Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan tänään 5:2-paaston jouluun saakka. Haluaako joku lähteä mukaan?

5225
11.10.2017 |

Eli liikaa menee napostellessa ja liian isojen ruoka-annosten kanssa. Niinpä aloitan tänään 5:2-paaston, olen aiemmin 2014 tällä pudottanut hyvin ~5 kg, jotka pysyivätkin poissa, kunnes nyt alkukesästä vaa´an lukema lähti heilahtamaan taas tuon viitisen kiloa ylöspäin.

Tänään 500 kcal mahtuu mehulingolla tehtyjä mehuja (appelsiinimehua 2,5 dl, appelsiini-porkkanamehua 6 dl ja kurkku-omena-limemehua 5 dl), annos ruishiutalepuuroa (noin 60 g hiutaleita, 4,5 dl vettä) voisilmällä ja kaksi keitettyä kananmunaa. Kaksi kuppia kahvia ja 2-3 litraa vettä.

Huomenna tsekkaan vaa´alla vielä lähtölukeman ja jouluun saakka olisi tarkoitus paastoilla.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, 500 kaloria:

Kananmuna, kuoreton, 2 keskikokoinen annos (110g)

(148 kcal)

Raejuusto, rasvaton, vl, 200 g

(169 kcal)

Ananas, omassa liemessään, 200 g

(105 kcal)

Omena, kuorittu, 1 keskikokoinen kpl (175g)

(78 kcal)

--------------

= (499 kcal)

Joo, kyllä noilla päivän pärjää. Saa kai nuo kuihdutuspäivät erottaa toisistaan, eli olla dieetillä vaikka maanantaina ja torstaina?

Ei kai kukaan täysjärkinen ihminen kuori omenoita??? Kaikki ravinteet ovat siinä kuoressa, muu on sokerihöttöä.

Vierailija
42/60 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tänään eka paastopäivä. Olin siis 3 viikkoa enellä ja viikonloppuna söin normaalisti. Tosin kun laskin kalorit, söin lauantaina 1300 ja sunnuntaina 1000 kcal. Olo oli koko ajan kylläinen. Nyt siis paastolle, mulla on neljän päivän nutrilettit jäljellä, joten tämä ja ensi viikko menee niillä, jatkossa sitten normaaliruoalla.

T. Miumau

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tänään eka paastopäivä. Olin siis 3 viikkoa enellä ja viikonloppuna söin normaalisti. Tosin kun laskin kalorit, söin lauantaina 1300 ja sunnuntaina 1000 kcal. Olo oli koko ajan kylläinen. Nyt siis paastolle, mulla on neljän päivän nutrilettit jäljellä, joten tämä ja ensi viikko menee niillä, jatkossa sitten normaaliruoalla.

T. Miumau

Pidätkö siis paastopäivää nutriletteillä? Syötkö paastopäivänä normaalia ruokaa?

Vierailija
44/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eilisen paastopäivä jälkeen kolmen päivän nutrilettit jäljellä, käytän ne tämän viikon ja ensi viikon paastopäivinä. Sen jälkeen syön paastopäivinä normaalia ruokaa.

T. Miumau

Vierailija
45/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy varmaan tulla mukaan, koska talvella laihduin 30 kg mutta nyt kahden (KAHDEN) mässykuukauden jälkeen yhdet housut jo kiristävät. Minä todennäköisesti paastoilen eli pidän vesipaastopäiviä tai useamman päivän kahvi ja mehupaastoja. Se toimii mulla, koska en jaksa laskea kaloreita. On helpompi olla vaan päivä syömättä kuin laskea jotain 1 muna, 2 tomaattia ja mitä vielä saa.. :) Toivottavasti tämmöinen häirikkö mahtuu mukaan

Vierailija
46/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde. Painan 46kg joten kuihtuisin olemattomiin luultavasti.

Vierailija
47/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu ettet lähde, kommentoija nr 46!

Mulla tänään paastopäivä ja nyt tekee kyllä vähän tiukkaa keskittyä.

Vierailija
48/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä Mai, olet jo päässyt hyvään vauhtiin. Minulla seuraava paastopäivä varmaan torstai.

T. Miumau

Vierailija
49/60 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon toinen paastopäivä menossa ja ihan hyvin menee edelleen. Välipäivinä olen nyt syönyt n. 1500-1600 kcal. Mites muut? Oletteko pitäneet paastopäiviä ja kuinka on sujunut?

T. Miumau

Vierailija
50/60 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään ollut paastopäivä ja se tarkoittaa vettä, kahvia ja 1 puristetun sitruunan mehu. Tuntuu hyvältä, eikä ole nälkä, johtuen edeltävistä mässyviikoista.. Huomenna sitten syön jotain terveellistä ja hyvää :)

Vierailija
51/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon eka paastopäivä. Meni vähän myöhäiseksi töiden takia, mutta hyvin ehtii pitää kaksi päivää tälläkin viikolla. Toinen ehkä sunnuntaina.

T. Miumau

Vierailija
52/60 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon toinen paastopäivä ja viimeinen päivä nutrileteilla! Jatkossa pidän paastopäivät tavallisella ruoalla. Minulla on mennyt oikein hyvin. Välipäivinä syön n. 2000 kcal ja paastopäivät eivät ole tuntuneet vaikeilta. Muut eivät ole tällä viikolla kirjoitelleet, onko muita enää mukana tai uusia tulossa kokeilemaan?

T. Miumau

Vierailija
53/60 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan mukana. Paastopäivän (vettä ja kahvia) jälkeen olen syönyt kevyesti ja paljon vähemmän, en tiedä onko nyt ihan kunnon pätkäpaasto vielä menossa. Jos syön päivässä hernekeitolautasellisen niin ehkä sen voi laskea paastopäiväksi?

Vierailija
54/60 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittolautasellinen ei ole ongelma. :) 5:2-paastossa saa paastopäivinä syödä 500-600 kcal. Nutrileteilla ja Easy Dieteissä raja oli 800 kcal.

Vierailija
55/60 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis Miumau. :)

Vierailija
56/60 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon paastopäivä numero uno. Aamulla join kahvia ja lounaaksi syön ruusukaalia. Olen sikäli onnekas, että rakastan kaaleja. Helpottavat kummasti paastoamista, kun sisältävät niin vähän energiaa.

T. Miumau

Vierailija
57/60 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastopäivä numero 2. Tämä menee helposti, sillä olen pienessä köhässä ja ruokahalu pyöreä nolla.

T. Miumau

Vierailija
58/60 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko alkaa taas paastopäivällä. Kokonaisuutena sanoisin, että paastopäivät ovat vähentäneet muiden päivien ruokamääriä. Silti muina päivinä saa syödä, jos on nälkä, joten kieltäytymisen tunne puuttuu. Kannattaa kokeilla.

T. Miumau

Vierailija
59/60 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taitaa täytyä lopettaa 5:2 pätkäpaastokokeilu. Mulla on aina paastopäivien jälkeen sellainen sudennälkä että sorrun päätöksistäni huolimatta sen sortin mässäysorgioihin, että tulee saatua takaisin paastopäivinä säästetyt kalorit ja vähän plussaa päälle. Se on muutenkin masentavaa ettei hallitse syömistää, kun päättää että minä syön järkevästi ja suunnittelee tarkkaan mitä syö, mutta sitten iskee himo kuin joku narkin huumeenhimo ja huomaa vaan syövänsä vaikka ei haluaisi.

Vierailija
60/60 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 ei sovi kaikille, esimerkiksi niille, joilla on taipumusta ahmia.