa on HR osasto joka käyttää konsulttifirmoja tekemään esivalinnan kuka pääsee eteenpäin. Tämä on ensimmäinen tulppa ja este, koska konsulttifirmoissa on psykologeja yms. teoreetikkoja tekemässä valintoja. Pitkän uran tehnyt esimies osaa paljon paremmin valita sopivan persoonan kuin nämä psykologit tai HR ihmiset. Suomen ongelma on se, kun täällä luotetaan aivan liikaa koulutettujen ihmisten mielipiteisiin, ei käytetä omaa intuitiota eikä uskalleta ohittaa prosesseja. Prosessit ohitetaan vain suhteilla, eli miettikää alaa jolle haluaisitte, onko tuttavapiirissänne ketään jolle voisi rohkeasti soittaa ja taivutella tällaista henkilöä avaamaan takaovea haastatteluun tai edes nostamaan hakemuksenne pinon päällimmäiseksi. Kuulostaa röyhkeältä mutta näin se vain maailmassa menee. Mikäli olet jo yli 50v niin vaikeus työllistyä Suomessa on aivan todella vaikeaa mikäli et ole johtotason henkilö, jolloin sulla on jo tietty maine tai tunnet ainakin johtoportaan ihmisiä paljon. Onnea kaikille työnhakijoille, te ette ole paskoja vaan ne firmat jotka eivät tunnista talenttianne. Tokihan sluibareitakin on, mutta he eivät jaksa edes kirjoittaa tänne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan