Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrilla lukee lääkärikeskuksen sivuilla: "En uusi bentsodiatsepiinireseptejä."

Vierailija
11.10.2017 |

Mietin vain, että eikö tuo ole vähän ylimielistä? Tiedän kyllä, että tässä kaupungissa on psykiatripula, eli asiakkaita varmasti riittää, mutta kuitenkin.. Eikö nuo nyt ole ihan peruslääkkeitä esim. paniikkihäiriöstä kärsiville? Muutenkin lisääntyneet nuo "ensitäentätä"-rimpsut yksityislääkäreiden kuvauksissa. Ärsyttävä asenne.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten valvira on rajoittanut oikeutta määrätä rohtoja.

rohtoja?

Vierailija
102/151 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tupakoija ja kahvinjuoja ovat narkkareita siinä mielessä, että he eivät pärjää ilman päivittäistä aineannosta ja iöman sitä tulee sekä psyykkisiä, fyysisiä että sosiaalisia vieroitusoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaa olla. Olen käynyt yksityisellä lääkärillä vuosia, hän on aina uusinut maltillisen määrän bentsoja, eikä minulla ole päihdeongelmaa, vaan diagnosoitu sairaus joihin noita joudun ottamaan. Lääkärikeskuksen hinnat on kumminkin nousseet ihan sairaalle tasolle, siis viimeisen kahden vuoden aikana sata euroa, joten olen miettinyt että onnistuisiko noiden uusminen puhelimen kautta, joka olisi halvempi. Sivuilla lukee että näin "ei yleensä" tehdä, mutta olen toisaalta tuttu asiakas ja vuosien hoitosuhde.

Vierailija
104/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä lienee otettu oikeudet pois, ehkä määräillyt liian kanssa.

Vierailija
105/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan alkaa "en kirjoita tai uusi mitään reseptejä"-lääkäriksi. Voisin vaan tuijottaa konetta ja merkata jokaiselle mahdollisimman paljon mt-ongelmia.

Normikäytäntö useimmilla lahjattomilla lääkäreillä.

Vierailija
106/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mahtaa olla. Olen käynyt yksityisellä lääkärillä vuosia, hän on aina uusinut maltillisen määrän bentsoja, eikä minulla ole päihdeongelmaa, vaan diagnosoitu sairaus joihin noita joudun ottamaan. Lääkärikeskuksen hinnat on kumminkin nousseet ihan sairaalle tasolle, siis viimeisen kahden vuoden aikana sata euroa, joten olen miettinyt että onnistuisiko noiden uusminen puhelimen kautta, joka olisi halvempi. Sivuilla lukee että näin "ei yleensä" tehdä, mutta olen toisaalta tuttu asiakas ja vuosien hoitosuhde.

Luulisi että onnistuu. Kysy asiaa häneltä kun käyt seuraavalla kerralla. Iteroi vaikka reseptin niin tuskin tulee ongelmia uusimisessa puhelimessa.

Vierailija
107/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no lääkärillä on oikeus päättää mitä lääkkeitä määrää ja kenelle. aivan yhtä ylimielistä on lääkeriipuvaisilla potilailla käydä pummaamassa rauhoittavia psykiatrilta. eiköhän kannata säästää ne vähätkin psykiatrin ajat sellaisille jotka oikeasti tarvitsee apua, ei bentsonarkeille.

Kuule on olemassa ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsee rauhoittavan, eivätkä käytä väärin tai ole riippuvaisia. Ei mitkään omahoito-ohjelmat mitään auta.

Vierailija
108/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no lääkärillä on oikeus päättää mitä lääkkeitä määrää ja kenelle. aivan yhtä ylimielistä on lääkeriipuvaisilla potilailla käydä pummaamassa rauhoittavia psykiatrilta. eiköhän kannata säästää ne vähätkin psykiatrin ajat sellaisille jotka oikeasti tarvitsee apua, ei bentsonarkeille.

Kuule on olemassa ihmisiä, jotka oikeasti tarvitsee rauhoittavan, eivätkä käytä väärin tai ole riippuvaisia. Ei mitkään omahoito-ohjelmat mitään auta.

Toki kieltämiseen voi vaikuttaa myös se, että kuinka usein on uusimassa reseptejä, mutta nipottamisen tai oman periaatteen takia en ymmärrä, kun jättävät sitten pulaan.

109/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ne uusitaan vaikka terveysasemalla

Vierailija
110/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat viekkarit ihmisellä, kenellä on ollut säännöllisenä lääkityksenä vuosia esim. opamox. Yhtäkkiä vain lopetetaan, kun lääkäri ei periaatteessa suostu bentsoja kirjoittamaan.

Ei niitä nyt seinään lopeteta. Ne, jotka niitä oikeasti tarvitsevat ja osaavat käyttää oikein, saavat kyllä jatkossakin. 

Kyllä ne valitettavan usein lopetetaan juurikin seinään, vaikka ei saisi. Psyk.sh.

