Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitan tänään 5:2-paaston jouluun saakka. Haluaako joku lähteä mukaan?

5225
11.10.2017 |

Eli liikaa menee napostellessa ja liian isojen ruoka-annosten kanssa. Niinpä aloitan tänään 5:2-paaston, olen aiemmin 2014 tällä pudottanut hyvin ~5 kg, jotka pysyivätkin poissa, kunnes nyt alkukesästä vaa´an lukema lähti heilahtamaan taas tuon viitisen kiloa ylöspäin.

Tänään 500 kcal mahtuu mehulingolla tehtyjä mehuja (appelsiinimehua 2,5 dl, appelsiini-porkkanamehua 6 dl ja kurkku-omena-limemehua 5 dl), annos ruishiutalepuuroa (noin 60 g hiutaleita, 4,5 dl vettä) voisilmällä ja kaksi keitettyä kananmunaa. Kaksi kuppia kahvia ja 2-3 litraa vettä.

Huomenna tsekkaan vaa´alla vielä lähtölukeman ja jouluun saakka olisi tarkoitus paastoilla.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan, toivottavasti ei käy kuten mulle. Mulla pätkäpaasto aloitti häiriintyneen syömiskäyttäytymisen, ja nyt mulla on BED-diagnoosi... 

Vierailija
2/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämpää olisi varmaan muuttaa niitä syömistapoja pysyvästi, niin pudotetut kilot (ja mahdolliset syömishäiriöt) myös pysyisivät poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää alotan. Viime vuosi on ollut rankka ja olen tainnut lihoa melkein 20 kiloa. Läskiä ehkä enemmänkin, koska ihan varmaan lihasta on tippunut. Ihan hirveä olo, mutta en vaan saa kiinni siitä tunteesta, että voin kyllä kontrolloida syömisiäni ja jättää jotain syömättä joskus.

Voin pitää huomenna ekan paastopäivän.

t. olkoon mun nimimerkki vaikka Mai

Vierailija
4/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin laihdutin muutama vuosi sitten. Valitettavasti se sotki elimistöä jotenkin. Aloin kärsiä pääsäryistä. Nykyään syön mahdollisimman kohtuudella ihan kaikkea. Perunaakin, joka tavallisesti turvottaa. Mutta annoskoko on avainsana. Olen lisännyt liikuntaa. Käyn juoksemassa.

Vierailija
5/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan. Pitäisi saada 40 kg pois, tai edes osa. Tämä voisi toimia aloituksena, lisäksi pitää pienentää annoskokoja ja lisätä liikuntaa. Nimimerkki Myy

Vierailija
6/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukia.

Vierailija
7/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö enää mitään tyhmempää "muotidiettiä" keksinyt?

Vierailija
8/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. En osallistu.

Vierailija
9/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5225 kirjoitti:

Eli liikaa menee napostellessa ja liian isojen ruoka-annosten kanssa. Niinpä aloitan tänään 5:2-paaston, olen aiemmin 2014 tällä pudottanut hyvin ~5 kg, jotka pysyivätkin poissa, kunnes nyt alkukesästä vaa´an lukema lähti heilahtamaan taas tuon viitisen kiloa ylöspäin.

Tänään 500 kcal mahtuu mehulingolla tehtyjä mehuja (appelsiinimehua 2,5 dl, appelsiini-porkkanamehua 6 dl ja kurkku-omena-limemehua 5 dl), annos ruishiutalepuuroa (noin 60 g hiutaleita, 4,5 dl vettä) voisilmällä ja kaksi keitettyä kananmunaa. Kaksi kuppia kahvia ja 2-3 litraa vettä.

Huomenna tsekkaan vaa´alla vielä lähtölukeman ja jouluun saakka olisi tarkoitus paastoilla.

Proteiinin määrää pitäisi tuosta mainitsemastasi nostaa.  Tuolla dieetillä lähtevät myös lihakset.  Noista kananmunista saa noin 20g proteiinia ja se on aivan liian vähän, jopa pienikokoiselle naiselle.

Proteiinin lisäys tuohon dieettiin ei takuulla estä laihtumista vaan päin vastoin.

Vierailija
10/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mutta itse aloitan 40 ppäivän vesipaaston

Vierailija
11/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kiva saada seuraa Mai ja Myy.

Negatiiviset kommentit voivat jäädä omaan arvoonsa.

Ainakin itse koin silloin 2014 tällä ruokavaliolla saavani parhaan tuloksen ikinä. Energiatasot nousivat, ruokavalio keventyi ja parani ja terveellistyi myös, koska viikkoon mahtui 2 hyvin kasvis- ja vihannespainotteista päivää. Kilot tosiaan ovat pysyneet poissa, kunnes nyt alkukesästä paino alkoi kivuta ylöspäin.

Tuo proteiinin huomiointi onkin tärkeä pointti, kiitos siitä. :)

Vierailija
12/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään humpuukia, että rajoittaa syömisiään, jos haluaa laihtua. Eivät kaikki dieetit tietenkään sovi kaikille. Esim. tämä ei tosiaan sovi syömishäiriöisille. Joidenkin elimistö taas ei diggaa. Joillekin, esim. itselle tämä sopii. Paastopäivinä on hyvä ja ihanan kevyt olo. Muina päivinä voi olla normaalisti. Paastoamisella on myös hyviä vaikutuksia tutkitusti.

Vierailija
13/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi kivasta kommentista!

ihan oikeassa olet, kaikki dieetit eivät sovi kaikille, mutta paastolla on tosiaan tutkitusti hyviä vaikutuksia etenkin jos siihen yhdistää tuorepuristettuja vihannes- ja kasvismehut.

Vierailija
14/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen mukaan, vaikka nimellä Miumau. Olen tällä hetkellä 3-viikon ene-dieetillä (lauantaihin saakka) ja jatkan ensi viikolla 5:2:lla eli siitä tulee vuoden loppuun mennessä toinen kolmeviikkoinen.

T. Miumau

Vierailija
15/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen mukaan, vaikka nimellä Miumau. Olen tällä hetkellä 3-viikon ene-dieetillä (lauantaihin saakka) ja jatkan ensi viikolla 5:2:lla eli siitä tulee vuoden loppuun mennessä toinen kolmeviikkoinen.

T. Miumau

Kiva! Mikä muuten on ene-dieetti?

Vierailija
16/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta nyt varmaan harmittaa, ettei keksinyt M-nimeä :).

Aiotteko muut pitää jotkin tietyt päivät paastoa? Minä varmaan pidän ihan satunnaisia päiviä, luultavammin arkipäiviä kuitenkin.

Olen itse huomannut aiemmin paastopäivistä, että (kunhan pääsee alkuun), voin kyllä olla hyvin syömättä ilman heikotusta tai nälän tunnetta päivän, mutta jos syön lounaan työpäivän aikana (mikä siellä olisi helppoa kun on hyvät salaattipöydät ja kasviskeittoja), niin illalla on vaikea olla kotona syömättä. Luulen että täytyy paastopäivissä ajoittaa sinne iltaan salaatti tai munakas tms.

Mutta yritän mennä niin etten yliajattelisi ja suunnittelisi tätä liikaa. Pidän vaan ne paastopäivät ja muuten yritän olla liikaa ajattelematta ruokaa. En pelkää noita kauhuja, että seuraa hirveä syömishäiriö ja kroppa sekaisin. Se n. 500kCal ei ole edes kunnollinen paasto, ja se on vain yksi päivä, jota ennen ja jonka jälkeen syödään normaalisti. Uskon että on ihan tavallista aikuisen ihmisen syödä joinakin päivinä viikosta kevyesti.

Vierailija
17/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette mene suoraan sille laihduttajat 2017  janalle,,,

ja jokapäivä painoa raportoimaan pariksi päiväksi,ja sitten homma loppuukin.

Vierailija
18/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ene tarkoittaa erittäin niukkaenergistä eli pussikuurista on kyse, käytin sekaisin Easy Diet ja Nutrilett -valmisteita kolme viikkoa, painoa on lähtenyt n. 8 kg. Vaakaa ei ole, mutta arvioin vaatekoolla.

Paastopäivät aion pitää miten sattuu, riippuu työpäivistäkin. Ehkä maanantai ja keskiviikko tai tiistai ja torstai pääsääntöisesti.

T. Miumau

Vierailija
19/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin aloittaa 5:2-dieetin. Viisi kaljaa päivässä arkisin ja kaksi viikonloppuisin. Kuka lähtee mukaan?

Vierailija
20/60 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5225 kirjoitti:

Minä en lähde mukaan, koska enää ei ole tarvetta, mutta kannustan täällä taustalla! Laihdutin tällä menetelmällä toistakymmentä kiloa runsaassa puolessa vuodessa rauhallisella 0,5 kg/vko -tahdilla. Nyt olen hiukan yli 3 vuotta pysynyt tavoitepainossani ylläpidolla eli 6:1 - systeemillä.

Helpoin dieetti ikinä! Joka sen terveellisyyttä epäilee, voi googlailla Michael Mosleytä (dieetin keksijä, koulutukseltaan mm lääkäri ja tiedetoimittaja). Yhdyn kuitenkin tuolla aikaisemmin esitettyyn mielipiteeseen, että aloittajan kannattaisi lisätä proteiinia paastopäiviinsä.