Vierailija
111/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseisellä psykiatrilla on käynyt oma käsi keksipurkilla ja PKV-oikeudet menneet?

Vierailija
112/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkäriressukat määräilevät ensin holtittomasti ja saavat sitten kimppuunsa myös väärinkäyttäjät. Täyskielto/-kieltäytyminen on ainoa mahdollisuus pistää peli seis.

Lääkkeet pois! Sanoohan sen jo järkikin. Ei lääkkeitä -> ei väärin käyttöä.

Ei lääkkeitä, ei hoitoa. Psyk.sh.

Vierailija
113/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas osalla on asenne, että bentsot on turhia.

Ei ole.

Joissain tilanteissa ne on ehdottomasti tarpeen. Mulla on näin. Vasta 35v. mulle määrättiin ekan kerran rauhoittavia joita otetaan tarvittaessa. Ne auttoi mua toipumaan, kun sitä rampauttavaa ahdistusta ei tarvinut yrittää vain elää läpi vaan siitä pääsi eroon. Olin kärsinyt ahdistuksesta siinä kohtaa 29 vuotta jai Aemmin olin kokeillut kaiken muun lääkehoidon.

Vierailija
114/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinkäyttäjiä on paljon joten en ihmettele, nyt tai silloin kun ketju on aloitettu. Itse suhtaudun varauksella lääkkeisiin ja ongelma on lähinnä se että joutuu kieltäytymään niistä. Vaikutan papereissa siltä että suhtaudun kielteisesti hoitoon enkä ole siihen sitoutunut. Tämä silti vaikka lääkärit itsekin sanovat että useissa diagnooseissa lääkkeet eivät ketään paranna, ainoastaan helpottavat oireita.

Vierailija
115/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normiteksti, hyvin yleinen. Säästää psykiatrin aikaa oikealla asialla oleville potilaille hoitoa haluamattomilta addikteilta. Ne addiktitkin ansaitsevat hoitoa, mutta pelkkä reseptin uusiminen ei ole sitä. Ja kyllä nuokin psykiatrit määrää ja uusii niitä oikeasti hoidossaan oleville potilaille, mutta eivät tarjoa "pelkkiä reseptiaikoja". 

Vierailija
116/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utfgh kirjoitti:

Kyllä tämä on ihan perusteltua mainita, muutoin ajan varauksia tekee pilvinpimeim nappikauppiaat joiden ainoa tarkoitus on saada nappeja katukauppaa. Todellisessa tarpeessa reseptit uusitaan omassa tk:ssä.

Ei uusita terveysasemalla. Pitää ottaa yhteyttä psyk.sairaanhoitajaan ensin. Tämä siis mielialahäiriöpoliklinikalla ihan eri paikassa. Eläkkeellä olen psyykkisistä

syistä, nyt juoksutetaan sairaanhoitajalle, jos vaikka pääsisi psykiatrille. Näin ainakin Espoossa.

Minä olen uusinut Opamox-reseptin monta vuotta terveyskeskuksessa, ihan yleislääkäri on sen uusinut.

Jatkuva pelkohon siinä oli, koska puolivillainen tk-lääkäri voi saada yhtäkkiä napoleon-kohtauksen ja kieltäytyä mielivaltaisesti, "periaatteesta" kirjoittamasta potilaalle tämän oloa helpottavaa lääkettä.

Psykiatri

Puolivillainen yleislääkäri täällä sai päivän naurut. Kiitos

Vierailija
117/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua ilmoittaa etukäteen. Kilpparisairauksia hoitavat joskus ilmoittavat, että määräävät vain levotyroksiinia, eivät vaihtoehtolääkkeitä.

Vierailija
118/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot ei oo mitään lääkkeitä, vaann huumetta. Vaikuttaa ihmisen keskeisimpiin toimintoihin. Ne eivät paranna mitään, ainoastaan haittaavat. Tuleehan viinastakin hetkeksi kiva olo, mutta eipä sitä lääkkeeksi määrätä

No tulevaisuudessa nauretaan meidän ajan puoskaroinnille ja huumeilla hoitamisille. Niin kuin mekin nauramme niille, jotka ovat menneisyydessä viinalla hoitaneet

Vierailija
119/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat viekkarit ihmisellä, kenellä on ollut säännöllisenä lääkityksenä vuosia esim. opamox. Yhtäkkiä vain lopetetaan, kun lääkäri ei periaatteessa suostu bentsoja kirjoittamaan.

Itse olisin ainakin täysin työkyvytön sen jälkeen. Eristäytyisin pimeään huoneeseen. Työni vaatii julkisia esiintymisiä.

Vierailija
120/151 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin ainakin täysin työkyvytön sen jälkeen. Eristäytyisin pimeään huoneeseen. Työni vaatii julkisia esiintymisiä.

Varmaan löytyy useita korvaavia tekijöitä, jotka voivat sinun työsi tehdä ihan selvnpäin, ilman huumeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän